Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dějiny baletu Národního divadla v létech 1930-1951
Routková, Kateřina ; Bendová, Eva (oponent)
Rigorózní práce se zabývá vlivem politických události 20. století na balet Národního divadla. Zkoumané období je vytyčeno lety 1930-1951. Práce sleduje předválečnou situaci dvou baletních vedoucích Jelizavety Nikolské a Josefa Joe Jenčíka, vzestup a pád německého nacionalismu, s tancem spjatou kariéru Emanuela Famíry, poválečné Československo, nástup komunismu, temná padesátá léta a působení Saši Machova. Výzkum baletních specifik je lemován dobovými okolnostmi. Charakter doby je dále znázorňován na osudech vedoucích souboru (či jeho sólistech), na vybraném repertoáru a recenzích, která jednotlivá díla hodnotila. Nejedná se tedy o chronologický výčet aktivit souboru baletu Národního divadla, ale o analýzu vlivu dobové politické situace a snahu o zasazení této často opomíjené složky Národního divadla do historického kontextu.
Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově
BENDOVÁ, Eliška
Diplomová práce s názvem Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově se zabývá ochrannou a ústavní výchovou, vývojem dítěte školního věku, speciálními vzdělávacími potřebami, především specifickými poruchami učení a narušenou komunikační schopností a možnostmi podpory těchto dětí. V praktické části se práce zabývá kvalitativním výzkumem realizovaným v dětských domovech formou rozhovorů s vychovateli a dětmi. Cílem práce je komplexní popis problematiky domácí přípravy dětí se specifickými poruchami učení a dětí s narušenou komunikační schopností žijících v dětském domově.
Moderní architektura ve Slaném
Pučerová, Marie ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Diplomantka zpracuje uměleckohistorickou monografii architektury 1. poloviny 20. století ve Slaném. Nejprve stručně nastíní urbanistický a architektonický vývoj města od jeho počátků do konce osmnáctého století a podrobněji ve století devatenáctém. Tato část práce by měla vyústit ve stanovení souhrnných charakteristik města a identifikaci těch, které mohly pozitivně i negativně determinovat vstup moderní architektury do historického prostředí. Jádro práce pak vytváří kapitoly o období let 1900-1918 a 1918-1950, postavené na analýze a interpretaci vybraných staveb. Diplomantka při tom bude sledovat, jaké obsahy a ambice město s moderní architekturou spojovalo a jaké formy na sebe bral svár tradice a modernity. Pokusí se při tom nalézt i takové aspekty vztahů architektury malého města a centra, které je možno zobecnit pro celé české prostředí v daném období. Prostřednictvím rekonstrukce meziválečné stavební činnosti slánských architektů a stavitelů na jedné a stavebníků na druhé straně ukáže vývoj lokální stavební kultury a umožní-li to prameny, přiblíží i dobové postoje veřejnosti k moderní architektuře. Součástí práce bude obrazová dokumentace analyzovaných staveb a prostorových struktur. Klíčová slova architektura 20. století, urbanismus, moderní architektura na malém městě, Slaný
Hmatová kniha pro děti se zrakovým postižením
BENDOVÁ, Eliška
Bakalářská práce s názvem Hmatová kniha pro děti se zrakovým postižením se zabývá zrakem a zrakovým postižením, vývojem dítěte předškolního a mladšího školního věku a těžce zrakově postiženými dětmi. Zdůrazňuje důležitost hmatu, haptizace a rozvoje hmatu. Dále se zaměřuje na četbu dětí s těžkým zrakovým postižením. V praktické části se práce zabývá problematikou výroby hmatové knihy. Vyrobená hmatová kniha je předkládána nevidomým dětem k testování. Cílem práce je zjistit vhodnost a přínos předkládané vyrobené hmatové knihy a dostupnost knih pro děti s těžkým zrakovým postižením.
Věžové vodojemy 1. poloviny 20. století na území České republiky: Architektura, urbanismus, konverze
Varvařovská, Viktorie ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Uměleckohistorická studie o věžových vodojemech představuje jejich vývoj na území České republiky. Podrobněji se zaměřuje na vodojemy období 1. poloviny 20. století, které zkoumá po stránce architektonické, památkové a urbanistické. Zasazuje je tak do širšího kontextu a ukazuje, že i tento stavební typ má své místo v dějinách české moderní architektury. Zvláštní pozornost je pak věnována začlenění věžových vodojemů do organismu současného města. Tyto možnosti prezentuje na konkrétních příkladech konverzí, neopomíná však ani otázky památkové péče a industriálního dědictví. Klíčová slova věžové vodojemy, industriální dědictví, moderní architektura, urbanismus, konverze
Motiv smrti ve výtvarném umění v letech 1890-1918
Heřmánková, Klára ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivem smrti ve výtvarném umění na přelomu 19. a 20. století. Práce představuje a rozebírá různé motivy související se smrti a umíráním a jejich proměny v průběhu dvaceti let. Sleduje obsahový posun těchto motivů, například frekvence jejich výskytu, jejich souvislost s vývojem společnosti atd. V neposlední řadě práce představuje téma ze sociologického hlediska, a proto se dotkne statistických údajů o úmrtnosti a obvyklých příčinách smrti v letech 1890 až 1910 atp.
