Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení současného stavu rozvoje elektromobility osobních vozidel
Tesař, Marek
Předložená bakalářská práce je zaměřena na elektromobily, které jsou stále častěji využívány jako způsob pozemní dopravy. V první části práce je poukazováno na data růstu počtu registrací elektromobilů v České republice, Evropě a ve světě. Dále je prezentována problematika o používaném způsobu pohonu, způsobu nabíjení, výroby akumulátorů a je navazováno na expertní výzkum v oblasti recyklace. Přínosem této práce je ucelený přehled o elektromobilitě dnešní doby, která je stále v rané fázi a její největší slabinou jsou akumulátory. K udržitelnému modelu je také zapotřebí elektřina z obnovitelných zdrojů.
Problém zvaný "Automobil"
SVOBODOVÁ, Eva
Cílem práce je zpracovat metodicko-didaktickou přípravu tématu pro výuku v rámci předmětu Výchova k občanství na ZŠ na pozadí problémů, které se vztahují k osobním automobilům. Použité metody v této práci budou: heuristika, komparace a kompilace z odborné literatury i datových zdrojů, pokus o analýzu problémů. V metodicko-didaktické (praktické) části pak dodržení metodických a didaktických principů výuky. Při hodnocení bude autorka posuzovat záležitost automobilů v RVP ZV (Rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy). Diplomová práce bude využitelná jako doplňující materiál pro výuku tématu v rámci OV na ZŠ. Tomu napomůže stručná prezentace práce v PowerPointu, která bude součástí práce v jejích Přílohách.
Ekologická likvidace autovraku
MACHÁČEK, Martin
Cílem této diplomové práce je realizace ekologické likvidace vybraného autovraku s popisem postupu rozebrání autovraku, vyjádřením hmotnostních podílů jeho jednotlivých částí, uvedení způsobu jejich recyklace nebo likvidace a vyjádření finanční stránky likvidace. V kapitole zabývající se literárním přehledem je práce zaměřena na platnou legislativu, která upravuje likvidaci autovraků, na materiálové složení autovraků, využití autovraků a možné procesy likvidace a možnosti recyklace jednotlivých komponent. Praktická část je zaměřena na fyzickou a administrativní likvidaci konkrétního autovraku, s popsáním postupu jeho dalšího zpracování, finanční stránky likvidace a zhodnocením zjištěných výsledků s publikovanou literaturou.
Daňové aspekty pořízení a provozu osobního automobilu
Kotlánová, Sabina ; Růžičková, Diana (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou daňové optimalizace ve spojitosti s pořízením a provozem osobních automobilů fyzickými osobami – podnikateli. V analytické části jsou popsány a zhodnoceny různé formy pořízení a režimy uplatnění výdajů spojených s provozem osobních automobilů. Náplní návrhové části jsou ucelené příklady, ve kterých je provedeno komplexní zhodnocení a výběr optimální varianty.
Styling karoserie osobního automobilu Proton Prevé
Burjeta, Josef ; Karásek, David (oponent) ; Škaroupka, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na styling reálného osobního vozu Proton Prevé s ohledem na kvalitu tvorby ploch modelu pomocí programu Autodesk Alias. Na základě zpracované rešerše a provedené ankety z cílové skupiny byly stanoveny priority stylistických úprav. Vybrané části karoserie byly upraveny s ohledem na požadovaný sportovní charakter vozu a současný vzhled automobilu. Výsledkem práce je plošný model, který vznikl pomocí metod A-Class modelování pod vedením firmy Evektor. Přínosem práce je facelift stávajícího automobilu reflektující aktuální situaci na trhu a požadavky zákazníků.
Návrh testovacího zařízení pro test opotřebení axiálních kloubů řízení
Blecha, Martin ; Pavlík, Jan (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem několika variant testovacího zařízení pro testy axiálních kloubů řízení osobních vozidel. Jednotlivé konstrukční varianty jsou hodnoceny na základě hodnotící matice a poté je vybrána nejlepší varianta. Zvolená konstrukční varianta obsahuje kompletní návrh včetně 3D modelů a pevnostních analýz, které se soustředí na nejvíce namáhané konstrukční uzle. Tyto konstrukční uzle jsou řešeny pomocí metody konečných prvků. Hydraulika a hydraulické prvky jsou řešeny stávajícím vybavením testovací laboratoře. V závěru této práce je řešena analýza rizik nové konstrukce a její ekonomické zhodnocení.
Nakládání s autovraky
HAJNÝ, Vladislav
Práce na téma Nakládání s autovraky se zabývá možnostmi ekologicky přijatelné likvidace nebo recyklace jednotlivých částí osobního automobilu. Cílem této diplomové práce je popsat možnosti likvidace nebo recyklace jednotlivých částí automobilu, které jsou vyrobené z rozdílných materiálů, popsat nutné zákonem dané povinnosti při trvalém vyřazování vozidla z provozu na dopravním inspektorátu, provést praktickou likvidaci vybraného autovraku, popsat postup rozebrání autovraku a vyjádřit hmotnostní podíly jeho jednotlivých částí. Věřím, že vypracováním zadaného tématu získám další cenné teoretické a praktické znalosti, které následně uplatním v technické praxi.
Experimental validation of active flow control concept for automotive applications
Sobotka, Vojtěch ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This master's thesis contains complex design of active flow control system installed on Škoda Roomster passenger car following previous research done by BUT and TUB on Volkswagen UP! passenger car. There are three main parts of the design found in this thesis - spoiler design, hinge design and blowing system design. In each of these parts the design is described in detail and necessary drawings are then found in thesis appendices. For purposes of blowing system design part system testing was performed. The test results are found in that part. The thesis also contains complex description of system assembly and installation on car.
Aerodynamika automobilů v poválečném období
Šmerda, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním vývoje automobilové aerodynamiky v poválečném období. Je zaměřena na principy, kterými se návrh automobilu řídil. Vývoj je demonstrován automobily aerodynamicky významnými a neobvyklými, a to včetně závodních a rekordních vozů. V neposlední řadě práce srovnává tehdejší vozy s těmi dnešními a uvádí nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Hodnocení dopravní dostupnosti suburbánních oblastí Prahy
Marčev, David ; Růžička, Miroslav (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá dopravní dostupností hlavního města Prahy ze suburbánních oblastí při každodenní vyjížďce do zaměstnání. Cílem práce je návrh metodického postupu pro hodnocení dopravní dostupnosti za pomoci energetické náročnosti jako měřítka. Na základě zjištěné energetické náročnosti osobního automobilu a autobusu, z experimentálních jízd, bylo navrženo měřítko k hodnocení energetické náročnosti. Nově navržené měřítko bylo aplikováno na vybraná suburbia, která byla posléze vzájemně porovnána. Součástí této práce bylo navržení informačního energetického štítku, který má za cíl informovat obyvatele o energetické náročnosti jednotlivých druhů dopravy při každodenní dojížďce za zaměstnáním ze suburbánních oblastí do jádrového města. V práci bylo ověřeno, zda na naměřené hodnoty energetické náročnosti má statisticky významný vliv hodnota některého jiného znaku. Hlavním přínosem této práce je navržení metodického postupu pro zjištění a hodnocení energetické náročnosti suburbánních oblastí při každodenní vyjížďce. Dalším přínosem je navržení informačního energetického štítku, které slouží k informovanosti obyvatel o energetické náročnosti dojíždění za zaměstnáním do jádrového města.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.