Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 308 záznamů.  začátekpředchozí285 - 294dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická improvizace s dětmi předškolního věku
BÝČKOVÁ, Daniela
Práce charakterizuje vývoj dítěte v předškolním věku, vývoj vztahů k vrstevníkům a dospělým, osvojení sociálních rolí a vystihuje hlavní činnost dítěte tohoto věku. Dále se zabývá dramatickou improvizací jako metodou dramatické výchovy. Podrobněji rozebírá její cíle, funkce, třídění, modely a uvádí požadavky na osobnost pedagoga dramatické výchovy a jeho přístup k dětem. Text je doplňován ukázkami her a cvičení zaměřené na dramatickou improvizaci. Značná část práce se věnuje didaktice dramatické improvizace. Popisuje zdroje námětů, zadání námětů a témat, přípravu, stavbu, vedení, reflexi a hodnocení dramatické improvizace. Rozebírá přístup, chování a jednání učitele při dramatické improvizaci. Dále popisuje projekt a jeho druhy, projektovou metodu a výchovu, její přednosti, úskalí a principy. Součástí práce je projekt zaměřený na dramatickou improvizaci, který je zrealizován v praxi a následně vyhodnocen.
Dramaticko výchovné činnosti ve školní družině
UŠATÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá osobnostním a sociálním rozvojem dítěte, zaměřeným na mezilidské vztahy. Teoretická část charakterizuje prostředí, metody, hry a formy, které jsou důležité při výchově. Praktická část obsahuje lekce tvořivé dramatiky, které byly vytvořeny na základě teoretických poznatků. Projekt chce posílit osobnostní a sociální rozvoj dítěte a zjistit změny mezilidských vztahů ve školní družině včetně dotazníků a pozorování. Součástí diplomové práce je ověřit jednotlivé části projektu v praxi. Školní družina, jako zařízení pro volný čas dětí, může k rozvoji osobnostně sociální výchovy připravit podmínky a realizovat jednotlivé úkoly projektu.
Osoby se sluchovým postižením v dramatickém umění
NOVOTNÁ, Michala
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku osob se sluchovým postižením sluchově postižených osob ve vztahu k dramatickému umění. Cílem práce je představit problematiku studia dramatického umění u jedinců se sluchovým postižením a jejich pracovní uplatnění. V teoretické části jsou popsána specifika sluchového postižení, komunikace a vzdělávání lidí se sluchovým postižením. Další kapitola se pak zabývá dramatickým uměním ve vztahu k osobám se sluchovým postižením. Včetně představení vysokoškolského oboru VDN. Dále jsou uvedeny možnosti pracovního uplatnění po absolvování tohoto oboru. A kapitoly o Neslyšících jako umělcích a o Neslyšících jako pedagozích. Množství odborné literatury zabývající se touto problematikou je omezené. Byl zvolen kvalitativní výzkum, formou polostrukturovaných rozhovorů, aby informace v teoretické části byly specifikovány, popřípadě rozšířeny tak, aby čtenář získal co nejlepší přehled o problematice. Cílovou skupinou byli neslyšící absolventi oboru VDN, kteří mají v této sféře nejvíce zkušeností a mohou ze svého pohledu sdělit mnoho důležitých informací. Dle zájmu sluchově postižených studentů lze usoudit, že vzdělávací obor otevřený pro specifickou cílovou skupinu je pozitivním krokem k bourání bariér mezi slyšící a neslyšící společností. Tento obor může být vzorem pro odborníky i veřejnost, jak dále rozšiřovat a zkvalitňovat podmínky pro všechny osoby se zdravotním postižením. Obsahem práce je též analýza týkající se specifik divadla Neslyšících, kdy byl uskutečněn rozbor divadelního představení studentů VDN z pohledu slyšícího diváka. Práce může být informačním zdrojem pro slyšící populaci o problematice sluchově postižených a o divadle Neslyšících.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
NOVOTNÁ, Radka
Hlavním tématem této bakalářské práce je výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy a jejích prvků. První dvě kapitoly charakterizují cizí jazyk a dramatickou výchovu. Důležitou součástí je přehled metod a cílů cizojazyčného vyučování. Ve třetí části této bakalářské práce je popsána integrace předmětů a jsou zde uvedeny konkrétní příklady, jak lze dramatickou výchovu využít ve výuce cizích jazyků. Konkrétní hodiny, ve kterých se využívá dramatických prvků jsem měla možnost vidět na Základní škole Marjánka a v různých školách v Norsku.
Dramatické hry a cvičení se seniory
POSTLOVÁ, Erika
Hlavním tématem mé bakalářské práce je dramatický projekt realizovaný v domově seniorů Mistra Křišťana v Prachaticích. Teoretická část je rozdělena do dvou podkapitol. První z nich se zabývá problematikou stáří a stárnutí, potřebami seniorů, domovy pro seniory a aktivizací. Druhá část informuje čtenáře o dramatické výchově, dramatických hrách a cvičeních a jejich rozdělení. Praktická část popisuje projektování, realizaci a následnou evaluaci dramatického projektu.
