|
Studie prodloužení tramvajové trati do městské části Brno-Lesná
Pěknicová, Daniela ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh řešení prodloužení tramvajové tratě linky č. 5 ve městě Brně, která je nyní ukončena obratištěm na zastávce Štefánikova čtvrť na ulici Merhautova v katastrálním území Černá Pole. Navrhovaná tramvajová trať vede v prostoru místních komunikací a končí nově navrženým obratištěm na ulici Okružní v katastrálním území Lesná. V rámci práce je navržena konstrukce tramvajového svršku, řešení okolních komunikací a možnost napojení na Halasovo náměstí.
|
|
Porovnání technologií podbíjení koleje
Bombera, Jan ; Hartmann, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením upravené technologie podbíjení koleje a jejím porovnáním s nyní používanou technologií na základě měření geometrických parametrů koleje a jejího svislého sedání na zkušebním úseku, který byl vytvořen na dvoukolejné trati Břeclav – Přerov v blízkosti zastávky Rohatec, kde byla jedna traťová kolej v rámci pravidelných údržbových prací podbita stávajícím postupem a druhá upravenou technologií. Úprava technologie spočívá v aplikaci zvýšeného počtu záběrů podbíjecích pěchů, čímž dojde k vytvoření větší a více zhutněné štěrkové lavičky pod pražcem. Cílem práce je ověřit, zda je při upravené technologii podbíjení rychlost rozpadu geometrických parametrů koleje menší, díky čemuž by byla možnost prodloužit údržbové cykly při dodržení provozních odchylek koleje a bezpečnosti provozu.
|
|
Rekonstrukce železniční stanice Nedvědice
Rous, Petr ; Kroupa, Jan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Úkolem práce je rekonstrukce železniční stanice Nedvědice. Práce obsahuje úpravu geometrických parametrů koleje, rekonstrukci železničního svršku a spodku. Ve stanici je navrženo poloostrovní nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Dále je součástí práce řešení železničního přejezdu a přechodu. V rámci rekonstrukce bude navrženo nové odvodnění.
|
|
Rekonstrukce železniční stanice Jeseník
Francová, Aneta ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce „Rekonstrukce železniční stanice Jeseník“ řeší vybudování nástupiště vhodného pro pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace dle platné legislativy. V práci jsou navržena poloostrovní nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Rovněž je v diplomové práci navrženo zvýšení rychlosti, rekonstrukce železničního svršku a železničního spodku a je navrženo odvodnění stanic.
|
| |
|
Studie rekonstrukce železničních stanic Jindřichov na Moravě a Branná
Kubina, Jiří ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce „Studie rekonstrukce železničních stanic Jindřichov na Moravě a Branná“ řeší vybudování nástupišť vhodných pro pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace dle platné legislativy. V práci jsou navržena poloostrovní nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Rovněž je v diplomové práci navrženo zvýšení traťové rychlosti z původních 40 km/h na 50 km/h, rekonstrukce železničního svršku a železničního spodku a je navrženo odvodnění stanic.
|
| |
| |
| |
| |