Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost lidí s mentálním postižením v oblasti sexuality
Charvátová, Anna ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informovaností lidí s mentálním postižením v oblasti sexuality a partnerských vztahů. V teoretické části definuje mentální postižení a podrobněji popisuje problematiku sexuality a partnerských vztahů lidí s mentálním postižením. Do tohoto popisu je zahrnuta lidská sexualita a její význam, předsudky v oblasti sexuality lidí s mentálním postižením a její specifika, právní dokumenty týkající se této problematiky a její současný stav. Teoretickou část práce uzavírá kapitola, která mapuje možnosti zdrojů informací v oblasti sexuality a partnerských vztahů pro lidi s mentálním postižením. Praktická část práce zkoumá, co lidé s mentálním postižením vědí o sexualitě a partnerských vztazích a z jakých zdrojů tyto informace čerpají. Výzkumnou metodou byly polostrukturované rozhovory s 5 ženami a 5 muži s mentálním postižením. Práci zakončuje několik doporučení, na čem by pracovníci neziskových organizací mohli pracovat se s klienty.
Žánr a herecké prostředky
Nesvadbová, Annette ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent)
Ve své práci „Žánr a herecké prostředky“ se soustřeďuji na okamžiky během studia na DAMU a v Divadle Disk, které pro mě byly významné a stěžejní. okouším se zrekapitulovat, jaký byl průběh práce na rolích a s jakými překážkami jsem se musela potýkat. V souvislosti s tématem se snažím soustředit zejména na rozdíl použití hereckých prostředků v různých žánrech a aplikovat jej na výběr z absolventských inscenací v Divadle Disk.
Partnerství na jevišti a ve filmu
Koudela, Jakub ; SCHEJBAL, Milan (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je zkoumání herecké souhry na jevišti a před kamerou, protože až vespolné jednání postav utváří dramatickou situaci. Ve spojení s tímto tématem nejprve vytyčuji základní charakteristiku hereckého partneření se všemi důležitými cíli, které by měl herec vnímat. Snažím se herectví vnímat jako společenskou aktivitua rozepisuji se o kontaktu herců s diváky a herců mezi sebou. Nadále herecké partneření kladu do vztahu i s jinými hereckými praktikami a dokazuji tím jeho přítomnost v celém hereckém umění. V závěru práce se věnuji negativnímu ovlivnění herecké souhry vlivem zablokování herecké kreativity a hledám způsoby odstranění těchto bloků. V rámci těchto témat přikládám své osobní zkušenosti jako důkaz mých teoretických úvah.
Herec a dílo
Šmíd, Petr ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Tato práce předkládá nejprve zevrubnou definici herce i jeho díla a vzájemného vztahu mezi nimi. Následně se snažím popsat aspekty, které mají přímý vliv na hereckou práci. Nejvýraznějšími jsou pak režisér a herečtí kolegové a následně text a prostor. V práci se věnuje prostor i sebepoznání, které je nedílnou součástí herecké práce. Následně se snažím rozebrat, jak se lišil způsob práce, když jsme pracovali s textem, při práci s nedramatickým textem a bez textu. Z čeho jsme vycházeli, když text neexistoval a jaký to mělo dopad na můj vztah k postavě. Dále práce rozebírá krajní podoby hereckého díla v imerzivním divadle a při performance. Poslední dvě kapitoly se věnují herectví před kamerou a tomu, jaká byla má zkušenost s hraním v cizím jazyce.
Úloha autority a princíp partnerstva pri tvorbe choreografického diela
Radačovský, Mário ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
V našom tanečnom umení je veľmi dôležité ak sa môžeme stretnúť s osobnosťami, ktoré ovplyvnia náš život natoľko či už pozitívne alebo negatívne ,že si tento ich odkaz nesieme celým naším umeleckým životom. Princíp autority ktorá nás denne formuje ,ale aj partnerstva bez ktorého by to celé zrejme nebolo ani možné .Určitá forma partnerstva je viac ako potrebná v našom veľmi náročnom povolaní. Napriek tomu byť tanečníkom nie je povolanie ale skôr o poslanie . Cieľom mojej práce je pokúsiť sa načrtnúť určite formy autorít na základe mojich osobných skúseností ako aj ponúknuť porovnanie medzi nimi cez vykreslenie určitých modelových situácií ,ktoré som mal možnosť osobne zažiť. Ponúknuť rozličné riešenia určitých situácií . Vždy ide o nejaký cieľ spoločného snaženia sa naplniť ho. Rozdiel je inteligencií a spôsobe ako vytúžený úspech dosiahnuť. Nakoniec výsledok nie je aj tak to najdôležitejšie ale forma a hlavne ako sme ho dosiahli. Celá moja práca bola o zamyslení a paralelách a novom vnímaní už existujúcich prežitkov.
