Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stresory působící na klienty hospitalizované na JIP a standardních odděleních
ČERNÁ, Lenka
1. Současný stav zpracované problematiky Hospitalizace je obvykle pro každého klienta poměrně novým zážitkem. Mnohé se v tomto ohledu mění nejen v klientově (v jeho těle), ale také v jeho psychice. Právem se proto ptáme: {\clqq}Co se děje v psychice klienta při příchodu do nemocnice, co ho zde ovlivňuje, jaký vliv na něho potom má sama hospitalizace?`` Prožívání je u nemocného člověk determinované specifickou rolí člověka jako nemocného, resp. jako pacienta, který se nachází v procesu léčby. Hlavním psychologickým znakem nemocného člověka je omezení a závislost podmíněné onemocněním a příslušnou terapií, očekáváními a nutností vytvářet si nové vztahy ke zdravotnickému personálu či ke spolupacientům, způsob a charakter zvoleného léčebného procesu, samotný průběh léčby a typ nemoci. Chování nemocného člověka formuje i strach. Obává se bolesti, negativních tělesných změn, sociálních změn, izolace a také smrti. Strach se projevuje rozmanitě. Tak jako je jedinečný každý člověk, tak jedinečné a různorodé jsou i projevy strachu, který pociťuje a který se může změnit ve stres. 2. Použitá metodika K vypracování bakalářské práce s cílem zjistit, jaké individuální stresory působí na klienty při hospitalizaci na standardních odděleních a odděleních jednotek intenzivní péče (JIP), bylo použito kvalitativního výzkumného šetření, metoda dotazování - technika polostrukturovaného rozhovoru. 3. Výzkumný soubor Výzkumný soubor tvořilo 8 klientů z ortopedického, neurologického, traumatologického a kardiologického oddělení, z toho 4 ze standardních oddělení a 4 z JIP nemocnice České Budějovice, s.r.o. 4. Závěr Z podrobně vypracovaných výsledků vyplynulo, že při hospitalizaci na klienty působí nespočetné množství stresorů, které negativně ovlivňují jejich prožívání a adaptaci na nemocniční prostředí. V některých oblastech se klienti na typech stresorů z obou typů oddělení shodují, v některých se jejich názory zcela rozcházejí. Jako příklad lze uvést: bolest, nedostatek spánku, brzké ranní vstávání, nadměrný hluk, nedostatečná informovanost, závislost na druhých, nemožnost zastávání důležitých rolí, strach ze smrti a mnoho dalších. Je však velmi zajímavé, že klienti sami přiznávají, že některé ze stresorů jsou zapříčiněny i jejich vlastním jednáním a cítí potřebu změny v jednání u nich samotných. Velmi pozitivním zjištěním je fakt, že jednou z velmi důležitých opor pro klienty, při zvládání této situace, je právě zdravotnický personál a to jak jeho verbální, tak i neverbální projev. 5. Využití práce v praxi Tato práce může být použita jako studijní materiál pro obory Ošetřovatelství. Může být použita i jako pomocný matriál pro zdravotnický personál v nemocnicích, ale i v jiných institucích, které se zabývají péčí o klienty. Mohou zde naleznout cenné informace, jak se vyvarovat mnoha chyb a hlavně se dozvědět jak klient vše vnímá z jeho pohledu, jelikož je někdy velmi těžké změnit pohled vlastní a zkusit se na určité věci podívat očima jiných. Těmito novými poznatky zavedenými do praxe, by mohli v budoucnu zlepšit celkovou péči o své klienty a dle mého názoru celkově přispět k mnohem lepší adaptaci klientů na hospitalizaci. Práce také může ale sloužit jako předloha k napsání odborné publikace zabývající se tímto tématem, ale i jako informující materiál pro klienty ve zkrácené podobě. 6. Shrnutí Z podrobně vypracovaných výsledků vyplynulo, že při hospitalizaci na klienty působí nespočetné množství stresorů, které negativně ovlivňují jejich prožívání a adaptaci na nemocniční prostředí. Velmi pozitivním zjištěním je fakt, že jednou z velmi důležitých opor pro klienty, při zvládání této situace, je právě zdravotnický personál a to jak jeho verbální, tak i neverbální projev. Výsledky výzkumu bakalářské práce mohou sloužit jako studijní materiál a jsou nabídnuty všem oddělením, které se podílely na výzkumu.
