Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Charvátová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.
Výukový program o lidových zvycích a tradicích v průběhu roku využívající expozice Prácheňského muzea v Písku
KOUBOVÁ, Klára
Cílem bakalářské práce je vypracování návrhu výukového programu na téma Lidové zvyky a tradice s využitím stálých expozic Prácheňského muzea v Písku, nedílnou součástí je i popis realizace tohoto programu a následné zhodnocení. Práce nejprve teoreticky vymezuje předmět muzejní pedagogiky, její cíle, metody, zohledňuje zásady při tvorbě muzejně-pedagogických programů a rovněž pravidla pro přípravu pracovních listů. Pro časové ukotvení práce následuje kapitola mapující současnost muzejní pedagogiky na jihu Čech, kdy mimo Prácheňské muzeum v Písku byla na začátku roku 2015 dotazníkovou metodou zjištěna situace v sedmi dalších velkých muzeích (Alšova jihočeská galerie, Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích, Regionální muzeum v Českém Krumlově, Muzeum Jindřichohradecka, Prachatické muzeum, Muzeum středního Pootaví Strakonice a Husitské muzeum v Táboře). Ve třetí a zároveň stěžejní kapitole se práce věnuje návrhu muzejního programu o adventu, popisuje jeho následnou realizaci, ke které došlo před Vánoci roku 2014 se dvěma třídami Obchodní akademie a jazykové školy Písek, a také jej hodnotí.
Výukový program o koních určený pro členy jezdeckých koružků
JAVORSKÁ, Jana
Javorská, J. 2014: Výukový program o koních určený pro členy jezdeckých kroužků. Bakalářská práce, Pedagogická fakulta JU, České Budějovice, 62 s. Výukový program "Jak porozumět koním a jak se stát pro koně srozumitelný" jako možnost aplikace základních znalostí z etologie a evoluce koní do prostředí jezdeckých oddílů. Tato bakalářská práce se zabývá sestavením výukového programu, který by umožnil účastníkům jezdeckých kroužků pochopení základních aspektů evoluce a etologie koní. V literárním přehledu zpracovává souhrn z oblastí evoluce, domestikace a etologie koní a problémů, které s sebou přináší převažující současný způsob chovu rekreačních a sportovních koní. V praktické části je popis navrženého celodenního výukového programu, který se zabývá těmito výše zmíněnými tématy s důrazem na aplikace získaných vědomostí do praxe jezdeckých kroužků. Program má formu projektového vyučování, kde se účastníci na jeden den stávají vědci na konferenci o etologii koní. K programu byl vytvořen soubor pracovních listů. Výstupem této práce je realizovaný výukový program. V diskuzi jsou popsány návrhy na zkvalitnění programu, které vyplynuly z pilotní realizace.
Multimediální výukový program k výuce regionální geografie Austrálie a Nového Zélandu na 2. stupni ZŠ
BROŽOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá tématem výuky regionální geografie Austrálie a Nového Zélandu na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem je vytvoření multimediálního výukového programu, vytvořeného v programu SMART notebook 11 určeného pro výuku na interaktivní tabuli, k programu je vypracovaná metodická příručka pro učitele. Výukový program je vypracovaný v souladu se vzdělávacími dokumenty (RVP ZV). Součástí teoretické práce je didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů určených pro 2. stupeň základních škol. Pro představu o rozsahu učiva a časové dotaci tématu bylo provedeno šetření metodou řízeného rozhovoru s učiteli zeměpisu na vybraných školách.
Tvorba a implementace Školního vzdělávacího programuu studijního oboru Dopravní provoz v podmínkách Vyšší odborné školy, střední průmyslové školy automobilní a technické v Českých Budějovicích
ILKO, Vítězslav
Práce se věnuje problematice tvorby a implementace Školního vzdělávacího programu (ŠVP)studijního oboru Dopravní provoz v podmínkách VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích. Zabývá se obecnými východisky a předpoklady tvorby a vlastní realizace ŠVP v návaznosti na požadavky stanovenými Rámcovým vzdělávacím programem(RVP). Popisuje proces konverze požadavků RVP do podmínek konkrétního ŠVP v dané škole a vlastní realizaci nového modelu výuky dle zásad ŠVP. Práce shrnuje kvantifikovatelné výsledky zavedení ŠVP v porovnání se stávajícím Učebním plánem pro daný obor studia a porovnává očekávané přínosy plynoucí ze zavedení ŠVP pro danou školu. Zabývá se rovněž možností dalšího užití daného ŠVP studijního oboru Dopravní provoz pro tvorbu navazujících ŠVP jiných oborů, příp.škol.
