Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,681 záznamů.  začátekpředchozí29672 - 29681  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.85 vteřin. 

Zkušenosti dospívajících dětí se sextingem.
MILTNEROVÁ, Kristýna
Tato práce se věnuje problematice sextingu, která je v posledních letech rozšířená především mezi dospívajícími dětmi. Teoretická část práce je rozdělena na čtyři dílčí kapitoly. První kapitola je věnována internetu, neboť právě tato komunikační cesta je hojně využívanou k rozesílání sextingových fotografií. V kapitole 1.1 Internet nalezneme několik úvodních slov o tom, co to internet vůbec je, na jakém principu funguje, a především jaká nebezpečí na uživatele tohoto média číhají, pokud si nedají pozor na to, jak nakládají s osobními informace. Druhá část práce se zaměřuje na samotný fenomén sexting. Ta nám poskytuje možnost dozvědět se o něm základní informace a především si uvědomit, že se nejedná pouze o rozesílání sexuálních fotografíí, a že toto chování s sebou často přináší i negativní zkušenosti, které mohou individuálně ovlivnit psychiku každého jedince. Práce je rovněž zaměřena na kyberšikanu a kybersex, které mají k problematice sextingu velmi blízko. Třetí kapitola se zabývá sextingem a dětskou pornografií. V této části jsou shrnuta nejdůležitější fakta ohledně dětské pornografie a především jsem se zde zaměřila na to, abych ukázala, že sexting může být v několika ohledech synonymem pro distribuci dětské pornografie. Cílem samotné práce je zjistit, zda se dospívající děti již někdy setkaly s termínem sexting, vědí, co tento pojem znamená a zda mají se sextingem nějaké zkušenosti. Samotný výzkum využil kvalitativní strategii, metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo devět dětí, které byly z několika měst České republiky a pro jejich výběr jsem zvolila techniku neempirického výběru snow-ball. První část rozhovoru se zabývá vlastnictvím mobilního telefonu a osobního účtu na některé sociální síti. Tyto údaje jsou pro výzkum v této oblasti důležité, protože mobilní telefon a internet, resp. sociální sítě jsou nejhojněji využívanými prostředky moderní komunikace, které slouží pro rozesílání fotografií. Druhá část rozhovoru se zabývá základními otázkami ohledně sextingu, tedy tím, zda děti tento pojem znají a zda děti vnímají nějaká rizika, která by mohla z tohoto chování pramenit. Třetí část rozhovoru se věnuje již samotným zkušenostem se sextingem. Snažila jsem se zjistit, zda mají děti se sextingem osobní zkušenosti a v případě, že jej samy neprovozují, jaký názor mají na ty, kteří aktivně sextují. Z celkového shrnutí vyplývá, že děti dnes vědí, co to sexting je, i když ho často neznají právě pod tímto pojmem a aktivně jej provozují. Z výzkumu, který jsem prováděla, také plyne, že děti používají k focení sexuálních snímků právě mobilní telefon, prostřednictvím kterého snímky také nahrávají na sociální sítě, nejčastěji potom na Facebook. Samy děti, které sexting provozují, rizika neznají anebo si je neuvědomují a dále fotografie posílají. Děti, které sexting neprovozují, si rizik vědomy jsou, a nehodlají se do takového chování nikterak zapojovat. Svou prací bych ráda aktivně přispěla k rozšíření znalostí veřejnosti o tomto jevu a především bych ráda apelovala na rodiče, ale i vyučující a další dospělé osoby, aby tento jev nebrali na lehkou váhu a věnovali se dětem, které se nacházejí v období dospívání natolik, aby nikdy nemuseli řešit následky, které může nerozmyšlené odeslání sexuální fotografie způsobit.

