Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislost vybraných osobnostních rysů se sociálním začleněním klientů vybraného kontaktního centra.
Kocianová, Zuzana ; Reichelová, Lenka (vedoucí práce) ; Nevoralová, Monika (oponent)
Vysoká škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: 1. lékařská fakulta Klinika adiktologie 1.LF a VFN Školní rok 2011/2012 Abstrakt diplomové práce Jméno: Bc. Zuzana Zástěrová Obor: Adiktologie Vedoucí práce: Mgr. Lenka Endrödiová Počet stran: Oponent: PhDr. Monika Nevoralová Název bakalářské práce: Souvislost vybraných osobnostních rysů se sociálním začleněním klientů vybraného kontaktního centra Abstrakt Cílem diplomové práce je specifikovat osobnostní rysy klientů kontaktního centra a jejich spojitost s mírou sociálního začlenění. Dílčím cílem je určit nejčastěji se vyskytující osobnostní rysy a souvislost s užíváním návykových látek. Teoretická část se věnuje zejména tématům vymezení osobnosti, struktura osobnosti, vybrané teorie osobnosti, Jungovo pojetí osobnosti, indikátor osobnostních typů Myersové a Briggsové, sociální vyloučení a sociální začlenění, životní styl uživatelů drog, výzkumy v oblasti osobnostních typů uživatelů drog. Ve výzkumné části jsou pomocí statistické analýzy dat zprostředkovány odpovědi na výzkumné otázky. Použitými metodami získávání dat jsou dotazník MBTI a vybrané otázky z dotazníku EuropASI. V diskusi se zamýšlím nad vhodností dotazníku MBTI pro danou cílovou skupinu- možnosti a meze užití dotazníku, a nad možnostmi uplatnění daných poznatků v daném zařízení. Klíčová slova...
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně
Krejčířová, Karolina ; Dostálová, Markéta (oponent) ; Frejková, Daniela (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je analýza spokojenosti zákazníků s kontaktním centrem společnosti XY a návrhy směřující nejen ke zvýšení úrovně zákaznické spokojenosti, ale také ke zlepšení metod zjišťujících tuto skutečnost.
Vizualizace výstupu z řečových technologií pro potřeby kontaktních center
Zhezhela, Oleksandr ; Szőke, Igor (oponent) ; Schwarz, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vizualizací dat získaných pomocí řečových technologií pro potřeby kontaktních center. Jsou prozkoumány metody získávání informaci z řečových signálů a existující nástroje, které řeší podobné úlohy. Je analyzován rozsah dat, která lze z řečových technologií získat. Procesy a standardy používané v kontaktních centrech. Na základě požadavků pracovníků kontaktních center bylo implementováno uživatelské rozhraní pro vizualizaci dat a audio přehrávačznázorňující řečová data. Získané poznatky a řešení byly implementovány do nástroje Speech Analytics Server (SPAS).
Specifika sociální práce u klientů s drogovou závislostí
HANZALOVÁ, Vendula
V populaci stále roste počet osob, které užívají návykové látky a dostávají se do nepříznivé životní situace. S tím jsou spojeny i sociální, zdravotní a právní problémy, s kterými se musí uživatel drog vypořádat. V takovém případě může vyhledat pomoc v podobě nízkoprahového zařízení, kterým je kontaktní centrum. V teoretické části jsem se zaměřila na tři témata. Prvním z témat je drogová závislost, její vznik, důsledky, formy odborné pomoci. V práci se dále zabývám teoriemi, které jsou významné pro práci s drogově závislými. Posledním tématem byla specifika sociální práce v kontaktním centru. Vybrala jsem jen stěžejní činnosti a techniky, které jsou specifické pro toto zařízení. Stanovila jsem si cíle práce. Jaký teoretický přístup je nejlépe uplatňován sociálními pracovníky při práci s drogově závislými. A dále jsem zjišťovala, jaké jsou příklady dobré praxe. Po vyhodnocení výsledků vyplynulo, že sociální pracovníci příliš nedokážou říci, zda pracují podle nějaké teorie. Většinou se jedná o eklekticismus, což znamená, že vybírají z různých směrů a to pak uplatňují při práci. Základ je pro ně bio-psycho-socio-spirituální model, který bere v potaz celistvé pojetí osobnosti, a filozofie Harm Reduction, což je hlavní bod kontaktní práce. Výzkum přinesl názory sociálních pracovníků, jejich doporučení a techniky, které se jim při práci osvědčily, následně úskalí jejich práce. Dle mého názoru by tato práce mohla posloužit jako přehled osvědčených technik pro nové pracovníky, kteří by chtěli pracovat s drogově závislými. Výsledky mohou být rovněž základem pro další studie a výzkumy v této oblasti.
