Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Data o legislativě České republiky - proč je sbírat a co s nimi
Novák, František
Článek se zabývá problematikou sběru dat v legislatuře a v legislativě, zejména v legislativním systému České republiky, a jejich využitím pro analyticko-vědecké účely. Sběr takových dat samozřejmě předpokládá vytvoření speciálních databází a softwaru.
Je rekodifikace ústavy ČR potřebná?
Grospič, Jiří
Některé poznatky z konferencí a sborníků k ústavněprávní problematice po účinnosti Ústavy ČR 1.1.1993. Ústavní soud a jeho pravomoc. Základní deficity ústavního pořádku ČR a některé náměty k rekodifikaci Ústavy ČR.
Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě
ŠPALOVÁ, Klára
Abstrakt: Cílem této práce bylo zpracování výzkumu, zaměřeného na zjištění úrovně znalostí problematiky výživy u žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu výživa, jejím významem, společenským významem výživy a doporučeným poměrem živin. Vymezuje a popisuje pojem pubescence, jak z hlediska biologických, tak psychických změn. Zmiňuje se také o stravování v rodinách a poruchách příjmu potravy. V neposlední řadě popisuje části Rámcově vzdělávacího systému, ale také programy a projekty podporující zdraví. V práci byl použit kvantitativní výzkum a sběr dat proběhl formou dotazníku. Ten je doplněn o vědomostní kvíz o výživě a správném stravování. Výzkumný soubor se skládá z žáků 9. ročníků základních škol, tedy probandů ve věku 14 - 16 let. Výzkum je zaměřen na oblast Českobudějovicka a Táborska.
Požární experiment na budově před demolicí
Chlouba, J. ; Wald, F. ; Zíma, Pavel ; Štujberová, M.
V červnu r. 2006 se uskutečnila zkouška na objektu před demolicí v areálu Mittal Steel v Ostravě. Jednalo se o třípodlažní objekt s konstrukcí z ocelového skeletu s kloubovými přípoji čelní deskou. Cílem zkoušky bylo ověřit chování konstrukce za požáru a prohloubení znalostí o teplotě styčníků a vnitřních silách v konstrukci za zvýšených teplot.
Revitalizace drobných vodních toků a malých vodních nádrží
OKROUHLÝ, Roman
Revitalizace vodních toků a malých vodních nádrží, je složitý proces, který má za cíl navrátit vodním tokům přírodní charakter a vlastnosti. Příprava a provádění revitalizací s sebou nese velké množství problémů. Problémy je nutné řešit vzájemně provázanými nástroji. Mezi tyto nástroje patří legislativa dotčených zákonů, územní plánování, protipovodňová politika, ochrana přírody, vodní hospodářství, rybníkářství, finanční podpora projektů, usnadnění přístupu k pozemkům dotčených vodními toky a zlepšení informovanosti veřejnosti. Pokud budou tyto nástroje ve vzájemné shodě a nebude docházet ke kontroverzím, bude výsledkem zlepšení vodního režimu v krajině a zlepšení životního prostředí, které je veřejným zájmem.
Základy fyziky klasických kruhových urychlovačů pro radiologické asistenty
VESELÁ, Barbora
Jako vybraná teorie přenosu poznatků z vědecké radiologické fyziky (v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů) ke studentům radiologických oborů byla použita teorie kurikulárního procesu. Tato teorie byl ve světě formulovaná např. M. Paschem, T. G. Gardnerem, M. Certonem, M. Gaylovou, v České a Slovenské republice např. J. Průchou, J. Brockmeyerovou, P. Tarábkem, P. Záškodným. Na základě teorie kurikulárního procesu lze také v oblasti radiologické fyziky definovat kurikulární proces jako posloupnost transformací T1-T5 variantních forem kurikula: "konceptuální kurikulum" jako sdělitelný vědecký systém radiologické fyziky (první variantní forma kurikula jako výstup transformace T1 od vědeckého systému ke sdělitelnému vědeckému systému) "zamýšlené kurikulum" jako vzdělávací systém radiologické fyziky (druhá variantní forma kurikula jako výstup transformace T2 od sdělitelného vědeckého systému ke vzdělávacímu systému) "projektové kurikulum" jako vzdělávací projekt radiologické fyziky (třetí variantní forma kurikula jako výstup transformace T3 od vzdělávacího systému k výukovému projektu) "implementované kurikulum-1" jako připravenost pedagoga na vzdělávání v radiologické fyzice (čtvrtá variantní forma kurikula jako první výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky) "implementované kurikulum-2" jako výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (pátá variantní forma kurikula jako druhý výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky) "dosažené kurikulum" jako použitelné výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (šestá variantní forma kurikula jako výstup transformace T5 od realizace výuky k uplatnění dosažených výsledků výuky).(24) V bakalářské práci byly v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů použity transformace mezi zamýšleným kurikulem, projektovým kurikulem, implementovaným kurikulem-1 a implementovaným kurikulem-2. Tyto transformace byly uskutečněny prostřednictvím vazeb mezi edukačním textem, experimentální výukou, přípravou na experimentální výuku a položením edukačního testu studentům radiologických oborů k zjištění výsledků experimentální výuky v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů. K ověřování hypotéz bakalářské práce byly použity vedle metod deskriptivní statistiky také metody statistiky matematické: neparametrické testování a dvojvýběrový t-test. Neparametrické testování bylo použito pro test normality znalostí dosažených experimentální výukou. Dvojvýběrový t-test byl použit k porovnání znalostí z oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů u studentů prezenčního a kombinovaného studia. Bakalářská práce vycházela z ověřování dvou hypotéz: a) přiměřený edukační text v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu b) znalosti studentů v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů získané na základě vypracovaného edukačního textu budou mít normální rozdělení. Obě tyto hypotézy byly následně potvrzeny statistickým zpracováním výsledků, které byly získány experimentální výukou a položením edukačního testu studentům. Rovněž byla potvrzena dílčí hypotéza, že mezi znalostmi studentů prezenčního a kombinovaného studia nebude na hladině statistické významnosti 0,05 statisticky významný rozdíl. Na základě ověřených hypotéz a přehledu dalších dosažených výsledků bakalářské práce lze považovat cíle bakalářské práce za splněné.
