Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy
KOVÁČ, Martin
Bakalářská práce "Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy" se zabývá stále se rozšiřujícím problémem na základních školách a jeho návazností na zákonné normy. Cílem práce je zmapovat právní povědomí učitelů a jejich připravenost na případné řešení tohoto fenoménu. Teoretická část práce pojednává o šikaně, z čeho pramení a o různých pohledech na ni. Popisuje, jaký je rozdíl mezi agresivitou a agresí, nastiňuje nám, že agrese je přirozenou součástí vývoje každého člověka a co ovlivňuje její rozvoj. Definuje šikanu jako projev agresivního chování. Přibližuje historii šikany, její stadia, formy a také předpoklady agresora a oběti. Praktická část se věnuje výzkumu, jehož se zúčastnili učitelé dvou základních škol. Ti byli dotazováni na vlastní zkušenosti s tímto fenoménem, a jaké je jejich právní povědomí. Výzkum byl prováděn formou krátkého strukturovaného dotazníku. Na základě vyhodnocení dotazníků byly vypracovány "Edukační materiály" s vybranými zákonnými normami. Úkolem těchto Edukačních materiálů je pomoci učitelům orientovat se v zákonných normách, které mohou být v průběhu šikanování porušovány.
Agresivita a šikana mezi dětmi na základní škole
HOLATOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce je zaměřená na vysvětlení celoplošného problému zvaného "šikana". Má poukázat na problematiku šikanování, zdůraznit potřebu jejího řešení a upozornit na ni jako alarmující problém v naší společnosti. Teoretická část bude vycházet z odborné literatury, která je zaměřená na agresi, šikanu jako takovou a vše, co s ní souvisí. Definuje možné metody prevence, odhalení šikany a eventuální pomoc obětem. Praktická část je věnována výzkumu, jehož úkolem je zjistit výskyt projevů šikany na vybrané základní škole, respektive na druhém stupni, a přístup k prevenci šikany. Zmapovat rozsah osobních zkušeností žáků 7. a 8. ročníků, jak jsou žáci o šikaně informováni a jestli by uměli upozornit na šikanu probíhající v jejich okolí. Výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření.
Projevy šikany u dětí předškolního věku
SLAVÍKOVÁ, Monika
Tato bakalářská práce se zabývá tématem šikany u dětí předškolního věku. Práce se soustředí na teoretické poznatky z odborné literatury s touto tématikou. Zaměřuje se na děti ve věku 3- 6/7 let a to jak v roli oběti tak agresora. V práci je vymezeno vývojové stádium dítěte předškolního věku. Dále jsou popsány jednotlivá stadia, formy a příčiny šikany. V neposlední řadě jsou znázorněny také následky šikanování. V další části se práce zabývá příčinami agresivního chování u dětí. Vymezení pojmů agrese a popis agresivity u dětí předškolního věku. V konečné fázi práce je řešena prevence nežádoucích projevů chování u dětí, její formy a možnosti řešení v souvislosti s MŠ a s rodinou.
Vychovatelské strategie zvládání verbální agrese dětí
KORANDOVÁ, Denisa
Práce se zabývá vychovatelskými strategiemi, které vychovatelé používají nebo používali při projevech verbální agrese u dětí. Jsou zde teoreticky shrnuta témata, která se objevovala v realizovaném kvalitativním výzkumu (design zakotvené teorie, rozhovory s 9 respondenty). Jedná se o především o agresi jako pojem, verbální agresi, typy agrese, které respondenti rozlišují. Teoreticky jsou také popsány strategie jak osvědčené, tak neosvědčené, kde se objevují témata jako výchova, rodina, spolupráce rodiny se školou, kázeň, trest. Rozhovory s respondenty byly analyzovány pomocí otevřeného a axiálního kódování. Kategorie jsou zpřehledněny a je vytvořeno schéma, které znázorňuje vztahy mezi těmito kategoriemi. V závěru práce jsou uvedeny výsledky, které z daného kvalitativního výzkumu vyšly.
