Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,722 záznamů.  začátekpředchozí1695 - 1704dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Týrané dítě
ŠTĚPKOVÁ, Miloslava
Práce se zabývá problematikou týraného dítěte a zmiňuje opomíjení nebezpečí tohoto jevu ze strany veřejnosti a její neochotu spolupracovat. Popisuje jednotlivé formy, rizikové faktory, vývoj postavení dítěte ve společnosti a zachycení jeho práv v různých zákonech. Zdůrazňuje důležitost prevence. V závěru zmiňuje i několik forem náhradní rodinné péče. V diskusi se věnuje problému užití tělesných trestů ve výchově dítěte.
Hepatitida typu B - způsoby ochrany, zdravotní rizika
TOPIČOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje problematice hepatitidy typu B. Cílem práce bylo zjistit stav znalostí veřejnosti o této nemoci a zároveň zjistit, zda občané používají vlastní hygienické potřeby a ochranné pomůcky. Z výzkumu vyplývá, že občané z řad nezdravotnické veřejnosti starší 15 let v Českých Budějovicích a Pelhřimově nemají znalosti o způsobech přenosu a ochrany u hepatitidy B, ale znají její zdravotní rizika. Při výzkumném šetření bylo i zjištěno, že občané nepoužívají vlastní hygienické potřeby a že občané Českých Budějovic používají ochranné pomůcky častěji než občané Pelhřimova. Hepatitida B je závažné a komplikované onemocnění, kterému jsou denně vystaveni všichni občané. Vzhledem k výsledkům výzkumu je proto důležité, aby občané získali více informací o hepatitidě typu B, zejména o možnosti očkování, o používání pouze vlastních hygienických potřeb a o používání prezervativu a lékařských gumových rukavic v rizikových situacích. Občané by mohli získat informace z bakalářské práce, nebo na seminářích vedenými všeobecnými sestrami.
Možnosti využití zásad edukační činnosti sestry v primární péči
DRAXLEROVÁ, Milena
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit využívání zásad edukační činnosti sestry v primární péči. Edukace je důležitým aspektem ošetřovatelské praxe a s primární péčí jde ruku v ruce již od počátků ošetřovatelství. Edukace jako výchova, vzdělávání a vyučování je v posledním období zdůrazňovaná jako samozřejmá součást profesionální činnosti sestry. Edukační činnost sestry v primární péči má svá specifika, která jsou podrobně popsána v teoretické části této bakalářské práce. Dnešní moderní koncepce ošetřovatelství vyzdvihuje důležité aspekty role zdravotní sestry {--} edukátorky a koordinátorky péče o pacienta. Tomuto musí odpovídat i sesterské vzdělání tak, aby sestry mohly vykonávat svoji profesi jako kvalifikovaný zdravotník. Oblast primární péče je nedílnou součástí teoretické části této práce. Komunitní ošetřovatelství jako první linie péče se v posledních letech neustále rozvíjí a zdůrazňuje se role primární sestry hlavně v podpoře a udržování zdraví lidí. Jejich služby jsou poskytované v široké škále v různém prostředí a pokrývají celý životní cyklus od početí po paliativní péči při umírání. Edukace v primární péči má velký význam. Jejím cílem je neustále zvyšovat zdravotní uvědomělost obyvatelstva. V praktické části práce byl proveden kvantitativní výzkum, použita dotazníková technika sběru dat. Výzkumný soubor tvořilo 62 sester primární péče. Výzkum provedený v rámci této práce u sester pracujících v primární péči prokázal celkem dobrou znalost a i využívání zásad edukační činnosti v ošetřovatelské praxi. Následně se bohužel prokázalo, že sestry nemají v současném systému primární péče dostatečné možnosti a hlavně časový prostor pro provádění edukace. I přes dobrou znalost zásad edukace, zůstává zde prostor pro další upevňování a zdokonalování znalostí v této oblasti. Následně se otevřel prostor pro eventuální další výzkum v oblasti prevence týkající se podpory a udržování pozitivního zdraví.
Problematika úrazů u dětí předškolního věku
NOVOTNÁ, Jana
Tato práce se věnovala problematice úrazů předškolních dětí. Úrazy dětí jsou jednou z nejčastějších příčin dětské úmrtnosti a nemocnosti. Proto jde o celosvětovým problémem. Bohužel je Česká republika hodnocena podle úrazových statistik jako jedna z nejhorších v Evropě. Proto je třeba více se zaměřit na prevenci těchto jevů. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že znalosti dětí i jejich rodičů jsou nedostatečné. Zvýšení těchto znalostí u dětí bylo dosaženo vytvořeným preventivním programem.Pro rodiče byla zvolena forma informačního letáku. Podle mého názoru, by bylo pro snížení dětských úrazů třeba soustavného působení na děti, ale také na jejich rodiče.
