Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí55 - 63  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití městských ekosystémů pro environmentální výchovu v mateřské škole
ŠÍMOVÁ, Dita
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním dětí předškolního věku prostřednictvím využití městských ekosystémů s nástinem vhodných lokalit Českých Budějovic pro environmentální výchovu v mateřské škole. Teoretická část práce zaštiťuje na základě odborné literatury charakteristiku ekosystémů obecně, městských ekosystémů a environmentální výchovy. Poukazuje na důsledky vlivu člověka na přírodu a na problémy ekologické rovnováhy životního prostředí našich měst. V praktické části jsou obsaženy výukové bloky pro výuku environmentální výchovy pro děti z mateřských škol v lokalitách týkajících se Českých Budějovic. Výukové bloky obsahují nabídky aktivit, her a zkoumání přírody v terénu. V této části jsou také popsány reakce aktivních účastníků výukových bloků, dětí z mateřské školy a má vlastní analýza formou pozorování.
Výchova dětí předškolního věku k hodnotám
KUČEROVÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá výchovou dětí předškolního věku k hodnotám, zejména pěstováním žádoucích morálních vlastností. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy hodnoty, výchova k hodnotám, morální výchova. Nastiňuje pohled na výchovu k hodnotám v různých obdobích až po současnost. Charakterizuje zakotvení výchovy k hodnotám v kurikulárních dokumentech. V praktické části popisuje, jak je výchova k morálním hodnotám zakotvena v RVP PV a jak je tato problematika zpracována v konkrétním ŠVP. Pomocí průzkumu bakalářská práce mapuje náhled rodičů a pedagogů předškolních dětí na morální výchovu v prostředí mateřské školy.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Porovnání předškolního vzdělávání ve vybraných evropských zemích
PETRŽELOVÁ, Iveta
Bakalářská práce se zabývá srovnáním předškolní výchovy ve vybraných evropských zemích. Bakalářská práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je stručně shrnuto předškolní vzdělávání v 16 evropských zemích. V praktické části se hlouběji zabývám srovnáním předškolní výchovy v České republice a Nizozemsku. Cílem práce bylo, na základě tohoto porovnání zjistit, čím by se mohla naše předškolní výchova inspirovat.
Motivační aspekty waldorfské pedagogiky v praxi mateřské školy
DOSTÁLOVÁ, Michala
Praktická část je věnována historii a počátku vzniku waldorfské pedagogiky. Zabývá se převážně aplikací waldorfské pedagogiky v mateřské škole, požadavky na vznik mateřské školy a profesní kvality učitelů. Práce obsahuje i přehled základních škol waldorfského typu. Teoretická část se věnuje přímo konkrétní waldorfské mateřské škole. Součástí práce je videozáznam, který obsahuje souhrnný přehled o specifické práci na tomto typu školy.
Možnosti využití pedagogiky Marie Montessori pro děti v předškolním období
NOVOTNÁ, Petra
Práce se zabývá alternativním pedagogickým směrem Marie Montessori a jejím pohledem na výchovu předškolních dětí. Cílem je představit montessori metody, přínos montessoriovského materiálu a jeho využití v předškolních zařízeních. Teoretická část představuje alternativní pedagogiku, alternativní školy a jejich typy, z nichž jsem se zaměřila na pedagogiku M. Montessori a teoreticky jsem ji vysvětlila. Praktická část představuje Mateřskou školu v Olešníku, kde jsou v jedné třídě uplatňovány principy pedagogiky M. Montessori. Je zde pracováno s originálními montessoriovskými materiály a také s materiálem, který si učitelky samy vyrobily. Užívají se zde i hračky. I když se toto zařízení ortodoxně nedrží podle M. Montessori, shodují se společně v základní myšlence: dát dítěti svobodu a prostor v jeho vlastním rozvoji.
Vliv divadla na dítě předškolního věku
KRÁTKÁ, Pavlína
Záměrem práce je poukázání vlivu divadla na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a na možnosti vzdělávání divadelními prvky. Teoretická část je zaměřená na osobnost dítěte předškolního věku a význam předškolního období pro utváření vlastního sebepojetí dítěte. Dále je zaměřená na hru a její význam v životě dětí předškolního věku a na specifika divadelního umění působící na dítě předškolního věku. Praktická část je zaměřená na výzkum a to metodou rozhovorů s předškolními pedagogy a rodiči dětí předškolního věku a na pozorování dětí z mateřských škol při divadelním představení.
Mateřská škola jako životní prostor a dítě předškolního věku v pohledu Marie Montessori
RODOVÁ, Marcela
Práce se zabývá předškolním věkem a pohledem na výchovu očima M. Montessori. Cílem je poukázat na přínos montessoriovských materiálů a jejich využití v předškoních zařízeních. Teoretická část popisuje historický vývoj předškolního vzdělávání, psychologický, sociologický vývoj dítěte předškolního věku, hru a alternativní programy. Zaměrila jsem se především na pedagogiku M. Montessori, kterou jsem teoreticky vysvětlila. Praktická část obsahuje srovnání tří zvolených zařízeních: MŠ Vokovická Praha 6, třída podle Montessori při ZŠ Meteorologická Praha a třída podle Montessori v Táboře. Ve všech těchto zařízeních jsou uplatňovány principy montessoriovské pedagogiky. Je pracováno nejenom s originálními montessoriovskými materiály, ale také s dalšími, které splňují určité normy a některé si učitelky vyrobily samy. V MŠ Vokovická se užívají i běžné hračky. I přes některé rozdíly se všechna zařízení shodují v základní myšlence: kladou do popředí dítě, tak jak to dělala M. Montessori.
Naučné stezky Moravskoslezského kraje a jejich využití v předškolní výchově
DRATVOVÁ, Monika
Naučné stezky nejen v Moravskoslezském kraji tak trochu opomíjeny v celkové školské soustavě. Přitom pro žáky základních škol jsou naučné stezky nejlépe využitelné pro zkoumání získané teorie v hodinách přírodopisu či vlastivědě, ale nejen tam. Proto již také vznikají městské naučné stezky pro rozšířenou výuku pro žáky základních škol. Tato bakalářská práce zkoumá, zda se naučné stezky využívají v předškolní výchově a hlavně zda se vůbec dají využívat. Cílem práce je zjistit jaké jsou největší úskalí jejich využívání. Problém zřejmě pro většinu mateřských škol bude i dostupnost a náročnější práce než s žáky základních škol při jejich výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí55 - 63  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.