Almanach secese v dobových polemikách
ŠANDOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na Almanach secese a jeho dobové podmínky. Je rozdělena do tří částí, historické vymezení, kulturní vymezení a Almanach secese. V první části se zaměřuji na politickou situaci devadesátých let 20. století, do kterých zapadá vznik Almanachu. V druhé části se zabývám vznikem moderní literatury, která se rodí příchodem mladé umělecké generace. Její součástí je také vznik literární kritiky. Poslední část pojednává o samotném Almanachu secese, jeho záměru a o jeho přispivatelech.
Specifika chování zákazníka na trzích kulturního dědictví.
Johnová, Radka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent) ; Beck, Jiří (oponent)
Práce Specifika chování zákazníka na trzích kulturního dědictví (především návštěvníků muzeí a galerií) vychází z marketingové teorie spotřebitelského chování, která je aplikována na statky kulturního dědictví. Zkoumá, kdo jsou zákazníci organizací spravujících kulturní dědictví, co je motivuje k návštěvě resp. spotřebě kulturních statků, jaké jsou jejich potřeby, a zda je možné najít typické skupiny se společnými charakteristikami, které lze oslovit jako segmenty trhu společnými marketingovými postupy. Práce je v češtině prvním uceleným zmapováním chování spotřebitele na trhu kulturního dědictví resp. návštěvníků muzeí a galerií, je koncipována s ohledem na praktické využití organizacemi spravujícími kulturní dědictví a resultuje v doporučeních pro modifikaci marketingového mixu v muzeích a galeriích. Práce vychází z mikroekonomické analýzy poptávky po statcích kulturního dědictví, na ni navazuje makroanalýza specifik chování a názorů zákazníků v sektoru kultury v Evropské unii s důrazem na návštěvníky kulturního dědictví založená na kvantitativním a kvalitativním výzkumu Eurobarometru, kterou doplňuje typologie zákazníků muzeí, a to jak na základě kompilace z (velmi omezených) světových, zejména amerických zdrojů (John Falk, Jay Rounds), tak i typologie doplněná, jak ji vidí kurátoři a pracovníci českých muzeí na základě své praxe. Vlastní projekt je deskriptivním výzkumem, používá kvantitativní dotazníkové šetření na vzorku 543 respondentů návštěvníků, kteří byli dotazování ve 25 muzeích nebo galeriích metodou osobního dotazování na zastavení v období září 2008 až březen 2009. První část ověřuje hypotézy ohledně vzorců chování zákazníků; zjišťuje názory, chování, postoje, zájmy, preference, informační zdroje a motivaci k návštěvě muzeí, galerií a výstav, druhá část slouží k segmentaci a popisu návštěvníků podle sociodemografických kritérií. Závěry, vyhodnocení a zobecnění výsledků slouží k návrhům na marketingové strategie muzeí a galerií; strategii produktové inovace (výstavy a programy) pro zvýšení četnosti návštěv, vytvoření klientských abonentních programů (klubů přátel) s využitím databázového marketingu a cenovou strategii zaměřenou na výchovu budoucích klientů tj. mimosezónní cenové zvýhodnění seniorů s dětmi. V teoretické rovině práce dokazuje, že se jedná o nerozpínavý, homogenní a věrný trh, klienti jsou vyznavači aktivního životního stylu a potvrzuje hypotézu o vhodnosti jednoho z nástrojů holistické koncepce, a to strategii kooperace s dalšími kulturními a společenskými organizacemi. V příloze jsou kompletní výsledky vlastního výzkumu autorky a některá další statistická data, na která se práce odvolává.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.