Dobrovolnictví při práci s drogově závislými
HORÁKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se věnuje dobrovolnictví při práci s drogově závislými, které je stále ještě mezi dobrovolníky málo rozšířené. Teoretická část práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývá dobrovolnictvím obecně - kdo je to dobrovolník, jaká je motivace k dobrovolnictví nebo jaký pohled na dobrovolnictví má společnost. Druhá část je věnovaná syndromu závislosti a drogám. Poslední okruh představuje sociální služby pro drogově závislé. Především Kontaktní centrum Prostějov, ve kterém probíhal výzkum. Cílem práce je zjistit postoje uživatelů, uživatelek a pracovnic Kontaktního centra Prostějov. Výzkum byl proveden kvalitativní strategií, metodou dotazování a byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru. První část výzkumu se věnuje postoji uživatelů a uživatelek Kontaktního centra v Prostějově na přítomnost dobrovolníků. Snažila jsem se získat informace o tom, zda vnímají dobrovolníky v kontaktním centru pozitivně a přináší jim to nějaké výhody. Anebo naopak například do kontaktního centra nepřijdou, protože přítomnost dobrovolníka jim naruší bezpečné prostředí kontaktní místnosti. Druhá část výzkumu se zaměřuje na dílčí cíl práce - postoje pracovnic Kontaktního centra v Prostějově na přítomnost dobrovolníků. Některé organizace totiž dobrovolníky mohou vnímat jako přítěž z důvodu různých zaučování, dohledu na jejich práci a podobně. Na druhé straně ale stojí pracovníci, kteří jsou za každou pomoc vděční, protože pak mají více času na jinou neméně důležitou práci. Práce má význam pro praxi, jelikož bude předána pracovnicím Kontaktního centra Prostějov, které ji mohou využít pro práci s dobrovolníky.
Pozitivní vztah sociálních pracovníků k drogově závislým klientům
BROŽOVÁ, Eva
Moje bakalářská práce se jmenuje Pozitivní vztah sociálních pracovníků k drogově závislým klientům. Cílem mé práce je zkoumání důvodu pozitivního vztahu sociálních pracovníků a drogově závislých. Pro hledání důvodů věřících pracovníků vycházím z textu Deus caritas est a pro pátrání po důvodech pozitivního vztahu nevěřícího pracovníka vycházím z teorie sociální směny, altruismu a přístupu Carla R. Rogerse.
Názor pracovníků kontaktních center na motivaci ke změně u injekčních uživatelů pervitinu a subutexu
ŠVARZBERGEROVÁ, Barbora
Práce se zabývá názorem pracovníků kontaktních center na motivaci ke změně u injekčních uživatelů subutexu a u injekčních uživatelů pervitinu. Teoretická část popisuje uživatele drog, respektive pervitinu a subutexu a jednotlivé dopady, které užívání těchto drog přináší. Zaměřuje se na popis systému práce s motivací, jakož to přípravu na léčbu, realizovaný v nízkoprahových zařízeních, konkrétně v kontaktním centru. Dále popisuje proces motivace, staré a nové pojetí práce s motivací a motivační rozhovor, jakož to nástroj práce pracovníků v kontaktních centrech. Poslední část práce se zaměřuje na specializovaný kurz motivačních rozhovorů. Praktická část obsahuje šetření, jehož cílem je zjistit názor pracovníků kontaktních center na motivaci ke změně u injekčních uživatelů subutexu a u injekčních uživatelů pervitinu. Výsledky šetření ukázaly, že dle názoru pracovníků kontaktních center jsou rozdíly v motivaci ke změně u uživatelů subutexu a pervitinu. Dle názoru pracovníků je nejsilnějším motivačním prvkem u uživatelů subutexu omezení sociálního fungování a u uživatelů pervitinu vlastní sociální exkluze. Pracovníci se také domnívají, že uživatelé subutexu jsou na kole změny blíže rozhodnutí ke změně způsobu života, než-li uživatelé pervitinu.
