|
Proudění kolem wingletu
Grešáková, Kristýna ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Sluše, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je v první části zaměřena na proudění kolem wingletu a jejich využití. Druhá část práce zpracovává přehled modelovými zkouškami, měřením rychlosti a vizualizací. Závěrečná část se zabývá reálným experimentem v aerodynamickém tunelu.
|
|
Citlivost vozidel na boční vítr
Vančura, Jan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření metodiky umožňující spolehlivě hodnotit citlivost vozidel na boční vítr. Součástí práce je vytvoření matematického modelu vozidla zahrnující aerodynamické síly a provedení validace technickým experimentem definovaným v ISO 12021. Na základě modelu je provedena citlivostní analýza jednotlivých vstupů na hodnoticí kritéria citlivosti vozidla na boční vítr, na jejímž základě je určena celková chyba modelu způsobena chybou vstupních parametrů. V závěru práce je popsán vztah mezi bodově měřeným tlakem na povrchu jednotlivých aerodynamických variant vozidla a veličinami popisující jeho samotný pohyb.
|
| |
| |
|
Comparison of panel codes for aerodynamic analysis of airfoils
Bilčík, Adam ; Schoř, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The purpose of this study is to create an overview of currently the most used panel codes for computation of aerodynamic characteristics of 2D airfoils. Description of the basic principles of panel code, comparison of various implementation and evaluation (accuracy, applicability) for typical tasks. In this thesis there were used three different panel codes: Xfoil, JavaFoil and XFLR5. Thesis was enriched by measurement in wind tunnel.
|
|
Metody pro stanovení aerodynamických vlastností vozidel
Páleš, Patrik ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Zámerom tejto bakalárskej práce je popis metodiky využívanej na meranie aerodynamických vlastností vozidiel. Presné stanovenie aerodynamických charakteristík vozidla vyžaduje použitie sofistikovaného skúšobného vybavenia a náročné inžinierske postupy. Výskum prebieha prostredníctvom kombinácie viacerých prístupov. Výpočtové modelovanie turbulentného prúdenia je založené na použití turbulentných modelov RANS, LES a DNS. V aerodynamických tuneloch sa sleduje rozloženie tlaku na povrchu karosérie a prúdenie v jej okolí, pričom vizualizácia prúdenia prebieha prostredníctvom optických (PIV, LDA) a neoptických metód. Experimentálne testovanie na vozovke sa zameriava na smerovú stabilitu vozidla a jeho citlivosť na bočný vietor, taktiež sa testuje chladenie, tepelný manažment motora a mnoho ďalších parametrov.
|
|
Aerodynamické vlastnosti leteckých profilů
Foltýn, Pavel ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vliv geometrických charakteristik leteckého profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. V první části práce je definován letecký profil, jsou zde popsány jeho geometrické charakteristiky, vznik aerodynamických sil a také je popsáno proudění okolo profilu. Druhá část práce se zabývá vlivem geometrie profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. To je ukázáno na profilech NACA čtyřmístné a šestimístné série, na jejich vztlakových a momentových čárách a polárách. Poslední část práce popisuje aerodynamické tunely a měření v nich. Práce se zaměřuje na měření sil a momentů pomocí aerodynamických vah a na měření statického a celkového tlaku. Měření rychlosti je zaměřeno na laserovou dopplerovskou anemometrii, žárovou anemometrii a PIV metodu. Velmi stručně jsou ukázány vybrané metody vizualizace proudění. Je zde také ukázáno porovnání charakteristik profilů získaných měřením v aerodynamickém tunelu a numerickou simulací v programu Xfoil.
|
| |
| |
| |