Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  začátekpředchozí125 - 134dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etické kodexy ve státní správě ve vybraných zemích EU: Studie č. 5.328
Cupalová, Marcela
Etický kodex je soubor pravidel či zásad, kterými se orgány státní správy a všichni její zaměstnanci řídí. Smyslem etického kodexu je zavést pravidla, která jsou platná pro všechny zaměstnance orgánů státní správy. Etické chování je přitom spojeno nejen s objektivními pravidly chování v rámci etických kodexů, ale je spojeno i se subjektivním pocitem jedince, jak by se měl v té které situaci chovat. Důležitým předpokladem pro úspěšné následování pravidel etických kodexů je ovšem dostatečná podpora nadřízených orgánů ve státní správě, podporující politické klima a silná vůle pro dodržování těchto pravidel jako motivační prvek
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Logistické zabezpečení ve veřejné správě se zaměřením na ochranu obyvatelstva
KUBÁT, Robert
Žijeme v době, kdy lidstvo častěji ohrožují mimořádné události, které ovlivňují zdraví nebo životy každého z nás. K zamezení nebo překonání nebezpečných účinků těchto mimořádných událostí je ve společnosti vytvořen logistický systém, který tyto účinky eliminuje. Tato diplomová práce se zaměřila právě na tento systém, který je připraven svými nástroji a prostředky mimořádné události řešit. V České republice je zabezpečeno řešení těchto událostí pomocí veřejné správy, která poskytuje základní logistickou podporu. Základním článkem logistického řetězce je Hasičský záchranný sbor České republiky. Obyvatelé České republiky se v posledních letech několikrát mohli přesvědčit o potřebě logistického zabezpečení, ať už to bylo při ničivých povodních nebo tragických nehodách. Znalost postupů a praktických dovedností činnosti opatření ochrany obyvatelstva je jedním ze základních předpokladů její úspěšné realizace při vzniku a působení mimořádné události. Cílem práce bylo zjistit a vyhodnotit stav logistického zabezpečení v oblasti ochrany obyvatelstva ve veřejné správě se zaměřením na obce s rozšířenou působností na základě vedení řízených rozhovorů s pracovníky oddělení krizového řízení a mínění obyvatel daných obcí. Celý výzkum byl směřován tak, aby po provedení šetření pomocí řízených rozhovorů u orgánů veřejné zprávy a analýzy údajů získaných dotazníkovým šetřením od vybraných obyvatel byly získány informace o logistickém zabezpečení a informovanosti obyvatel jednotlivých měst. Zároveň tyto informace odrážejí celkový pohled na skutečný stav informovanosti těchto obyvatel ze strany městských úřadů. Obce s rozšířenou působností Týn nad Vltavou, Písek a Tábor zahrnují mnoho dalších obcí. Pokud by se práce měla věnovat podrobněji všem, byla by velmi rozsáhlá. Proto je zaměřena pouze na konkrétní města. Metodika práce spočívala ve shromažďování teoretických informací získaných zejména z odborné literatury, internetových stránek a platných zákonů. Aby bylo možné zjistit logistické zabezpečení daných měst a stav informovanosti jejich obyvatel, byly provedeny řízené rozhovory o 21 otázkách s pracovníky oddělení krizového řízení a dále byl vybraným obyvatelům osobně předáván dotazník, který se na tuto problematiku zaměřoval.
