Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rétorické dovednosti lektorů dalšího vzdělávání
Šudák, Patrik ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifickou oblastí komunikačních dovedností lektorů dalšího vzdělávání - rétorikou. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem lektoři dalšího vzdělávání rozvíjí své rétorické dovednosti, aby komunikace mezi nimi a účastníky vzdělávání byla na profesionální úrovni a efektivní. Nejprve je charakterizován lektor dalšího vzdělávání dle Národního pedagogického institutu České republiky a jeho kompetence se zaměřením na rétorické dovednosti. Následně jsou popsána teoretická východiska rétoriky, její historie a složky, které tvoří verbální, neverbální a paraverbální komunikace. Pozornost je věnována komunikačním dovednostem lektorů dalšího vzdělávání s orientací na jejich projev. Součástí práce je kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat proces přípravy lektorů dalšího vzdělávání v oblasti rétorických dovedností a jeho vliv na vzdělávací proces. Šetření je realizováno formou rozhovorů se čtrnácti lektory dalšího vzdělávání, kteří minimálně dvakrát měsíčně lektorují kurzy v oblasti vzdělávání dospělých.
Využití kompetencí získaných skautskými vedoucími v čekatelském kurzu
Šudák, Patrik ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou kompetencí skautských vedoucích působících v organizaci Junák - český skaut, z.s. po absolvování čekatelského kurzu a splnění čekatelské zkoušky. Cílem práce je zjistit, jestli jsou v rámci kurzu osvojovány kompetence, které jsou v praxi vedoucími využitelné. Práce pomocí odborné literatury a dostupných příruček popisuje primárně kompetenční profil absolventa čekatelské zkoušky. Její součástí je dále empirické šetření, které se věnuje otázce, do jaké míry skautští vedoucí potřebují během své činnosti stanovené kompetence, které kompetence využijí více a které méně, a jestli existují v rámci profilu kompetence, které v praxi nemají žádnou využitelnost. Šetření tak přináší nové informace, které mohou být užitečné pro skautské prostředí. Výsledky empirického šetření poukazují na to, že kompetenční profil čekatele je adekvátní a skautská praxe umožňuje většinu kompetencí využít. V profilu se nacházejí také kompetence, které nemají v praxi tak časté využití, avšak týkají se relevantních oblastí života hnutí.

Viz též: podobná jména autorů
2 Šudák, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.