Rizika deficitu dílčích funkcí v diagnostice dětí mateřské školy
KLUBALOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou deficitu dílčích funkcí v diagnostice dětí mateřské školy a možnosti identifikace specifických poruch učení v předškolním věku. V teoretické části vymezuje terminologii specifických poruch učení, příčiny jejich vzniku, dále možnosti prevence a diagnostiky specifických poruch učení v mateřské škole. V praktické části je přehled výsledků výzkumného šetření testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky provedeného ve dvou mateřských školách na předškolních dětech.
Úloha policie v systému prevence delikvence mladistvých
SVITKO, Pavel
Popis preventivního systému Ministerstva vnitra České republiky a vymezení úlohy Policie České republiky v oblasti prevence delikvence mladistvých. Přiblížení metod práce policie a zhodnocení významu její činnosti na tomto poli.
Vazební zajištění mladistvého pachatele
VÁVROVÁ, Kateřina
Kriminalita mládeže je trvalým problémem, kterým se zabývá řada odborníků, legislativních orgánů i celá veřejnost. Hlavní roli nepochybně hraje množství negativních jevů, které se v.této oblasti populace objevují, např. pronikání drog mezi stále mladší ročníky, a tím související růst kriminality. Je ovšem známo, že pouhá represe se míjí účinkem, a mnohem efektivnější jsou prostředky výchovného působení. Výskyt sociálně patologických jevů, jejich dynamika a změny jsou nedílnou součástí společnosti. Příčiny, které existenci těchto jevů umožňují, se mění velice málo. Uplatňuje se dědičnost, konstituční faktory, rodina, škola, vliv vrstevnických skupin, nevhodné trávení volného času, uplatňuje se i vliv medií a etnický původ. Odpovědnost mládeže za protiprávní činy je upravena v zákoně č. 218/2003 Sb., o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže a o změně některých zákonů (zákon o soudnictví ve věcech mládeže). Účel zákona je vymezen zejména z hlediska prevence protiprávní činnosti mládeže, jež je základní skupinou, na kterou je třeba zaměřit pozornost celé justice i společnosti tak, aby každý z této skupiny, kdo se dopustil protiprávního jednání, ať už jde o mladistvého nebo dítě mladší patnácti let, byl projednán podle tohoto zákona, podle svých sil a schopností přispěl k odčinění újmy vzniklé jeho protiprávním jednáním, bylo mu uloženo vhodné a přiměřené opatření a v konečném důsledku našel společenské uplatnění odpovídající jeho schopnostem a rozumovému a mravnímu vývoji. Preventivní aktivity cílené proti kriminalitě mládeže vždy a v celém rozsahu vyžadují respektování základních práv dětí a práva na soukromí jejich rodiny. Práva dítěte je třeba dodržovat od primární prevence až po prevenci terciární, od vyhledávání ohrožených dětí a jejich rodin až po zacházení s provinilými dětmi. Nejvýznamnějším prostředkem sociální prevence je výchova dětí v rodinách a výchova dětí ve školách. Cílem práce bylo zjistit příčiny, které vedou k vazebnímu zajištění mladistvého pachatele a nalezení signálů, které mohou ve věznici pozitivně nebo negativně ovlivnit výchovný vliv na mladistvého.
Zdravotní a sociální situace uživatelů nelegálních drog a pomoc od relevantních sociálních a zdravotnických zařízení v České republice
HORÁK, Petr
Zdravotní a sociální situace uživatelů nelegálních drog a pomoc jim od relevantních sociálních a zdravotnických zařízení v České republice Tato práce má dvě hlavní části a to teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje zejména rozdělení drog,kde se můžeme dozvědět,že je rozdělujeme podle vzniku,podle typu působení a chemického složení a podle stupně společenské nebezpečnosti. Dále tato práce sleduje vývoj drogové scény před a po roce 1989 a je tu též zmiňován důležitý rok 1994,který je pokládán za zlomový, protože v předstihu před dosažením konvertibility české měny dochází k masivní invazi kvalitního a levného heroinu z dovozu na domácí trh. Dále je zde popis škodlivých důsledků užívání drog a jejich rozdělení. Jsou zde uvedeny zdravotní rizika se statickými údaji promořenosti HIV a hepatitid v České Republice.Je zde seznam a popis zařízení zabývající se drogovou problematikou.Je zde také analýza sociální, zdravotní a ekonomické situace uživatelů nelegálních drog, tedy těch kteří byli evidováni v některém L/K centru. Konec je věnován protidrogové politice a podrobněji protidrogové politice v České republice. Zde je velmi podrobně zastoupena problematika prevence, represe, prohibice a regulace .Jsou zde uvedeny typy drogových politik. Čtenář si v příloze může ještě najít popis jednotlivých drog . Cílem této diplomové práce bylo za prvé zmapování činností K-center a pokud je, tak do jaké míry, je ztěžována práce (výsledně pomoc uživatelům nelegálních drog) nízkoprahovým zařízením. Nízkoprahová zařízení byly vybráni jako reprezentanti relevantních zařízení a to z toho důvodu, že jsou uživateli drog nejvíce navštěvované a jsou velmi často prvním zařízením tohoto typu, které nový uživatelé.navštíví. Dále bylo cílem zjistit jaké konkrétní návrhy na zlepšení situace centra navrhují. Hypotézy byly stanoveny tři a to: 1) Nízkoprahová zařízení nemají dostatek finančních prostředků 2) Zástupci nízkoprahových zařízeních mají výrazné výhrady k drogové politice v České republice 3) Většina K-center zajišťuje svým klientům standardní škálu služeb Výsledky byly zjištěny pomocí dotazníkové metody a pomocí sekundární analýzy dat, kde se vycházelo z výročních zpráv K-center. Dotazníky vyplňovali zástupci nízkoprahových center. Výsledky potvrdily, již zmíněné hypotézy a tedy hypotézy byly potvrzeny. V diskusi autor hodnotí výsledky svého výzkumu a polemizuje s odbornou literaturou a líčí zde své určité komplikace při psaní této práce. Závěr se zabývá návrhy na zlepšení, zejména co se protidrogové politiky týká a shrnutí celé práce.
