Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv filmových a seriálových postav na formování osobnosti adolescenta v České republice
Fajmonová, Lucie
Ústředním tématem bakalářské práce jsou audiovizuální média a jejich vliv na adolescenty. Dále se zabývá rolí těchto médií v procesu sociálního učení. Cílem teoretické části bakalářské práce je zjistit a popsat současný stav této problematiky. Objasňuje také, jakou pozici film zaujímá v rámcových vzdělávacích programech a školních vzdělávacích programech. Úkolem praktické části je prokázat, zda preferovaný žánr seriálu může u adolescentů ovlivnit vnímání důležitosti cílových hodnot. Pro sběr dat je využito kvantitativního průzkumu. Výchozím nástrojem sběru dat je dotazník vytvořený pro účely zkoumání. Zjištěné poznatky směřují k doporučením pro pedagogickou praxi.
Analýza sledovanosti TV pořadů zaměřených na zdravý životní styl a jeho podporu
Gajová, Klára ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit hlavní důvody sledovanosti pořadů o zdravém životním stylu, jejich vliv na chování diváka a jakou cílovou skupinu tyto pořady zejména zasahují. V teoretické části práce se věnuji rozboru dostupné literatury o zdravém životním stylu, vlivu médií na diváka a o samotných televizních pořadech o zdravém životním stylu. Praktická část je tvořena statistikami sledovanosti a vlastním průzkumem, který byl prováděn pomocí dotazníkového šetření. Má bakalářská práce poskytne komplexní přehled o pořadech zaměřených na problematiku zdravého životního stylu, zjistí, zda tyto pořady diváky ovlivňují a jestli se informacemi získaných z pořadů řídí, tudíž jestli jejich vysílání má na naši společnost pozitivní dopad. V neposlední řadě popíše základní charakteristiky zdravého způsobu života a vlivu médií na člověka obecně. Informace plynoucí z mé bakalářské práce by mohly být využity při produkci pořadů o zdravém životním stylu, protože zjistím, jaká cílová skupina je nejvíce sleduje a do jaké míry své chování na základě jejich sledování mění.
Vliv médií na výchovu a osobnost dětí na 1. stupni základní školy
DOBOSIOVÁ, Martina
Mezi masová média současné moderní doby patří periodický tisk (noviny, časopisy), televizní a rozhlasové vysílání a internet. Jedná se o jednosměrný způsob sociální komunikace dostupný každému a významně podílející se na socializaci člověka do společnosti. Díky rozmanitosti jejich obsahů nabízí uživatelům různé možnosti využití (trávení volného času, vzdělávání, zábava, uvolnění). V mnohých z nich nalezneme kromě aktuálních informací, i faktory, které mohou negativně působit na výchovu a osobnostní rozvoj dětí. Jde zejména o prvky násilí, agrese nebo erotiky. Působení médií na děti souvisí s jejich věkem odrážející úroveň rozvoje kognitivních funkcí, kritického myšlení a intelektových schopností.
Srovnání vlivů výchovy působících na předškolní děti a dospívající mládež k získání základů křesťanské víry a utváření jejich křesťanského života
BŮŽKOVÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce bylo zjistit a porovnat hlavní vlivy výchovy působící na předškolní děti a dospívající mládež k získání základů křesťanské víry a utváření jejich křesťanského života. Jak ovlivňuje rodina, kamarádi, kněz, křesťanské televizní pořady, četba křesťanské literatury, pomoc ve farnosti, získání základů křesťanské víry u malých dětí a dospívající mládeže. Má-li formování křesťanského života od narození dítěte stabilnější a trvalejší zkušenosti s Bohem než v období dospívání. K dosažení cílů mé diplomové práce jsem použila metodu testování, metodu pozorování života křesťanských dětí a mládeže v dané farnosti, metodu dotazníkového šetření. Výsledkem mého výzkumu bylo zjištění, že někteří dospívající mají zájem seznámit se se základy křesťanské víry, ale toto seznámení nevytváří hluboké vztahy k víře a Bohu. Jen u nepatrného množství dospívající mládeže má toto pozdější seznámení vliv na utváření jejich dalšího křesťanského života. Proti tomu získávání základů křesťanské víry od narození dítěte má svá úskalí. Křesťanská víra získávaná od narození dítěte často naráží na neporozumění nevěřících spolužáků ve škole a později na neporozumění nevěřícího přítele ? přítelkyně, kamaráda ? kamarádky. Pro udržení víry v období dospívání jsou velmi důležité hodnoty, postoje a vzory, které rodina upřednostňuje, které ukazují směr jejího zaměření.