Proměny Faidřina vyznání lásky
Křápková, Lucie ; KYSELOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnami dramatického ztvárnění mýtu o Faidře z hlediska jejího vyznání lásky. Porovnává čtyři dramatické texty: zpracování řeckého dramatika Euripida ve hře Hippolytos, římského dramatika L. A. Senecy ve hře Faidra, Jeana Racina ve hře Faidra a Sarah Kane ve hře Faidřina láska. V rámci jednotlivých děl zkoumá proměny vztahů a motivů hlavních postav promítnutých do Faidřina vyznání. Práce neodhlíží od hlavních charakteristických znaků rukopisu těchto čtyř dramatiků ani společenského kontextu vzniku děl, největší pozornost však věnuje analýze samotných dramatických textů.
Citová vazba a komunikace v partnerských vztazích
MARELOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá citovou vazbou a komunikací v partnerských vztazích. Nejprve jsou zde definována základní teoretická východiska citové vazby v dětství, dospělosti a partnerských vztazích. Dále práce vymezuje partnerský vztah a nakonec komunikaci v partnerském vztahu a její rozdělení na 4 komunikační styly asertivní, pasivní, manipulativní a agresivní. Pro praktickou část byl zvolen kvantitativní výzkum, jehož hlavním cílem bylo zjistit souvislosti mezi dimenzemi citové vazby a komunikačními styly v partnerství. Také bylo zkoumáno, zda se styly komunikace liší dle typu citové vazby. Bylo také zjišťováno, zda existuje souvislost mezi délkou partnerského vztahu a dimenzemi citové vazby. Výzkumný vzorek tvořila data od 333 respondentů. Byly zde použity 2 dotazníky "ECR-R" pro zjišťování citové vazby jedince a "Dotazník 4 stylů komunikace v partnerských vztazích". Citovou vazbu tvoří 2 dimenze úzkostnost a vyhýbavost. Bylo zjištěno, že s klesající mírou úzkostnosti a vyhýbavosti jedinci využívají spíše asertivní styl komunikace. Naopak lidé s vyšší mírou úzkostnosti a vyhýbavosti častěji využívají negativní komunikační strategie (tedy buď pasivní, manipulativní nebo agresivní). Dále bylo zjištěno, že v závislosti na tom, jakou mají jedinci citovou vazbu, využívají odlišné styly komunikace. Výzkum také prokázal, že mezi dimenzemi citové vazby a délkou vztahu neexistuje signifikantní souvislost.
Srovnání mezigeneračního pohledu na sexuální chování a partnerské vztahy
NEJEDLOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na postoje a chování dvou generací a zároveň i genderových rozdílů. U těchto generací je srovnáván pohled na sexuální chování a partnerské vztahy. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol, přičemž první kapitola je zaměřena na sexuální chování. V této části byly shrnuty základní teoretické předpoklady pro sexuální chování, výběr sexuálního partnera a proměny sexuálního chování a pohledu na něj skrz různá období lidské existence. Druhá část teoretické části shrnuje základní poznatky o výběru životního partnera, proměny výběru skrz různá období lidského věku, podoby vztahu, předpoklady pro vztahy, jeho důležitost pro jedince a také otázka nevěry. Třetí kapitola teoretické části popisuje základní poznatky o tom, co je to generace a jak se liší jednotlivé generace, které byly zkoumány. Empirická část byla zaměřena na zkoumání odlišných postojů dvou generací: generace "prarodičů" (n =30), což jsou jedinci narození v letech 1935 1950 a generací "vnoučat" (n =30), jedinci narození 1990 -1997. Zároveň byly zkoumány genderové rozdíly postojů. Výzkum byl proveden za pomoci dotazníku, který byl sestaven pro účely této bakalářské práce. Následné statistické zpracování bylo proveden v programu Statistika za použití Mann-Whitney test a kontingenční tabulky. Na počátku bylo stanoveno 13 hypotéz a v závěru jich bylo přijato pět. V diskuzi jsou rozebrány možné příčiny a limity výzkumu.
Využití metod dramatické výchovy v projektu Rande je hra
Soukupová, Kateřina ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent)
Diplomová práce pojednává o přínosu a možnostech využití metod dramatické výchovy v rámci seznamovacích akcí. V teoretické části porovnává chování zvířat a lidí v procesu námluv, seznamuje stručně s historií seznamování, fenoménem "singles" a zabývá se dnešními možnostmi seznamování. Dále nahlíží do vzdělávání dospělých lidí ve spojitosti s dramatickou výchovou a do obecné roviny komunikace. Praktická část popisuje proces vzniku autorského projektu "Rande je hra" a představuje ukázku tří programů, které byly realizované jako seznamovací akce pro nezadané s využitím dramatických metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.