Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,086 záznamů.  začátekpředchozí41077 - 41086  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.81 vteřin. 

Kniha Jonáš, kapitola 2. Exegeze, teologie a interpretace starozákonní perikopy
Hrouda, Vojtěch ; Prudký, Martin (vedoucí práce) ; Čapek, Filip (oponent)
V předložené práci jsme se zabývali převážně druhou kapitolou starozákonní knihy Jonáš, jejíž dominantní částí je Jonášův děkovný žalm. Snažili jsme se hledat argumenty pro vlastní hypotézy a posléze střízlivě formulovat závěry. Pokusili jsme se touto cestou překlenout prostor mezi analytickou exegezí hebrejského textu a jeho syntetickou aktuální aplikací. Práce je členěna do třech hlavních kapitol s obsahem exegetickým, teologicko-spekulativním a interpretačně-aplikačním. Naší starostí bylo, abychom neztratili ze zřetele zamýšlenou rovnováhu polohy exaktní (vědecké) a polohy praktické (empirické). Proto jsme dbali o to, aby formulace tezí a cílů analýzy byla dotažena až k vyhodnocení toho, zda těchto cílů bylo skutečně dosaženo, až k předložení argumentů a k formulaci výsledků diskuse. Uvědomujeme si, že při zvažování váhy a oprávněnosti jednotlivých argumentů by bylo lze postoupit mnohem dál než se podařilo nám v diplomové práci. Kritik asi nenajde dostatečně reprezentativní srovnání našich závěrů s představami převládajícími v současném teologickém bádání. V důsledku této metody byl důkladně diskutován též textový kontext perikopy, tedy kniha Jonáš jako celek. Výsledkem diskuse je soteriologický pohled na druhou kapitolu i na celou knihu, pokus o vlastní interpretaci soteriologického kérygmatu perikopy i...

Andské hudební soubory a andští hudebníci v Evropě a v Severní Americe
Jetmarová, Jana ; Kašpar, Oldřich (vedoucí práce) ; Vrhel, František (oponent) ; Tyllner, Lubomír (oponent)
Na předcházejících stránkách Jsem se pokusila analyzovat nejdůležitější aspekty problematiky andských hudebníků v Evropě a v Severní Americe. V evropském kontextu tento unikátní fenomén v současnosti postupně zaniká, aniž by byl jeho vznik a vývoj dostatečně dokumentován. Přestože se může zdát, že působení andských hudebníků představuje pouze epizodní úsek evropské historie posledních dvou desetiletí, považuji za přínosné se mu věnovat. Andští příchozí nám poskytuj í jedinečnou příležitost studia střetu a vzájemného působení dvou radikálně odlišných kulturních systémů. Evropu navštěvují zpravidla bez jazykových znalostí a bez hlubšího povědomí o kulturněspolečenském kontextu, přesto se zde během poměrně krátké doby dokáží efektivně orientovat. Po několikaletém pobytu není pro většinu hudebníků problém plynně se dorozumět v několika evropských jazycích, mnozí z nich zakládají v Evropě rodinu a někteří dokonce přijímají občanství jednotlivých evropských států. Můžeme tak hovořit o jejich poměrně bezproblémové integraci do evropské společnosti. Přesto však hudebníci nemusej í odkládat vlastní kulturu. V rámci socioprofesní skupiny nadále platí normativní systém mateřských zemí, jsou dodržovány tradice a zvyky které však v rámci jednotlivých evropských států přij ímaj í nové prvky a dostávaj í tak zcela...

Pražské soubory soudobé hudby v letech 1990-2004
Škarda, Robert ; Douša, Eduard (oponent) ; Slavický, Milan (vedoucí práce)
Na soudobou vážnou hudbu je v dnešní dobe nahlíženo jako na okrajový fenomén, který vetšinová spolecnost nijak nereflektuje. Hudební život masove ovládají produkty nonartificiální hudby, které jsou rízeny tržním mechanismem nabídky a poptávky. Tato situace zpusobuje, že vážná hudba jako taková, spolecne s moderním jazzem a alternativními hudebními žánry, stojí sama o sobe v pozadí povedomí hudební verejnosti. Soudobá hudba pak predstavuje v oblasti vážné hudby další pomezí. Skladatelé v dnešní dobe komponují z vlastních vnitrních potreb spíše pro sebe a pro budoucnost než pro své bezprostrední okolí. Nové kompozice nevznikají z tlaku sociální poptávky, ale z vnitrního presvedcení skladatele. Velké symfonické, oratorní ci operní partitury nemají v dnešní koncertní praxi príliš šancí na provedení, pokud se nejedná o konkrétní objednávku urcitého telesa. Temito znaky je znacne zrelativizován vztah skladatele a nové tvorby smerem k posluchacum, nebot nove vznikající skladby, pokud se je podarí provést, nacházejí pouze omezený okruh recipientu. Práve izolovanost a omezenost možnosti zprítomnovat novou tvorbu ohrožuje soudobou hudební tvorivost nejvíce. Není divu, že si skladatelé pomáhají vlastními silami. Po roce 1989 zacínají zakládat vlastní komorní soubory, kde svou tvorbu mohou prezentovat a konfrontovat s...

