Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přilnavosti asfaltových pojiv ke kamenivu
Vlk, Petr ; Hýzl, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V roce 2005 [1] byla představena revidovaná evropská norma 12697-11, která nabízí výběr ze tří odlišných metod zkoušení přilnavosti asfaltového pojiva na kamenivu. Statická metoda popsaná v části B má několik podobností s neplatnou švýcarskou normou pro stanovení afinity mezi asfaltem a kamenivem [2] a českou normou pro přilnavosti asfaltových pojiv ke kamenivu ČSN 73 6161 [3]. Výsledkem této práce je porovnání statické metody uvedené v [3] a návrhu Švýcarského výzkumného projektu [4] o afinitě, který byl představen v říjnu 2010 na zasedání evropského výboru pro normalizaci (CEN) technické komise TC 227 pracovní skupiny WG1 v Oslu, se současnou revizí evropské normy 12697-11: 2005.
Recyklace asfaltových směsí pro nízce zatížené komunikace
Musil, Lukáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá 100% recyklací asfaltové směsi za horka při použití omlazovací přísady (tzv. rejuvenátoru) pro vyvíjený přístroj ve spolupráci s externí firmou. Cílem práce je na základě zjištění vlastností R-materiálu, pomocí zkoušek v laboratoři, určit množství dávkování rejuvenátoru a stanovit teplotu hutnění pro zpracování asfaltové směsi. Podle zjištěných vlastností R-materiálu se určí procentuální množství rejuvenátoru potřebné k dosažení požadovaných vlastností asfaltové směsi pro následné zpracování a pokládku na pozemní komunikaci.
Navrhování asfaltových směsí se zaměřením na odolnost proti účinkům vody
Kalfeřt, Martin ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V této práci byly popsány a zkoušeny základní materiály pro návrh asfaltové směsi. Asfaltová směs byla podrobena různým zkouškám a na závěr na odolnost vůči vodě.
Vliv přídávání zestárlého asfaltového pojiva na vlastnosti polymerem modifikovaných asfaltů
Pecha, Marek ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou polymerem modifikovaných pojiv, jež jsou speciálně určeny pro výrobu asfaltových směsí s obsahem R-materiálu. Tyto polymerem modifikovaná pojiva jsou v literatuře označována jako PMB RC (polymer modified bitumen for recycling). Během první části bakalářské práce byly získány různé druhy PMB RC od několika výrobců na evropském trhu. Tato pojiva byla následně zkoušena pomocí empirických zkoušek asfaltových pojiv za účelem jejich kategorizace podle ČSN EN 14023. V další části práce byl posuzován vliv přídavku zestárlého asfaltového pojiva na vlastnosti jednotlivých PMB RC. Míchání pojiv mělo za účel simulovat výrobu asfaltové směsi na obalovně, kdy dochází k míchání pojiva z R-materiálu a nově přidávaného čerstvého pojiva. Posouzení vlivu zestárlého pojiva na chování PMB RC bylo provedeno rovněž pomocí konvenčních zkoušek asfaltových pojiv.
Recyklace asfaltových směsí - variabilita vstupních parametrů R-materiálu
Tuháček, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání R-materiálu při výrobě nových asfaltových směsí. V teoretické části práce jsou popsány metody recyklace asfaltových směsí. Praktická část se zaměřuje na maximální procentuální přidávané množství R-materiálu do nových asfaltových směsí. Konkrétně jsou zjišťovány mechanicko-fyzikální vlastnosti extrahovaného pojiva a křivky zrnitosti extrahovaného kameniva. Na základě provedených zkoušek je následně provedena klasifikace R-materiálu a je ověřena variabilita parametrů R-materiálu. Maximální možné procentuální přidané množství R-materiálu se stanoví právě z rozsahu parametrů dílčích charakteristik. Reprezentativní vzorky materiálu jsou odebrány ze dvou obaloven, referenční zrnitosti kameniva jsou 0/11 a 0/22.