Vliv médií na vývoj podnikatelské etikety v ČR
Dvořáková, Adéla ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na oblast podnikatelské etikety v České republice. Cílem mé práce je popsat, jak média působí, jaké mají účinky a jak se podílejí na vytváření mediální reality. Zároveň práce definuje a analyzuje jaký vliv médií na podnikatelskou etiketu. V první části práci jsou definována slova jako etiketa, podnikatelské etiketa a její základní pravidla či podnikatelská etika. Druhá část práce se zabývá samotnému vlivu a účinkům médií na jednotlivce a společnost z teoretického hlediska. Poslední část práce je zaměřena na zkoumání konkrétního vlivu mediálních produktů na oblast etikety. Mimo jiné je zde navržena vlastní rubrika do tištěných periodik zabývající se podnikatelskou etiketou.
Negativní vlivy působení masově komunikačních prostředků
ŠVEHLA, Jiří
Bakalářská práce ?Negativní vlivy působení masově komunikačních prostředků? se zabývá typologií médií a jejich vlivů na dnešní konzumenty a zejména mládeţ. Podrobněji rozebírá jednotlivá média, jejich vznik a vlivy. Práce obsahuje dělení na média dospělá a mladistvá. Dospělá média mají jednosměrné posílání informací. Mladistvá média komunikují naopak všesměrně. Práce se zabývá téţ vztahem nových komunikačních prostředků ke kultuře a společnosti. Práce obsahuje praktickou část tvořenou řízeným rozhovorem s mládeţí z 9. třídy ZŠ a následnou interpretaci rozhovoru.
Mládež, hodnoty a média.
FANTOVÁ, Kristýna
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současné mládeže, vlivu mediálních vzorů a médií jako takových na hodnotovou orientaci naší mládeže. Práce je v teoretické části zaměřena do tří oblastí. První oblast se věnuje hodnotové orientaci obecně, definuje druhy a podstatu hodnot, věnuje se také axiologii v dějinách filosofie. Druhá oblast se zabývá hodnotami, zájmy, postoji a dospíváním obecně. Dále axiologickým pohledem na mládež. Třetí oblast je zaměřena na média a právní normy omezující jejich činnost v rámci ochrany mládeže. Praktická část spočívá ve vypracování dotazníku zachycujícího intenzitu konzumace mediální nabídky, vlivu mediálních vzorů a míry přejímání názorů, hodnot a postojů v předkládaných médiích. Také v provedení výzkumu na středních školách a učilištích a ve vyhodnocení výzkumných dotazníků.
Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých
JANOUCHOVÁ, Veronika
Diplomová práce "Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých" se zabývá studií možného vlivu médií na děti a mladistvé, kteří se dopustili delikventního jednání. Média mají v moderních společnostech zásadní a stále vzrůstající význam, a proto se také stále více diskutuje o jejich vlivu na člověka. Zvláště významnou se jeví oblast vlivu médií na děti a mladistvé. Mezi základní znaky delikventního chování dětí a mladistvých patří mimo jiné vysoká míra ovlivnění vnějšími faktory, včetně vlivu médií. Z tohoto důvodu je snahou diplomové práce propojit tyto dvě specifické oblasti, které jsou v centru pozornosti odborné i laické veřejnosti. Teoretická část práce se nejprve zabývá základními pojmy související s vlivem médií na delikventní chování dětí a mladistvých. Dále je zde popsán vývoj médií, funkce médií, základní znaky mediovaných obsahů a působení médií. Poté je v práci nastíněna oblast legislativy a orgánů upravujících činnost médií stejně jako pojetí mediální výchovy. Následně se autorka zaměřuje na analýzu delikvence dětí a mladistvých, včetně činnosti kurátora pro mládež. Cílem práce bylo získat podrobnější informace o možném vlivu médií na delikventní chování dětí a mladistvých, a z tohoto důvodu byl zvolen výzkum kvalitativního charakteru. Při sběru dat byla využita metoda dotazování realizovaná technikou polostandardizovaných rozhovorů v průběhu května a června roku 2010. Výzkumný soubor tvořily dvě skupiny respondentů. První skupinu představovalo celkem sedm dětí a mladistvých evidovaných kurátorem pro mládež, druhou skupinu tvořilo pět odborníků pracujících s mládeží, která se dopustila delikventního jednání. Navíc byla z dokumentace vedené kurátorem pro mládež vytvořena kasuistika doplňující danou problematiku. Provedený kvalitativní výzkum poté umožnil stanovení šesti hypotéz v závěru práce. Přímý vliv médií na delikventní jednání mládeže se jeví jako sporný, avšak u osob, u kterých je již zvýšeno riziko delikventního chování, může obraz prezentovaný v médiích jejich jednání podpořit. Jako podstatné vidí autorka práce zakomponování mediální výchovy do systému vzdělávání mládeže, která se dopustila delikventního jednání, např. v rámci probačních programů či programů ve středisku výchovné péče. Diplomová práce by měla přispět především ke zpřístupnění, případně rozšíření informací o možném vlivu médií na jedince či společnost zejména v souvislosti s dětmi a mladistvými, kteří se dopustili delikventního jednání. Výsledky výzkumu mohou také sloužit jako pilotáž pro další rozsáhlejší výzkum.
