Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motocyklisté. Výtvarný projekt pro 2. stupeň ZŠ
FORMANOVÁ, Martina
Diplomová práce s názvem Motocyklisté se soustředila na vytvoření výtvarného projektu pro 2. stupeň základních škol. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je věnována stručnému nástinu technického vývoje motocyklu, dále se zabývá designem a motocyklovými závody. Následující kapitola představuje vybrané české i zahraniční umělce, kteří motocykl jako námět promítli do svých děl. Poslední dvě kapitoly této části se věnují technicistním motivům ve výtvarné výchově a projektovému vyučování. Hlavní cíl spočíval ve vytvoření výtvarného projektu, jenž obsahuje devět lekcí, které jsou popsané v praktické části. Dále tato část zahrnuje přípravu projektu, stručné popsání použitých výtvarných technik a reflexe zrealizovaných lekcí projektu. Diplomovou práci doplňují přílohy, ve kterých se nacházejí reprodukce uměleckých děl k teoretické části, fotodokumentace výtvarného projektu a strukturované přípravy lekcí.
Příklady pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ
KŘÍŽOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem přípravy pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám třemi hlavními oblastmi. První oblast je věnována projektovému vyučování. Druhá oblast se zabývá stručným nástinem vzdělávací soustavy v ČR a náhledem do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Třetí a závěrečná oblast se zabývá popisem přípravy pokrmů a seznámením čtenáře s různými kuchyněmi z celého světa. Praktická část obsahuje čtyři přípravy na hodinu a jednu přípravu na exkurzi spojenou s přípravou pokrmu. Vytvořené a ozkoušené přípravy jsou určeny pro žáky od třetího do pátého ročníku základních škol. Obsahem praktické části jsou pracovní listy a reflexe z hodin přípravy pokrmů.
"Z přírody do ateliéru". Využití enviromentální tematiky ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
KAPRÁLOVÁ, Miroslava
Práce se zabývá možnostmi a způsoby propojení environmentální a výtvarné výchovy v teoretické i praktické rovině. Vstupní teoretická část přibližuje environmentální problematiku z hlediska obecného vztahu člověka ke krajině při reflektování současných ekologických výzev. Na tuto rámcovou charakteristiku navazuje rešerše přírodních proudů a koncepcí environmentálního umění, vztažená jakožto nosný ideový a inspirační zdroj pro oblast výtvarné edukace. Práce pokračuje rozborem kurikulárních dokumentů a hledáním společných cílů a námětových platforem pro aplikaci environmentálních a ekologických témat do výuky výtvarné výchovy. Projektová část práce pak dokumentuje přípravu a realizaci vlastní výtvarné řady s environmentální tematikou, realizované s žáky pátého ročníku ZŠ.
Významné události českých dějin 20. století v kronikách málotřídních škol na Trhosvinensku a Novohradsku
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Anotace Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět, předmětu vlastivěda ve 4. a 5. ročníku základní školy. Teoretická část definuje pojmy málotřídní základní škola, objasňuje historii a význam školních kronik a zabývá se vymezením vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále charakterizuje regiony Trhosvinensko a Novohradsko, jejichž historická síť málotřídních škol je východiskem pro praktickou část diplomové práce. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou obsahu školních kronik vybraných málotřídních škol, analýzou obsahu učebnic a metodou orální historie z hlediska možností využití ve výuce vlastivědy. Dále praktická část seznamuje s návrhy možností využití těchto materiálů a metod při výuce.
Stopy zmizelého sousedství. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ.
RUTOVÁ, Radomíra
Tato diplomová práce představuje teoretický základ a praktický materiál pro učitele výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Její podstatou je realizace tématu zmizelých obcí mikroregionu Temelínska v podobě řady výtvarných prací s žáky prvního stupně základní školy. Jednotlivé oblasti tématu jsou nejprve rozvíjeny v teoretické části, která přibližuje obecně zmizelá místa, historii daných obcí a dále se věnuje projektové výuce ve výtvarné výchově. Na teoretickou část navazuje část praktická obsahující konkrétní výtvarnou řadu, ve které jsou zdokumentovány jednotlivé výtvarné lekce. Celá práce je doplněna o obrazové přílohy.
Experimentální poezie ve výtvarně-projektové výuce na 2. stupni základní školy
DAVIDOVÁ, Eliška
Předložená teoreticko projektová diplomová práce se zabývá tematikou české experimentální poezie 60. a 70. let 20. století a jejím zpracováním prostřednictvím výtvarně literárního projektu na 2. stupni základní školy. Na teoretickou část, jež přináší obecný vhled do problematiky experimentální poezie a projektového vyučování, navazuje projektová část, v níž je navržený projekt realizován. Projektová část zahrnuje krom popsané realizace také didaktickou analýzu dílčích lekcí. Celou diplomovou práci doplňují obrazové přílohy vztahující se k teoretické části, fotodokumentace dílčích lekcí a navržené strukturované přípravy.