Autoportrét v českém barokním malířství
Kacetlová, Miroslava ; Horyna, Martin (oponent) ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce)
Autoportrét má v malířství mimořádné postavení, protože poskytuje nenahraditelnou představu o svém tvůrci. Ve výtvarném umění je něčím podobným, čím je autobiografie v literatuře. V malířském autoportrétu se nevypráví, ale spíš shrnuje nebo zachycuje okamžitý stav osobnosti. Autoportrét vyjadřuje vztah umělce k vlastní osobě, ke světu a ke společnosti. Je dokumentem fYzické podoby a duševního obsahu jako každý portrét vůbec. Můžeme z něj vyčíst stavovské sebevědomí umělce, rozpoznat jeho osobní skromnost či ješitnost, jeho radost z vlastní tváře, netečnost či humorný postoj k sobě samému. Jsou tu zachyceny zpovědi a sliby, přání, poznání i zklamání. Na stránkách této práce si čtenář bude moci přečíst pojednání o autoportrétní tvorbě českých barokních malířů. Do pojmu "český malíř" jsem zařadila i ty malíře, kteří se sice na českém území nenarodili, nicméně jejich tvorba je z části s naším prostředím spojena a tudíž je zařaditelná do kontextu barokní tvorby v Čechách a na Moravě, a také ty, kteří se na našem území narodili, ale téměř celý život tvořili v jiných zemích. Proto se mnohdy při výkladu některých vlastních podobizen dostaneme na území našich středoevropských sousedů. Příslušnost umělců a jejich děl k národnímu celku nelze v podmínkách feudálně uspořádané společnosti posuzovat z téhož hlediska jako...

Solní obchod v pamětech prachatických měšťanů
TOMEČKOVÁ, Petra
Tato práce je prostřednictvím editovaného pramene Zápisky Zikmunda Turnovského z Turnštejna a jeho zetě Tobiáše Rumpála z Kunratic v Prachaticích, počaté roku 1666 zaměřená na problematiku měšťanstva raného novověku. Tento rukopis patří do okruhu měšťanské memoárové literatury, která reflektuje vlastní život pisatelů i dění v jejich městě. Svým charakterem stojí rukopis na pomezí měšťanské a městské kroniky. Cílem této práce je nalézt či vyvrátit vztahy předkládaného rukopisu k dalším {\clqq}pamětem`` 16. a 17. století. Hlavní důraz je kladen na společné znaky rukopisů s přihlédnutím k jejich specifickým zvláštnostem. Tato práce proto může být rozdělena na dvě části. Zatímco edice rukopisu se zabývá formálními znaky textu, interpretace je zaměřená na jeho tématické pojetí. Především se jedná o solní obchod, který měl velký vliv na historii a vývoj Prachatic i život jednotlivých měšťanů, mezi něž patřili také pisatelé zápisů. Jejich osobnost podmiňuje formální zpracování i tématické zaměření textu.

