Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bezdrátové ovládání robota pomocí mobilní platformy
Matuška, Jakub ; Kiac, Martin (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro všesměrové ovládání pohybu robota pomocí mobilního zařízení s operačním systémem Android. Aplikace umožňuje i zobrazení obrazového signálu z webkamery robota. V rámci realizace byla vytvořena Android aplikace sloužící jako uživatelské rozhraní. Robota lze ovládat pomocí dvou virtuálních joystiků. Realizován byl i modul řízení na straně robota. Jako řídící jednotka byl použit mikropočítač Raspberry Pi. Služba streamování videa byla realizována pomocí multimediálního frameworku GStreamer v podobě RTP streamu. Byl realizován modul zabezpečení. V práci je předložen potřebný teoretický základ a následně je popsána samotná realizace aplikace.
Ovládání počítače gesty
Chaloupka, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci jednoduchého rozhraní pro rozpoznávání gest rukou. Rozhraní slouží jako rozšíření aktuálních ovládacích prvků. Pro segmentaci gest je použit model barvy kůže, pro rozpoznání gest význačné body ruky (dlaň, prsty, konečky prstů). Navržené rozhraní je použito pro ovládání jednoduchého prohlížeče fotografií. Výsledná aplikace je schopna základních gest pro změnu velikost, rotaci, ukazování a kliknutí.
Rozšířená realita pro výuku hry na kytaru/baskytaru
Kajan, Miroslav ; Zachariáš, Michal (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci systému pro výuku hry na kytaru prostřednictvím technologie rozšířené reality. Hráč k dosáhnutí výsledku potřebuje jen webkameru a samotný nástroj. Systém postavený na principu homografie a dalších technik pro práci s obrazem vykresluje tóny vybraného trénovaného prvku (akord nebo stupnice) přímo do snímku zachyceného webkamerou.
Detekce sněhové pokrývky z webových kamer
Fišer, Jan ; Brodský, Lukáš (vedoucí práce) ; Jeníček, Michal (oponent)
Práce zkoumá možnosti využití webových kamer jakožto zdroje prostorových dat o výskytu sněhu. Cílem práce je navržení vhodné metody detekce sněhové pokrývky ze snímků webových kamer. Na vzorku snímků 6 webových kamer ČHMÚ je provedena detekce sněhové pokrývky metodami pixelové klasifikace. Je zkoumán vliv velikosti trénovacího souboru na přesnost klasifikace. Celková přesnost dosažená metodou SVM je 97,46 %. Dále je cílem navrhnout systém pro určení podílu sněhem pokrytého území. Vytvořený algoritmus se skládá z několika dílčích kroků: třídění a registrace snímků, detekce sněhu, zavedení souřadnicového systému, výpočtu velikosti zkoumané plochy a podílu sněhem pokrytého území. Navržený model je možné použít pro automatizované zpracování snímků různých webových kamer. Ze získaných denních hodnot podílu sněhem pokrytého území jsou vytvořeny křivky tání sněhové pokrývky. Výsledky jsou validovány pomocí dat vybraných stanic ČHMÚ. Navržený a parametrizovaný model potvrzuje možnost úspěšně využít webové kamery jako doplněk pozemního měření meteorologických stanic a pro validaci produktů dálkového průzkumu Země.
3D skener
Vrbičanová, Antónia ; Matějásko, Michal (oponent) ; Spáčil, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá vytvorením 3D skeneru pomocou webkamery, laseru, krokového motoru a programovacieho jazyka Python. Hlavným cieľom práce je zistiť presnosť a opakovateľnosť plošného merania na kuse hliníkového plechu s použitím vybraných metód spracovania obrazu. Rozšírením meracieho algoritmu a s použitím krokového motora sa získajú súradnice jednotlivých bodov snímaného telesa. Pomocou softvéru MeshLab je možné z týchto bodov vytvoriť 3D model vo formáte STL.
AudioCam
Hrinčár, Peter ; Horáček, Jan (vedoucí práce) ; Libič, Peter (oponent)
Práca sa zaoberá problémom vytvárania hudby pohybom. Našim cieľom bolo vyvinúť software, ktorý umožní užívateľovi ovládať virtuálny hudobný nástroj pomocou webovej kamery. Zameriavame sa hlavne na univerzálne rozhranie ovládané pohybom. S využitím rozdielovej metódy analýzy pohybu a optického toku získavame informácie o pohybe. Virtuálny nástroj na základe týchto informácií vytvára tóny s použitím technológie MIDI. Konkrétne simulujeme virtuálne klávesy, na ktorých užívateľ hrá. Náš návrh časti virtuálneho nástroja bol stavaný tak, aby sa v budúcnosti dal ľahko rozšíriť o ďalšie prístupy pri tvorbe hudby.
Ovládání počítače pomocí jednobarevných objektů snímaných kamerou.
Jedlička, Richard ; Horáček, Jan (vedoucí práce) ; Libič, Peter (oponent)
Myš a klávesnice je nedílnou součástí dnešních počítačů. Položili jsme si otázku, zda bychom se bez nich dokázali obejít. Navrhli jsme koncept ovládání založený na gestech. Gesta provádí uživatel pomocí jednobarevných objektů, které snímá kamera. Na základě provedených gest se pak vyvolají akce. V práci jsme detailně popsali, jak koncept funguje, jak se definují objekty, gesta a akce, a jak se vzájemně propojují do funkčního celku. Navrhli jsme algoritmy pro detekci objektů v obraze a rozpoznávání gest ze stavů objektů. Nakonec jsme vytvořili funkční aplikaci pro použití konceptu v praxi.
Modulární kamerový přehledový systém
Řezníček, Radek ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá realizací modulárního kamerového dohledového systému. Úvodní část je zaměřena na průzkum trhu a na koncept řešení celého systému. Další část práce se věnuje výběru komponent pro realizaci systému. Praktická část se zabývá jednak návrhem desky plošných spojů pro vedlejší řídicí jednotku, která bude obsluhovat periferie jako pohybové čidlo, IR přísvit, příp. magnetický dveřní kontakt, ale také tvorbou softwaru pro hlavní i vedlejší řídicí jednotku.
Sudoku - algoritmizace řešení
Buchta, Martin ; Sekora, Jiří (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
V této práci se nachází přehled lidmi použitelných technik pro řešení logické hry Sudoku. Jednotlivé algoritmy zde byly teoreticky popsány na reálných zadáních a na tomto základě byly implementovány do vhodného grafického rozhraní navrženého v prostředí Matlab s možností načítání zadání pomocí webkamery.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.