Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí305 - 314dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Masmédia a rozvoj počátečního čtení u dětí předškolního věku
GALATÍKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá zmapováním masmédií, především televizního vysílání a elektronických zařízení s internetem, v životě dětí předškolního věku a vztahem masmédií k rozvoji počátečního čtení. Teoretická část vychází z nastudované literatury k problematice předškolního dítěte, počátečního čtení a masmédií, výzkumná část se zabývá samostatným zkoumáním tohoto jevu ve společnosti, a to metodou dotazníkového šetření u rodičů předškolních dětí, dále strukturovaným rozhovorem s vybranými dětmi a strukturovaným rozhovorem s otevřenými otázkami s vybranými učitelkami mateřských škol. Cílem této práce je zjistit, jakou podobu má zájem dnešních předškolních dětí o knihu a v jaké míře upřednostňují televizi a elektronická zařízení s internetem před knihou a tištěnými médii, jak se rodiče věnují posilování vztahu ke knize a jak korigují pořady, které děti sledují.
Rozvoj fonologických a morfologických schopností u dítěte předškolního věku
HADAČOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce je zaměřena na fonologické a morfologické dovednosti dětí předškolního věku, které ovlivňují rozvoj čtenářské gramotnosti. Cílem práce bude naznačení možností rozvoje těchto schopností v podmínkách mateřské školy typu Montessori. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními principy Montessori pedagogiky, dále je pozornost zaměřena na proces osvojování si jazyka a jazykové roviny řeči. V závěru teoretické části jsou uvedeny pomůcky, které jsou běžnou součástí Montessori prostředí, díky nimž si děti osvojují základní poznatky v oblasti jazyka již v mladším předškolním věku. V praktické části jsou stanoveny výzkumné otázky vztahující se k tématu a je provedeno kvalitativní šetření dětí předškolního věku. V rámci tohoto šetření je zjišťován výchozí stav fonologických a morfologických schopností pomocí standardizovaných testů. Na základě zjištěných výsledků budou děti po dobu 6. měsíců motivovány k aktivitám a k práci s pomůckami, které mají podpořit rozvoj oslabených oblastí. Jednotlivé výzkumné metody jsou popsány v metodické části. Aktivity pro oslabené oblasti včetně vyhodnocení předcházejí porovnání výsledků vstupních a kontrolních testů. V závěru jsou zodpovězeny výzkumné otázky a provedeno shrnutí.
Náměty pro seznamování s písněmi v MŠ
KOLÁŘOVÁ, Kateřina
V bakalářské práci se budu věnovat nácvikům písní v mateřské škole. Práce se dělí na dvě části na část praktickou a část teoretickou. Teoretická část popisuje zpěv v životě člověka. Zaměřuje se na hudební dovednosti a dále konkrétně na pěvecké činnosti, které jsou vhodné do mateřské školy. V neposlední řadě obsahuje výčet hudebních publikací vhodných pro děti předškolního věku. V praktické části jsou prezentovány výsledky pozorování při nácviku písní. Zaměřovala jsem se na efektivitu zvoleného nácviku, zájem dětí a jejich reakce na určitý styl nácviku. Jednotlivé způsoby nácviku jsem popsala a zaznamenala reakce dětí. V přílohách jsou přiloženy notové zápisy deseti písní, které jsem praktikovala v mateřské škole.
Fonologické a morfologické schopností dětí předškolního věku
SVOBODOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte, především na fonologické a morfologické schopnosti dětí v tomto věku. Cílem práce je zmapovat rizika pro další vývoj čtenářských dovedností a naznačit možnosti snížení těchto rizik systematickou prací s dětmi v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části je definován fyzický, psychický a sociální vývoj dítěte, dále školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, řeč a také čtyři jazykové roviny,především fonologická a morfologická rovina. Praktická část je zaměřena na kvantitativní šetření dětí předškolního věku, v jehož rámci jsou u dětí sledovány vybrané proměnné, především fonologické a morfologické schopnosti, postup, získané výsledky a jsou doporučena cvičení k rozvoji těchto schopností.
Keramický hrnek určený dětem předškolního věku
KLEINOVÁ, Klára
Má bakalářská práce pod názvem Keramický hrnek určený dětem předškolního věku, se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části je řešena problematika funkcí designu, kde je zvláště zohledněna funkce hygienická, veškeré požadavky na design jsou limitovány věkovou skupinou uživatelů. Jelikož je má práce zaměřena na dětskou věkovou kategorii, jsou v ní uváděny konkrétní typy hrnku vyhovující danému věku dítěte a s tím spojená tvarová bezpečnost nádoby. V praktické části je řešena psychologie barev a materiálu, které mohou ovlivňovat působení hrnku na uživatele. Součástí práce je také fotodokumentace pracovního postupu a finální výkres. Praktická část dále obsahuje finální výrobek v malé sérii. Práce je současně rozšířena o kresebné skici a barevné varianty hrnků.