Hra NIM - netradiční prostředí v učení se matematice
Lebedová, Miroslava ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Ve stěžejní části této práce jsem hledala vítězné strategie různých tipů hry NIM. Soustředila jsem se hlavně na vlastní proces jejich objevování, v jehož důsledku vznikl obecný vzorec pro konkrétní tip hry NIM. Jeho platnost jsem ještě následně ověřovala. Celý proces je doprovázen sebereflexí. Mým dalším cílem bylo zjistit, zdaje hra svou náročností vhodná pro žáky 1. stupně základní školy. Proto jsem si na základě svých osobních zkušeností se hrou zvolila jeden druh NIMu a ten odehrála s několika dvojicemi žáků 5. ročníků ZŠ. Pozorovala jsem, jak žáci hledali strategii hry, a zapisovala jejich výpovědi. Vybrané předexperiment a experiment jsem následně analyzovala. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Implementace nového software podporujícího řízení vztahů se zákazníky
Chuchvalcová, Eliška ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Horníková, Monika (oponent)
Cílem této práce je poskytnout manažerům komplexní metodiku pro implementaci softwaru, používaného pro podporu řízení vztahu se zákazníky. Protože se jedná o činnost prováděnou jen občas, je metodika založena na teoretických poznatcích projektového řízení, kterému je věnována první část práce. Zohledněna jsou specifika nadnárodní farmaceutické firmy, ale řada poznatků je využitelná i ve společnostech s jiným zaměřením a jiných oblastech používeného softwaru. Proto je značná pozornost věnována rozboru prostředí, ve kterém byla implementace prováděna. Vlastní implementace je popsána v kapitolách odpovídajících teoretickému základu a zpracovanému projektovému plánu jako hlavnímu dokumentu implementace. Popsány jsou praktické zkušenosti, které jsem jako manažer zodpovědný za provedení projektu získala. Během realizace projektu byla potvrzena řada teoretických poznatků i některé praktické manžerské zkušenosti, ať už pozitivní nebo negativní. Vzhledem k důležitosti a charakteru problematiky lze předpokládat, že obdobná činnost bude v budoucnu opakována. Práce dává návod, jak se na implementaci připravit.

Live Cinema a jeho subžánr Filmově-divadelní performance
Walterová, Zuzana ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci zkoumám fenomén Live Cinema, nikoliv však pouze jako žánr nových médií. Pokouším se tento pojem konfrontovat s možným novým užitím na poli filmově-divadelní performance. Cestu ke správnému pochopení smyslu živého kina hledám v prozkoumání jeho předchůdců. První část věnuji historii Live Cinema z pohledu filmu. V druhé se naopak zaobírám prozkoumání dějin tohoto fenoménu z pohledu divadla. Ve třetí, závěrečné části popisuji vlastní praktické zkušenosti s tvorbou filmu na divadle.

Uplatnění vybraného produktu ve školních jídelnách
Vodička, Jan ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Práce je zaměřena na zájem spotřebitelů v dané lokalitě o nový produkt, kterým je čerstvě pokrájené jablko, v hygienickém sáčku s trvanlivostí 12 dnů. Metodika vlastní práce spočívá ve vytvoření a vyhodnocení dvou dotazníkových šetření, kterých se zúčastnilo 69 zástupců škol a 116 rodičů dětí ve věku od 3 do 15ti let. Výsledky šetření, které se týkalo především škol ukázalo, že školy nemají možnost nabídnout dětem čerstvé, umyté, hygienicky připravené ovoce určené přímo ke konzumaci na výletech, sportovních akcích atd., z tohoto důvodu by byly ochotny tento nový produkt dětem zakoupit. Dotazníkové šetření, které se týkalo rodičů dětí, ukázalo, že rodiče neshledávají množství a výběr ovoce a zdravých potravin ve škole jako dostačující, proto by chtěli, aby se tento výrobek nejvíce prodával ve školních bufetech a svačinových automatech.

Oceňování podniku
Lohbergerová, Petra ; Pavlová, Eva (vedoucí práce) ; Šourková, Marie (oponent)
Teoretické část práce se zaměřujeme na důvody oceňování podniků a jeho částí, které souvisí či nesouvisí se změnou vlastnictví podniku, na přístupy k oceňovaní podniku. Pozornost se soustředí hlavně na hlediska hodnocení podniku, od strategické analýzy přes finanční analýzu až k finančnímu plánu. Poslední kapitola teoretické části se věnuje objasnění jednotlivých metod pro ocenění. Největší pozornost je věnována výnosovým metodám. Praktická část představuje vlastní ocenění zvoleného podniku. Ocenění bylo provedeno čtyřmi metodami, a to metodou účetní hodnoty, kapitalizací zisku, DCF ve variantě FCFF a metodou založenou na ukazateli EVA. Při jejich použití se vycházelo z předpokladu trvalého fungování podniku, a že podnik disponuje pouze provozně nutnými aktivy. Nebyly také prováděny korekce provozního HV. Pro konečné stanovení ceny podniku byla zvolena jedna z výnosových metod