Vliv počítačových her na agresivitu
STANĚK, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá studiem vlivu počítačových her na agresivitu. Cílem práce je zjistit, zda násilné počítačové hry způsobují sklony k agresivnímu jednání. Teoretická část je zaměřena na snímání elektrické aktivity mozku. Obsahuje popis elektroencefalografie, evokovaných potenciálů a mozkových vln. Také zpracovává různé psychologické teorie agrese a dává je do souvislosti s fyziologickým vznikem agresivního chování. Empirická část je zaměřena na výzkumný projekt. Popisuje experiment, který pomocí spektrální analýzy zkoumá reakce na pozitivní, neutrální a negativní vizuální podněty před a po hraní počítačové hry. Výzkumu se zúčastnilo celkem 42 lidí, kteří byli vybráni pomocí kvótního výběru. Do závěrečné analýzy a výsledků se dostalo 26 probandů. Data byla zpracována pomocí programu Matlab a jeho toolboxu EEGlab. Výsledky spektrální analýzy a srovnání jednotlivých výzkumných skupin ukazují, že násilné počítačové hry mají vliv na agresivitu.
Detekce agresivních emocí pomocí EEG při hraní počítačových her
MATUCHOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem hraní agresivní počítačové hry na následné emoční vnímání vizuálně afektivních podnětů z databáze NAPS. V teoretické části jsou rozpracovány věcné informace týkající se elektroencefalografu, emocí, agrese, kognitivních evokovaných potenciálů a medií ve vztahu k agresi. Praktická část se zabývá metodologií a interpretací získaných výsledků z experimentu. Experiment využívá celkem 4 skupin subjektů. Dvě skupiny hráčů počítačových her, přičemž jedna skupina byla stimulována původní, agresivní verzí hry Counter Stike a druhá skupina pro potřeby experimentu upravenou neagresivní verzí. A 2 skupiny nehráčů s toutéž herní stimulací. Před a po hraní jsou participanti vystaveni afektivní vizuální stimulaci a je zkoumána odezva kognitivních evokovaných potenciálů. Metodologicky se práce opírá o Analýzu rozptylu a párový T-test. Využívá programu Matlab a jeho toolboxu EEGlab. Výsledky ze statistických analýz neprokázaly statisticky významné rozdíly v reakci na afektivně vizuální podněty mezi výše popsanými skupinami subjektů před a po hraní násilné či nenásilné verze počítačové hry.
Domácí násilí z pohledu agresora
KAŠPAROVÁ, Marie
Domácí násilí je komplikovaným a velmi rozšířeným jevem. Přestože se jedná o téma poměrně diskutované, dosud neexistuje jednotná obecně uznávaná definice domácího násilí. Za domácí násilí lze považovat takové násilí, k němuž dochází mezi blízkými osobami v rodině a domácnosti. Jeho formy jsou různorodé, má podobu fyzického, psychického, sexuálního, ekonomického či jiného násilí a nejčastější je jejich kombinace. Typickými znaky domácího násilí je jeho stupňující se intenzita, dlouhodobost a opakovanost, rozdělení rolí a neveřejnost. Tak se postupně stává součástí běžného života v domácnosti a cyklus domácího násilí se postupně zkracuje. Za aktéry domácího násilí jsou považovány osoby ohrožené, osoby násilné a děti, případně další členové domácnosti. Osobami násilnými bývají nejen muži, ale také ženy. V České republice existují programy především na pomoc obětem domácího násilí, ale k této otázce je třeba přistupovat komplexně, neboť se týká fungování celé rodiny. Proto se začínají objevovat terapeutické programy pro násilné osoby, které nezvládají své emoce a svou agresi v domácím prostředí. Díky těmto programům může dojít ke změně jejich chování, případně k udržení rodiny nebo k lepšímu odpoutání se od partnera, což prospívá všem zúčastněným členům. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zmapovat životní dráhy jedinců, kteří se stali agresory v domácím násilí, s akcentem na subjektivně vnímané momenty, které je k tomuto sociálně patologickému chování vedly. Výzkumná otázka práce zněla, zda se objevilo domácí násilí i v primární rodině pachatele. K realizaci práce byla využita kvalitativní výzkumná strategie, data byla shromažďována pomocí polostrukturovaných či volných rozhovorů. Výběrovým souborem byli pachatelé domácího násilí vybraní účelovým výběrem. Výzkumu se účastnilo pět komunikačních partnerů. Data byla sbírána v krizové ambulantní službě SOS centrum Diakonie ČCE - SKP v Praze. Výsledky výzkumu ukázaly, že agresoři domácího násilí většinou nevyrůstali v harmonické primární rodině a jsou v jistém směru nevyrovnanými osobnostmi. Pokud si násilné osoby přiznají sami sobě, že mají problém s ovládáním svých emocí a dobrovolně se rozhodnou pro odbornou pomoc a terapii, je větší šance na odstranění primární příčiny domácího násilí. Bakalářská práce by mohla být přínosem pro sociální pracovníky zabývající se problematikou domácího násilí a může být použita jako studijní materiál pro práci intervenčních center. Podnětem ke zvážení by mohlo být to, zda nesměrovat více terapeutické pomoci směrem k pachatelům domácího násilí, což by druhotně pomohlo i zbývajícím aktérům domácího násilí, především tedy obětem.