Prevence HIV/AIDS na základních školách v Plzeňském kraji
ŠPELINOVÁ, Táňa
Epidemie HIV/AIDS rozšířena do celého světa a stále zůstává nevyléčitelným a smrtelným onemocněním. Jediným prostředkem ochrany před nákazou a šířením viru HIV tedy zůstává výchova, motivace a důsledná prevence, jejímž základním nástrojem pro všechny jsou informace. Útokem dané infekce jsou ohroženi zejména mladí lidé, a tak by se právě základní školy měly na prevenci HIV/AIDS významně podílet. Prvním cílem této práce je zjistit, zda a jaké preventivní aktivity jsou uskutečňované na základních školách v Plzeňském kraji. Výzkum má kvalitativní charakter. Použitou metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Další použitou metodou byla sekundární analýza dat a dokumentů. Druhým cílem bylo zjistit znalosti žáků základních škol o nákaze HIV/AIDS. Pro dosažení objektivních výsledků byl zvolen kvalitativní výzkum. Výzkumnou metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Problematika HIV/AIDS je vždy zařazena v některém z vyučovacích předmětů na všech základních školách. Výuka daného tématu pouze vlastními pedagogy převažuje nad využíváním doprovodných preventivních programů. Z uvedené skutečnosti vyplývají zvýšené nároky na vzdělání pedagogů vyučujících HIV/AIDS v dané oblasti. Žáci základních škol mají základní znalosti o nákaze HIV/AIDS. Nejvíce žáků získalo informace o HIV/AIDS na základní škole. Za stoprocentní ochranu před nákazou při pohlavním styku žáci považují kondom. I přes znalosti o její nebezpečnosti se žáci 8. a 9. tříd základních škol necítí být infekcí HIV/AIDS ohroženi. Výsledky mé práce potvrdily, že, co se týče předávání informací, je prevence uskutečňovaná na základních školách efektivní. Žáci informace o HIV/AIDS mají. Zda se podle nich budou chovat i v možných rizikových situacích je však otázkou jinou. Jelikož se jedná o velice závažnou problematiku je třeba v preventivním působení pokračovat. Jeho součástí by mělo být nejen předávání informací, ale i působení na chování a vlastní odpovědnost žáků. Věřím, že výsledky mé práce mohou být použity jako podklad či inspirace pro další, případně navazující práce zabývající se touto tematikou (např. výzkum zabývající se chováním a odpovědností mládeže v jejich sexuálním životě).
Šikana z pohledu učitelů ZŠ na venkově a v hlavním městě Praze (srovnávací studie)
VORLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá sociálně patologickým jevem šikanování na základních školách. Šikanování je velmi komplikovaný systém, který lze zkoumat z mnoha úhlů pohledu. Zde mě zajímaly názory pedagogů ZŠ a především jejich připravenost na řešení šikany. Jedná se však zároveň o komparaci výsledných dat z dvou naprosto odlišných prostředí {--} z venkova a z hlavního města Prahy. V teoretické části jsem se snažila přiblížit celkový mechanismus šikanování s jeho aktéry, vývojem, diagnostikou a prevencí. V praktické části jsem zpracovala získané výsledky z výzkumu a snažila se najít jisté souvislosti v postojích respondentů k danému tématu. V práci byla využila citace z literatury předních odborníků na šikanu v ČR i v zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,722 záznamů.   začátekpředchozí1695 - 1704dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.