Zvládnutí rolového konfliktu pacienta s využitím ošetřovatelského modelu C. Royové
PLZENSKÁ, Dagmar
Jakákoliv změna zdravotního stavu je pro člověka, který tvoří holistický celek, stresující situací, na kterou musí reagovat a přizpůsobit se změnám, adaptovat se. Ireverzibilní změna se stává pro člověka stigmatem, které mění či narušuje jeho dosavadní životní styl, často vede ke změnám v hodnotovém žebříčku osobnosti a může vyústit v rolový konflikt . Role sestry se stává nezastupitelnou, neboť je to právě ona, která usměrňuje ošetřovatelskou péči, pracuje s podněty, které podporuje nebo naopak tlumí jejich účinek. Ideální péče by měla naplňovat myšlenku individuálního přístupu k pacientovi s cílem usnadnit, podpořit adaptaci a umožnit mu plnohodnotný a spokojený život. Diplomová práce je zaměřena na využití a uplatnitelnost ošetřovatelského modelu C. Royové při poskytování ošetřovatelské péče, k dosažení adekvátní adaptace klienta, efektivní sociální interakce a na prevenci rolového konfliktu. V teoretické části předkládáme problematiku interakce osobnosti a prostředí při plnění rolí ovlivněné ireverzibilními změnami. Zaměřily jsme se na koncepční model C. Royové a význam jeho využití v prevenci rolového konfliktu u klientů s ireverzibilními změnami. V praktické části jsme vytvořily ošetřovatelskou dokumentaci dle C.Royové a zjišťovaly názory sester, neboť právě ony s dokumentací následně pracovaly. Následně jsme se soustředily na hodnocení ošetřovatelských diagnóz u klientů s ireverzibilními změnami v adaptačních systémech {--} sebepojetí, sebeuvědomění, zvládání rolí a vzájemné závislosti. Dále pak na zkvalitnění adaptační úrovně a spokojenost klientů. Cíle práce: 1.Využití modelu C.Royové k prevenci rolového konfliktu u jedinců s ireverzibilními změnami v oblasti role primární sekundární, terciární. 2. Zhodnotit klientovy role před postižením. 3. Zjistit adaptační úroveň klienta. Kvazieexperiment a rozhovory byly realizovány v Oblastní nemocnici Příbram a v nemocnici Hořovice. Soubor respondentů tvořilo celkem 10 klientů. Cíle práce byly splněny. Doufáme, že naše práce přispěje ke zvýšení kvality ošetřovatelské péče poskytované klientům s ireverzibilní změnou.
Aplikace bezpečnosti v ubytovacím zařízení - hotel
Rotbauer, Josef ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o bezpečnostních opatřeních, která hotely využívají k ochraně zdraví a majetku ubytovaných osob. V úvodní části je zachycen vývoj návštěvnosti a kapacit hotelů v České republice za specifické časové období. Následující kapitola se zaměřuje na možná ohrožení, kterým jsou hotely během svého provozu bezprostředně vystaveny. Třetí část práce řeší jednotlivé způsoby aplikace bezpečnostních opatření, ta jsou v další kapitole ověřována ve dvou konkrétních hotelech. V poslední kapitole je pomocí dotazníkového šetření získán a vyhodnocen pohled klientů na bezpečnost během jejich ubytování v hotelu.
Analýza marketingové komunikace České spořitelny
Volencová, Kamila ; Skokanová, Dagmar (vedoucí práce) ; Horáková, Barbora (oponent)
Má práce je zaměřena na analýzu marketingové komunikace přední tuzemské banky -- České spořitelny. Ta využívá všechny nástroje komunikačního mixu. Nejnákladnější je reklama, je však dobře kontrolovatelná a vyhodnotitelná. Přesným opakem je osobní prodej v rámci pobočky. Můj cíl je přiblížit všechny součásti komunikačního mixu a popis jejich aktuálního využití v České spořitelně. Jedná se o velmi rozsáhlou problematiku. Uvedu obecný všeobecný popis každého z nich, což podložím konkrétními příklady. Ve své práci vycházím z vlastních zkušeností, interních materiálů banky, externích dostupných materiálů a vlastního průzkumu. Práce je psána objektivním přístupem a doplněna mým vlastním názorem a doporučením.
