Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži. Katechetické modely
Ščotková, Stanislava ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá vývojem církevního školství a jeho posláním ve výchovném a vzdělávacím systému České republiky. Zkoumá také jeho porevoluční vývoj a současné legislativní zázemí. Stěžejní kapitola je věnována více než stopadesátileté historii Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži - od jeho založení přes dobu komunismu, až po jeho znovuobnovení a stav v dnešní době. Následuje podrobný rozbor duchovního prostředí a katechetické činnosti, která se na Arcibiskupském gymnáziu v současnosti realizuje. Cílem této práce bylo zmapovat aktuálně používané metody a modely katecheze na Arcibiskupském gymnáziu, jejich efektivnost, využití a dostupné prostředky, s kterými je možné v daném prostředí pracovat. Celá práce tak odpovídá na potřebu objektivního zhodnocení katechetické činnosti na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži s přínosem pro další možný rozvoj této činnosti v duchu větší efektivity.
Vývoj metod, cílů a obsahů ve výuce náboženství od roku 1990 Sonda do vikariátu Sušice - Nepomuk
KOPELENT, Jiří
Práce se zabývá vývojem metod, obsahů a cílů ve výuce náboženství od roku 1990. Práce je rozdělena do 5 kapitol. v první kapitole jsou vypsány metody, obsahy a cíle v pohledu obecné didaktiky. Ve druhé kapitole jsou metody, obsahy a cíle v pohledu náboženské pedagogiky a rozdíl mezi katechezí a výukou náboženství. Ve třetí kapitole jsou obsahy a cíle a metody z pohledu církevních a školských dokumentů a popsány cíle a obsahy jednotlivých vydaných osnov. Ve čtvrté kapitole je potom šetření vývoje metod, cílů a obsahů a didaktické úrovně u vybraných vyučujících v Sušicko- nepomuckém vikariátu. v páté kapitole je pak shrnutí šetření.
Program čtením a psaním ke kritickému myšlení v hodinách náboženství na 2. stupni ZŠ
ŠIRŮČEK, Libor
Práce se zabývá pedagogickým programem RWCT {--} Čtením a psaním ke kritickému myšlení a jeho aplikací v hodinách náboženství. Teoretická část zkoumá možnosti kritického uvažování v náboženství, ohlíží se za vývojem náboženské výchovy a katecheze a rozebírá samotný program RWCT v kontextu s právě probíhající reformou školství. Praktická část se věnuje výstavbě konkrétních lekcí náboženské výchovy podle modelu RWCT.
Využití biblických motivů ve volnočasových aktivitách
KAPOUNOVÁ, Marie
Práce se zabývá zpřístupněním Bible mládeži, metodami a technikami, které lze při práci s ní využít, přičemž se podrobněji věnuje využití hudby při práci s Biblí. První část je teoretickým úvodem, kde je především objasněno, proč se s Biblí setkávat. Dále jsou zde uvedeny základní informace potřebné pro uspořádání biblického setkání pro mládež. Druhá část začíná návodem, jak zařadit jednotlivé metody a techniky do biblického setkání, a následně zpracovává konkrétní metody a techniky, které lze při práci s Biblí využít. Třetí část se pak věnuje hudební teorii a konkrétním hudebním metodám a technikám.
Starost biskupů o pastoraci dětí a mládeže v době totality
KOPELENT, Jiří
Práce se zabývá vyhledáním pokynů biskupů v pastýřských listech pražské a olomoucké arcidiecéze od roku 1948 - 1989. Po krátkém nastínění situace církve v době totality od roku 1948 do roku 1989, kdy pastorace dětí a mládeže byla velmi ztížena, jsou vypsány pokyny biskupů. Pokyny jsou rozděleny do šesti témat. První téma hovoří o vzniku nových kněžských povoláních. Druhé téma je o náboženské a rodinné výchově. Třetí téma je o výuce náboženství. Čtvrté téma je o křtu a biřmování. Páté téma je o přípravě na svatou zpověď a svaté přijímání. A šesté téma je o trávení prázdnin.