Formule v kojeneckém věku - složení, indikace
BOČKOVÁ, Jaroslava
Formule je umělá mléčná výživa, kterou lze v případě, nahradit mateřské mléko. Je důležité si uvědomit, že mateřské mléko je stále ?zlatým standardem? výživy kojence a formule je ?pouhou? náhražkou, to znamená, že mateřské mléko nemůže být plnohodnotně zastoupeno. Ve své bakalářské práci na téma Formule v kojeneckém věku ? složení, indikace jsem se proto zaměřila nejen na formule samotné, ale i na přirozenou výživu kojence mateřským mlékem. Teoretickou část bakalářské práce jsem si rozdělila na tři základní okruhy ? kojení, denní výživový režim a formule v kojeneckém věku. Ve své výzkumné práci jsem se zabývala složením umělé mléčné výživy, srovnávala jsem kojení s formulemi z pohledu matek, zajímala jsem se o důvody používání umělé mléčné výživy, o značky, které respondentky vyzkoušely. Dále jsem zjišťovala, zda jsou matky o výživě kojence dostatečně informovány. Použila jsem dvě metody kvalitativního výzkumu - obsahovou analýzu a metodu polostrukturovaných rozhovorů. Stanovila jsem si čtyři cíle: 1. Porovnat formule na českém trhu určené pro kojence, 2. Porovnat spokojenost kojících a nekojících matek se způsobem výživy dítěte, 3. Zjistit důvody užívání formulí a jaké formule ženy používají, 4. Zjistit, zda byly ženy informovány o způsobech a možnostech výživy kojence. Při řešení výzkumné otázky č. 1, zda odpovídá složení jednotlivých formulí požadavkům směrnice komise EU 2006/141/ES, jsem zjistila, že ne všechny hodnoty se s legislativou shodují. Mělo by se však přezkoumat, zda mohou být složky neodpovídající schválenému množství pro dítě škodlivé. Druhou otázku jsem na základě výzkumu složení umělé mléčné kojenecké výživy nebyla schopna určit. Vycházela jsem tedy z teoretické části práce a zhodnotila jsem kvalitu na základě nabízeného sortimentu jednotlivých značek českého trhu. V rámci tohoto porovnání je nejkvalitnější značka Nutrilon. Výzkumná otázka č. 3. byla, zda jsou ženy spokojenější s kojením či užíváním umělé mléčné výživy. Při srovnávání zkušeností kojících a nekojících matek s výživou kojenců jsem zjistila, že kojící matky jsou spokojenější, i přes potíže, se kterými se během kojení potýkají. Také jsem zjistila, že důvody užívání formulí se u respondentek lišily, stejně tak jednotlivé značky kojeneckých mlék. Žádná matka nezkoušela alternativní sójová, kozí ani ovčí mléka. Řídily se především radami odborníků a o těchto alternativách neuvažovaly, což je dle mého názoru dobře, nemyslím si, že tato mléka jsou vhodnou možností výživy kojence. Poslední výzkumná otázka byla zaměřena na informovanost respondentek o výživě kojence. Edukaci zdravotnickým personálem dané nemocnice uvedly všechny respondentky, ale některé nebyly spokojeny s kvalitou. S nedostatkem informací se pak setkaly některé matky u lékárníka a PLDD. Je zapotřebí, aby vedení daného zařízení kladlo důraz na správnou edukaci, protože kvalitní informace jsou základem kvalitní péče matky o dítě. Výsledky mé bakalářské práce by měly být předmětem dalšího podrobného šetření a podkladem, který poukazuje na nutnost zlepšení kvality podávaných informací z řad odborníků.