Moderní metody v oblasti kvantitativního marketingového výzkumu
Tahal, Radek ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vaníček, Tomáš (oponent) ; Cihlář, Jiří (oponent)
Pro podnikatelské subjekty pracující v tržním prostředí je typické, že trvale musí udržovat a posilovat svou pozici na trhu. Toho docilují neustálým monitorováním vlastních silných a slabých stránek, monitorováním konkurence a zjišťováním potřeb a přání svých zákazníků. Takové informace získávají prostřednictvím analýzy informací z okolního prostředí i od svých stávajících a potenciálních zákazníků. Tuto činnost nazýváme marketingový výzkum. Předmětem výzkumu mohou být prakticky všechny aspekty, které ovlivňují, jakým způsobem bude firma vnímána ostatními účastníky trhu, dokonce i to, jak je vnímána vlastními zaměstnanci. Získané informace pak jsou cenným zdrojem poznatků pro další manažerská rozhodnutí při řízení firmy. Marketingový výzkum je dynamicky se rozvíjející disciplína, ve které se neustále uplatňují nejnovější poznatky z oblasti sociologie i společenských věd. Velký rozmach zaznamenaly metody marketingového výzkumu zejména v posledních letech. Je to logický pozitivní důsledek nástupu moderních informačních a komunikačních technologií. Trendem posledních let je také využívání internetu při získávání rozličných informací o trhu a sociodemografických analýz.
Porovnání kvality a uplatnění hipoterapie a canisterapie
PROVÁZKOVÁ, Markéta
Cílem této práce bylo zmapovat rozsah a kvalitu hipoterapeutických a canisterapeutických služeb v rámci České republiky. Dále pak vyhodnotit úroveň vzdělání, popř. odborných kurzů a rozsah zkoušek potřebných pro provozování kvalitní zooterapie. Zvláštní pozornost byla věnována finanční náročnosti poskytovaných služeb a nákladů na pořízení využívaných zvířat včetně výcviku, pomůcek, výživy a veterinární péče.
VLIV REGULAČNÍCH POPLATKŮ NA VZTAH MEZI VŠEOBECNÝMI SESTRAMI A KLIENTY
DIVOKOVÁ, Jitka
ABSTRAKT Od 1.1.2008 vstoupil v platnost Zákon 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů. Tento zákon zavádí do praxe dlouho připravované regulační poplatky, přesně stanovuje, jaké výkony budou zpoplatněny 30, 60 nebo 90 korunami. Tímto se finanční spoluúčast klientů stává legislativně platnou a oprávněnou. Zavedení poplatků má za úkol snížit nadužívání ošetřovatelské péče, zefektivnit stávající ošetřovatelskou péči a dosáhnout toho, aby klienti začali lépe pečovat o svůj zdravotní stav, aby se zabývali především prevencí, dodržovali životosprávu a své investice směřovali správným směrem. V teoretické části jsme se zabývali pojmem regulačních poplatků ve zdravotnictví, které fungují jako spoluúčast klientů na financování zdravotní péče, jak a kam se regulační poplatky odvádí. Zabývali jsme se také administrativou vybírání regulačních poplatků. V teoretické části také byly zmíněny zkušenosti se zdravotnickými reformami ze zahraničí na Slovensku, Německu a v Rakousku. Důležitou součástí zdravotnické reformy je také role sestry, její komunikační dovednosti, povinnosti ve vztahu k regulačním poplatkům. Zabývali jsme se etickými a psychologickými hledisky vztahu sestry a klienta a faktory, které ovlivňují chování sestry. V rámci šetření byly stanovené cíle práce. Zjistit dopad regulačních poplatků na vztah mezi všeobecnými sestrami a klienty. Zjistit úroveň informovanosti sester týkající se vybírání regulačních poplatků. Zjistit schopnosti sester k poskytování kvalitních informací pacientům. Zjistit, zda pacient, coby poplatník očekává lepší ošetřovatelskou péči. Cíle byly zkoumány na základě vytvořených hypotéz. Hypotéza 1, ve které jsme předpokládali, že regulační poplatky ve zdravotnictví mají negativní dopad na vztah mezi všeobecnými sestrami a klienty, hypotéza 2, ve které jsme předpokládali, že sestry i klienti hodnotí všeobecnou informovanost o poplatcích jako nedostatečnou, hypotéza 3 předpokládá, že sestry neumí poskytnout pacientům kvalitní informace, týkající se problematiky regulačních poplatků a hypotéza 4 předpokládá, že na základě regulačních poplatků pacient vyžaduje lepší ošetřovatelskou péči. Zlepšení ošetřovatelské péče, které je možné provést ihned, bez ohledu na výběr regulačních poplatků je v možnostech každého jednotlivce. Toto zlepšení vyžaduje úsměv, trpělivost, představení se a podání ruky, což by se mělo stát samozřejmostí. V souvislosti se zlepšením péče by každé zdravotnické zařízení mělo pravidelně vydávat zprávy s přehledem, jak nakládá s vybranými prostředky, které by měly být k dispozici i plátcům těchto poplatků, což by mělo napomáhat ke zlepšování informovanosti klientů.