Použití omezovacích prostředů u pacientů s násilným a agresivnímchováním
LÖFFELMANNOVÁ, Silvie
Tato diplomová práce je zaměřena na použití omezovacích prostředků u pacientů s násilným a agresivním chováním. Moderní civilizace přinesla kromě dalších změn i jednu zcela zásadní, a to že přibývá více psychických a psychiatrických onemocnění. Je proto nutné zamyslet se nad otázkou, jak předcházet agresi a násilí ve zdravotnických zařízeních. Je dokázáno, že v dnešní době přibývá případů pacientů s agresivním a násilným chováním. Jaké jsou novinky v prevenci vzniku agrese při hospitalizaci. Jaké jsou právní novinky a normy na použití omezovacích - restrikčních opatřeních. Není pravidlem, že s pacientem s agresivním či násilným chováním se setkáváme pouze na psychiatrických odděleních. S těmito pacienty se můžeme setkat na jakémkoliv oddělení a zařízení zdravotnické péče. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části uvádíme vývoj lidské psychiky, vznik a vývoj agrese a násilí, druhy agrese, násilné chování a demografický výskyt v populaci. Dále v teoretické části uvádíme druhy restrikčních opatření, jejich indikace, právní rámec zabývající se touto problematikou. Důležitou součástí teoretická práce jsou role sestry a kompetence sestry v této oblasti. V praktické části této práce jsme si zvolili čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit náročnost práce sester o pacienty s agresivním a násilným chováním. Druhým cílem bylo zjistit, co sestry považují za největší problémovou oblast v rámci ošetřovatelské péče o pacienta s agresivním a násilným chováním. Třetím cílem bylo zjistit přínos a nedostatky v oblasti použití omezovacích prostředků v péči o pacienty s agresivním násilným chováním. Čtvrtým cílem bylo zjistit a porovnat názory ošetřovatelského personálu na používání omezovacích prostředků a hlavní problémy v této oblasti. Tyto cíle byly splněny. Na základě cílů byly stanoveny výzkumné otázky. Jaká je náročnost práce sester o pacienty s násilným a agresivním chováním. Co sestry vidí jako nejvíce problémovou oblast v rámci péče o pacienta s agresí. Jaký je přínos použití omezovacích prostředků u pacientů s agresivním či násilným chováním. Jaká by měla být provedena reforma v oblasti použití restrikčních ? omezovacích prostředků. Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Ke zpracování diplomové práce bylo použito kvalitativního šetření. Sběr dat byl realizován technikou nestandardizovaného, strukturovaného rozhovoru. Náš průzkum probíhal na psychiatrickém oddělení Klatovské nemocnice a.s., psychiatrickém oddělení Fakultní nemocnice Plzeň, Psychiatrické léčebně v Dobřanech a na dalších odděleních. Odpovědi sester byly zpracovány do kazuistik a z nich byly vytvořeny myšlenkové mapy. Šetření probíhalo od ledna do července 2011. Výsledky naší diplomové práce by mohly sloužit jako zpětná vazba pro nemocnice a léčebny, kde bylo šetření realizováno. Byl vytvořen edukační program pro sestry.
CHARAKTERISTIKA ROZMÍSTĚNÍ BIOMŮ NA ZEMI - VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO ZŠ A SŠ
JANOUŠKOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce je vytvoření vzdělávacího programu Charakteristika rozmístění biomů na Zemi. Program je určen pro vzdělávání ţáků a studentů v rámci vzdělávacích programů ZOO Hluboká nad Vltavou. Vzdělávací program obsahuje výukový manuál, pracovní listy a metodickou příručku pro učitele. Součástí diplomové práce je i analýza a hodnocení vybraných učebnic zeměpisu pro 2. stupeň základní školy.
MULTIMEDIÁLNÍ VÝUKOVÝ PROGRAM PRO VÝUKU EVROPY NA 1. STUPNI ZŠ
VOKOUNOVÁ, Martina
Tato diplomová práce nese název Multimediální výukový program na 1. stupni ZŠ. Tento program je určen pro výuku vlastivědy v 5. ročníku a zaměřuje se na okolní státy České republiky. Diplomová práce byla vytvořena v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem, dále potom Školním vzdělávacím programem a Ročním tématickým plánem Základní školy Grunwaldova v Českých Budějovicích, kde byl program následně použit a prezentován dětem. Část Geografická charakteristika území je rozdělena do čtyř celků, jenž jsou věnovány konkrétním státům a obsahují podkapitoly jako Poloha, Geografická charakteristika a Socio-ekonomická charakteristika. Součástí diplomové práce je také multimediální program. Každý stát v tomto programu je prezentován jednou osobností pocházející z daného státu. Výukový program obsahuje také interaktivní úkoly, které napomáhají k lepšímu zapamatování nových informací a hravou formou také zjišťují množství memorované látky. Výukový program je možné použít s tabulí Smart Board, ale i na samostatných počítačích.
Výuka jazyků v Evropské unii
TROCHOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá výukou jazyků v Evropské unii. Jazykové vzdělávání považují představitelé EU za jednu z klíčových oblastí, protože znalost cizích jazyků je nezbytným předpokladem pro ekonomický růst EU a pro úspěšnou komunikaci. Tato práce sleduje vývoj vzdělávacích programů, které se podílejí na výuce jazyků, popisuje jejich cíle a strukturu. Dále uvádí legislativní akty institucí EU, které vymezují tuto oblast. V poslední části se zabývá otázkou jak je politika EU úspěšná. Nejprve je nastíněno, jaká je úroveň znalosti cizích jazyků v zemích EU, poté se práce zabývá otázkou, nakolik se daří aplikovat politiku EU v oblasti výuky cizích jazyků v České republice a konečně je zde uvedeno, jakým způsobem se do unijních programů zapojují školy v Jihočeském kraji.
Výukový program sportovního lezení pro 6.-9. třídu základní školy (sestavení a ověření metodiky výuky)
JAKL, Jaroslav
Úkolem této diplomové práce je sestavení a ověření metodiky lezení pro žáky 6.-9. třídy základní školy. V teoretické části je pozornost zaměřena na osvětlení jednotlivých znalostí, dovedností a technik nezbytných pro lezení na umělé stěně. Dále je věnován prostor otázce bezpečnosti a vhodnosti tohoto sportu pro děti staršího školního věku, včetně častých chyb jak v metodice výuky, tak v samotném lezení. Obsah praktické části předkládá především čtrnáct vyučovacích jednotek rozpracovaných v metodické řadě a rozbor šesti vybraných ověřovacích jednotek provedených u dvou skupin probandů i s jejich reflexí a expertním hodnocením pozorovatele. Hlavní část ověřovacích hodin je zdokumentována na videozáznamu, který slouží k retrospektivnímu posouzení průběhu ověřovacích hodin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.