Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,673 záznamů.  začátekpředchozí20664 - 20673  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.57 vteřin. 

Model trhu s elektřinou v ČR
Kubát, Jan ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Kodera, Jan (oponent) ; Marvan, Miroslav (oponent)
Ve většině evropských zemích, Českou republiku nevýjímaje, byl zaveden konkurenční trh s elektřinou. Na trhu s elektřinou vystupuje omezený počet významných výrobců i obchodníků, což lze vhodně popsat modelem oligopolu. Protože přenos a distribuce elektřiny jsou regulovány, předpokládám, že na trhu s elektřinou vystupují dva typy hráčů: výrobci a obchodníci. Obchodníci nakupují elektřinu od výrobců a prodávají ji konečným zákazníkům. Teoreticky odvozuji model oligopolu s výrobci a obchodníky "a la Cournot" a vypočítávám vzorce rovnovážných strategií. Teoretické poznatky jsou využity k sestavení dynamického oligopolního modelu Ele, který je zformulován jako smíšený komplementární problém. Na datech pro ČR a sousední státy ukazuji fungování modelu, který byl nakalibrován pro několik scénářů. Model byl zadán a vypočten v prostředí GAMS solverem PATH. Výsledkem modelu jsou rovnovážné výroby elektřiny, investice do výstavby nových elektráren, nákupy emisních povolenek jednotlivých výrobců a dále nákupy, prodeje a přeshraniční přenosy elektřiny jednotlivých výrobců v jednotlivých časových obdobích. S tím související jsou i rovnovážné regionální velkoochodní a maloobchodní ceny elektřiny, ceny emisních povolenek a ceny na přeshraničních profilech. Výsledky Ele poukazují mimo jiné na ekonomickou výhodnost výstavby nových jaderných elektráren. Dále formuluji hru na krátkodobém trhu s elektřinou, která poskytuje účastníkům trhu v ČR, subjektům zúčtování, informaci kolik a v jaké situaci nakoupit či prodat elektřiny. Rovnovážné výsledky, které byly získány simulacemi založenými na principu fiktivní hry, prokázaly skutečnost, že stávající systém plateb za obchodní odchylky nezvyšuje riziko stability elektroenergetické sítě.

The Strategy of Virtual Reality media a.s. in the international markets
Grmanová, Barbora ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Berith, Július (oponent)
Cílem práce je na základě analýzy současné podnikové strategie podniku Virtual Reality Media a.s. na mezinárodních trzích, zhodnocení a navržení možností jejího vylepšení. Hlavní činností podniku je výzkum, vývoj, výroba a prodej leteckých simulátorů. V prostředí silné konkurence a se zaměřením na takto specifický produkt není pro podnik snadné získat zákazníka. Práce je zaměřena na analýzu vnějšího prostředí a analýzu vnitřních faktorů podniku za pomoci SWOT analýzy. Na závěr práce je navržena podniková strategie pro Virtual Reality Media a.s., která má za cíl vylepšit pozici a konkurenční postavení podniku na mezinárodních trzích.

Analýza vnímání značky Pure Jatomi fitness zákazníky
Nguyenová, Daniela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Štumper, Jakub (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza vnímání společnosti Pure Jatomi Fitness jejich stávajícími zákazníky. S pomocí dotazníkového šetření jsem v závěrečné kapitole doporučila konkrétní návrhy a zlepšení do budoucna, které by mohl management společnosti vzít v úvahu. V teoretické části práce jsem charakterizovala pojmy marketing služeb, značku její prvky a hodnotu. Dále jsem se zabývala segmentací, targetingem a positioningem. V následující kapitole jsem se věnovala kvalitativním a kvantitativním metodám výzkumu. V praktické části diplomové práce jsem uvedla charakteristiky společnosti Pure Jatomi Fitness s ohledem na historii a filozofii, zanalyzovala jsem zde konkurenční trh pražských fitness center a uvedla SWOT analýzu. Ve výzkumné části diplomové práce jsem charakterizovala cílový segment společnosti s důrazem na analýzu vnímání respondentů. V závěrečné kapitole jsem uvedla doporučení, které by na základě výsledků průzkumu mohla společnost zahrnout do své současné marketingové strategie.

Destinace Vimpersko na trhu cestovního ruchu
NOVOTNÁ, Nikola
Cílem této práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky destinace Vimpersko na základě situační analýzy, identifikace konkurenčních destinací, zjištění vnímání destinace a následné určení pozice destinace na trhu cestovního ruchu.Na základě analýze silných a slabých stránek byla identifikována konkurenční výhoda a dále byl navrhnut způsob jejího prosazování.

Vliv tlaku v jednofázové kondenzaci
Wedekind, J. ; Hyvärinen, A-P. ; Brus, David ; Reguera, D.
Vliv tlaku chemicky inertního nosného plynu na nukleační rychlost je jedna z největších hádanek ve výzkumu nukleace plyn – kapalina. Různé experimenty mohou vykazovat pozitivní nebo negativní nebo dokonce žádný efekt, stejně tak nekteré experimenty mohou vykazovat oba trendy pro tu samou látku v závislosti na teplotě nebo pro různé latky při stejne teplotě. My objasňujeme jak tento nejednoznačný vliv tlaku přirozeně vzniká vzájemnou konkurencí neisotermálního efektu a objemové práce tlaku. Naše teorie je podepřena výsledky simulací molekulární dynamiky.