Analýza činnosti speciálních skupin HZS při mimořádných událostech a krizových situacích.
BLAHOVIČOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá analýzou činnosti, zabezpečením technického vybavení, povoláváním a rozmístěním speciálních skupin HZS ČR při mimořádných událostech v České republice. Speciálními skupinami HZS ČR jsou potápěčská skupina, lezecká skupina, kynologická skupina, skupina zaměřená na trhací práce a skupina pro záchranu osob ze zřícených budov. Podle Pokynu generálního ředitele HZS ČR ze dne 5. března 2013, kterým se stanoví opěrné body HZS ČR a typy předurčenosti jednotek PO pro záchranné práce jsou speciální skupiny v současné době formovány do opěrných bodů, kterými se rozumí stanice HZS kraje, na níž je dislokována technika pro provádění speciálních záchranných prací a potřebný počet hasičů pro její obsluhu. V bakalářské práci je proveden výzkum pomocí dotazníků za účelem zjištění potřebných údajů týkajících se speciálních skupin všech HZS krajů formou kvalitativní analýzy. Cílem je zjistit, zda činnost speciálních skupin HZS ČR je vyhovující pro řešení mimořádných událostí na území ČR, analyzovat rozmístění speciálních skupin v ČR a navrhnout metodiku pro operační a informační středisko HZS kraje k povolávání, zabezpečení technického vybavení a postupů činnosti speciálních skupin HZS ČR pro řešení mimořádných událostí, která v současné době neexistuje. Pravidla pro činnost, pravidelnou odbornou přípravu a minimální technické vybavení speciálních skupin stanovují jednotlivé Pokyny generálního ředitele HZS ČR. O povolávání speciálních skupin na místo zásahu rozhoduje velitel zásahu prostřednictvím příslušného OPIS HZS kraje, nebo centrálně prostřednictvím OPIS MV-GŘ HZS ČR po průzkumu a vyhodnocení situace na místě zásahu. Z dostupných údajů dotazníkového šetření bylo vyhodnoceno, že činnost speciálních skupin HZS ČR je vyhovující pro řešení mimořádných události na území ČR, technické vybavení speciálních skupin HZS ČR se shoduje s minimálním technickým vybavením uvedeným v jednotlivých Pokynech GŘ HZS ČR. V závěru práce je vypracovaný návrh metodiky pro operační a informační středisko HZS kraje k povolávání, zabezpečení technického vybavení a postupů činnosti speciálních skupin HZS ČR pro řešení mimořádných událostí na území ČR. Vytvořená metodika navrhuje povolávání speciálních skupin neprodleně po převzetí oznámení o vzniklé mimořádné události operačním důstojníkem OPIS HZS kraje, čímž je dosaženo značného urychlení záchrany osob nebo lokalizace požáru.

Business Angels v České republice
Kešner, Martin ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Scholleová, Hana (oponent) ; Kasa, Petr (oponent)
Tématem disertační práce je jedna z forem rizikového kapitálu - Business Angels investic do inovativních firem s uplatněním v České republice. Práce se zabývá analýzou znalostí této formy rizikového kapitálu, mírou využití a podmínkami spolupráce mezi investory a podnikateli. Hlavním cílem práce je návrh metodického postupu pro dosažení optimální spolupráce mezi Business Angels a inovativními podnikateli tak, aby docházelo k růstu této formy investování s pozitivním dopadem na prosperitu všech stakeholders. Teoretická část práce je věnována shrnutí významu rizikového kapitálu jako zdroje financování inovativních a technologických firem, přehledu o stavu a vývoji sektoru Business Angel investic v Evropě a v USA. Vlastní výzkum zaměřený na sektor Business Angel investic v ČR byl realizován formou strukturovaných rozhovorů s Business Angels a s podnikateli, kteří získali investici od Business Angels, dále byl realizován pětiletý výzkum mezi studenty vysokých škol prostřednictvím dotazníkového šetření. Na základě získaných primárních dat z kvalitativního a kvantitativního výzkumu a analýzy sekundárních výzkumů byl navržen normativní model, deskriptivní model a metodické postupy spolupráce Business Angels a podnikatelů. Ty respektují zahraniční praxi, výstupy realizovaných rozhovorů s Business Angels či podnikateli a jsou uzpůsobeny českému prostředí.

Využití metody CLIL ve výuce na 1. stupni ZŠ
Špačková, Iveta ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá jednou ze současných inovativních metod ve vzdělávání, a to metodou CLIL. Jedná se o integrované vyučování cizího jazyka a nejazykového předmětu. Cílem této práce je zjistit, jak probíhá využívání metody CLIL v praxi na prvním stupni základní školy a jaké jsou možnosti a meze takového vyučování. V teoretické části bude na základě dostupné odborné literatury obsahově a jazykově integrované vyučování charakterizováno. Praktická část je výsledkem kvalitativního výzkumného šetření. Jako metody výzkumu byly zvoleny interview s vyučujícími, kteří ve výuce využívají metodu CLIL, pozorování třídy jedné z dotazovaných, realizace a následná reflexe vlastní vyučovací hodiny plánované a vedené dle principů CLIL výuky. Výsledkem této práce je analýza skutečného průběhu hodin realizovaných metodou CLIL na prvním stupni a analýza možností a mezí takového vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA inovativní metoda, výuka cizích jazyků, obsahově a jazykově integrované vyučování, cizí jazyk napříč kurikulem, kvalitativní výzkum

