Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,294 záznamů.  začátekpředchozí1281 - 1290další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání frameworků pro tlustého klienta v Javě
Hybler, Michal ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
V úvodní části práce jsou vysvětleny základní pojmy a vytvořen přehled základních vlastností frameworků a rozdělení aplkací na typy vhodné k rozřazení frameworků. V hlavní části práce je uvedena analýza frameworků, které jsou určeny pro tvobu tlustého klienta v programovacím jazyce Java. Na konci práce je uveden přehled aplikací, ke kterým jsou jednotlivé frameworky vhodné.
J2EE design patterns
Kubal, Pavel ; Hamerník, Petr (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Práce si klade za cíl poskytnout ucelený pohled na problematiku J2EE návrhových vzorů zejména z pohledu praktického využití a jejich přínosu pro návrh a vývoj softwaru v prostředí Javy Enterprise Edition. V první části se věnuji seznámení se základními pojmy, na nichž celý dokument staví, což umožní čtenáři lépe nahlédnout do praktické části. Druhá část Vzory a J2EE zmiňuje celou řadu doporučení, které vykrystalizovali v průběhu několika let vývoje pod J2EE a dále zmiňuje nejrůznější strategie pro řešení celé řady problémů, s nimiž se softwaroví vývojáři denně setkávají. Dále následuje katalog 21 J2EE návrhových vzorů s jejich detailním popisem a možnostmi praktického využití. Klíčovou a nedílnou součástí této práce je ukázkový příklad, který ilustruje využití návrhových vzorů v reálném prostředí na reálném projektu. Toto propojení teorie s praxí ukazuje jak lze aplikovat návrhové vzory na skutečný problém. Zhodnocení přínosu vzorů pak uzavírá tuto práci a dává si za cíl objektivně zhodnotit světlé i stinné stránky dané problematiky.
Moznosti využití platformy Java ME ve vstupních kurzech programování
Dušek, Ondřej ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Bittnerová, Lucie Rút (oponent)
Cílem této práce je implementovat výukovou knihovnu Tvary pro kreslení a jednoduchou animaci tvarů. Součástí je také ukázka použití zmíněné knihovny na aplikaci, která simuluje provoz ve městě. Teoretická pasáž je zaměřena na charakteristiku platformy Java ME, její odlišnosti od populární Java SE a některé nové vlastnosti. Další část je věnována popisu samotné implementace zmíněné knihovny a zejména odlišnostem, které změna platformy přinesla. V závěru kapitoly je uveden návod, jak připravit aplikaci využívající této knihovny do fáze, kdy bude spustitelná na mobilním zařízení.
Návrh systému získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů
Kružík, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce pojednává o metodách a technikách získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů tak, jak je popisují vybrané publikace. Uvažuje dále o možnostech, jak tyto metody uplatnit při návrhu softwarové aplikace sloužící k jejich částečné automatizaci a k usnadnění celého kognitivního procesu, přičemž respektuje jeho zákonitosti a omezení plynoucí ze způsobu takového řešení. Předkládá maketu grafického rozhraní navrhované aplikace a v závěru také její softwarově inženýrský návrh spočívající ve slovním a grafickém popisu datové základny, prezentační vrstvy a vrstvy logické. Přínosem práce je bezesporu návrh sám, neboť systém pro získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů tohoto typu není na trhu přítomen.
Vývojové prostředí NetBeans
Pitka, Lukáš ; Kašparová, Alena (vedoucí práce) ; Hauptvogl, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce představuje základní aspekty vývojového prostředí NetBeans IDE. NetBeans IDE je prostředí pro programovací jazyk Java. Práce je napsána jako příručka pro uživatele začínající s NetBeans IDE, přičemž se předpokládá se určitá znalost programovacího jazyka Java. Hlavním přínosem práce je usnadnění a zefektivnění práce s NetBeans IDE. První kapitola práce je spíše teoretická, zabývá se obecně pojmem vývojové prostředí. V dalších částech jsou rozebírány aspekty NetBeans IDE, které jsou pro začínající uživatele s tímto prostředím základní a potřebné při každodenní práci.