Hračka jako didaktická pomůcka pro dítě předškolního věku
ŠPINDLEROVÁ, Andrea
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na dětskou hru a hračku. Herní předmět je zde koncipován jako didaktická pomůcka, která má pomáhat při vývoji dítěte v období jeho předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části - praktickou a teoretickou. V první, teoretické části, najdeme shrnutí základních informací o hračce pro předškolní věk její definici, jakým způsobem se vyvíjela, včetně problematiky těchto herních předmětů pro věkovou kategorii tří až šesti let. Najdeme zde zmíněny funkce a význam hračky pro preprimární sféru vývoje, včetně důležitých aspektů rozvoje osobnosti v předškolním období. V druhé části práce jsou aplikovány shrnuté poznatky o problematice předškolního dítěte a dětské hračky. Je zde rozvinuta metoda a realizace vybraného herního předmětu stavebnice. Celkový postup a realizace tří vybraných stavebnic, určených pro děti ve věkové skupině čtyř až pěti let. Cílem práce je zhotovit takové stavebnice, které budou rozvíjet dětskou imaginaci a prostorové vnímání.
Školní zralost dětí ve třídě věkově heterogenní
KOVAŘÍKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce na téma "Školní zralost dětí ve třídě věkově heterogenní'' mapuje situaci dětí v posledním roce školní docházky, ve věkově heterogenních třídách. Zjišťuje, jaká je možnost rozvoje těchto dětí a jejich přípravy na vstup do základní školy. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku včetně školní zralosti, členění dětí do tříd v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro mateřské školy a v rámci možností mateřských škol. V praktické části je realizováno kvantitativní výzkumné šetření metodou internetového dotazníku. Výzkumným souborem jsou učitelé mateřských škol. Z odpovědí vyplývají názory učitelů na věkově heterogenní třídy a s tím související školní připravenost a zralost dětí ve věku 5-7 let. Práce je doplněna zásobníkem her.
Školní očekávání předškoláků
VAVŘINCOVÁ, Aneta
Bakalářská práce " Školní očekávání předškoláků" pojednává o připravenosti dětí předškolního věku na vstup do základní školy a hlavně se zaměřuje na dítě, jeho očekávání a představy o škole. Teoretická část práce obsahuje kapitolu se stručnou všeobecnou charakteristikou dítěte předškolního věku. Následující kapitola popisuje školní zralost a všechny její složky, které ji mohou ovlivnit. Ve výzkumné části jsou použity metody kvalitativního výzkumu. Tato část se zaměřuje na děti, které jsou po zápisu do základních škol a mají o nástupu v září své představy. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak se děti do školy těší a co očekávají. Také jestli na jejich představy mají vliv rodiče a blízcí, a pokud mají, tak jestli v nich vzbuzují pocit radosti nebo zastrašení.
Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole
FOŘTOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce na téma "Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole" rozebírá, jaké metody dramatické výchovy jsou využívány v mateřských školách. Jejím cílem je zjistit, zda jsou tyto metody pro děti zajímavé a aktivizující. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem dramatické výchovy, popisuje vývoj dramatické výchovy ve světě a v České republice. Dále se zaměřuje na její cíle, úkoly, metody a techniky. Zmiňuje osobnost učitele, zásady působení na děti a přínos dramatické výchovy, především v oblasti aktivizace. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření realizovaného metodou pozorování, které je doplněné o postojové škály. Výzkumný soubor tvoří děti předškolního věku, pozorování i postojové škály probíhaly v prostorách mateřských škol.
Role médií ve volném čase předškolních dětí ve vztahu k jejich bydlišti.
HRDOUŠKOVÁ, Pavla
Cílem bakalářské práce s názvem "Role médií ve volném čase předškolních dětí ve vztahu k jejich bydlišti." je především zjištění, jakou roli v trávení volného času dnešních předškolních dětí média mají, a to z pohledu rodičů. V teoretické části se zabývám obecnými pojmy jako média a jejich specifikace, či masová kultura. Dále se zaobírám problematikou počínající vývojem dítěte předškolního věku, přes důležitost rytmického řádu, socializací až k problémům současné rodiny, či digitalizaci životního stylu. V praktické části vyhodnocuji kvantitativní výzkum, který má za cíl zmapovat současnou situaci mediální konzumace předškolních dětí, přičemž respondenty jsou rodiče předškoláků. Pomocí zpracování výsledků odpovědí na dotazníkové otázky ověřuji stanovené výzkumné předpoklady, ke kterým jsem dospěla v návaznosti na stanovené cíle bakalářské práce. Hlavním kritériem pro vyhodnocení bylo bydliště dětí předškolního věku. Výsledky šetření jsou názorně graficky znázorněny a popsány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí305 - 314dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.