Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cizinci na počátku školní docházky
Dostálová, Petra ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá začleňováním žáků-cizinců do 1. tříd českých základních škol a s tím souvisejícími problémy. Též poukazuje na vzdělávací systémy u nás a ve vybraných státech v zahraničí, což by mohlo pomoci učitelům pochopit odlišné přístupy rodičů-cizinců a jejich dětí ke vzdělávání. Práce objasňuje odlišnosti jiných kultur, jejichž znalost by mohla usnadnit učitelům komunikaci s žáky-cizinci a jejich rodiči. Dále se zaměřuje na možnosti podpory při začleňování dětí cizinců do českých škol a jejich využití. Na základě vyhodnocení můžeme konstatovat, že adaptace žáků-cizinců na školní prostředí probíhá většinou bez problémů. Pokud se nějaký problém vyskytne, souvisí s jazykovou bariérou, sociální nebo emocionální nezralostí dítěte. Učitelé považují příchod žáka-cizince za přínos, ale upozorňují na náročnou práci s těmito dětmi. Nejčastěji využívají pomoc neziskové organizace Mety.
Specifické poruchy učení u dětí na 1.stupni ZŠ a možná řešení
Fafejtová Táborská, Andrea ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou specifických poruch učení u žáků na 1. stupni ZŠ a uvádím možná řešení. Vzhledem k provedené výzkumné sondě se v praktické části práce zaměřuji na specifickou poruchu psaní- dysgrafii. Diplomová práce obsahuje nejen teoretické poznatky, které jsem musela nastudovat k dané problematice, ale i praktickou část. Do praktické části jsem zahrnula výzkumnou sondu, která byla zaměřena na pozorování dvou chlapců při práci v pedagogicko- psychologické poradně. Praktickou část jsem vhodně doplnila příslušnými kazuistikami.
Monitoring a komparace výuky atletiky na ZŠ v Českých Budějovicích
SAJTL, Ondřej
Obsahem této práce je monitoring a komparace výuky atletiky na základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část práce obsahuje poznatky o zdraví, pohybové aktivitě, významu tělesné výchovy a atletice. Dále byl vytvořen dotazník, podle kterého jsme zjišťovali různé atributy ve výuce atletiky na všech školách. Následně jsme vytvořili škálu, která nám umožnila zjistit celkové zhodnocení všech škol. Praktickou část práce jsme soustředili na sběr dat z jednotlivých škol. Výsledky jednotlivých dotazníkových otázek a celkové výsledky jsou zobrazeny v přehledných grafech.
Ekonomické hodnocení veřejných investních projektů
Nováková, Zuzana ; Adlofová, Petra (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení ekonomické efektivnosti veřejně prospěšného investičního projektu. Cílem studie je porovnání předpokládaných nákladů projektu s náklady skutečně vynaloženými. Teoretická část popisuje tématiku veřejného sektoru, nákladově výstupové metody, podrobněji pak rozebírá analýzu nákladů a užitků. Dále se tato část zabývá regionální politikou a dotačními zdroji využívanými pro financování veřejných projektů. V praktické části je popsán projekt financovaný z dotačního programu Evropské unie, kde jsou porovnány hodnoty veškerých předpokládaných nákladů potřebných pro podání žádosti o dotaci s reálnými hodnotami nákladů po realizaci projektu.
Základní škola
Šmejdířová, Zuzana ; Janík, Zdeněk (oponent) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh základní školy pro první a druhý stupeň, která je situována v městské části Pardubičky ve městě Pardubice. Jedná se o čtyřpodlažní objekt, kde se bude nacházet celkově 18 kmenových učeben a další odborné učebny (např. počítačová učebna, učebna fyziky, učebna chemie). Objekt je určen pro 540 žáků. Budova je postavena z cihelného systému Heluz, střecha je plochá. V každém nadzemním podlaží je hygienické zázemí jak pro chlapce, dívky, tak i pro učitele a pro osoby se sníženou pohyblivostí. V 1 NP se nacházejí šatny, učebny a hygienické zázemí. Ve 2 NP jsou učebny, zázemí pro učitele a kabinety. Ve třetím nadzemním podlaží jsou kmenové a odborné učebny a ve 4 NP se nachází strojovna vzduchotechniky, a učebny. Vstup do objektu je bezbariérový, v budově se nacházejí výtahy.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Matušková, Martina ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Projekt se zabývá aktuální problematikou území Černé louky v bezprostřední blízkosti centra Ostravy. Původní soutěžní návrh kulturního klastru Černé louky doplňuje o vzdělávací, sportovní a gastronomicko – výzkumné zařízení, jež přináší další podněty do daného území a reagují lépe na potřeby obyvatel. Soubor školských staveb nahrazuje novým principem vertikálního uspořádání vícestupňového vzdělávacího zařízení.
Finanční vzdělávání pro 2.stupeň ZŠ
JANKŮJOVÁ, Kristýna
Tato práce mapuje současný stav na českých základních školách v době, kdy standardy uvedené v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách" byly implementovány do RVP a posléze také do ŠVP. V teoretické části je popsána problematika finanční gramotnosti a také průběh již zmíněné implementace do RVP. V další kapitole se zabývám prvním velkým šetřením finanční gramotnosti PISA 2012, které proběhlo pod záštitou OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj). Poslední kapitolou teoretické části je analýza učebních materiálů, které jsou dostupné k budování finanční gramotnosti. Pro svůj výzkum jsem použila metody didaktického testu, jehož metodika a následná analýza je v dalších částech práce.
Průzkum stavu dopravní výchovy na prvním stupni ZŠ
MATUCHOVÁ, Eva
Záměrem této diplomové práce je popsat problém účasti dětí v dopravě, prozkoumat stav dopravní výchovy na základních školách a na vzorku dětí ukázat jejich znalosti. Úvodní část ukazuje, že statistiky nehodovosti se každoročně zlepšují, je ale stále prostor pro jejich zlepšení. Ukazuje se to také na mých průzkumech na základních školách, kdy některé školy se na prvním stupni ZŠ nevěnují dopravní výchově vůbec nebo jen velmi omezeně. V práci dále popisuji stav dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ z pohledu RVP. Dopravní výchova v něm dnes nemá velké zastoupení a je na učitelích, jestli a jak si vyloží požadavky na jednotlivé předměty i z pohledu dopravní výchovy. Proto se některé školy dopravní výchově mohou věnovat jen okrajově. Naštěstí v budoucnu dojde ke změně v RVP a dopravní výchova zde bude mít významnější roli. Na základě současného RVP jsem navrhla několik možností, jak zapojit dopravní výchovu do stávajících předmětů. Součástí práce je také průzkum mezi studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ vybraných vysokých škol, jaký je jejich pohled na dopravní výchovu a připravenost na její výuku.
Vliv dyskalkulie na pochopení a řešení slovní úlohy u dítěte na 1. stupni ZŠ
LOUŽENSKÁ, Barbora
Diplomová práce je tvořena dvěma částmi; teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na specifické poruchy učení předně dyskalkulii, postupy a metody řešení slovních úloh. Cílem praktické části je zjištění vlivu specifických vývojových poruch učení na úspěšnost v řešení slovních úloh v matematice na 1. stupni základní školy. Příloha obsahuje několik pracovních listů, které lze použít k reedukaci obtíží.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.