Vliv tradic lidové kultury, zvyků a obyčejů na výchovu dětí a jejich využití v dramatické výchově
MRÁZOVÁ, Vlasta
Práce se zabývá vlivem tradic lidové kultury na výchovu dětí. Teoretická část pojednává o historických kontextech spojení tradic lidové kultury se základní složkou lidu a dále se pokouší o přehledné uspořádání a obecný popis jednotlivých svátků, obřadů a výročních obyčejů v průběhu lidového roku. Druhá část se věnuje odkazu lidových tradic výchově ve školní praxi, je zde také stručně popsáno pojetí tradiční kultury v historických proměnách školy. Dále je pozornost zaměřena na tradiční lidovou kulturu prostřednictvím výchovy ve volném čase, kde mají své nezastupitelné místo dětské folklórní soubory. Na závěr je stručně popsán a charakterizován dětský folklór jako jeden z důležitých nástrojů výchovy dítěte. Praktická část se snaží naznačit možnost využití tradiční lidové kultury v dramatické výchově. Cílem vytvořeného tvůrčího projektu je seznámit děti se zvykoslovným projevem ?Otvírání studánek?, s jeho historií, významem a průběhem a motivovat členy souboru lidových tanců pro nacvičení a prezentaci obřadní hry.
Využití dramatických technik k rozvoji sociolingvistické kompetence/Developing Sociolinguistic Competence through Drama Techniques
BÁRTOVÁ, Miroslava
Hlavním cílem diplomové práce je snaha poukázat na možnosti využití dramatické výchovy v hodinách anglického jazyka se zaměřením na rozvoj sociolingvistické kompetence. Diplomová práce sestává ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola pojednává o sociolingvistické kompetenci a jejím pojetí ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v RVP, druhá kapitola je věnována dramatické výchově a jejím metodám a technikám a třetí kapitola krátce pojednává o výuce cizího jazyka ve zmíněných kurikulárních dokumentech. Praktickou část práce tvoří příprava na tři vyučovací hodiny, které jsou zaměřeny především na rozvoj sociolingvistické kompetence žáků na 2. stupni ZŠ a rovněž obsahuje reflexi průběhu vyučování. Praktická část se opírá o poznatky z teorie a může být inspirací či návodem pro učitele, kteří mají zájem u svých žáků rozvíjet nejenom komunikativní, ale i sociální a personální kompetenci.
Divadelní projekty pro děti v rámci hodin dramatické výchovy na Spgš (a jejich ověřování v mateřské škole)
VÁŇOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce je zaměřená na lekce dramatické výchovy pro děti předškolního věku. Cílem této mé bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem děti reagují při dramatických lekcích a jakým způsobem spolupracuji já s dětmi při činnostech, zda se objevují při výstupech nějaké mé chyby. Teoretická část této bakalářské práce se zaměřuje na základní pojem dramatická výchova. Dále se soustřeďuje na historie dramatické výchovy, na její metody a techniky, stavbu lekce. Konec teoretické části se zabývá dramatickou lekcí na Střední pedagogické škole v Prachaticích. Praktická část bakalářské práce zkoumá pomocí výzkumné metody pozorování, reakce dětí při dramatických lekcích. Dále se zabývá mojí reakcí na děti při dramatických lekcích, na moji práci a chyby.
Možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání
HAKLOVÁ, Veronika
Bakalářská práce pojednává o praktickém využití dramatické výchovy v mateřské škole. Zabývá se základními teoretickými otázkami jako jsou cíle, principy a metody dramatické výchovy. Blíže se věnuje hře, která je pro děti v mateřské škole důležitou činností, a vývojovým zvláštnostem dětí předškolního věku. Cílem bylo také poukázat na souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, který je obecně závazný a dává nám základy pro další práci s dětmi. V praktické části se zabývá realizací projektu dramatické výchovy s dětmi v mateřské škole.
Rozdíly ve využití dramatické výchovy v základních školách a volnočasových centrech
URBÁNKOVÁ, Jana
Hlavním tématem této bakalářské práce je porovnání rozdílů ve využití dramatické výchovy v základních školách a volnočasových centrech. Teoretická část se zabývá nejen pojmem dramatická výchova, ale také stručně nastiňuje její historický vývoj u nás. Dále se zaměřuje na školní i mimoškolní dramatickou výchovu a následně porovnává rozdíly ve využití dramatické výchovy v základních školách a volnočasových centrech. Cílem praktické části je porovnat rozdíly ve využití dramatické výchovy ve vybraných základních školách a volnočasových centrech. Také si klade za cíl zjistit přednosti a nedostatky dramatické výchovy v těchto vybraných zařízeních.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 308 záznamů.   začátekpředchozí285 - 294dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.