Ergoterapie jako prostředek seberealizace klientů s mentálním postižením
RYBOVÁ, Michaela
Práce se zabývá problematikou využití ergoterapie u osob s mentálním postižením. Teoretická část charakterizuje pojmy mentální retardace, péči o osoby s mentální retardací a nejčastější druhy nabízených terapií v domovech pro osoby se zdravotním postižením. Část, zabývající se součastným stavem problematiky, uzavírá samostatná kapitola věnovaná ergoterapii. Zaměřuje se na hru, jako prvotní zaměstnání dítěte a následně na pracovní terapii, která jedincům s mentálním postižením poskytuje vytvoření či zdokonalení pracovního návyku. Cílem diplomové práce bylo představit nové trendy ve vzdělávání osob s mentální retardací v oblasti pracovní terapie. Práce je zaměřena na nabídku aktivit v oblasti pracovní terapie, kterou domovy pro osoby se zdravotním postižením klientům nabízejí a vzdělání pracovních terapeutů. K tomuto zjištění byl v praktické části nejprve použit kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika polostandardizovaného rozhovoru. Při sběru informací od vedoucích pracovníků (převážně ředitelů) byla použita tato technika, která se zabývala vzdělávací oblastí pracovních terapeutů po uvedení Zákona o sociálních službách 108/2006 Sb. do praxe. Další část byla provedena kvantitativním výzkum, metodou dotazování, technikou dotazníku. Cílovým souborem byly pracovní terapeuti domovů pro osoby se zdravotním postižením. Dotazníkové šetření zjišťovalo, jakou nabídku v oblasti pracovní terapie zařízení poskytují a co je určující při výběru aktivity, které se klient bude účastnit. Bylo zjištěno, že nabídka zkoumaných zařízení je velmi rozmanitá a při rozhodování, čeho se klient bude účastnit, má on sám ve většině případů rozhodné slovo. Výzkum probíhal ve třech krajích ČR, a to v Jihočeském a Jihomoravském kraji a Kraji Vysočina.

Postavení a role všeobecné sestry ve společnosti
KULHÁNKOVÁ, Petra
Současný stav: Nové trendy v medicíně a následně i v ošetřovatelství mění postupně nejen samotný pohled společnosti na povolání sestry, ale zároveň zvyšují požadavky na vědomosti a dovednosti člověka, který toto povolání vykonává. Společnost si ale neuvědomuje samotnou náročnost této profese, která může mít nejen pozitivní, ale i negativní dopad na partnerské soužití a rodinný život sester, které se snaží lidem pomáhat a podporovat je nejen ve zdraví, ale i v nemoci. Předmět: Hlavním záměrem výzkumného šetření byla hloubková analýza nejen samotného povolání sestry ve společnosti, ale především snaha zmapovat, jaký dopad má tato profese na soukromí sestry. Metodika: Cílem tohoto výzkumu byla snaha porozumět všem aspektům povolání a zároveň prozkoumat vliv této profese na soukromí. Z těchto důvodů bylo vhodné zvolit kvalitativní metodu šetření, která je osobnější, a jejíž pomocí je možné proniknout do dané problematiky hlouběji. Hlavní výzkumné šetření bylo provedeno pomocí polostrukturovaného rozhovoru, který byl vždy uskutečněn v prostředí určeném respondentem. Rozhovor probíhal odděleně z důvodu možného získání nových poznatků, event. možného srovnání rozdílných postojů genderové vyváženosti. Otevřené otázky byly pokládány relativně široce z důvodu umožnění rozsáhlejších odpovědí, proto nebylo vždy nutné pokládat všechny otázky a jejich pořadí nebylo striktně dáno. Současně s rozhovory byly použity i jiné metody šetření, a to jak kvalitativního typu, které pouze dokreslovaly atmosféru během rozhovorů, tak i kvantitativního, kterou představovala anonymní anketa. Anketa nebyla dopředu naplánovaná a pouze se zaobírala obecnou rovinou povolání sestry. Výzkumný soubor: Objektem výzkumného šetření byly partnerské nebo manželské dvojice s různou délkou společného soužití, kdy zároveň jeden z páru pracoval ve zdravotnictví jako sestra. Celkový počet respondentů byl 16, z toho 8 žen, sester a 8 mužů, partnerů sester. Anonymní ankety se zúčastnilo 210 respondentů.

