Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace teorie inkluzivního vzdělávání v praxi na 1. stupni ZŠ se zaměřením na děti se SPU
Kalinová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou možnosti aplikace inkluzivních prvků v praxi, ve třídách prvního stupně základního vzdělávání. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které jsou dále rozpracovány. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní termíny související s tématem práce, tj. se začleňováním všech žáků do základního proudu vzdělávání. V druhé kapitole jsou dále zmíněny klíčové složky, které s naplňováním této teorie úzce souvisí a pro úspěšnou aplikaci by se jim mělo dostat náležité pozornosti. Jedná se o koncepci inkluzivní školy v obecné rovině, současně o individuální naplňování vzdělávacích cílů v rámci vyučovacích hodin. Ve třetí kapitole je uvedena bližší charakteristika speciálních vzdělávacích potřeb a specifických poruch učení, včetně oblasti specifických poruch chování. Čtvrtá kapitola se zabývá rolí rodičů či zákonných zástupců v tomto procesu. V páté kapitole je obsaženo shrnutí teoretické části. Praktická část je rozdělena do čtyř kapitol navazujících číslováním a napojením na teoretickou část. V šesté kapitole je vymezen cíl empirické části, kterým je na základě zvolených výzkumných metod, tj. dotazníkového šetření a rozhovorů, ověřena úvaha uplatňování teoretických principů inkluzivního...
Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Denková, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole" se zabývá strategiemi rozvoje sociálních a personálních kompetencí žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole. V teoretické části je na základě odborné literatury zdůvodněn význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce se dále zabývá rozvíjením klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část má charakter akčního učitelského výzkumu. Přináší popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody Týdeníku do práce žáků primární školy. Smyslem Týdeníku je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák - učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Je zaznamenán postupný vývoj Týdeníku, proměňování formy, obsahu a práce s ním v průběhu dvou až tří let. Práce obsahuje komentované ukázky Týdeníku vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský...
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Využití individualizace a diferenciace v hodinách fyziky
GARABIK, Bohumil
Diplomová práce se věnuje individualizaci a diferenciaci v našem školství. Práce vysvětluje pojmy individualizace a diferenciace, jednotlivé způsoby diferenciace, jejich možná úskalí, historii a využití diferenciace a individualizace v alternativních školách. Součástí diplomové práce je rozhovor s učitelem fyziky, analýza výročních zpráv základní školy a experiment. V rámci experimentu byl připraven nestandardizovaný diferencovaný didaktický test a anketa.
Analýza využití nových technologií pro vizuální komunikaci a jejich společenský dopad
Kadlecová, Petra ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu nových technologií, které se využívají v oblasti vizuální komunikace. Jde zejména o jejich popis, charakteristiku a způsob jejich využití. Další část je zaměřena na sociální trendy, které prostupují současnou západní společností, a jejich vzájemný vztah s novými technologiemi v oblasti vizuální komunikace. Zabývá se tedy také tím, jaké společenské změny a změny ve vnímání jednotlivců vývoj a šíření těchto nových technologií způsobuje. Popisuje důležitou roli vizuální komunikace v dnešním světě a změny ve společnosti následkem hojného využívání moderních technologií. Cílem práce je vytvořit analýzu a tím i ucelený přehled nových technologií a jejich využití v oblasti vizuální komunikace. Na závěr se práce snaží odhadnout další směr nových technologií v oblasti vizuální komunikace a vytvořit predikci jejich dalšího vývoje v budoucnosti.
Self-directed support: Řízení sociálních služeb samotným uživatelem
Mesteková, Eva ; Dočkal, Dalibor (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Práce spadá tematicky do oblasti sociální politiky. Konkrétně se zabývá u nás dosud nepříliš známým avšak v zahraničí se rozvíjejícím systémem zajišťování sociální péče. Self-directed support (SDS), tedy podpora řízená jednotlivcem, je určena pro lidi s postižením, seniorům a dlouhodobě nemocným. Klíčovou roli zde zastává osobní rozpočet, který je vázaný na uživatele sociálních služeb a umožňuje mu tak alokovat finanční prostředky podle svých potřeb. Britská organizace In Control je příkladem realizace v praxi. Práce analyzuje model SDS v kontextu historického vývoje i současného systému sociální péče v Anglii a dochází k závěru o velkém potenciálu efektivnosti.
Začít spolu
JINDROVÁ, Klára
Anotace Cílem práce je definovat pozitiva a negativa vzdělávání dětí v programu Začít spolu, definovat podmínky pro jeho realizaci a přiblížit čtenářům režim dne a vzdělávací metody v této alternativě. V teoretické části objasňuji východiska a pedagogické zásady programu, definuji cíle a formy vzdělávání, zvláštní pozornost věnuji organizačním formám vzdělávání a podmínkám, za kterých je lze úspěšně realizovat. V praktické části se zaměřuji na zjištění současného zastoupení této alternativy v síti českých mateřských škol a přejímání jejích organizačních forem v běžných mateřských školách. Práci doplňuji videozáznamem dne v mateřské škole zařazené do programu Začít spolu.
Problém rodiny, rodinného a pracovního života v soudobé společnosti
ŠKVOROVÁ, Jana
Obecným rámcem diplomové práce je sociologie rodiny. Téma rodiny v soudobé společnosti je zúženo především na problém rodinného a pracovního života. Pro diplomovou práci se jako inspirující ukázala zejména koncepce tzv. {\clqq}individualizované společnosti``. Práce se mimo jiné soustředí na problém slučitelnosti požadavků pracovního trhu a rodinného života, je koncipována jako teoreticko-empirická. V tomto smyslu je jejím východiskem zpracování teoretických přístupů, týkajících se dané problematiky, na něž navazuje vlastní empirický výzkum. Cílem této diplomové práce je nalézt empirické opory tvrzení, která byla anoncována v teoretické části.
Adolescence, její volný čas a hodnotová orientace
TRAJER, Tomáš
Diplomová práce se zabývá adolescencí jakožto svébytným životním obdobím člověka. Za cíl si klade analýzu tohoto období života v souvislosti s volným časem. Dále se snaží poukázat na vliv hodnotové orientace jedince odražený právě v jeho volném čase. To vše je dáváno do souvislosti se stavem společnosti a doby, která je nazývána postmoderní. Zabývá se vlivem konzumní kultury, které vytváří tlak na dospívající a projevy tohoto působení. Pokouší se upozornit na problematiku krize tzv. tradičních hodnot a rozporu toho v co lidé věří s tím co činí. V závěru se snaží poukázat na možnosti pedagogiky volného času, která disponuje metodami, jež mohou účinně redukovat problematické aspekty, které současná doba přináší.
Současné globální etické výzvy v antropo a intersociální rovině
Zeman, Jakub ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sirůček, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tvorbou hodnotově-etické základny v prostředí západní civilizace determinované překotným vývojem v oblasti vědeckotechnické, ekonomické i společenské, který s sebou nese nové charakteristiky a nároky na usměrňování existence individua. Přes vymezení kritických sfér vlivu těchto turbulentních změn na život člověka přechází práce k rozboru včlenění jednotlivce do okolní reality a nakonec se dostává k samotnému vzniku etických norem, jejich zdrojům a hledání potenciálu k pozitivním změnám na tomto poli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.