Školní šikana ve vzpomínkách obětí
VORUDOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se věnuje zkušenostem pěti vybraných dospělých respondentů, bývalých obětí, se šikanou na základní škole. Jejím cílem je na základě odborné literatury teoreticky zmapovat probíranou tematiku šikany mezi žáky ve školním prostředí a dále zjistit, jaké zkušenosti se šikanou na základní škole měli vybraní respondenti. Pozornost je soustředěna zejména na formy šikany, její prožívání, řešení jednotlivých případů, zpětný náhled na zkušenost šikany ze strany obětí a v neposlední řadě také na následky patologického jevu. Sekundárním cílem pak je popsat a interpretovat jaké, pokud nějaké, následky šikany tito jedinci vnímají.
Subjektivní vnímání násilí u dětí ve věkové skupině 11-15 let
PŘENOSILOVÁ, Petra
Bakalářská práce pojednává o tom, co představuje pro děti v pubescentním období násilí. Toto téma je neustále nadčasové, diskutované a velice závažné. Mnoho autorů se tímto tématem a možnostmi řešení zabývají. Práce je rozdělena na dvě části a to na teoretickou část a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do sedmi kapitol a dvou podkapitol. První kapitola pojednává o tom co je to vlastně násilí, různé názory od různých autorů a druhá řeší, kdo je to vlastně dítě a dítě v pubescenci. V další kapitole pojednávám a rozebírám druhy násilí a to, proč a kde se v člověku bere zlo. V páté kapitole přibližuji osoby, které mají potencionálně vyšší sklon k agresivitě a ty, kteří mají potencionálně vyšší sklon stát se obětí. Pátá kapitola řeší následky násilného chování. V šesté kapitole více přibližuji problematiku šikany, která je v tomto věkovém období nejvíce z násilí zastoupena. V poslední kapitole popisuji možnosti prevence před násilím a šikanou a takzvaný návod jak postupovat a na koho se obrátit, když násilí již propuklo. Empirická část má stanovenou jednu výzkumnou otázku a několik cílů. Výzkumnou otázkou je zjistit co představuje termín násilí pro děti ve věkové skupině 11 až 15 let. Cíly této práce byly zjistit, co si představují pod pojmem násilí, zda násilí ve svém okolí vnímají a jak na něj reagují a dílčími cíly bylo zjistit, zda někdy násilí samotný spáchaly, zda je nebo bylo násilí někdy spácháno na nich a zda vědí jak postupovat při řešení násilného chování. Pro výzkumné šetření byla stanovena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly dělány se sedmi komunikačními partnery, kteří byly vybrány metodou snowball sampling. Jednalo se o děti ve věku 11 až 15 let a rozhovory byly vedeny se souhlasem zákonného zástupce komunikačních partnerů doma na klidném místě. Kvalitativní výzkumné šetření přineslo zajímavé výsledky. Výzkum odhalil, že komunikační partneři si představují pod pojmem násilí hlavně fyzické ataky a to ve velké míře převažuje nad ostatními druhy násilí. Tři komunikační partneři do výčtu, co vše podle nich spadá do násilí, dokonce uvedly pouze jen fyzické ataky a nic jiného již nezmiňovali.
Svět očima autistů - kvalitativní studie všedního dne autisty
ZÁLESKÁ, Helena
Práce je zaměřena na vnímání reality očima autistů a jejich subjektivního prožívání. První část obsahuje a vysvětluje základní pojmy týkající se problematiky poruch autistického spektra. Druhá část je metodologická. Obsahuje studii, která se snaží odpovídat na výzkumné otázky. Jsou zde použity dvě techniky rozhovor a pozorování. Respondenti jsou rozděleni na dvě skupiny v 1. skupině jsou děti, které sami poskytly informace do rozhovoru, ve 2. je zpracován rozhovor s rodiči těch, které nemohly informace poskytnout sami. Třetí část je výsledková, zpracovává výsledky z výzkumu. Jsou zde vyzdvihnuty nejvýznamnější oblasti, které v rámci výzkumu vyplynuly. Ty jsou pak dále zkoumány, rozebrány a doplněny literaturou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.