Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kyberšikana
Korbel, Michal ; Komosný, Dan (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením dotazníku, jehož úlohou je omezit hrozby v kyberprostoru z větší části zaměření na kyberšikanu a zároveň by měl působit preventivně na vybrané věkové kategorie od rodičů, žáků základních škol až po studenti středních škol. Dotazník je určení Policii České republiky a to nejen obvodním oddělení, ale i všem policistům, kriminalistům za obírající se v prevenci, analýzou a zjišťování kyberšikany.
The prevention of cyberbullying
Škunda, Patrik ; Dzurenda, Petr (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
The main objective of the bachelor thesis is to create a mobile application for Android devices, which has a playful way to instruct the user about the potential dangers of the Internet and thus the prevention of cyberbullying. The first chapter is about the issue of cyberbullying, describes the characteristics, methods, tools and impacts. The next chapter describes how to protect internet user to avoid becoming a victim of cyber-bullying and advices on how to behave when the user is already a victim of cyberbullying. The third chapter is devoted to application design and implementation details. The fourth chapter describes and graphically shows the results of testing applications.
Kyberšikana
Korbel, Michal ; Komosný, Dan (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením dotazníku, jehož úlohou je omezit hrozby v kyberprostoru z větší části zaměření na kyberšikanu a zároveň by měl působit preventivně na vybrané věkové kategorie od rodičů, žáků základních škol až po studenti středních škol. Dotazník je určení Policii České republiky a to nejen obvodním oddělení, ale i všem policistům, kriminalistům za obírající se v prevenci, analýzou a zjišťování kyberšikany.
Nebezpečí kyberšikany z pohledu dítěte
EMROVÁ, Nicole
Diplomová práce se zabývá problematikou kyberšikany. Podává ucelený pohled na fenomén, jehož závažnost má vzrůstající tendenci zejména díky neustálému technickému pokroku a rozvoji na poli informačních a komunikačních technologií. Charakterizuje jednotlivé nástroje kyberšikany, popisuje konkrétní formy a vyplývající rizika, která mohou při používání internetu a dalších digitálních médií vzniknout. Zabývá se dopady kyberšikany na psychiku dospívajících a přináší ucelený pohled a zkušenosti dětí a dospívajících s touto problematikou. Zaměřuje se na rozdíly ve vnímání kyberšikany dětmi a dospělými a na roli sociálního pracovníka v procesu prevence a řešení kyberšikany.
Šikana u dětí a mládeže a možnosti její prevence
WEBEROVÁ, Šárka
Tématem mé bakalářské práce je "Šikana u dětí a mládeže a možnosti její prevence." V teoretické části se bakalářská práce zaměřuje na agresi, vymezení pojmu šikany, charakteristiku obětí i agresorů, kyberšikanu a prevenci. V praktické části práce využívá k zjištění cíle kvantitativního výzkumu a metodu dotazování. Technikou sběru dat jsou dotazníky. Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku šikany a zjistit, jak se děti a mládež cítí být ohrožena šikanou a jak se vyznají v možnostech, které mají při ochraně sama sebe před nebezpečím útoků ve škole i na internetu.
MOŽNÁ RIZIKA ELEKTRONICKÉ KOMUNIKACE U STŘEDOŠKOLSKÉ MLÁDEŽE
KOLEŠ, Jiří
Bakalářská práce se zabývá moderní elektronickou komunikací a jejím využíváním středoškolskou mládeží. Zaměřuje se především na možná rizika spojená s využíváním elektronické komunikace. Hlavním cílem práce je poukázání na sociálně patologické jevy spojené s IT komunikací. Teoretická část je zaměřena především na sociálně patologické jevy spojené s užíváním IT komunikace, jako je kyberšikana, stalking, sexting, kybergrooming, sociální inženýrství a manipulativní komunikace. Ve výzkumné části je zkoumaná frekvence používání elektronického způsobu komunikace u středoškolské mládeže, míra informovanosti o sociálně patologických jevech spojených s elektronickou komunikací, a zda se středoškolská mládež osobně setkala s kyberšikanou.
Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy
KOVÁČ, Martin
Bakalářská práce "Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy" se zabývá stále se rozšiřujícím problémem na základních školách a jeho návazností na zákonné normy. Cílem práce je zmapovat právní povědomí učitelů a jejich připravenost na případné řešení tohoto fenoménu. Teoretická část práce pojednává o šikaně, z čeho pramení a o různých pohledech na ni. Popisuje, jaký je rozdíl mezi agresivitou a agresí, nastiňuje nám, že agrese je přirozenou součástí vývoje každého člověka a co ovlivňuje její rozvoj. Definuje šikanu jako projev agresivního chování. Přibližuje historii šikany, její stadia, formy a také předpoklady agresora a oběti. Praktická část se věnuje výzkumu, jehož se zúčastnili učitelé dvou základních škol. Ti byli dotazováni na vlastní zkušenosti s tímto fenoménem, a jaké je jejich právní povědomí. Výzkum byl prováděn formou krátkého strukturovaného dotazníku. Na základě vyhodnocení dotazníků byly vypracovány "Edukační materiály" s vybranými zákonnými normami. Úkolem těchto Edukačních materiálů je pomoci učitelům orientovat se v zákonných normách, které mohou být v průběhu šikanování porušovány.
Kyberšikana u dětí základních škol
HODNÁ, Lucie
Cílem této práce je poukázat na specifika kyberšikany jako relativně mladé formy šikany, vymezení základních pojmů, účastníků, jako i prevence. Tomuto tématu je věnována teoretická část. Praktická část zjišťuje, zda mají žáci povědomí o rizicích Internetu či jaké jsou rozdíly ve zkušenostech žáků s kyberšikanou ve školách z rozdílných lokalit.
Digitální média a jejich vliv na výskyt sociálně patologických jevů u dětí.
PODROUŽKOVÁ, Nikola
V současnosti patří digitální média k životu každého jedince. V mnoha směrech je tento druh médií lidským pomocníkem, avšak s častým užíváním nastávají nebezpečná rizika. Bakalářská práce poukazuje na to, že digitální média velkou měrou negativně ovlivňují chování jedince, komunikaci i sociální působení ve společnosti. Závislost na těchto médiích je srovnatelná se závislostí na omamných a psychotropních látkách. Lidský mozek se pod tlakem digitálních médií nevyvíjí a netvoří se paměťové stopy - učení. Nespavost, deprese, obezita, to vše jsou negativní důsledky pro lidský organismus. Pokud tomuto vystavíme již malé dítě, je jeho vývoj jak po psychické, tak fyzické stránce značně ohrožen. Není divu, že pak sociální pracovnice musí řešit napadení či jiné odstrašující případy, kdy je dítě ovlivněno počítačovou hrou nebo televizním seriálem. Je prokázáno, že doba trávená u digitálních médií se stále prodlužuje. Lidé jsou stále méně ochotni fungovat a řešit problémy v reálném světě a hledají útěchu v tom virtuálním. Velkým fenoménem jsou i sociální sítě, kde dochází k absolutní ztrátě soukromí. Zejména pro děti, které jsou velice důvěřivé, je tato oblast zcela nevhodná. Ve školách pak pedagogové či sociální pracovníci v sociálních službách musí řešit problémy týkající se kyberšikany či různé formy zesměšňování na internetu. Cílem práce je poukázat na digitální média a jejich vliv na výskyt sociálně patologických jevů u dětí. Zdůraznit, že digitální média jsou velmi aktuálním tématem, o kterém by se mělo hovořit - zejména s odborníky. Užívání těchto médií z velké části ovlivňuje mládež, a jejím prostřednictvím se do sociální práce dostávají nové případy klientů, kteří vyhledávají svou pomoc kvůli závislosti či problémům způsobeným digitálními médii. V bakalářské práci byl použit ke sběru dat kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření, které probíhalo na Základní škole Sídliště Vlašim. Mnohorozměrná data z dotazníků byla zpracována metodou korespondenční analýza (CCA) v programu Canoco. Ze statistiky vyplývá, že obě hypotézy byly podpořeny pohlaví dítěte souvisí s typem aktivit na internetu a s věkem roste doba strávená na internetu zábavou (hraním PC her), a to u obou pohlaví. Odborníci dokazují negativní vliv nadměrného užívání digitálních médií. V současné době by se měla zvýšit informovanost uživatelů o možných rizicích a rozšířit preventivní opatření před následnou digitální závislostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.