Návrhy asfaltových směsí s využitím vyššího obsahu R-materiálu
Pavličík, Petr ; Matoušek, David (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V úvodu diplomové práce jsou uvedeny možnosti získávání a zpracování asfaltového recyklátu. Hlavním bodem práce je návrh asfaltových směsí s využitím vyššího obsahu R-materiálu pro ložní asfaltové vrstvy. Asfaltové směsi byly navrženy s obsahem 0%, 30%, 50% a 70% R-materiálu. Na jednotlivých asfaltových směsích byly porovnány parametry stanovené funkčními zkouškami – odolnost proti trvalým deformacím a odolnost vůči vodě.
Recyklace netuhých vozovek za studena
Řehulka, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na technologii recyklace netuhých vozovek obecně, konkrétně pak recyklaci za studena. Jedná se o moderní technologii, která byla v České republice zavedena po roce 1989. První polovina práce popisuje teoreticky různé druhy recyklací netuhých vozovek, kde je největší pozornost věnována právě této technologii. V druhé části je popsán úsek modernizované dálnice D1, kde byla tato recyklace za studena aplikována. Je doložen technologický postup včetně obrazové dokumentace a kontrolních zkoušek.
Analýza laboratorní zkoušky "Šíření trhliny ohybem na půlválcovém zkušebním tělese"
Petříček, Václav ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je provedení základních laboratorních zkoušek na kamenivu a asfaltovém pojivu, následně navržení české asfaltové směsi AC0 11+ a německé asfaltové směsi AC 11 DS a jejich porovnání po zkoušce odolnosti proti kopírování trhlin.
Predikce protismykových vlastností povrchu vozovky v laboratoři
Nekulová, Pavla ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stryk, Josef (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá zkušební metodou „Stanovení součinitele tření po ohlazení“ popsanou v ČSN EN 12697-49 (nazývaná také zkouška Wehner/Schulze), která má umožnit předpověď vývoje protismykových vlastností povrchu vozovky pomocí laboratorního měře-ní. Vzhledem k tomu, že požadovaná kvalita protismykových vlastností povrchu vozovky musí být splněna nejen na nových stavbách ale i na konci záruční doby, tak se zhotovitelé dopravních staveb začali zaměřovat na životnost protismykových vlastností povrchů vozovek. Zkouška Wehner/Schulze byla sice poprvé představena již v 60. letech minulého sto-letí, ale zvýšená pozornost je jí věnována až v posledních patnácti letech. Základním předpokladem pro využití této zkušební metody je navázání výsledků měření v laboratoři na hodnoty měřené dynamickými měřicími zařízeními, která jsou běžně používána pro měření protismykových vlastností povrchu vozovky, a stanovení vztahu mezi laboratorní simulací dopravního zatížení a skutečným dopravním zatížením. Dalším řešeným tématem je využití zkušební metody Wehner/Schulze pro návrh speciálních asfaltových směsí s optimální životností protismykových vlastností – v tomto případě jde o asfaltovou směs s kombinací kameniv s různou hodnotou ohladitelnosti PSV tak, aby byla využita lokální kameniva s nízkou hodnotou PSV s přidáním malého množství hodnotného dovezeného kameniva s vysokou hodnotou PSV.
Nové směry v oblasti asfaltových koberců mastixových
Pfeiferová, Magdaléna ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Práce se skládá ze dvou částí. První část je zaměřená na stanovení protismykových vlastností na zkušebním úseku na ulici Vídeňská. Protismykové vlastnosti budou zjišťovány pomocí kyvadla a současně se stanoví makrotextura. Mikrotextura se změří pomocí odměrné metody. V druhé části se snažíme získat první zkušenosti s návrhem a zkoušením nízkohlučných asfaltových koberců mastixových. Stanovujeme jejich základní vlastnosti a současně je porovnáváme se standardním asfaltovým kobercem mastixovým. Pro porovnání jsou použity dva různé druhy asfaltových pojiv. Srovnávána je odolnost vůči účinkům vody, odolnost proti tvorbě trvalých deformací, a moduly tuhosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.