Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,738 záznamů.  začátekpředchozí1546 - 1555dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativní komunikace v domovech pro osoby se zdravotním postižením
SVAČINOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá problematikou využití augmentativní a alternativní komunikace (dále jen AAK) u klientů v pobytových zařízeních s kombinovaným postižením. Cílem této práce je získání relevantních informací ohledně AAK v domovech pro osoby se zdravotním postižením, a vytvoření funkčního metodického pokynu pro pracovníky přímoobslužné péče v zařízení, kde pracuji.Teoretická část práce jednak vymezuje pojmy alternativní a augmentativní komunikace a stručně popisuje používané komunikační systémy či pomůcky, dále pak popisuje vybraná pobytová zařízení, ve kterých jsem prováděla výzkumné šetření.Praktická část popisuje cíl práce a rozpracovává důvody zavádění AAK do pobytových zařízení. Pro realizaci výzkumného šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, jako metodu dotazování, techniku polostrukturované interview a hloubkový rozhovor. Vlastní šetření probíhalo přímou formou rozhovorů s klienty, jejich opatrovníky, zaměstnanci na pozicích přímoobslužné péče, sociálními pracovnicemi daných zařízení.Jak ukazují výsledky této práce, problematika AAK v pobytových zařízeních je často opomíjenou otázkou, na kterou upozorní až akreditační komise či supervize. Chybí jednotná metodika, často se velice různí názory na zavádění AAK do praxe, zaměstnanci pracují spíše na intuitivní bázi a systematická práce je spíše doménou speciálních pedagogů či terapeutů, než zaměstnanců, kteří s klientem tráví nejvíce času. Problémem je také nedostatečné proškolení řadového personálu a v neposlední řadě je velikým limitujícím faktorem finanční náročnost některých pomůcek.
Fúze a akvizice
Sadílková, Ivana ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Myšičková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na rozvoj podniků formou fúzí a akvizic. V teoretické části jsou představeny základní pojmy a správné teoretické postupy při spojování podniků. Základním námětem aplikační části se staly dvě akvizice společnosti EDUA Group, s.r.o., jejichž primárním úkolem bylo zajistit ziskovost společnosti. Cílem této části práce je zjistit, zda akvizice splnily svůj úkol, a co bylo hlavní příčinou odlišných průběhů obou procesů. Hodnocení procesů je provedeno na základě finanční analýzy, která znázorňuje finanční situaci podniků, které se na akvizicích podílely, a analýz nefinančních faktorů, které měly na dané akvizice podstatný vliv. Výsledkem provedených analýz nefinančních faktorů je přehled oblastí, kterým je nezbytné v rámci stálé stabilizace procesů uvnitř společnosti věnovat více pozornosti a na které by se v případě další akvizice měla společnost zaměřit, aby již nedocházelo ke komplikacím během jejího dalšího rozvoje. Mezi hlavní oblasti patří především přístup k zaměstnancům, postavení akvizitora na trhu, vhodné načasování převzetí a finanční situace přebíraného podniku. Z finanční analýzy vyplývá, že primární úkol akvizic byl splněn, neboť společnost je v současné době zisková.
Počátky vzdělávání v Lucembursku
SVOBODA, Vlastimil
Práce se zabývá vznikem prvních škol na území dnešního Lucemburska, Belgie, Německa a Francie po rozpadu římské říše. Popisuje jednotlivé typy škol a výuku, kterou poskytovaly. Všímá si rovněž historických souvislostí a uvádí charakteristiku klíčových osobností dané doby a jejich vliv na vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje zániku antických škol po vpádu barbarských kmenů, dále karolinské renesanci a jejím důsledkům pro vzdělávání. Z klášterních škol vyzdvihuje zejména školu v opatství Echternach, jejíž vynikající úroveň z ní činí jednu z nejdůležitějších škol té doby v Evropě. Podrobně popisuje obsah výuky, učební pomůcky a vyučovací metody používané v této škole. Posléze práce zmiňuje otonskou renesanci a vznik prvních středověkých univerzit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,738 záznamů.   začátekpředchozí1546 - 1555dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.