Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fotbal jako mimoškolní aktivita na víceletém gymnáziu
Nosek, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Fotbal jako mimoškolní aktivita na víceletém gymnáziu. Cíl práce: O této problematice již bylo napsáno mnoho prací. Většina výzkumů, které jsem studoval, se však prováděla na základních školách. Proto jsem se rozhodl zabývat se touto problematikou na gymnáziích, jelikož si myslím, že studenti gymnázií již nemají z důvodu studia tolik volného času na své mimoškolní aktivity. Cílem mé diplomové práce je tedy zjistit, jak si stojí fotbal jako mimoškolní aktivita vzhledem k ostatním aktivitám u dětí v tomto věku. Dále kolik volného času mají studenti gymnázií, a jak s tímto volným časem nakládají. Zda škola nabízí žákům nějaké zájmové aktivity či kroužky, které by mohli ve svém volném čase navštěvovat. Na závěr bych poté u doktora MUDr. Tomáše Malkuse zjistil jeho názor na protahovací a kompenzační cvičení ve sportu, zejména pak ve fotbalu. Metody: Pro sběr dat byla použita metoda kvantitativního dotazování a konkrétně metoda dotazování pomocí anonymního dotazníků s otevřenými i uzavřenými otázkami a strukturovaného rozhovoru s otevřenými i uzavřenými otázkami. Do výzkumného souboru budou zahrnuti respondenti všeobecného osmiletého gymnázia Nad Štolou. Z dotazníků a řízeného rozhovoru vypracuji výsledky a převedu je prostřednictvím textu a grafu do diplomové práce. Výsledky: Tato diplomová...
Výtvarná výchova v rámci zájmové činnosti se zaměřením na využití netradičních technik
Slunečková, Jana ; Krejčová, Alena (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Výtvarná výchova v rámci zájmové činnosti se zaměřením na využití netradičních technik AUTOR: Jana Slunečková KATEDRA (ÚSTAV): Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Alena Krejčová ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá výtvarnou výchovou v rámci zájmových činností. Pojednává o způsobu využití volného času dětí školního věku. Zaměřuje se na výtvarnou výchovu a její využití v zájmových činnostech. Zejména na netradiční či méně známé techniky, které právě protože nejsou tolik známé, mohou být pro děti zajímavé a přitažlivé. V praktické části je popsána náplň kroužku výtvarných technik pro žáky druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA: výtvarná výchova, zájmová činnost, netradiční techniky, linoryt, kašírování, drátkování, smaltování, quilling, enkaustika, aranžování
Mimoškolní aktivity dětí a mládeže s poruchami autistického spektra
Novotná, Michaela ; Opekarová, Olga (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce seznamuje s jednotlivými symptomy a typy pervazivních vývojových poruch. Předkládá možnosti využití široké škály různých přístupů či programů při práci s těmito žáky. Věnuje se hře ve spojení s poruchami autistického spektra a s využitím volného času v rámci školy, rodiny či projektu. Práce nastiňuje jednotlivá úskalí mimoškolních aktivit dětí a mládeže s poruchami autistického spektra. Zdůrazňuje, jakou významnou pozici mimoškolní aktivity v životě dětí a mládeže zastupují a jak důležité jsou pro všestranný rozvoj. Dále mapuje volnočasové aktivity, kterým se věnují děti a mládež s poruchami autistického spektra v rámci rodiny, školy a nejrůznějších projektů. Nedílnou součástí mimoškolních činností se stává hra, kterou lze využít jako jednu z možných forem práce s dětmi a mládeží s poruchami autistického spektra. Volný čas a hra se také prolíná návrhem projektu, který je součástí diplomové práce. Projekt nese název: "Společná škola v přírodě".
Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí
Böhm, Daniel ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí se zabývá vztahem mezi prostředím dětství a sociálním kapitálem v dospělosti. V teoretické části je nejprve vymezen vlastní koncept sociálního kapitálu rozvíjející zejména Colemanovu a Bourdieuovu konceptualizaci. Následně jsou popsány vlivy vybraných socializačních prostředí s důrazem na rozlišení primární socializace (rodiny) i sekundární socializace (prostředí mimoškolních organizovaných aktivit a prostředí školních institucí). V empirické části textu jsou nejprve operacionalizovány výchovné styly a společné aktivity dětí s rodiči. Následně je přistoupeno k přípravě celkem pěti indikátorů sociálního kapitálu v dospělosti rozlišujícících jeho strukturní i kulturní složku. V závěru textu jsou předloženy modely vlivů rodinného sociálního kapitálu, mimoškolních aktivit, nejvyššího dosaženého vzdělání a dalších proměnných na sociální kapitál měřený prostřednictvím velikosti sítě slabých vazeb, nejvyšším dosaženým socioekonomickým statusem a heterogenitou v síti silných vazeb měřenou u tří nejbližších přátel. V kulturní dimenzi sociálního kapitálu byly modelovány vlivy na generalizovanou důvěru a toleranci. Analýzy předkládané v empirické části vznikají zpracováváním datového souboru vzešlého z výzkumu Distinkce a...
Režim dne dítěte předškolního věku po příchodu z MŠ domů, a to z pohledu učitele MŠ
SOUKUPOVÁ, Veronika
Bakalářská práce má za cíl zmapovat denní režim dítěte po tom, co opustí mateřskou školu, a to z pohledu učitele mateřské školy. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se krátce věnuje specifikům předškolního období a potřebám dítěte v tomto věku. Dále se zabývá denním režimem, jeho hlavními složkami a také možnými riziky. Dotýká se i tématu dalších aktivit dítěte mimo mateřskou školu a mimoškolní výchovy. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, kde byl zjišťován pohled učitelek mateřských škol na denní režim a volný čas dětí mimo mateřskou školu. Výzkum byl proveden formou rozhovorů s 28 učitelkami mateřských škol. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že u větší části dětí se z pohledu učitelek denní režim alespoň částečně dodržuje. Nedostatky vidí učitelky hlavně v oblasti pohybu, který se podle nich vyskytuje velmi málo. Oproti tomu sledování televize značně převyšuje doporučenou míru.
Význam "Informačních center pro mládež" ve vztahu k mimoškolním aktivitám
LACHOUTOVÁ, Eva
Bakalářská práce řeší problematiku zapojení {\clq}qInformačních center pro mládež`` (ICM) jako specializovaných institucionálních subjektů do celého komplexu volnočasových aktivit, výchovy mimo vyučování, zájmového i neformálního vzdělávání. Zpracovává danou problematiku z celoevropského pohledu i v rámci konkrétních podmínek, které jsou aktuálně k dispozici v České republice a zejména v Jihočeském kraji. Cílem práce bylo zjistit jakou roli mají ICM ve vztahu k mimoškolním aktivitám dětí a mládeže. V praktické části jsou zmapována specifika činnosti ICM a struktura klientů ICM. Dále je průzkumem zjišťováno, jaké informační zdroje využívají klienti při výběru svých mimoškolních aktivit, důvody návštěvy ICM a způsob, jak klienti ICM tráví svůj volný čas.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.