Návrh a implementace logovací komponenty newsroomového systému Octopus
Vašák, Michal ; Zid, Norbert (vedoucí práce) ; Vronková, Lada (oponent)
Tato práce popisuje návrh a vytvoření logovací komponenty pro newsroomový systém Octopus 6. Struktura práce vychází z omezené verze metodiky Agile Unified Process. V první fázi jsou stanoveny požadavky na komponentu a prozkoumána již existující a dostupná řešení logování v jazyce Java. Na konci této části jsou zvoleny nástroje pro fáze další. Ve druhé etapě je poté vytvořen detailní návrh její struktury a formátu výsledných logů. Ve třetí fázi je komponenta naprogramována v jazyce a v této práci představena prostřednictvím zdrojových kódů a několika kapitol blíže popisujících základní části hotového kódu.
OD KOMPONENTY KE SLUŽBĚ
Mareš, Jan ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Práce popisuje postupy tvorby webové služby z komponenty, využití webových služeb a jejich vztah ke komponentám. V práci jsou diskutovány tři hlavní technologické standardy pro tvorbu komponent, kterými jsou Java, .Net a CORBA. Z mnoha metod založených na komponentách je uvedena a popsána metoda Rational Unified Process. Dále je v práci definována webová služba pomocí rozhraní a standardů, které využívá. Hlavní používané standardy jsou SOAP, WSLD, UDDI a WSIT. Z technického hlediska nesou komponenty s webovými službami mnoho společných rysů a je možné říci, že webová služba je komponenta komunikující pomocí zpráv SOAP a užívající technologie WSDL. V praktické části práce je vytvořena vlastní komponenta na platformě Java 2 Enterprise Edition sloužící jako chat server. Tato komponenta je následně rozšířena o rozhraní využívající standardů SOAP a WSDL/WSIT, čímž je z ní vytvořena webová služba.
E-learning pro výuku programování
Kavan, Mojmír ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi, které poskytuje moderní elearningový systém, a to hlavně v oblasti výuky objektově orientovaného programování. Práce se zaměřuje na praktické využití elearningu v podpoře začínajících studentů. V teoretické části se zkoumá jak předmět programování, tak osobnost programátora. Identifikuje se teorie Felder-Silvermanova a odvozuje se z ní, proč mají někteři studenti s počátky programování větší problémy než jiní. Zvyšující se zájem se zaznamenává o koncept učebních objektů a jejich využití v elearningu. Práce se mimo jiné snaží poskytnout odpověď na otázku, zda je možné aplikovat principy učebních objektů také pro efektivní doplněk výuky programování. Východiskem této práce je vyhledání a rozbor nejvhodnějších elearningových řešení. Jelikož se nedaří najít systém obsahově vyhovující, jež by se dal přímo nasadit, slouží analýza jejich kladných i záporných stránek ve vlastním řešení v praktické části této práce. Pro zpracování praktické části se na základě rešeršovaných systémů volí forma animací vytvořených v prostředí Adobe Flash. Tyto animace vysvětlují co nejjednodušším způsobem pojmy objektově orientovaného programování. Při tvorbě animací je reflektována koncepce učebních objektů. Je kladen důraz na maximální názornost a interaktivitu. Klíčové snímky navrženého prostředí jsou detailněji popsány v závěru práce.
Anotace v Javě
Šírová, Helena ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Práce popisuje tvorbu, použití a význam anotací v programovacím jazyce Java. Dále poskytuje popis několika obecně použitelných anotací, které jsou v Javě definovány, a návod na tvorbu vlastních anotací a jejich zpracování pomocí anotačních procesorů. V práci je obsaženo i srovnání s jinými nástroji, které mají podobné použití jako anotace.
Aktuální trendy ve vývoji webových aplikací
Jasný, Vojtěch ; Brabec, Tomáš (vedoucí práce) ; Špánek, Roman (oponent)
The thesis is divided between two main topics: the first are trends in web application development on the client-side. Described are AJAX and COMET techniques, JSON format for data interchange, tools usable to debug Javascript applications and three Javascript libraries. Important part of client-side development are forms, which are far from ideal in their current state. Hence description of XForms and Web Forms 2.0 and their comparison is included. The second topic is server-side development. First the most used technologies used today are evaluated. Further, several frameworks are described and compared on a set of criteria. Python, Ruby and Java languages are represented.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,294 záznamů.   začátekpředchozí1281 - 1290další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.