Příběhy bot. Tematická řada pro výtvarně-projektovou výuku na 1. st. ZŠ.
KOVÁŘOVÁ, Pavlína
Diplomová práce s názvem "Příběhy bot", představuje obuv jako inspirativní téma pro výtvarně projektovou výuku na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce nabízí stručný přehled historie obouvání v kontextu kulturně-společenského vývoje civilizace. Komplexní vhled do problematiky nám pak přináší představení technologie a materiálního složení pro výrobu obuvi a přehledně zpracovaná typologie obuvi z hlediska její funkce a designu. Pojednání o obuvi jako motivu a námětu v dějinách výtvarného umění a jejich aplikace v kontextu výtvarně-projektové výuky je dalším předmětem zkoumání první části textu. Projektová část práce, realizovaná na základní škole Máj I. v Českých Budějovicích, pak prostřednictvím výtvarného projektu "Příběhy bot" zkoumá uplatnitelnost dané tematiky v praxi výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ.
Dramaticko výchovné lekce projektované s dětmi prvního stupně základní školy
Divoká, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám přínosem dramatické výchovy pro žáky prvního stupně základní školy. V úvodu uvažuji nad teoretickými východisky dramatické výchovy, projektové výuky, jejich využití a vlivu na osobnost dítěte. Důležitou kapitolu teoretické části tvoří vývojová specifika prvostupňových dětí. Součástí diplomové práce je návrh dramaticko- výchovných lekcí pro všechny ročníky prvního stupně základní školy. Těžištěm práce je zpracování dramaticko-výchovných lekcí v rámci jednoho tématu (o patronce voršilského školství, svaté Voršile). Jednotlivé lekce jsou navrženy tak, aby každá odpovídala vývojovému stupni žáků konkrétního ročníku. Praktická část obsahuje akční výzkum a vyhodnocení dotazníku, který prověří hloubku znalostí žáků před a po projektu v rámci daného tématu. Dále zahrnuje dotazník pro zpětnou vazbu od učitelů jednotlivých tříd a odpovědi na výzkumné otázky. Realizace navrženého projektu je doplněna popisem, vlastní reflexí a porovnáním práce v jednotlivých ročnících. Druhá část diplomové práce zahrnuje také porovnání použitých metod dramatické výchovy z hlediska funkčnosti, vzhledem k věku a vývojovým specifikům žáků jednotlivých ročníků. V závěru se zamýšlím nad vlivem dramatické výchovy na osobnost žáků prvního stupně základní školy. Smyslem této práce je vytvořit...
Projektová výuka předlékařské první pomoci
Danková, Kateřina ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Název: Projektová výuka předlékařské první pomoci Abstrakt: Tato diplomová práce pojednává o výuce první pomoci na druhém stupni základních škol. V úvodu práce je zmíněná má motivace k tomuto tématu. Za ní následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje školským dokumentům, jsou zde také popsány teoretické základy pro výuku první pomoci, mezi něž se řadí definice první pomoci, tísňová volání, poskytování první pomoci k vybraným stavům ohrožující život. Mezi velmi důležité kapitoly teoretické části se řadí Didaktika první pomoci, cílem této kapitoly je poskytnout užitečné rady pro vytvoření co nejvíce efektivní výuky po stránce organizační a metodické. V kapitole se stručně věnuji tématům, jako jsou výukové cíle, motivace, didaktické zásady vyučování, metody a organizační formy výuky. Ve výzkumné části mé diplomové práce si kladu za cíl porovnat, zda je pro výuku první pomoci více efektivní projektová výuka či výuka frontální. V této části se zabývám výzkumnými otázkami a hypotézami. V závěru se nachází stručné zhodnocení, zda a do jaké míry byly cíle této práce naplněny. Klíčová slova: První pomoc, výuka, projektová výuka, druhý stupeň základní školy, didaktika
Aby se za nás měly děti kde stydět
Peřina, Jan ; Maršíková, Hana (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem školy environmentální odpovědnosti v konkrétním městě podle principů inovativních pedagogických směrů, především pak podle lesních školek. Práce reaguje na absenci lesní školky na kroměřížsku a nabízí alternativu k současnému běžnému způsobu výuky a podobě škol. Návrh je konkrétně aplikovaný v Kroměříži. Ve čtyřech oblastech s rozdílnou prostorovou charakteristikou navrhuji intervence, které rozvíjejí a zpřístupňují dané lokality a které může využívat jak škola tak místní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.