Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Navrhování asfaltových směsí a zkoušení odolnosti proti tvorbě trvalých deformací
Dlouhý, Petr ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zkoušením vstupních materiálů pro návrh asfaltových směsí, kde byly provedeny zkoušky kameniva a asfaltového pojiva. Následně proběhlo navržení dvou asfaltových směsí, české směsi ACO 11+ a německé směsi AC 11 DS. Tyto směsi byly dále zkoušeny na odolnost proti tvorbě trvalých deformaci. Dosažené výsledky byly vzájemně porovnány.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Návrh směsi typu asfaltový beton a stanovení odolnosti proti tvorbě trvalých deformací
Němec, Jan ; Matoušek, David (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá problematikou asfaltové směsi typu ACO 11+ a jejím využitím do konstrukce vozovek. Byly vypracovány zkoušky vstupních materiálů. Vstupními materiály je kamenivo a pojivo. Na základě výsledků vstupních zkoušek byla navržena nová asfaltová směs. Tato asfaltová směs byla zkoušena na odolnost proti vzniku trvalých deformací. Na základě výsledků této zkoušky se uvažuje nad změnou národní přílohy normy ČSN EN 13 108-1 Asfaltový beton. Z hlediska porovnání výsledků jsou součástí práce srovnávací zkoušky mezi silničními laboratořemi.
Návrh a posouzení asfaltové směsi s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem
Hotař, Petr ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navržení asfaltového betonu pro velmi tenké vrstvy s použitím asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem a provedení zkoušek podle normy ČSN EN 13108-2 a TP 148. Práce vychází z prostudované literatury a respektuje vlastnosti asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem. Shrnuty a vyhodnoceny jsou i předpokládané vlastnost velmi tenkých koberců.
Vliv stárnutí na vybrané vlastnosti asfaltových pojiv
Rimel, Jindřich ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou srovnány vlastnosti celkem čtyř asfaltových pojiv s různým stupněm modifikace. Je zkoumán vliv stárnutí na jejich vlastnosti. V teoretické části jsou popsány typy stárnutí, jejich dopad na pojiva, základní laboratorní metody simulace stárnutí pojiv a postupy prováděných zkoušek. V praktické časti jsou vyhodnoceny výsledky zkoušek a porovnání změn vlastností před a po stárnutí.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Stroj pro obnovu vodorovného značení na komunikacích
Malchárek, Martin ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout stroj pro odstraňování vodorovného značení na komunikacích. Bakalářská práce obsahuje rešeršní část s výběrem podobných strojů na trhu. Dále se zaměřuje na návrh vlastního zařízení. Snahou bylo docílit ekonomičnost výroby a také vysokého komfortu pro obsluhu. Tento návrh je podpořen výpočty základních parametrů, řemenového převodu a pevnostní kontrolou hřídele s nástroji.
Pojiva do netuhých vozovek
Pěnčík, Michal ; Čiháčková, Pavlína (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na pojiva používaná v netuhých vozovkách. V jednotlivých částech jsou rozebrána jak asfaltová pojiva vyskytující se přirozeně v přírodě, tak pojiva získaná z ropy pomocí její destilace a následným dalším zpracováním. V další části je zpracována problematika zkoušení těchto pojiv. Posledním tématem práce jsou alternativní pojiva, která mají potenciál tradiční asfaltová pojiva v budoucnu nahradit.
Zkouška MSCR v dynamickém smykovém reometru
Střasáková, Monika ; Coufalík, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány laboratorní vlastnosti asfaltových pojiv ve vztahu k trvalým deformacím. V teoretické části bude vysvětlena podstata a postup zkoušky MSCR. Dále bude popsán princip empirických zkoušek: penetrace jehlou, vratná duktilita a stanovení bodu měknutí. V praktické části budou vyhodnoceny vlastnosti čtyř zkoušených asfaltových pojiv a na základě výsledků bude provedeno jejich porovnání.
Emulzní mikrokoberce s použitím R-materiálu
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Silniční síť v ČR je téměř 55 738 km a její údržba je dlouhodobě podfinancována. Je tedy zapotřebí hledat způsoby, jak prodloužit celkovou životnost komunikací. Emulzní mikrokoberce patří mezi emulzní kalové vrstvy a jsou tvořeny tenkou vrstvou ze směsi kameniva, asfaltové emulze, vody a regulátory štěpitelnosti (např. cement, vápno apod.). Jedná se o údržbovou technologii vozovek sloužící k prodloužení životnosti vozovek, a to o 5 až 9 let. S tím, jak postupně dochází ke snižování zásob kvalitního kameniva a k růstu cen vstupních surovin pro mikrokoberce, je třeba se zabývat možností využití R-materiálu do této technologie. Práce se zabývá nahrazením přírodního kameniva v mikrokobercích R-materiálem, a to v množství 100 %. V rámci praktické části práce byla optimalizována receptura mikrokoberce s R-materiálem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.