|
Vliv kulturních rozdílů na obchodní spolupráci mezi ČR a Ruskem
Cagášková, Adéla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá kulturními rozdíly mezi Českou republikou a Ruskem a jejich vlivem na vzájemnou obchodní spolupráci. Nejprve je popsána obecná charakteristika Ruska a jeho mezinárodní vztahy. Následuje vysvětlení pojmu kultura, porovnání ČR a RF na základě kulturních dimenzí Geerta Hofsteda a seznámení se specifiky ruské kultury, business etiketou a ruským obchodním jednáním. Závěr práce je věnován vlastnímu výzkumu, kde jsou shrnuty názory a vzájemné pohledy Rusů a Čechů na sebe sama.
|
|
Islam in the politics of Arabian countries, culturally historical context. A case study: Saudi Arabia
Lackovičová, Simona ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šabacká, Yvona (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává islám v politice arabských zemí, jeho kulturně historické souvislosti. Případová studie se týká Saúdské Arábie. Práce se při analýze historického kontextu islámu zaměřuje především na oblast Arabského poloostrova. Cílem práce je určit, jakým způsobem vplýval islám na formování politického uspořádání jednotlivých státních celků na území Arabského poloostrova od doby působení Proroka Muhameda po rozpad Osmanské říše a do jaké míry vplývá na politické uspořádání Saudské Arábie dnes. Práce je rozdělena do tří kapitol. První část se věnuje historickému kontextu islámu. Druhá kapitola práce se zabývá islámskou kulturou jako takovou, včetně jejích základních povinností, islámského práva šaría nebo kulturními dimenzemi zemí Arabského světa dle Geerta Hofstedeho. Poslední část představuje případová studie.
|
| |
|
The comparison of approaches to analisis on the value system of russian culture
Kůsová, Ivana ; Cibulková, Petra (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Bakalářská práce sa zabývá hodnotovým systémem ruské kultury z pohledu dvou odborníků - Hofstedeho a Ingleharta. První část práce sa zaměřuje na stručné vysvětlení teoretických východisek obou odborníků. Obsahuje stručný popis dimenzí, které jsou v následující části práce využity na aplikaci konkrétně na ruskou kulturu. Záměr práce spočíva v porovnání rozdílných přístupů a porování výsledků, ke kterým dospěli při hodnocení ruské kultury a jejího hodnotového systému.
|
|
Dánsko a jeho obchodní a kulturní specifika
Laňová, Milena ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Černohlávková, Eva (oponent)
Diplomová práce nastiňuje kulturní a obchodní aspekty Dánska. První kapitola se zabývá obecnou charakteristikou Dánska, jeho ekonomickou situací a stručnou historií. Druhá kapitola seznamuje s dánskou kulturou a hodnotami ve společnosti. Kulturní standardy jsou rozděleny do kulturních dimenzí dle Hofstede a dále porovnány s českými standardy. Dánské obchodní prostředí je předmětem třetí kapitoly. Kapitola zahrnuje nejen obchodní jednání, ale popisuje i dánskou podnikovou kulturu a spotřební chování Dánů. Poslední kapitola je věnovaná výsledkům dotazníkového šetření.
|
|
Kulturní odlišnosti v mezinárodních společnostech
Becková, Pavlína ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká kultury, komunikace na mezinárodní úrovni a kulturních odlišností. Je zaměřena na jihovýchodní Asii, konkrétně na Malajsii, Indonesii a Singapur. Je zde prezentován také výzkum vnímání místních kulturních odlišností, který byl proveden na reprezenativním vzorku mladých lidí z celého světa. V závěru shrnuji poznatky z výzkumu, které jsou konfrontovány s teoretickou částí.
|
| |
|
Firemní kultura multikulturní společnosti - SAP AG
Svoboda, Milan ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá problematikou firemní kultury v prostředí nadnárodní společnosti. V teoretické části se čtenáři seznámí s pojmy jako kultura, národní a firemní kultura. Důraz je zde kladen především na různá pojetí konceptu kulturních dimenzí, kde je vyzdvihnuto dílo Geerta Hofstedeho. Praktická část aplikuje získané znalosti na příkladu německé společnosti SAP AG a jejího administrativního centra SAP BSCE Prague. Tato část je obohacena aktuálním průzkumem mezi spolupracovníky na téma firemní kultura.
|
| |
| |