| |
|
Prezentační software matematiky pro SŠ
Szabo, Štefan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce slouží jako prezentační software matematiky pro střední školy. Její cílem je zjednodušit, zefektívnit, nebo jinak zdokonalit výučbu za využití reprezentace jednolitvých matematických okruhů prostředníctvím počítačové grafiky. Aplikace je navržena tak, aby bylo možné jednoduše přidávat okruhy formou zásuvných modulů.
|
|
Učební program - rovinná geometrie a streometrie
Straka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tento dokument popisuje způsob, jakým byl vytvořen prezentační sotfware matematiky pro základní školy. Tento program by měl pomoci pedagogovi při výkladu učiva a studentovi může tento nástroj pomoci pro pochopení látky. Po důkladném zvážení a spolupráci s pedagogy jsme vybrali jako objekt zájmu část matematiky s názvem rovinná geometrie a stereometrie. Přidala se k tomu i problematika zobrazení postupu při řešení konstrukčních úloh. V dokumentu je popsán postup práce začínající analýzou, přes implementaci, až po testování. Důležitou částí je grafické rozhraní, ovládání programu a způsob vykreslování objektů v okně této aplikace.
|
| |
|
E-learningový systém pro výuku matematiky
Pánik, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
V dnešní době je matematika jeden ze základních studijních oborů. Téměř neexistuje člověk, který by se s ní nesetkal. Studenti ovšem k ní často mají odpor a bojí se jí. Cílem této semestrální práce je návrh a analýza softwaru pro výuku matematiky studentů základních a středních škol. V práci je popsána základní motivace pro vytváření tohoto softwaru a principy fungování. Jedná se o software, který je určen výhradně pro samostudium a snaží se, aby se studenti matematiky nebáli a učení je bavilo.
|
| |
|
Multimediální jazyková podpora DSP v němčině
Škůrek, Pavel ; Vídenka, Rostislav (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je poskytnout německy hovořícímu studentovi jednoduchý a přehledný seznam pojmů, které se vyskytují v oblasti matematiky, fyziky a číslicového zpracování signálu. Jednotlivé pojmy nejsou nijak složitě vysvětlovány. Většinou je uvedena jen základní definice, co daný výraz znamená, popř. jeho funkce. To znamená, že tuto práci nemůžeme považovat za učebnici, jde pouze o takovou první pomoc pro tápajícího studenta. Práce je rozdělena na 3 databáze. První databáze Mathematik obsahuje výčet všech matematických pojmů a vztahů na úrovni střední školy. Databáze obsahuje tyto kapitoly: Grundbegriffe, Mathematische Logik, Funktion, Trigonometrie des rechtwinkligen Dreiecks, kongruennte Darstellung im Ebene, ähnliche Darstellung im Ebene, Trigonometrie, komplexen Zahlen, Logarithmus, Vektor, analytische Geometrie, Folge, Differenzrechnung und Integralgleichung, Matrizen, Determinante, Kombinatorik a Wahrscheinlichkeit. Druhá databáze Physik obsahuje základní fyzikální veličiny, které by měl student znát již před nástupem na vysokou školu. Databáze osahuje tyto kapitoly: Kinematik, Dynamik, Mechanik der starken Körper, Mechanik der Flüssigkeit, Elektizität, Magnetismus, Optik a Thermodynamik. Poslední databáze DSP je rozdělena na 4 části, rozdělené podle funkčních bloků každého převodníku a vysvětlují jednotlivé výrazy. Jedná se o Antialiasing, Analog-Digital Wandler, Digital-Analog-Wandler a Spektral Analyze. U této databáze je také přehledný česko-německý a německo-český slovník. Tyto 3 databáze jsou zpracovány programem C++ Builder. Uživatel si každou databázi může otevřít zvlášť. Všechny databáze obsahují funkce jako například vyhledávání, procházení termínů pomocí stromové struktury, příbuzná témata atd. V poslední databázi může uživatel dokonce i přidávat a upravovat svoje vlastní termíny.
|
|
Výuka mimořádně nadaných žáků v matematice.
LOJÍKOVÁ, Barbora
Cílem diplomové práce je vypracovat soubor úloh, které budou mít vzrůstající obtížnost a budou vést žáky k dovednosti řešit úlohy určené pro nadané žáky. Bude proveden akční výzkum týkající se práce žáka s navrženými úlohami. V teoretické části diplomové práce bude pozornost věnována dostupné literatuře zabývající se výukou matematiky mimořádně nadaných žáků.
|
|
Matematika, nůžky a papír.
ŠMÍDOVÁ, Šárka
Diplomová práce je zaměřena na výuku matematiky prostřednictvím skládání papíru metodou origami, sliceforms a paperfolding. V práci jsou vypsány vybrané geometrické útvary a jejich vlastnosti, které jsou detailněji přiblíženy obrázky vytvořené v matematickém softwaru GeoGebra. Vybrané útvary jsou obohaceny o návody a postupy, jak daný útvar z vyrobit papíru. Práce obsahuje výukové aktivity, úlohy, kterými žáci prochází společně s učitelem, krok za krokem. Žáci si opakují učivo a budují tak systém základních geometrických pojmů pomocí skládání papíru. Následně své dovednosti získané skládáním papíru a termíny s tím spojené žáci využijí v pracovních listech.
|
|
iPad v hodinách matematiky se zřetelem na fáze pojmotvorného procesu
CHOCHOLATÁ, Monika
Cílem diplomové práce je analýza aplikací, vhodných pro výuku matematiky pomocí mobilních zařízení typu iPad a tablet s operačním systémem Android či Windows. Vybrané aplikace jsou tříděny dle kapitol tematického plánu s ohledem na fáze pojmotvorného procesu. Dále byla realizována výuková hodina s vybranými aplikacemi určenými pro platformu Android.
|