Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace jako určující faktor řízení lidských zdrojů
LAVIČKOVÁ, Jana
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se v první kapitole zabývám sociální komunikací, její definicí a dílčím částem komunikace verbální a nonverbální. Druhá kapitola přináší vymezení pojmů management a řízení lidských zdrojů. Také se zde zaměřuji na komunikaci v organizaci. Závěr druhé kapitoly je věnován motivaci, motivačním teoriím. V Praktické části jsem se věnovala výzkumu, jehož účelem bylo zmapování motivačních dovedností vedoucích pracovníků.
Bariéry v komunikaci ve vybrané pracovní skupině
Sitková, Lucie ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Bulava, Alan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komunikačními bariérami a jejich dopadem na výsledky pracovní činnosti a skupinové klima. Objasňuje pojem komunikace, prvky komunikačního procesu, základní dělení komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace, efektivní komunikace a její prvky, požadavky efektivní komunikace, komunikace u manažerů, manažerské komunikační strategie, specifika manažerské komunikace ve zdravotnictví a komunikaci uvnitř podniku. Dále rozebírá komunikační bariéry z pohledu různých autorů, což je stěžejní pro část praktickou, kde jsou pomocí výsledků dotazníků sestaveny grafy, odrážející jednotlivé komunikační bariéry z různých úhlů pohledu. Byly vypracovány dva typy dotazníků: jedny pro nadřízené pracovníky a druhé pro podřízené pracovníky. Zkoumanou skupinou byla uzavřená pracovní skupina jednoho nemocničního zařízení v České republice. V diskusi jsou zhodnoceny výsledky a dána doporučení pro prevenci a eliminaci těchto komunikačních bariér. Hlavním cílem této práce bylo zlepšit komunikaci mezi jednotlivými pracovníky na všech úrovních a mezi všemi úrovněmi, zvýšit efektivitu pracovních výkonů zpříjemněním pracovního klimatu a tím i dosáhnout spokojenosti všech pracovníků této pracovní skupiny.
Faktory verbální komunikace zaměřené na ekonomickou sféru
KLOUDOVÁ, Jana
Diplomová práce Faktory verbální komunikace zaměřené na ekonomickou sféru řeší aktuální téma z oblasti komunikace v ekonomické sféře. Verbální komunikace je jedním ze základních nástrojů ekonomiky a uplatňování moci obchodních společností. Diplomová práce zahrnuje čtyři hlavní kapitoly. První kapitola popisuje teoretická východiska práce a vymezuje základní pojmy spjaté s tématem verbální komunikace. Druhá kapitola se věnuje specifikům firemní komunikace, cíli komunikace v ekonomické sféře, smyslu komunikačních událostí ekonomické sféry a strategii firemní komunikace. Třetí kapitola se soustřeďuje na komunikaci uvnitř společností AHOLD Czech Republic, a.s., a SPAR Česká obchodní společnost s.r.o., uvádí základní charakteristiku těchto společností a typy zaznamenaných textů. Čtvrtá kapitola je věnována komplexnímu popisu distanční komunikace podle zásad teorie verbální komunikace. Cílem práce je snaha o komplexní vystižení a pochopení vztahu jazyka k praktické činnosti v obchodním oboru společností. Práce se snaží na základě rozboru konkrétních komunikačních událostí popsat a specifikovat distanční komunikaci firem podle zásad teorie verbální komunikace. V závěru práce stanovuje specifika české obchodní verbální komunikace.
Neverbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
FESSLOVÁ, Tereza
Pedagogická komunikace je prostředkem k realizaci výchovy a vzdělávání. Aby splňovala tyto předpoklady, musí se verbální a neverbální komunikace vzájemně doplňovat. Hlavním tématem této bakalářské práce, je tedy pedagogická komunikace a její důležitá složka - neverbální komunikace, která je nedílnou součástí pedagogické praxe. Cílem práce je zjistit, s jakými problémy v neverbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají. V teoretické části bude popsána v prvé řadě komunikace jako celek, dále pedagogická komunikace a její rozdělení. Budou zde charakterizováni žáci Středních odborných učilišť, odborný výcvik na Středním odborném učilišti a budou zde popsány problémy, se kterými se v neverbální komunikaci na odborném výcviku setkáváme. Praktická část bude zpracována pomocí dotazníkového šetření učitelů Středního odborného učiliště, kde zjistíme, jaké jsou problémy v neverbální komunikaci na odborném výcviku.
Verbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
BÍZKOVÁ, Dagmar
Verbální komunikace je v současné době velkým problémem dospívajících studentů. Při odborném výcviku na středních odborných učilištích nestačí jenom praktické procvičování, ale velký důraz se klade na pedagogickou komunikaci, zejména na její verbální část, poněvadž žáci lépe vnímají činnost spojenou s výkladem. Mládež je naše budoucnost, proto je musíme do života připravit co nejlépe a vedle rodinného zázemí nejvíce působí školy. Cílem práce bude zjistit problematiku verbální komunikace učitele se žáky v rámci odborného výcviku na středních odborných učilištích. V teoretické části bude popsána pedagogická komunikace v rámci odborného výcviku se zaměřením na specifické aspekty a problémy verbální komunikace v této organizační formě. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů odborného výcviku. Cílem bude zjistit, s jakými problémy ve verbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají.