Zátěžová monotonie, pohybová deprivace a jejich důsledky u těhotných a netěhotných řidiček
Rampasová, Monika ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Kubový, Petr (oponent)
Cíle práce: Provedení experimentálního měření za laboratorních podmínek s cílem zjistit důsledky monotonie a pohybové deprivace během jízdy u řidiček v pozdním stádiu těhotenství z hlediska subjektivního a pomocí souvisejících objektivně získaných ukazatelů. Provedení téhož experimentu u netěhotných žen. Porovnání výsledků těchto skupin. Metoda: Měření bylo provedeno pomocí automobilového simulátoru OCTAVIA 2 s modelově generovanými provozními situacemi, kde se hodnotily reakční časy definovaných manévrů na podnět. Dále byl použit subjektivní dotazník dyskomfortu a dotazník posuzující aktuální psychický stav vycházející z testu POMS. Výsledky: Byly podány důkazy o vlivu řízení automobilu na psychický stav a vnímání dyskomfortu u těhotných řidiček i netěhotných řidiček. Rozsáhlejší změny se projevily u těhotných žen. Závislost mezi subjektivními a objektivními ukazateli nebyla prokázána. Klíčová slova: monotonie, dyskomfort, těhotenství, automobil, reakční čas

Simulace bitvy robotů
Matyska, Pavel ; Adámek, Jiří (vedoucí práce) ; Vaculín, Roman (oponent)
V této práci se budu nejprve zabývat obecným pohledem na agenty, jakožto obecné objekty vědeckého zkoumání. Z jednoho druhu agentů jsou zkonkretizováním vytvořeni a implementováni roboti v mém sofwarovém projektu. Stejně tak se budu zabývat prostředím, ve kterém jsou agenti umístěni, tedy nejprve z obecného hlediska a poté na mém konkrétním prostředí, ve kterém probíhá samotná simulace bitvy robotů. V práci také předvedu, jak lze navrhnout systém pro vidění softwarových robotů, jaké situace mohou na bitevním poli nastat a jak je bitevní pole, tedy prostředí pro roboty, navrženo. V závěru práce zdůvodním výběr typu agenta pro roboty porovnáním výhod a nevýhod pro záměr projektu.

Destinace Posázaví na trhu cestovního ruchu
KOVÁČOVÁ, Markéta
Cílem této práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky destinace Posázaví na základě situační analýzy, identifikace konkurenčních destinací, zjištění vnímání destinace a následné určení pozice destinace na trhu cestovního ruchu.Na základě analýze silných a slabých stránek byla identifikována konkurenční výhoda a dále byl navrhnut způsob jejího prosazování.

Strategické podnikatelské aktivity vybraného podniku
Joštová, Alice ; Pirožek, Petr (vedoucí práce) ; Lešetický, Ondřej (oponent)
Cílem práce je prostřednictvím analýz prodejů vybraných produktů telekomunikační společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. -- internetu ADSL a IPTV popsat, jaký je jejich vývoj, jaký je jejich vztah ke konkurenci, jaké jsou trendy na trhu atd. a na základě nastíněných závěrů, zhodnotit, zda by mělo být pokračováno v poskytování služeb internetu ADSL/IPTV nebo nikoli, vybrat společnosti vhodnou strategii a nakonec namodelovat předpokládaný vývoj prodejů a výnosů z obou zkoumaných služeb pro roky 2009, 2010 a 2011. Pro to bude použita tzv. metoda klouzavého průměru.

Combination of simulation methods and methods of multicriterial decision while purchasing mobile tariffs by companies.
Millová, Terézia ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Digoň, Daniel (oponent)
Z dôvodu nasýtenia trhu súkromných zákazníkov, hľadajú mobilní operátori nové príležitosti. Sľubným segmentom sa v súčastnosti ukazujú firemní zákazníci a konkurencia na trhu firiem významne rastie. Rast konkurencie a rozširovanie ponuky pre firemných zákazníkov núti firmy čo najviac porozumieť rozhodovaciemu procesu o výbere mobilnej tarify pre svojich zamestnancov. Je to nie lan časovo ale aj finančne náročné pre manažement hoci aj malej firmy. Tento rozhodovací proces, ktorým firmy prechádzajú je hlavnou témou tejto diplomovej práce. Cieľom diplomovej práce nie je vybrať pre firmy konkrétne tarify zo súčasnej ponuky operátorov, ale oboznámiť ich s možnosťami, ktoré ponúkajú matematické metódy v oblasti rozhodovania. Diplomová práca navrhuje firmám niekoľko vhodných prístupov k voľbe taríf, ktoré navzájom porovnáva a kombinuje tak, aby vedenia firiem boli schopné urobiť to správne rozhodnutie vzhľadom na svoje špecifické požiadavky.