Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,543 záznamů.  začátekpředchozí1480 - 1489dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv mateřské školy na dítě
KRŽOVÁ, Lenka
Záměrem této bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má mateřská škola na naše děti. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám vývojem dítěte v předškolním věku, hrou, výchovou v rodině a mateřskou školou. V praktické části zjišťuji, do jaké míry se rodiče podíleli na adaptaci dítěte do MŠ a jak se dítě zlepšilo v dovednostech, schopnostech a socializaci po nástupu do mateřské školy. Praktická část je založena na kvalitativní metodě s dotazníkem.
Současní rodiče a jejich postoj k mateřské škole
CHVÁTALOVÁ, Ivana
Záměrem této bakalářské práce je zmapovat zkušenosti současných rodičů s mateřskou školou, které vyplývají z jejich vlastních zkušeností z doby jejich dětství a jsou základem jejich postojů k této instituci. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám rodinou, rodičovstvím, mateřskou školou, základními lidskými potřebami a hodnotami v současné společnosti. V praktické části zjišťuji zkušenosti současných rodičů s mateřskou školou z doby jejich dětství, jejich postoje, očekávání a spokojenost se současnou mateřskou školou, jaké zaznamenali změny, podle čeho vybírají mateřskou školu a jaké hodnoty jsou pro ně důležité. Praktická část je založena na kvalitativní metodě- rozhovoru. Jsou zde shrnuty výsledky rozhovorů se čtyřiceti rodiči předškolních dětí.
Prosociální výchova vycházející z R. R. Olivara a její propojení v oblasti spolupráce s rodinou předškoláka v návaznosti na hudební výchovu
VANĚČKOVÁ, Veronika
Práce srovnává některé projekty vycházející z prosociální výchovy Roberta Roche Olivara a hledá vhodný model pro zavedení takto pojaté etické výchovy do stupně předškolního vzdělávání ve spolupráci s rodinou dítěte za předpokladu mezipředmětového propojení s hudební výchovou.
Sebepojetí učitelek mateřských škol
UHLÍKOVÁ, Zlata
Práce se zabývá sebepojetím učitelek mateřských škol. Snaží se ukázat, jaké by měly být kompetence učitelky, jakým způsobem je lze rozvíjet a jaké jsou jejich profesní dovednosti. Jak uspět v této profesi, jaké jsou osobnostní předpoklady učitelek mateřských škol. Cílem této práce je zjistit, zda učitelky dělají svou práci v mateřské škole s láskou, respektem, zda si uvědomují, jak je jejich práce důležitá, jak vnímají celkově svou roli učitelky.
Autorský přístup v rámci Školního vzdělávacího programu v Mateřské škole Kozolupy
JEŽKOVÁ, Ludmila
Záměrem této bakalářské práce uměleckého typu je poukázat na význam kreativity učitelek mateřských škol a nastínit možný přístup k předškolnímu vzdělávání. Teoretická část se zabývá historií předškolního kurikula, systémem současných kurikulárních dokumentů a jejich požadavků na předškolní vzdělávání, členěním literárních žánrů pro děti s teoretickými poznámkami k tvůrčímu psaní. Praktická část je zaměřena na charakteristiku vzdělávacího programu v Mateřské škole Kozolupy, na konkrétní ukázky z vlastní tvorby, jejich praktické využití a opodstatnění při vzdělávacím procesu.
Odpočinek v mateřské škole
BEJSTOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá významem naplňování fyziologických potřeb dětí s důrazem na konkrétní realizaci odpočinku v mateřské škole.
Utváření vztahu dětí ke zvířatům ve věku 3-7 let
ANDĚLOVÁ, Alena
Cílem této práce je popsat, jak a v jaké míře probíhá v mateřských školách utváření vztahu dětí ke zvířatům, porovnat v tomto snažení městské a vesnické mateřské školy a nabídnout vhodné aktivity, kterými lze děti seznamovat přímo i nepřímo se živou přírodou. V teoretické části je popsán vztah dítěte se zvířetem a možnosti kontaktu dětí a zvířat, zejména prostřednictvím mateřských škol a jimi připravovaných aktivit a činností. Je zde objasněno, jaké požadavky jsou kladeny na pedagogy mateřských škol v oblasti enviromentální výchovy. Cílem praktické části je zjistit za pomoci dotazníkového výzkumu, jaký vztah ke zvířatům mají děti ve věku 3 až 7 let podle výpovědí svých rodičů a pedagogů. Zda mateřské školy umožňují dětem přímý kontakt se zvířaty, a jakým způsobem. Dále jsou zde uvedeny aktivity, které dětem nabízí Mateřská škola Branice v rámci seznamování se živou přírodou a utváření vztahu k ní. Příklady aktivit rozvíjejících poznatky o zvířatech mohou posloužit jako inspirace pro pedagogické pracovníky. V závěru je uveden seznam vybraných organizací z jižních Čech, které v náplni své činnosti dětem zprostředkovávají kontakt se zvířaty.
Vývoj porodnosti v ČR a její důsledky na potřebu kapacity předškolních zařízení
Hříchová, Vendula ; Miskolczi, Martina (vedoucí práce) ; Šimková, Martina (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vývoj obyvatelstva a porodnosti v ČR a na faktory ovlivňující porodnost. Následně se zabývá formami a kapacitou předškolních zařízení. Obyvatelstvo nejenom ČR prošlo výraznými změnami demografického chování, na základě kterých se měnila i výše porodnosti. Výslednou hodnotu porodnosti ovlivňuje mnoho faktorů, ale hlavní příčinu nelze jednoznačně určit. Na dlouhodobý pokles narozených dětí reagoval stát snižováním počtu zařízení pro předškolní péči. V současné době mohou rodiče umisťovat své potomky zejména do jeslí, mateřských škol a dalších alternativních institucí.
Financování mateřských škol - případová studie Praha 10
Mirtesová, Andrea ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je financování mateřských škol na území České Republiky a to především v městské části Praha 10. Cílem práce je vysvětlit způsoby financování na konkrétní mateřské škole, nacházející se na území Prahy 10, a následně uvést návrh na zlepšení dané mateřské školy.
Analýza dopadů nedostatku míst v mateřských školách na daňové příjmy ČR
Krejsová, Kateřina ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Kučerová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá dopady nedostatku míst v mateřských školách na daňové výnosy České republiky v důsledku snížení participace žen na trhu práce. Je popsána situace na pomyslném trhu mateřských škol, tj. strana nabídky tvořená mateřskými školami a strana poptávky, kterou tvoří děti ve věku 3-6 let a jejich rodiče. Prostřednictvím Cost benefit analýzy je ilustrováno porovnání nákladů vynaložených na vytvoření nových míst v mateřských školách s daňovými příjmy státu. Cost benefit analýza má v této práci za cíl potvrdit či vyvrátit hypotézu výhodnosti vytvoření nových míst v institucích předškolního vzdělávání (mateřských školách) v porovnání se souhrnem nedosažených daňových příjmů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,543 záznamů.   začátekpředchozí1480 - 1489dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.