Česká inspekce životního prostředí a její úloha dle zákona o prevenci závažných havárií
DOBISOVÁ, Simona
Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP, inspekce) je organizační složkou státu zřízenou Ministerstvem životního prostředí, v jejímž čele stojí ředitel a je členěna na ředitelství, deset oblastních inspektorátů a dvě pobočky. Pro tuto diplomovou práci byl zvolen cíl přinést ucelený pohled na činnost ČIŽP dle zákona č. 59/2006 Sb., o prevenci závažných havárií v platném znění (déle zákon). Tuto činnost vykonává ve spolupráci s krajskými úřady a orgány integrované inspekce. Mezi hlavní činnost ČIŽP dle výše zmíněného zákona patří zpracování a projednání návrhu ročního plánu kontrol, organizace kontrol, zpracování výsledné zprávy o kontrole, kontrola dodržování ustanovení zákona provozovatelem a v případě zjištění neplnění těchto povinností oprávnění uložit nápravná opatření či pokutu. Zvolenou metodikou bylo zhodnocení současného stavu pomocí dostupných materiálů, zejména platné legislativy, výročních zpráv, interních předpisů ČIŽP a Ministerstva životního prostředí. Praktická část vychází z teoretických poznatků a dotazníkového šetření provedeného mezi odborníky ČIŽP zabývajících se touto problematikou. Dotazník byl rozdělen na dvě samostatné části. První část je zaměřena na zjištění názorů odborníků. Další část je tvořena testem znalostí odborníků. Oblast platné legislativy byla zaměřena na její komplexnost, rozdělení kompetencí mezi orgány integrované inspekce a krajské úřady, nastavení četnosti kontrol a výši pokut. Z dostupných výsledků je patrná spokojenost s komplexností legislativy, avšak bylo upozorněno na občasnou duplicitu kompetencí jednotlivých orgánů integrované inspekce a krajských úřadů. Nastavení periodicity kontrol a zákonem dané rozmezí výše pokut bylo hodnoceno velice kladně. Další zkoumanou oblastí byla spolupráce s ostatními orgány integrované inspekce a krajskými úřady při společných kontrolách. Oblast byla hodnocena všemi oslovenými odborníky ČIŽP jako naprosto bezproblémová. Další hodnocenou otázkou byla spolupráce s odvolacím orgánem, tedy s Ministerstvem životního prostředí. V této oblasti panuje nespokojenost, a to z důvodu rušení či snižování pokut odvolacím orgánem. Rušení pokut bývá z důvodu procesního pochybení při provádění kontrol či nejednotnost ve výkladu platné legislativy. Oblast personálního zajištění této problematiky byla vyhodnocena jako dostačující s poznámkou, že vzhledem ke snižování počtu pracovníků v rámci úsporných opatření by hrozil podstav. Pokud jde o zařazení inspektorů pod odbor ochrany vod, byla stanovena dvě možná řešení, a to ponechání současného stavu nebo zařazení této problematiky pod odbor odpadového hospodářství, kde je v současné době zařazena i problematika integrované prevence. Poslední sledovanou oblastí je školení nových inspektorů a vzdělávání všech současných. Oblast školení nových inspektorů byla hodnocena jako nedostačující, a to zejména v praktické části. Proto jediným možným řešením je upravit metodický pokyn pro školení nových zaměstnanců tak, aby obsahoval více praktické přípravy. Dalším bodem v této oblasti bylo vzdělávání současným inspektorů. Dále bylo navrženo zavést pravidelné přeškolování inspektorů, a to přibližně jednou za dva roky a vždy při změně legislativy. Poslední zkoumanou oblastí bylo zhodnocení znalostí odborníků na prevenci závažných havárií. Test obsahoval 15 otázek a zúčastnilo se jej deset odborníků. Průměr chyb byl zhruba jedna chyba na odborníka. Tento výsledek lze považovat za velmi dobrý a lze konstatovat, že znalosti jsou na velmi dobré úrovni. Závěrem je nutné dodat, že ČIŽP působí ve zkoumané oblasti jako orgán prevence a tudíž je její kontrolní činnost v této oblasti nepostradatelnou součástí boje při předcházení vzniku závažným havárií.
Analýza účetnictví městského úřadu a vývoj hospodaření s majetkem v městě Dačice
ŠPIČKOVÁ, Tereza
V této diplomové práci je zobrazeno vedení účetnictví a hospodaření s majetkem v městě Dačice. Smyslem práce je rozpoznat odlišnosti ve vedení účetnictví před rokem 2010 a po něm. V roce 2010 došlo k zavedení účetní reformy v oblasti veřejných financí. Analyzovaná účetní jednotka byla nucena tuto reformu respektovat a provést ve svém řízení určité změny. Změny se týkaly zejména směrné účtové osnovy, způsobů účtování a vystavování účetních výkazů účetní závěrky. Dalším cílem této práce bylo zobrazit hospodaření s majetkem v městě Dačice. Bylo zjištěno, že město Dačice se svým majetkem hospodaří dobře, neboť v uvedeném období vykazovalo kladné hodnoty dlouhodobého majetku. Město Dačice muselo tedy po roce 2010 udělat ve vedení účetnictví určité změny, které se ovšem neprojevily na jeho hospodaření.
