Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
Úprava autobusového nádraží v Moravské Třebové
Beneš, Petr ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je úprava stávajícího autobusového nádraží včetně dnes neurčitých zpevněných ploch určených pro živelné parkování v jeho okolí. Práce obsahuje úpravy komunikací pro pěší provoz, které zvyšují jejich bezpečnost, a vybudování nových ploch zeleně za účelem rekultivace prostředí nádraží.
Facelift EDU
Sobotková, Monika ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší přestavbu předzávodní zóny Jaderné elektrárny Dukovany. Tento prostor obsahuje doprovodné funkce k provozu elektrárny jako je administrativa, metrologie, sklady, šatny a služby. Dále se zde nachází nádraží pro smluvní autobusy, které vozí zaměstnance do práce a z práce, nádraží pro linkové autobusy a parkovací plochy. Předzávodní prostor je v dnešní podobě nevyhovující z hlediska funkčního, jelikož stávající kapacity budov i parkovacích ploch jsou nedostačující, a také z hlediska estetického, protože stavby ze 70. let jsou již zašlé, parkování se řeší rozsáhlými asfaltovými plochami a chybí reprezentativní prostor, který by takto významná elektrárna neměla postrádat. Ve studii řeším tyto zásadní problémy celkovou přestavbou areálu, nahrazuji velké parkovací plochy parkovacími domy, vytvářím administrativní zónu s veřejným prostorem u vstupu do elektrárny, rozšiřuji kapacity jednotlivých provozů na potřebné hodnoty a přidávám nové požadované funkce (mateřská škola, další služby). Výsledkem je areál rozdělený do několika funkčních zón s reprezentativním prostorem před hlavní vrátnicí a s dostačujícími plochami pro jednotlivé funkce. Práce navazuje na urbanisticko-architektonickou studii, kterou jsem vypracovala v minulém semestru. Diplomová práce se zaměřuje na dopracování slabších částí návrhu z původní studie a zabývá se rozpracováním zóny s budovami pro administrativu a služby do podoby architektonické studie.
Slovácké divadlo I.
Kalouda, Petr ; Šimečková, Alice (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je umístění a návrh divadelní budovy v organismu regionálního centra – města Uherského Hradiště. Stávající divadelní budova sídlí v pronajatém objektu sokolovny na Tyršově náměstí. Malá scéna je v domě na Mariánském náměstí. Kapacita hlediště velké scény je 370 diváků, odpovídající potřebám města a regionu. Zcela nevyhovující je velikost jeviště, výška provaziště, absence zadního a bočního jeviště, zázemí dílen a skladů je mimo současný areál divadla. Práce řeší současnou nevýhodnou situaci divadla, jejíž zlepšení je v dlouhodobém zájmu města Uherské Hradiště. Mým záměrem je vytvořit stále přístupný divadelní areál exteriérem - městským obývacím pokojem - navazující na budovu bývalé věznice. Objekt viditelný z hlavní komunikace, jasně rozeznatelný, návštěvníky vítající. Divadlo složené ze tří hmot vytvořené nejenom pro herce, ale především pro jeho návštěvníky. Objekt pracuje s motivem cesty skrz něj (případně kolem uklidněnou pěší zónou například za nákupem, procházkou , nicméně poskytuje možnost nebýt primárně cestou ale i cílem. Aktuální podoba místa je pro město nepřijatelná.
Zastřešení autobusového nádraží
Buchníčková, Klára ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Balázs, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové konstrukce zastřešení autobusového nádraží. Rozpětí konstrukce v příčném směru je 35 m, délka je 40 m. Maximální výška zastřešení je 16,8 m. Konstrukce je tvořena příhradovými vazníky ve tvaru vlny kloubově uloženými na plnostěnných sloupech. Vzdálenost příčných vazeb je 5 m. Vzhledem k nesymetrickému tvaru vazníku mají sloupy příčné vazby rozdílnou výšku - 14 m a 5 m. Konstrukce je navržena pro oblast města Brna.
