|
Motivace a rozvoj lidských zdrojů
KASPEROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřena na řízení lidských zdrojů, konkrétně na oblast jejich motivace a na oblast jejich rozvoje a vzdělávání. Cílem práce je analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dílčím cílem práce je návrh možných změn v systému motivace a personálního rozvoje v této společnosti, za předpokladu, že analýza potvrdí jejich potřebu. Při psaní práce byl nejdříve vypracován literární přehled, kde jsem shrnula co nejvíce teoretických informací k tématu motivace a k tématu vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů. Poté následovala analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti a. s. V práci je popsáno poslání a vize společnosti spolu s jejím vývojem a s historicky nejdůležitějšími daty společnosti. Dále následuje konkrétní popis úseků společnosti, důležitých pro tuto práci ? úsek motivace a odměňování a úsek lidských zdrojů, které zahrnují činnosti personálního rozvoje a vzdělávání. Na charakteristiku společnosti navazuje samotná analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dohromady v tomto odboru pracuje 57 zaměstnanců. Analýza motivace a personálního rozvoje byla prováděna na základě dotazníkového šetření, které vyplnilo 40 zaměstnanců z celkového počtu 57. Návratnost dotazníků, tak činila 70 %. Vytvořený dotazník se skládal ze dvou částí. První část se zabývala analýzou motivace a stimulace a obsahovala 20 otázek. Druhou část tvořila analýza vzdělávání a rozvoje ve společnosti. Tato část obsahovala také 20 otázek. Z analýzy systému motivace a stimulace společnosti vyplynulo, že oslovení zaměstnanci jsou s tímto systémem spokojeni až na nízký výskyt morálních a sociálních stimulů. Analýza systému personálního rozvoje prokázala, že společnosti i zaměstnanci jsou si vědomi potřeby rozvoje a vzdělávání. Potřebné vzdělávání, které zaměstnanci potřebují k výkonu své práce, společnost poskytuje kvalitně a zaměstnanci jsou s ním spokojeni. Analýza dále upozornila na fakt, že většina zaměstnanců by byla ochotna uhradit část nákladů, které společnosti vznikají při vzdělávání a rozvoji. Bohužel i přes ochotu uhradit určitou část nákladů by se vzdělávání nesetkalo s velkou účastí, protože zaměstnancům v dalším rozvoji brání jejich osobní časové vytížení. Pokud by společnost spolu se zaměstnanci na tomto problému zapracovala vytvořením vhodných časových harmonogramů, které by zaměstnancům vyhovovaly, byl by zájem o rozvoj v osloveném oddělení více než nadpoloviční. Toto by byl možný návrh řešení tohoto problému.
|
| |
|
Význam spirituality v procesu edukace
KOMENDA, Vladimír
Na základě bakalářské práce jsem chtěl zmapovat klíčové momenty ve spirituálním vývoji dítěte mladšího školního věku, dále identifikovat a analyzovat spirituální aspekty ve výchově s ohledem na latentní povahu spirituality v současné době. Cílem práce bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku, zda si věřící rodiče uvědomují si důležitost spirituálních aspektů ve výchově a duchovního prožívání svých dětí. Pomocí výpovědí respondentů byl analyzován způsob výchovy dětí ve dvou křesťanských rodinách. Z poznatků bylo zjištěno, v jakých situacích si věřící rodiče uvědomují důležitost spirituality ve výchově a duchovního prožívání svých dětí. Informace potřebné pro zpracování bakalářské práce byly získány metodou kvalitativního ? polostrukturovaného rozhovoru s pěti otevřenými otázkami zaměřený na jednotlivé aspekty křesťanské výchovy. Z uvedených rozhovorů jednoznačně vyplývá důležitost, kterou dotazovaní respondenti přikládají spirituálním aspektům výchovy a duchovnímu prožívání svých dětí. Pokud je dítě vybaveno schopností reflexe spirituální povahy života, lze předpokládat, že tato schopnost se mu stane záštitou řešení důležitých životních situací. Výsledky práce mohou být použity jako další materiál pro sociologické studie podobného zaměření nebo jako studijní materiál pro pracovníky v sociálních oblastech či studenty sociálních oborů.
|
|
Etická výchova pro starší školní věk a výzkum v okrese Tábor
SAMCOVÁ, Věra
Práce je zaměřena na výuku etické výchovy pro žáky staršího školního věku. První část práce je teoretická, jsou zde uvedeny definice základních pojmů. Dále je popsán starší školní věk z pohledu vývojové psychologie a změny, které jsou pro tento věk typické. Práce se zabývá i postavením etické výchovy v kurikulárních dokumentech a různými pohledy na výuku etické výchovy v České republice. Praktická část práce se zabývá výzkumem výuky etické výchovy pro starší školní věk v okrese Tábor. Závěrečná část podává komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření a vyhodnocuje získaná data.
|
|
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ - předškolní věk
VALEŠOVÁ VAČKÁŘOVÁ, Ingrid
Tato bakalářská práce pojednává o rozvoji kulturních potřeb a motivaci ke vkusu u dětí předškolního věku. V první časti vymezuje pojmy pedagogika, pedagogika volného času a také výchova a vzdělávání. Druhá část připomíná důležitost kultury i její vliv na umění. V této souvislosti se zmiňuje o estetice, jakožto vědě o kráse a specifikuje pojmy vkus a kýč. Třetí část se zabývá předškolním věkem, socializací dítěte, tělesným vývojem a výtvarným projevem včetně symboliky kresby a významu barev. Poslední část je věnována estetické výchově a rozvoji tvořivosti.
|
| |
| |
| |
| |
|
Způsoby implementace výchovy k podnikavosti v ekonomickém vzdělávání
Hofman, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Tato disertační práce o způsobech implementace podnikatelské výchovy do českého obchodního školství popisuje podnikání a výchovu k němu jako zcela mimořádné faktory, zasluhující mimořádnou mezioborovou pozornost, protože vedou k rozvoji lidského kapitálu, na němž budoucí společnost bude vystavěna. Shledává výchovu k podnikavosti hybnou silou inovací, zaměstnanosti a ekonomického růstu. Práce zkoumá existující znalosti a příklady dobré praxe v oblasti podnikatelské výchovy pokrývající proces celoživotního učení, počínaje mládeží. Mezi cíli české vzdělávací soustavy hledá takové, jež rozvine u stávající a budoucí generace podnikatelů, pracovníků, učitelů, manažerů a dalších osobností schopnost uspět a pomáhat v tom druhým. Výzkum se zaměřuje na kompetence podnikatele a schopnost podnikat. Ústřední metodologické postupy zahrnují pozorování, dotazníkové šetření, analýzu školské dokumentace, osobní řízený rozhovor a jejich statistické interpretace, převážně využití T-testu. Návazně práce konsoliduje metody výuky, inovativní přístup a didaktickou techniku vhodnou pro kurzy podnikavosti. Aby bylo dosaženo cílů EU, podněcuje práce k činnosti odborníky na didaktiku, aby poskytovali doporučení učitelům, vládě, ředitelům škol a univerzitám pro další rozvoj a efektivnější podání samotných výukových podnikatelských programů. Závěrem tato disertační práce pokládá proces dosahování cílů podnikatelské výchovy za kritickou komponentu k uchopení výzev 21. století. Doporučuje cíle formulovat od prvopočátku jasně a s měřitelnými výstupy, aby bylo možné dále zkoumat výsledky podnikatelské výchovy.
|