Vzorový výstavní koncept pro Slovanskou epopej Alfonse Muchy
Belasová, Kristýna ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce zpracovává téma Slovanské epopeje Alfonse Muchy z výstavního hlediska s cílem najít a popsat nejvhodnější koncept pro tento rozsáhlý epický cyklus. Práce navazuje na celou řadu architektonických projektů, které se opakovaně snažily nalézt ideální model pro výstavní pavilon Slovanské epopeje. Systematicky zpracovává bohatou historii výstavních projektů ve snaze identifikovat pozitivní a negativní aspekty jednotlivých expozic. Práce se věnuje problematice vystavování velkoformátových děl a otázkám prezentace obrazů národní historie. Jasně definuje cílovou skupinu očekávaných návštěvníků a zkoumá, jakým způsobem by měla instalace být pro tyto návštěvníky zpřístupněna. V neposlední řadě představuje Slovanskou epopej jako unikátní dílo české historie. Cílem diplomové práce je navrhnout univerzálně aplikovatelný výstavní koncept přístupný pro širokou škálu návštěvníků, který může v budoucnu sloužit jako vzor při plánování expozic Slovanské epopeje.
Raná tvorba Martina Rajniše 1968 - 1986 v kontextu Sdružení inženýrů a architektů v Liberci (SIAL)
Staňková, Tereza ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ranou tvorbu Martina Rajniše, úzce spjatou s jeho působením ve školce SIAL. První kapitola práce je věnována vzniku a náplni školky v rámci Sdružení inženýrů a architektů v Liberci (SIAL), stejně tak jako předním představitelům obou dvou skupin. V druhé kapitole práce je již představena tvorba M. Rajniše v době svých postgraduálních let ve školce SIAL na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Třetí kapitola je věnována Rajnišově tvorbě v rámci Libereckého Stavoprojektu. Jeho prvním velkým projektem je návrh nákupního centra Prior 02, později Máj na Národní třídě v Praze, na kterém spolupracoval s Johnem Eislerem a Miroslavem Masákem, zakladateli ateliéru SIAL. Pro tuto dobu je stěžejní také Rajnišova spolupráce s architektem Michalem Brixem, který sám prošel školkou SIAL. Čtvrtá kapitola je spojena se zlomovým rokem 1986, kdy se M. Rajnišovi povedlo ve spolupráci s M. Brixem a Studiem Shape navrhnout výstavu Expo 86 v Kanadském Montrealu. Expo 86 mělo velký vliv na založení Rajnišova prvního vlastního ateliéru DA Studio ve stejném roce. Cílem práce je nalezení kontextů mezi ranou tvorbou Martina Rajniše a školkou SIAL. Jaký vliv měla školka SIAL na rané Rajnišovy projekty a s jakými architekty se díky ní Rajniš setkal a spolupracoval? V rámci představování...
Ilustrace pohádek Boženy Němcové v opakovaných vydáních v letech 1913-1988
Javorinská, Kristína ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ilustrace pohádek Boženy Němcové od vybraných autorů v opakovaných vydáních a komparaci jednotlivých ilustrátorských přístupů. První, teoretická, část práce se věnuje pohádce jako žánru, její historii, charakteristikám a též pojednává o pohádkové tvorbě Boženy Němcové. Následně poskytuje přehled proměn dětské knižní ilustrace s akcentem na pohádky, a to od dob prvních ilustrovaných knih až do konce 20. století. Druhá část práce se soustředí na komparaci a interpretaci ilustrací od vybraných autorů (Artuš Scheiner, Josef Lada, František Doubrava a Milada Marešová) s jejichž ilustracemi byly pohádky vydávány opakovaně. Sleduje především autorské individuální přístupy k ilustraci a vzájemné podobnosti či rozdílnosti v tvorbě. Součástí práce je taktéž soupis všech ilustrovaných vydání pohádek Boženy Němcové od prvního ilustrovaného vydání až do roku 1989 a obrazová příloha.
Výpravy k já. Projevy individualismu v české kultuře 19. století
Piorecká, Kateřina ; Bendová, Eva ; Hrdina, Martin
Kniha přináší příspěvky ze 41. ročníku plzeňského mezioborového sympozia, věnovaného manifestacím individualismu v průběhu „dlouhého“ 19. století. Otázky spojené se sebereflexí, sebeprezentací či sebeuskutečněním rezonovaly různým způsobem ve světě mužů a žen z řad měšťanstva, dělnictva i aristokracie. Autoři studií věnují pozornost vyhraněným osobnostem a leckdy složitému hledání a vymezování jejich pozice ve společnosti – vůči ideologickým projektům, uměleckým konvencím apod. Problematika individualismu je v publikaci obsahující obrazovou přílohu nahlížena z perspektivy historie, filozofie a různých uměnověd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 BENDOVÁ, Eliška
9 BENDOVÁ, Eva
1 Bendová, E.
6 Bendová, Eliška
9 Bendová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.