Genius loci a nová městská struktura
Sotolářová, Alžběta ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nové městské struktury v souladu se současnými standardy pro život. V blízkosti historického centra Třebíče vzniknou nové městské bloky, autobusové nádraží bude upraveno pro současné potřeby. Veřejné prostory budou upraveny tak, aby město sloužilo především pro lidi, ne primárně pro dopravní prostředky. Urbanistický návrh vychází z historického kontextu dané lokality. Na jeho základě je navržena nová městská struktura, jejíž tvar a charakter navazuje na původní historickou strukturu zástavby Stařečky. Nové městské bloky využívají systému platforem, díky kterým je vyrovnán rozdíl v terénu a nabízí možnost parkování a komerčních prostor jako součást bloku. Vznikne tak také uzavřený soukromý vnitroblok pro obyvatele daného bloku. Prostor autobusového nádraží je přesunut do přízemí nově vzniklého městského bloku a je upravena kapacita nástupišť. Uliční prostory jsou doplněny zelení a přizpůsobeny více lidem. Komenského náměstí dostává znova charakter náměstí místo parkovací plochy, je přesunuto a upraveno na příjemné prostředí pro lidi. V místě náměstí je také obnoven Stařečský potok, který dříve územím protékal a v současné době je zatruběn. Náměstí by nemělo konkurovat stávajícímu reprezentativnímu Karlovu náměstí v centru města, ale spíše sloužit jako místní veřejný prostor pro setkávání nových i stávajících rezidentů této lokality. Na území Polanky je navržena nová obytná struktura respektující charakter okolní zástavby. Nábřeží řeky Jihlavy je více zapojeno do života města, v zámeckém parku a v parku v Polance byly doplněny pobytové schody a výhledové terasy, je tak možný přístup k vodě.
Genius loci a nová městská struktura
Nossek, Radim ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Město Třebíč má ojedinělý charakter. Spojuje krásnou středověkou architekturu v úzkém vztahu s malebnou přírodou zdejších údolí. Tento vztah dává za vznik romantickým momentům, které na nás působí při průchodu městem. Nově vzniklé městské čtvrti dotvářejí tyto dvě hodnoty. Navržená struktura reaguje na historické stopy města a samotným srdcem řešeného území protéká znovu odkrytý Stařečský potok s přilehlým parkem. Toto zelené údolí mezi budovami propojuje centrum města s nově navrženým autobusovým terminálem.
Návrh soudobé městské čtvrti v prostředí historického města.
Landa, Karel ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo vypracování návrhu nové městské struktury zakomponované do stávající historické části města, která v minulosti prošla značnými změnami kvůli budování průtahu pro možnost dopravy dílů a součástí do jaderné elektrárny Dukovany. Zároveň součástí zadání bylo vypracování návrhu nového autobusového nádraží namísto stávajícího předimenzovaného společně s jeho efektivním začleněním do struktury města. V rámci návrhu jsem vytvářel městské struktury aplikováním principů a zásad udaných historickou a rostlou zástavbou, které se přizpůsobily současným normativním požadavkům při hledání nového genia loci místa, které je vytvořeno znovu odkrytím Stařečského potoka, jenž byl zatrubněn při výstavbě průtahu a autobusového nádraží. Dalším cílem při návrhu bylo zlepšení celkové prostupnosti území vytvářením průchodů a nových stezek zkracující cesty hlavním a nejdůležitějším uživatelům města, jimiž jsou lidé.
Genius loci a nová městská struktura
Kozubíková, Aneta ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh nové městské struktury, která zapadá do kontextu svého okolí. Řešené území se nachází v centru města Třebíč v městské části Stařečka. Je vymezeno ulicí Sucheniova, Hasskova a Vítěslava Nezvala. Kvůli asanaci v 80. letech zmizela většina velmi živé původní zástavby. V současné době je prostor z velké části nezastavěný, což je pro centrum města nezvyklé. Území má jedinečný potenciál pro vybudování nové lokality s prvky moderního života. Velkou část území zabírá autobusové nádraží, povrchové parkování a frekventovaná komunikace. V návrhu jsem se snažila lokalitu vrátit zpět pro pěší a uzpůsobit tomu veřejný prostor. Díky silné občanské vybavenosti okolí Karlova náměstí bylo důležité nekonkurovat funkčním uspořádáním a doplnit jej v jeden funkční celek. Navržené městské struktury a veřejný prostor vycházejí z pozice historické zástavby. Součástí diplomové práce je i území Polanka, která disponuje podobnými znaky jako část Stařečka. Tato část je řešena pouze jako vize.
Genius loci a nová městská struktura
Fišerová, Markéta ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je návrh nové městské struktury a posílení genia loci ve městě Třebíč. Řešené území se nachází v centru města v části Stařečka a oblasti Polanka. V řešeném území byl v 80. letech 20. st. vybudován průtah a velkokapacitní autobusové nádraží, které změnili jeho původní historický charakter struktury a do centra města přivedli velké množství dopravy. Hlavní myšlenkou návrhu je respekt ke stávající struktuře, a především k objevení jejích hodnot a genia loci. Návrhem je vhodné doplnění a navýšení stávající struktury a vytváření nové blokové struktury, která jasně definuje soukromý a veřejný prostor. Návrh počítá s výstavbou jižního obchvatu, který umožní úpravu hlavních komunikací v centru. Dalšími prvky návrhu je odkrytí, úprava vedení a zpřístupnění Stařečského potoka, přestavba autobusového nádraží a zlepšení pěší prostupnosti územím. Nově navržená zástavba je převážně obytná pro zvýšení hustoty zalidnění centra města a aby se zároveň omezilo rozšiřování zastavěného území, obytnou zástavbou, do krajiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.