|
Využití školní zahrady ve výuce na ZŠ
Rajčincová, Veronika ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá prospěšností vyučování ve školních zahradách na základních školách. Opírá se o historický vývoj školních zahrad a snaží se ukázat důležitost jejich začlenění do výuky, prospěšnost pro zdraví a vývoj žáků, pro rozvoj jejich schopností, dovedností a vědomostí. Hledá také propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Vlastní výzkum se zabývá současným stavem a využíváním školních zahrad učiteli na 1. stupni základních škol v okrese Kolín. Zaměřuje se na vlastnictví zahrad, četnost jejich využívání, vlastní zkušenosti a potřeby učitelů pro vyučování v zahradách a hledání oblastí ve vzdělávání, ve kterých je zahrada v praxi převážně využívána. Klíčová slova Školní zahrada, přírodní zahrada, přírodní učebna, environmentální výchova, odcizování člověka přírodě, zahradní terapie, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, vyučování
|
| |
|
Výukový program Obecná botanika na školní zahradě
KOVÁŘÍK, Jindřich
Diplomová práce navrhuje výukový program obecná botanika na školní zahradě. Na základě literárního rozboru Rámcových vzdělávacích programů, Školních vzdělávacích plánů, středoškolských učebnic biologie, posouzení a zhodnocení školní zahrady Střední zemědělské a potravinářské školy, Klatovy vytváří sérii více než 85 otázek a úkolů a doplňkové pracovní listy pro žáky, sestavené přímo pro vzdělávací činnosti v zahradě. Využita je nejčastěji metoda přímého studia přírody. Ověření výukového programu v praxi proběhlo v letech 2010 až 2012 se žáky výše uvedené střední školy.
|
|
Možnosti finančního zabezpečení úprav zahrad v mateřských školách
ŠPÍRKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nedostatečného vybavení školních zahrad u mateřských škol a nedostatkem peněžních prostředků na jejich obnovu. Formou literární rešerše zpracovává přehled dostupných finanční zdrojů (od úrovně dotačních programů města až po mezinárodní, firemní dotační programy), které by mohly být použity pro obnovy těchto zahrad. Využitím dotazníkové metody je v praktické části práce vyhodnocena úspěšnost a neúspěšnost různých typů projektů. V závěru se nachází n vrh řešení pro budoucí žadatele. Jedním z výstupů bakalářské práce je zpracování projektové žádosti pro naši mateřskou školu a její podání do dotačního programu.
|