Rozdíl v pedagogické komunikaci v praxi učitele základní školy a vychovatele školní družiny
LAVIČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na komunikaci, je rozdělena do třech celků, které na sebe v posloupnosti navazují. První část je zaměřena na vymezení, definici, funkce a druhy sociální komunikace. Druhá část je věnována pedagogické komunikaci v prostředí základní školy, přičemž jsou v ní uvedeny shodně jako v prvé kapitole uvedeny definice, funkce, verbální a neverbální komunikace. Nově jsou v ní přidány kapitoly, které se postupně věnují cíly, obsahu, pravidlům pedagogické komunikace, časovému hledisku, které společně s organizačními formami a metodami vyučování má vliv na pedagogickou komunikaci. Závěrečná kapitola je věnována pedagogické komunikaci v prostředí školní družiny, obsahová struktura kopíruje předchozí kapitolu. Pro upřesnění je zde přidána kapitola, které je zaměřena na školní družinu jako prostředí pro výchovu a vzdělání v době mimo vyučování. Cíle práce bylo porovnání odlišností v pedagogické komunikaci v základní škole a školní družině.
Preferované aspekty komunikace u sociálního pracovníka
BACHOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se věnuje problematice komunikace sociálního pracovníka s klientem a zjišťuje, jaké jsou preferované aspekty komunikace u sociálního pracovníka. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako sociální práce, sociální pracovník, komunikace a její druhy {--} verbální, neverbální a paralingvistika. Dále je zde kapitola popisující specifika komunikace sociálního pracovníka a klienta. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Jsou zde zaznamenány a rozebírány odpovědi třiceti respondentů ze dvou věkových kategorií, kteří hodnotili chování sociálních pracovníků na základě shlédnutých scének. Výsledkem jsou získané preferované aspekty komunikace u sociálního pracovníka podle všech respondentů z výzkumu v této práci.
Arteterapie jako komunikace při práci s klienty SVP
LACINOVÁ, Hana
Práce popisuje snahu o využití artterapeutické metody jako alternativní formy komunikace s klienty pobytövého oddělení střediska výchovné péče, u kterých se projevoval problém s verbální komunikací. v první části přináší přehled možných příčin poruch komunikace, alternativních komunikačních systémů včetně artterapie a uvádí důvody, pro které se zdá být k tomuto vhodná . v druhé části přibližuje autorčinu práci ve středisku výchovnépéče a popisuje způsob práce s klientem. ten dokládají kazuistiky konkrétníchklientů. v závěru shrnuje výhody a omezení tohoto přístupu k užití arteterapie.
Význam neverbální komunikace v práci pedagoga volného času
KAŠPÁRKOVÁ, Martina
Práce se zabývá objasněním významu neverbální komuniakce v oblasti působení pedagoga volného času. První část obsahuje obecnou problematiku neverbálního sdělování. Zaměřuje se na vymezení základních pojmů a rysů komunikace, vymezení vztahu mezi komunikací verbální a neverbální, na přehled faktorů ovlivňujících užívání a výklad významů neverbálních projevů, na problematiku neverbální senzitivity a na jednotlivé funkce neverbální komunikace. V druhé a třetí části se zaměřuje již na konkrétní jednotlivé způsoby neverbální komunikace, se kterými se setkáváme v pedagogické komunikaci a na jejich význam v práci pedagoga volného času.
Psychologie lidské komunikace
KAŇKOVÁ, Eva
Diplomová práce se týká neverbální komunikace a její funkce v pracovních vztazích. Zabývá se především vztahy mezi jednotlivými spolupracovníky, obchodnímy a jejich klienty a vedoucími spolu se zájemci o zaměstnání. Příjemná atmosféra v práci je důležitá pro lepší výsledky a pocit osobního významu. Správné použití neverbální komunikace může pomoci k uzavření obchodu a důvěryhodnému působení. Výsledky ukázaly, že součet neverbálních signálů nám může sdělit názor druhé osoby, nehledě na tom, jak se slovně vyjadřuje. To, co člověk říká, není vždy to samé, co si myslí. Pokud člověk ví o tomto rozdílu, může změnit názor ostatních na základě správného použití neverbální komunikace.Závěry naznačují, že není možné vyvodit úsudek při použití pouze dvou nebo tří signálů. Vždy je nutné porovnávat více znaků. Celá práce ukazuje, že neverbální komunikace je důležitá a může nám pomoci ve vytváření lepších mezilidských vztahů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.