Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,129 záznamů.  začátekpředchozí18110 - 18119další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.13 vteřin. 

Komparace automobilové dopravy ve venkovských a městských oblastech z hlediska životního prostředí
HORKÁ, Dominika
Cílem diplomové práce je komparace dopravní spotřeby ve třech vybraných evropských státech. Analýza a komparace intenzity dopravy ve venkovských a městských oblastech České republiky, Německa a Nizozemska. Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení rozdílnosti dopravy na venkově a ve městě a posouzení vztahu dopravy a životního prostředí. Hypotézy se ověřují analýzou emisí oxidu uhličitého v osobní automobilové, veřejné a letecké dopravě (data z projektu GILDED).

Ceny pohonných hmot a jejich vlivy na silniční dopravu
KOTEK, Jiří
Vývoj silniční dopravy v České republice byl podroben porovnání s vývojem cen pohonných hmot pomocí jednoduchého statistického šetření. Bylo zjištěno, že objem přepraveného zboží nákladní silniční přepravou v ČR se pohybuje nezávisle na cenách nafty a benzinu v jednotlivých letech. Tento jev vysvětluje firemní prostředí přepravních společností, jež jsou ve většině případů smluvně vázány k zakázkám na delší dobu do budoucnosti a na změny cen pohonných hmot nemají možnost reagovat. Výkony nákladní i osobní dopravy se spolu s růstem cen pohonných hmot zvyšují, což je způsobeno růstem ekonomiky České republiky, tudíž větším počtem zakázek a tržních příležitostí. Statistická analýza tedy potvrzuje výše stanovené hypotézy. Ceny pohonných hmot dále pak nemají vliv na růst ani složení dopravního parku České republiky. Počet vozidel se v posledních letech stabilně zvyšuje bez ohledu na vývoj cen paliv. Ekonomická krize tento růst pouze zpomalila.

Analýza bezpečnosti práce a pracovní úrazovosti v oblasti pozemní dopravy a manipulace s materiálem.
HAVLOVÁ, Michaela
Cílem práce je provést analýzu dopravních nehod v oblasti provozu pozemní dopravy a manipulace s materiálem a na jejím základě vypracovat opatření k eliminaci počtu úrazů v České republice. Každý rok na vozovkách v České republice umírá tisíce občanů. Zranění lehkého či těžkého rázu jsou více jak častá a přinášejí psychické následky rodinám obětí a náklady státu. Na základě těchto varovných čísel byla provedena měření, pozorování reálných situací na silnicích ČR a porovnána se statistikami Policie ČR či ministerstva vnitra. Na základě provedených analýz byly vypracovány obecné závěry pro snížení dopravní nehodovosti v dopravním systému.

Mikroklimatické podmínky v kabinách strojvedoucích železniční dopravy, řidičů MHD a dálkové dopravy
VÍT, Zbyněk
Ve své práci jsem se snažil shromáždit teoretické poznatky o problematice mikroklimatických podmínek na pracovišti a jejich vlivu na zdraví a výkonnost pracovníka, se zaměřením na speciální pracoviště - kabiny strojvedoucích železniční dopravy, řidičů MHD a dálkové dopravy. Vycházel jsem z právně závazných předpisů. V teoretické části jsem popsal jednotlivé požadavky a limity faktorů ovlivňujících kvalitu vnitřního prostředí na pracovišti ? především sledovaných mikroklimatických podmínek, ale stručně i dalších faktorů vnitřního prostředí jako je hluk, vibrace, prašnost, osvětlení, ergonomie pracovního místa apod. Po části teoretické jsem se věnoval části praktické, kde jsem vycházel z měření, kterých jsem se osobně zúčastnil a vlastní měření jsem doplnil o výsledky měření z dalších Protokolů o měření zpracovaných ve Státním zdravotním ústavu Praha. Praktické zkušenosti z měření byly pro mou práci hlavní, protože bez nich bych nedokázal objektivně zhodnotit dané téma a problematiku. Na jednotlivých měřeních bylo velmi zajímavé to, jak technická zařízení pracovala a jak byla nastavena, aby zajistila optimální mikroklimatické podmínky na pracovišti. Nejrozsáhlejší výsledky měření jsou ze zkoušek na elektrických vlakových jednotkách známých nyní v našem systému železniční dopravy jako ?Pendolino?. Zatímco na pracovištích strojvedoucích byl většinou splněny stanovené celoroční limity faktorů vnitřního prostředí, na pracovištích řidičů MHD i dálkové dopravy se letní venkovní podmínky projevovaly velkým zhoršením mikroklimatických podmínek - velkou tepelnou zátěží řidičů, která se bez finančně náročných technických opatření nedá odstranit (měřilo se většinou v neklimatizovaných vozidlech).