Reforma veřejné správy po roce 1989
ŠICNEROVÁ, Barbora
Bakalářská práce na téma: Reforma veřejné správy po roce 1989 představuje základní shrnutí uvedené problematiky za účelem pochopení komplexnosti daného tématu. Těm, kteří se o danou problematiku více zajímají, by měla tato práce pomoci utřídit si důležité momenty spojené s reformou veřejné správy v České republice, pochopit jednotlivé rysy reformy a principy veřejné správy a současně i fungování veřejné správy na území Čech, Moravy a Slezska, které je výsledkem této správní reformy. První dvě kapitoly se věnují obecnému popisu systému veřejné správy a reformy veřejné správy. Následující třetí kapitola se zabývá vývojem veřejné správy od vzniku Československé republiky v roce 1918 do roku 1989, kdy dochází k opětovné transformaci na demokratický stát a v souvislosti s tím se objevují první zmínky o potřebě reformy veřejné správy v České republice. Kapitola přibližuje jednotlivá historická období v jejich politických a společenských souvislostech, popisuje důvody a důsledky správních reforem v minulosti a zákony, které tyto změny podmiňovaly. Hlavním tématem, reformy veřejné správy, se zabývá čtvrtá kapitola. Důraz je kladen na reformní kroky jednotlivých vlád republiky v oblasti veřejné správy a na vytvoření vyšších územních samosprávných celků a obcí s rozšířenou působností. Současnou organizací veřejné správy v České republice, realizující se rozdělením na obce a kraje, popisuje pátá kapitola. Poslední kapitola je věnována veřejné správě Jihočeského kraje se zaměřením na novodobé krajské volby a politické klima kraje.
Informační systémy v oblasti státní správy
Růžičková, Veronika ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pachtová, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou informačních systémů (IS) státní správy se zaměřením na tři významné informační systémy -- IS daňové správy, České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) a Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP). V první části práce jsou popsána specifika informačních systémů ve státní správě a strategie a cíle ČR z oblasti e-governmentu a rozvoje konkurenceschopnosti. Dále jsou blíže představeny tři zmíněné informační systémy. V druhé části práce je provedena analýza a zhodnocení ADISu (Automatizovaný daňový informační systém). Analýza je podpořena uvedením příkladů fungování IS v praxi. Budoucí směr vývoje tří zmíněných informačních systémů bude velmi ovlivněn připravovaným zavedením jednoho inkasního místa (JIM). V práci jsou uvažovány významné aspekty a předpoklady projektu JIM, které je třeba před jeho realizací zvážit. Hlavním přínosem práce je postoupení z obecné roviny tvrzení k podrobnější analýze konkrétního IS státní správy podpořené příklady jeho fungování v praxi. Práce slouží jako informační podklad pro ověření obecných tezí o informačních systémech státní správy a pro doplnění informací o současném stavu IS daňové správy, ČSSZ a VZP v souvislosti s připravovaným zavedením jednoho inkasního místa.
Význam public relations pro Ministerstvo financí České republiky
Křivánková, Zuzana ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo potvrdit či vyvrátit hypotézu o tom, zda jsou PR aktivity relations pro státní správu,konkrétně Ministerstvo financí České republiky, skutečně nutností a objasnit pak jejich význam. Teoretická část je zaměřená na vymezení pojmů týkajících se obecně public relations a poté public relations ve státní správě. Praktická část je věnována nejdříve popsání činnosti oddělení Komunikace MF ČR, jež zajišťuje ministerstvu PR aktivity, a poté dotazníkovému šetření a analýze jeho výsledků. Práce je zaměřená převážně na funkce PR aktivit ve státní správě, které jsou předpokladem fungování moderní demokratické společnosti, neboť vláda se musí zodpovídat občanům ze své činnosti. Výsledkem této práce je tvrzení, že public relations pro MF ČR skutečně nutné jsou.
Řízení rizik IT ve státní správě
Ambrož, Ondřej ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Drtil, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku řízení bezpečnostních rizik informačních technologií. Řízení rizik je uceleným procesem, jehož hlavní částí je analýza rizik. Na analýzu rizik je kladen největší důraz v této práci. Nejprve je ve zkratce představena historie řízení rizik a historie bezpečnosti informací. Následuje vymezení základních pojmů a teoretických součástí systému řízení rizik. Důležitou částí této práce je vymezení státní správy a některých jejích specifik. V rámci praktické části je popsán aktuální stav IT v organizaci státní správy a následně je provedena analýza rizik bezpečnosti informací v této organizaci a jsou navržena opatření snižující identifikovaná rizika.
Analýza personální práce
Forman, Michael ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat personální činnosti v reálné organizaci (na ministerstvu České republiky) a poskytnout čtenáři komplexní pohled a zhodnocení aktuální situace personální práce v konkrétním systému státní správy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou, která charakterizuje jednotlivé personální činnosti a praktickou, kde jsou konfrontovány teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi. Nejčastěji používanými metodami výzkumu v této diplomové práci jsou analýza na místě konfrontovaná se základní literaturou, komparace a třídění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   začátekpředchozí125 - 134dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.