Problematika testování HIV z pohledu uživatelů návykových látek
KRÚPOVÁ, Lucie
Diplomová práce na téma ?Problematika testování HIV z pohledu injekčních uživatelů návykových látek? je členěna na dvě hlavní části. V teoretické části je nastíněna celá šíře problematiky AIDS včetně testování HIV protilátek obecně a testování HIV u injekčních uživatelů návykových látek, problematika drogové závislosti a sociální práce s uživateli drog a systém péče o drogově závislé. V rámci praktické části práce byl proveden kvalitativní výzkum. Bylo osloveno 32 injekčních uživatelů drog, použitou metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Během druhé části výzkumu byli osloveni zástupci 7 nestátních neziskových organizací, jejichž cílovou skupinu tvoří uživatelé drog. Byly stanoveny dva cíle práce. Hlavním cílem bylo zmapování informovanosti uživatelů návykových látek o možnostech testování jejich HIV stavu. Druhým cílem práce bylo monitorování možnosti testování HIV pozitivity v Jihočeském kraji. Oba dva cíle byly splněny. Byly zvoleny tři výzkumné otázky: Znají uživatelé drog svůj HIV stav? Je důvodem neznalosti HIV stavu uživatelů drog jejich nezájem o tuto problematiku? Je testování uživatelů drog v terénu dostatečné? Po zpracování a analýze výsledků výzkumu byly stanoveny tři hypotézy. Jejich znění je následující: Injekční uživatelé drog v Jihočeském kraji se zajímají o svůj HIV stav. Klienti kontaktních center podceňují riziko infekce virem HIV. Testování uživatelů drog v terénu v Jihočeském kraji není dostatečné. Závěrem práce je především zjištění, že testování v terénu osob užívajících návykové látky je nezbytné a způsob testování HIV u injekčních uživatelů drog je třeba přizpůsobit možnostem těchto osob (bezplatné testování, možnost absolvovat test v odpoledních hodinách, doprovod klienta do zdravotnického zařízení). Jako nejvýhodnější možnost pro zajištění vysoké protestovanosti u injekčních uživatelů drog se jeví návaznost kontaktního centra přímo na některé ze zdravotnických zařízení. Výhodou by byla zvláště místní návaznost, tedy aby kontaktní centrum existovalo blízko zdravotnického zařízení, což lze málokdy splnit. Ovšem stěžejní je hlavně dobrá spolupráce mezi pracovníky jednotlivých organizací. Výstupy výzkumu by mohli posloužit vedoucím pracovníkům nízkoprahových zařízení ke zlepšení jejich práce v oblasti poradenství a rozšíření služeb o testování klientů na HIV a virové hepatitidy včetně zlepšení jejich spolupráce se zdravotnickým zařízením. Práce by mohla sloužit jako podklad při zpracování krajské protidrogové strategie.
Pohled pracovníků kontaktních center na praktikování a význam Harm Reduction
BACÚŠANOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývala pohledem pracovníků na praktikování a význam Harm Reduction. V teoretické části byly vysvětleny některé základní pojmy, nastíněna aktuální situace v na drogové scéně v České republice, popsán legislativní rámec protidrogové politiky a potažmo i Harm Reduction, fungování kontaktních center a streetworku a popsány vybrané služby, o které by se mohlo Harm Reduction v České republice potenciálně rozšířit. Za účelem realizace výzkumu byly provedeny rozhovory s pracovníky kontaktních center ve Středočeském kraji. Rozhovory se zabývaly významem Harm Reduction služeb pro klienta, možností rozšíření těchto služeb a dále postoji laické veřejnosti vůči nim. Dotazováni byli pracovníci kontaktních center, jakožto osoby, které mají ze svého pracovního života zkušenosti s praktikováním Harm Reduction. Hlavním výzkumným kritériem byla podmínka přímé práce s klienty. Výzkumný soubor se skládal celkem z 11 respondentů, z nichž bylo 5 mužů a 6 žen ve věku od 25 do 37 let, různorodého vzdělání a délky praxe. Jednalo se o pracovníky na různých pozicích {--} kontaktní pracovníci, terénní pracovníci, vedoucí zařízení, koordinátoři programů.
IT podpora v prostředí call center
Nohejl, Karel ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl obecně popsat IT správu v oblastech kontaktních center. V českém jazyce není zpracován žádný obecný model ani metodika (mimo interních firemních pokynů). V první polovině se bude práce věnovat teoretickým modelům. Aby mohly být pořádně objasněny, je třeba nejprve popsat základní technologii a architekturu používanou v kontaktních centrech. V následující části práce budou rozebrány existující modely a bude posouzena jejich kvalita. V další části budou popsány jednotlivé komponenty IT oblasti pro kontaktní centra. Bude se jednat především o HW a SW vybavení, uživatelské role na Windows platformě a otázky pracovního prostředí a bezpečnosti. Na závěr této části bude uvedeno základní rozdělení aplikačního SW používaného v kontaktních centrech. V poslední části budou implementovány rozebrané poznatky zkombinované z osobními zkušenostmi autora na vlastní soustavu modelů, které budou dodržovat multi-dimenzionální přístup. Skutečným výsledkem práce bude tedy vytvoření souboru doporučení pro budování a správu kontaktního centra v českém jazyce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.