Využití fondů EU pro rozvoj dopravy ve Středočeském kraji
VACEK, Vladimír
Cílem bakalářské práce je přiblížit čtenáři čerpání strukturálních fondů EU v oblasti dopravy ve Středočeském kraji. V práci jsou definovány hlavní cíle Evropské unie v oblasti regionálního rozvoje a jsou zde stanoveny nástroje, kterými jsou potlačovány disparity regionů. Stanovené hypotézy objasňují efektivnost při čerpání přidělených prostředků. Zároveň práce přibližuje rizika, která mohou vzniknout během administrativních úkonů nebo při samotné realizaci projektu.

Technika pro dopravu potravin
Švábová, Kateřina
Tématem diplomové práce je technika pro dopravu potravin. První část věnuji současným požadavkům na přepravu jednotlivých druhů potravin, druhů přepravy a konkrétněji se věnuji silniční nákladní přepravě potravin pod kontrolovanou teplotou, kde popisuji konstrukce chladírenských nástaveb. Cílem práce bylo zjištění vlivu vnějších teplot a okolností na spotřebu paliva chladícího zařízení i samotného tahače. Sledováním po cestě dlouhé 2 000 km a zaznamenáváním teplot a časů jsem zjistila, že přeprava potravin v letních měsících trvá déle než v zimních. Zvýší se tedy spotřeba chladícího agregátu v důsledku rozdílů teplot až 50 °C.

Teoretické podklady pro určení transportu erozí pro návrhovou srážku
BERKA, Martin
Tato bakalářská práce je zaměřena na erozní činnost a její následnou eliminaci, v podobě protierozních opatření. Zájmová oblast se nachází v katastrálním území Čížov u Jihlavy. Pro výpočet erozního ohrožení byla použita Wischmeier-Smithova rovnice. Na návrh má vliv několik faktorů. Jsou to srážkový úhrn, vegetační pokryv, půdní charakteristika, morfologie terénu a jiné.

Problematika přepravy v mezinárodním obchodě
SOUKUP, Václav
Diplomová práce se zabývá problematikou mezinárodní přepravy. Přeprava v mezinárodním obchodě zastává, navzdory nestálému vývoji během posledních několika let, nenahraditelný význam. Hlavním faktorem, který ovlivňuje většinu zjištěných nedostatků spojených se současnou problematikou přepravy, je působení dopadu světové hospodářské krize. Práce se dále detailněji zaměřuje na oblast častého výskytu škod na přepravovaných nákladech a navrhuje opatření pro jejich eliminaci.

Transportní charakteristiky různých vícemíchadlových konfigurací v míchané disperzi kapalina-plyn s vyšší viskositou
Moucha, T. ; Zedníková, Mária ; Linek, V.
Intenzita promíchávání, zádrž plynu a objemový koeficient přestupu hmoty různých vícemíchadlových konfigurací jsou měřeny v nádobě o vnitřním průměru 0.29m opatřené třemi míchadly na společné hřídeli. Bylo použito pět typů míchadel. Jako kapalná fáze byla použita destilovaná voda a 3obj.% roztok Sokratu 44. Jako plynná fáze byl použit vzduch. Transportní charakteristiky jsou prezentovány v závislosti na příkonu míchadel a postupné rychlosti plynu. Jednotlivá míchadla jsou porovnávána navzájem. Výsledky jsou také porovnány s nízko-viskosními vsádkami měřenými v minulosti.

Absence konvektivního přenosu hmoty v gelových elektrolytech
Dočkal, M. ; Vondrák, Jiří ; Sedlaříková, M.
Byl studován vliv absence kapalné fáze na elektrochemické chování kademnatých a lithných iontů v polymerním gelovém elektrolytu.