Problematika nelegální migrace a možnosti jejího řešení
PROCHÁZKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou nelegální migrace v České republice a možnostmi jejího řešení. Nejprve podává komplexní pohled na problematiku nelegální migrace u nás. Zasazuje ji do kontextu mezinárodní migrace, pracovní migrace a legislativního rámce České republiky ve vztahu k cizincům. Jejím cílem je porovnat a posoudit jednotlivé možnosti řešení nelegální migrace z pohledu státních i nestátních institucí, které se problematikou zabývají, a stanovit optimální řešení. Práce předkládá záznamy provedených hloubkových rozhovorů se zástupci sedmi institucí. Ukazuje se, že jednotlivá řešení nelegální migrace od sebe nelze oddělovat, naopak se musí vzájemně doplňovat. Priority boje proti migraci by měly spočívat ve spolupráci s výchozími zeměmi, ve zvýšení informovanosti obou stran, tedy imigrantů i jejich zaměstnavatelů, a v odstraňování vytlačujících faktorů ve výchozích zemích, stejně jako v eliminování hlavního přitahujícího faktoru, kterým je možnost nelegální práce v cílových zemích. Hlavním výstupem provedeného kvalitativního výzkumu je vyzdvižení významných doporučení a závěrů, na které by se při hledání optimálního řešení nemělo zapomínat, a stanovení hypotéz k dalšímu výzkumu. Klíčovou úlohu při hledání optimálního řešení hraje kvalitní diskuse, a to nejen na odborné úrovni, ale i debata v široké veřejnosti. Tato práce přispěla a může přispět i v budoucnosti k diskusím na obou rovinách.
Arteterapie jako komunikace při práci s klienty SVP
LACINOVÁ, Hana
Práce popisuje snahu o využití artterapeutické metody jako alternativní formy komunikace s klienty pobytövého oddělení střediska výchovné péče, u kterých se projevoval problém s verbální komunikací. v první části přináší přehled možných příčin poruch komunikace, alternativních komunikačních systémů včetně artterapie a uvádí důvody, pro které se zdá být k tomuto vhodná . v druhé části přibližuje autorčinu práci ve středisku výchovnépéče a popisuje způsob práce s klientem. ten dokládají kazuistiky konkrétníchklientů. v závěru shrnuje výhody a omezení tohoto přístupu k užití arteterapie.
Ochrana spotřebitele jako klienta banky
Drexlerová, Hana ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce)
Cílem práce je zjistit současný stav ochrany spotřebitele jako klienta banky a porovnat přístup a postupy v ochraně tohoto segmentu dvou různých bank -- České spořitelny a.s. a mBank. První kapitola je věnována problematice ochrany spotřebitele, charakterizuje základní pojmy a uvádí hlavní právní předpisy a angažované subjekty. V dalších kapitolách jsou zkoumány hlavní důvody proč chránit klienta banky a cíle ochrany klienta, základní prvky ochrany klienta - bankovní tajemství, ochrana osobních údajů, informační otevřenost a pojištění vkladů. V poslední kapitole jsou popsány konkrétní problémy klientů a to se zaměřením na jednotlivé produkty banky a porovnány přístupy ČS, a.s. a mBank.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.