Katechetická činnost během liturgického roku s dětmi mladšího školního věku v Českobudějovické diecézi
ŠVECOVÁ, Olga
Práce se zabývá problematikou katechetické činnosti během liturgického roku s dětmi mladšího školního věku s aplikací na činnost ve vikariátech Českobudějovické diecéze. Teoretická část vymezuje liturgický rok a charakterizuje jeho jednotlivé části, cyklický a lineární časový systém. Ve druhé části se zabývá smyslovými, pohybovými, rozumovými vlastnostmi dětí mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie a z pohledu náboženské výchovy. Ve třetí části popisuje katechetiku, katechetickou činnost, katechezi její cíle, vymezení a obsah. Praktická část obsahuje dotazník realizovaný v rámci jedenácti vikariátů Českobudějovické diecéze pomocí vikariátních katechetických zástupců zjišťující konkrétní katechetickou činnost v jejich vikariátu. Vyhodnocení a výsledné zhodnocení s ukázkou dokumentací akcí během liturgického roku na příkladu vikariátu České Budějovice - město tvoří závěr práce.
PEDAGOGIKA MARIE MONTESSORIOVÉ A JEJÍ VYUŽITÍ V NÁBOŽENSKÉ VÝUCE
HÄUSL VAD, Soňa
Práce se zabývá pedagogikou Marie Montessoriové a jejím využitím v náboženské výuce. Cílem práce je představit základní principy Montessori-pedagogiky a poukázat na možnosti využití těchto principů v rámci náboženské výuky. Teoretická část představuje životopis Marie Montessoriové, její dílo, antropologické pozadí a základní principy její pedagogiky. Dále se zaměřuje na ty části její práce, které souvisí buď implicitně nebo explicitně s náboženskou výukou. V praktické části je představena práce italské katechetky Sofie Cavalettiové, která se inspirovala pedagogikou Marie Montessoriové. Sofie Cavalettiová vedla v šedesátých letech minulého století v Římě katechetické centrum. V několika římských farnostech zřídila átria, ve kterých bylo používáno metod Montessori-pedagogiky. Dále je v práci uvedena metoda Godly Play vyvinuta americkým teologem a knězem episkopální církve Jeromem W. Berrymanem, který se inspiroval jak prací Marie Montessoriové, tak Sofie Cavalettiové.
Politický rozměr náboženské výchovy v pluralitní společnosti; příspěvek k didaktickému zprostředkování křesť. adolescentům
KROUZOVÁ, Markéta
Práce se zabývá vztahem politiky a náboženství, církve a státu a skutečností, že náboženská výchova má politický rozměr. Teoretická část charakterizuje poměr náboženství k politice, jeho místo v dnešní kultuře a způsob výchovy mladých lidí k porozumění křesťanství a k porozumění ostatním světovým náboženstvím. Praktická část podává příspěvek k výuce některých témat křesťanství.
Odměna a trest v náboženské výchově
HEJDOVÁ, Eva
Práce se zabývá odměnou a trestem ve výchově a vzdělávání dítěte. Teoretická část shrnuje oblast odměn a trestů se specifickým zaměřením do oblasti náboženské výchovy, zaobírá se také rodinnou výchovou a vzdělávací praxí na základním stupni vzdělávání. V práci je zohledněn přístup pedagogický (nábožensko-pedagogický), psychologický a teologicko-biblický. Praktická část obsahuje výzkumné šetření v oblasti odměn a trestů z pohledu 16 učitelů náboženství. Zabývá se zkušenostmi s odměnami a tresty v jejich dětství, jejich vlastní rodinnou praxí a používání odměn a trestů v hodinách náboženské výchovy. Cílem práce je prokázat míru vlivu vlastních zkušeností a zážitků v oblasti odměn a trestů na jejich užívání ve výchově dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.