Vliv sdělovacích prostředků a internetu na formování zdravého životního stylu
VENKRBCOVÁ, Klára
Abstrakt Média a jejich obsah jsou předmětem zkoumání již od doby jejich vzniku. Mnoho vědců se zabývá jejich vlivem na formování člověka a společnosti. Pojem média se v současné době velmi skloňuje. Sociologové, psychologové, politici i novináři píší a mluví často o médiích v nejrůznějších souvislostech. Masová média hrají v moderní společnosti jedinečnou a nezastupitelnou roli v zajišťování sociální soudržnosti, podporují rozdělení moci a společenskou komunikaci. Hodnocení role masových médií se různí dle toho co touto rolí přinášejí pro jednotlivce a pro společnost, poněvadž to co můžeme hodnotit z jednoho pohledu jako žádoucí, z jiné perspektivy se může jevit jako nežádoucí. Masová média slouží k udržení a zajištění stability demokratické společnosti a podporují stávající rozložení moci. Většina každodenní komunikace je interpersonální nebo skupinová, což znamená, že je pevně zakotvena v situačním a kulturním kontextu. Naše existence ve společnosti není určena pouze geograficky, ale převážně ve smyslu kulturních vzorů chování a zvyklostí a jistých společenských vztahů. Cílem mé práce bylo: {\clqq}Zmapovat vliv sdělovacích prostředků a internetu na formování zdravého životního stylu u studentů středních a vysokých škol a zmapovat rozdíly mezi středoškolskými a vysokoškolskými studenty.`` Cíl práce byl splněn. Hypotéza 1: Média mají větší vliv na životní styl středoškoláků než vysokoškoláků nebyla potvrzena. Hypotéza 2: Média mají větší vliv na redukci hmotnosti u žen na střední škole než u studentek vysokých škol byla potvrzena. Hypotéza 3: Středoškoláci čtou více livestylové časopisy oproti vysokoškolákům nebyla potvrzena.
BODY IMAGE U DÍVEK OD 15ti DO 18ti LET
OUŘEDNÍKOVÁ, Zuzana
Má bakalářská práce, na téma Body image u dívek od 15ti do 18ti let, se zabývá problematikou tělesného sebepojetí. Toto věkové období, spadající do vývojového období adolescence, je charakteristické množstvím výrazných krizí, které se týkají jak psychosociálního tak tělesného i sexuálního vývoje. Bakalářská práce popisuje specifika vývojového období adolescence, dále historický vývoj ideálu krásy a v neposlední řadě se zabývá vlivem společnosti, zejména médií, na body image dospívajících dívek. V práci jsem se zabývala také koncepcemi sebepojetí, podrobně potom tělesným sebepojetím na kontinuu zdraví {--} nemoc. V praktické části bakalářské práce byla využita metoda kvantitativního výzkumu. Data k potvrzení nebo vyvrácení stanovených hypotéz byla získávána prostřednictvím techniky dotazníku. Výběr dotazovaných dívek byl náhodný, stratifikovaný. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat problematiku body image u dívek ve věku 15-18 let. Dílčím cílem bylo zjistit, jak je postoj dívek k vlastnímu tělu ovlivněn médii, výší finanční částky k poměrné výši kapesného, kterou investují za vylepšení svého těla, jaká je spokojenost dívek s vlastním tělem a jaký vliv na tuto spokojenost mají faktory demografické a statistické. Z výsledků výzkumu vyplývá, že 57,8% dívek je nespokojená se svým tělem. Většina dívek dostává vysoké kapesné, avšak jejich výdaje jsou o mnoho nižší k poměru jejich kapesného. Málo dívek drželo dietu, ale mnoho dívek si kupovalo oblečení na zakrytí nedostatků jejich těla. Překvapilo mne, že jen pár dívek se aktivně věnuje sportu. Tato práce také potvrdila, že na tělesné sebepojetí dívek mají velký vliv média, která ukazují zejména ženy jako ideálně krásné pouze pokud jsou na hranici podvýživy. Výsledky této práce upozorňují na důležitost prevence v oblasti body image a možných přidružených patologických stavů - a to například zvýšením osvěty na školách, prováděním mediálních kampaní a zejména bych apelovala na výchovu v rodině ke zdravému sebehodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.