Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hry v logopedické prevenci
ZADÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je napsaná na téma Hry v logopedické prevenci. Cílem mé bakalářské práce je poukázat na roli her v logopedické prevenci a představit jejich nabídku, která by mohla posloužit jako inspirace nebo pomůcka učitelkám v mateřských školách. V teoretické části se zaměřuji nejprve na ontogenetický vývoj řeči, který je rozdělený na jednotlivá období a doplněn o preventivní doporučení. Ve druhé části se věnuji logopedické prevenci a její realizaci v předškolních zařízeních. Zmiňuji se o důležitosti rozvoje jazyka a řeči v rámci RVP PV, dále o podporovaných oblastech logopedické prevence jako například sluchové a zrakové vnímání, o obecných pravidlech pro správný vývoj řeči a metodách logopedické prevence, mezi které patří hra. Ve třetí části se zabývám samotnou hrou, jejím významem, znaky a jejich rozdělením. V praktické části je uvedeno deset her, které byly vyzkoušené s dětmi v mateřské škole. Jednotlivé hry jsou zaměřené na rozvoj dovedností, které jsou předmětem zájmu logopedické prevence. Na základě pozorování jsou hry popsány a zhodnoceny. Pozorovala jsem především, jaký zájem děti o hry projevovaly, ale zaměřila jsem se i na možnost využití her individuálně či skupinově nebo v různých částech dne. V přílohách je sborníček her a fotografie pomůcek, které jsem ke hrám vytvořila.
Logopedická prevence v tématech třídního vzdělávacího programu v mateřské škole
VACKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na logopedickou prevenci v mateřské škole. V úvodu teoretické části je vymezena logopedie, logopedická prevence, její obsah a metody. Další část charakterizuje logopedickou prevenci v rámci předškolního vzdělávání, specifika toho vzdělávání, jeho plánování a hodnocení. Praktická část uvádí náměty na logopedickou prevenci v rámci pěti běžných tematických celků třídního vzdělávacího programu. Tyto náměty byly realizovány v mateřské škole v krajském městě a následně vyhodnoceny dle předem sestaveného evaluačního plánu. Bakalářská práce ukazuje, že logopedická prevence může být přirozenou součástí integrovaného tematického vzdělávání v mateřské škole.
Dítě s opožděným vývojem řeči v mateřské škole
BÖHMOVÁ, Olga
Bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávání dítěte s opožděným vývojem řeči v mateřské škole. V teoretické části práce jsou popsány faktory ovlivňující ontogenezi řeči, charakteristika předřečového období a stadií vlastního vývoje řeči, vývoj všech jazykových rovin. Dále je vymezen opožděný vývoj řeči z hlediska etiologie, symptomatologie, diagnostiky a terapie. Obsahem praktické části jsou tři případové studie dětí s OVŘ v mateřských školách. U těchto dětí byla provedena diagnostika komunikačních dovedností, analýza možných příčin OVŘ a bylo sledováno vzdělávání dětí v mateřské škole, odkryty problémy i příklady dobré praxe, které se v konkrétních případech projevily.
Využití literárního příběhu v logopedické prevenci v mateřské škole
VANÍKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce je zaměřena na logopedickou prevenci v mateřské škole a aktivity, které napomáhají správnému vývoji řeči a komunikačním dovednostem. Teoretická část se zaměřuje na řeč a řečový vývoj. Dále je vymezen termín a obsah logopedické prevence v MŠ. Práce poukazuje na význam četby v předškolním věku z hlediska rozvoje dítěte a jeho komunikativních kompetencí, charakterizuje literární příběh a jeho možnosti využití v logopedické prevenci. Na závěr teoretické části je uveden rámcový přehled literatury pro děti s příběhem. V praktické části byl vytvořen vzdělávací program, napomáhající v oblasti logopedické prevence. Obsahuje pět integrovaných tematických celků, vycházejících z literárních textů. Tento program byl realizován v MŠ a následně evaluován podle evaluačního plánu.
Logopedická prevence v mateřských školách na Plzeňsku
KRAUSOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v mateřských školách na Plzeňsku. Teoretická část popisuje charakteristiku Plzeňska, plzeňského nářečí. Obsahuje logopedickou prevenci, vymezení základních pojmů, primární logopedickou prevenci v mateřských školách. Definuje pojem logopedická depistáž a osvěta. Uvádí kvalifikační požadavky pro logopedickou péči, kompetence učitele, podmínky pro podporu vývoje řeči. Vymezuje obsah logopedické prevence. Praktická část obsahuje výzkumné šetření a tematické celky. Ke zjištění dat byla použita forma dotazníků.
Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole
PRAŽSKÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou dětí s narušenou komunikační schopností v mateřské škole. Cílem práce je analyzovat přístup k těmto dětem z hlediska jejich vzdělávání, logopedické prevence a spolupráce vzdělavatelů. Teoretická část vymezuje nejčastější narušení komunikační schopnosti v předškolním období, optimální přístup k dítěti a prevenci těchto narušení. Praktická část obsahuje čtyři případové studie dětí s opožděným vývojem řeči a vývojovou dyslálií v mateřské škole, zpracované s využitím metod pozorování, rozhovorů a analýzy dokumentů. Následně jsou prezentovány zjištěné výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.