Násilí jako projev trestné činnosti mladistvých
GRAMETBAUEROVÁ, Tereza
Agrese a sklony k násilnému jednání jsou součástí každého z nás nevyjímaje děti a mladistvé. Je důležité si uvědomit co je agrese a násilí a dále proč a jak vznikají, abychom dokázali následně takovéto jednání pochopit, ovládat a vysvětlit. V případě mladistvých je toto jednání mnohem závažnější, jelikož jde ještě o nevyzrálé osoby, které si často neuvědomují vzniklé následky. Příčiny, které je k tomuto násilnému jednání vedou se ukrývají především v jejich nejbližším okolí, ve kterém vyrůstají a formují se. Je proto velice důležité, aby se s mladistvými pracovalo a předcházelo tak jejich násilnému jednání. Pokud ovšem je tato práce neúčinná, je zapotřebí zákona, který nezapomíná ani na mladistvé. Ve vážnějších případech zasahuje a snaží se odstranit vzniklé škody a zabránit opakování protiprávního jednání. Cílem výzkumu bylo zkoumat a konfrontovat násilnou trestnou činnost páchanou mladistvými a zletilými pachateli. K dosažení výsledků byla využita kvalitativní metoda. Šlo o metodu řízeného rozhovoru, který byl veden s respondenty z řad pracovníků působících na úseku kriminality, kteří jsou z hlediska svých odborných znalostí a zkušeností kompetentní o dané problematice hovořit. Smyslem práce bylo zjistit, jaké jsou znaky a projevy násilné trestné činnosti mladistvých a zletilých pachatelů. Dále byly tyto skupiny porovnány pro odhalení existujících shod a rozdílů, které se v části rozhovorů ukázaly. Cíl práce byl naplněn. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz, které byly v části Diskuze vyřčeny, by bylo vhodné, aby rozhovory byly vedené s větším počtem respondentů.

Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.

Kulturní rozdíly ve výchově dětí v českých a anglických rodinách
Zmeková, Olga ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Diplomová práce představuje vzdělávací systémy České republiky a Anglie. Při zadávání tématu diplomové práce si autorka neuvědomovala obsáhlost a složitost problematiky. Proto v průběhu studia dokumentů, vyhledávání informací a hledání respondentů došlo k užšímu zaměření práce pouze na srovnávání vzdělávacích systémů obou zemí a jejich porovnání z pohledu pedagoga. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část staví na informacích získaných studiem dokumentů. Autorka představí oba systémy, jejich historii, základní znaky a jednotlivé úrovně školství. K řešené problematice existuje poměrně dostatečné množství literárních i internetových zdrojů. Praktická část práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu. V rámci práce proběhlo deset rozhovorů s pedagogy, kteří mají zkušenost s českým i anglickým vzdělávacím systémem. Kvůli obsáhlosti tématu si autorka vybrala právě kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturovaný rozhovor, který umožňuje dané téma prozkoumat do hloubky. Učitelé měli možnost sdělit své poznatky a zkušenosti, které získali v rámci svého profesního života. Díky uskutečněným rozhovorům měla autorka práce možnost objevit nové informace, které se z literatury nedozvěděla. Osobní prožitek respondentů přinesl práci určitou autentičnost. V závěru práce je uvedeno shrnutí informací, které se autorce podařilo sesbírat.