Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
NOVOTNÁ, Lenka
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat oblast sociálních důsledků specifických poruch učení. Bezesporu mají specifické poruchy učení mají vliv na školní prospěch a celkové výsledky v rámci školní výuky. Jejich vliv je však mnohem širší a můžeme říci, že přináší jedinci se specifickou poruchou učení určité negativní osobní a sociální důsledky. Jsou stanoveny následující dvě hypotézy: Předpokládám, že skupina dětí se specifickou poruchou učení se bude vyznačovat nižším sebepojetím ve srovnání se skupinou kontrolní. Předpokládám, že skupina dětí se specifickou poruchou učení se bude vyznačovat zhoršenou sociometrickou pozicí ve školní třídě ve srovnání se skupinou kontrolní. V teoretické části diplomové práce je obsaženo vysvětlení základních pojmů souvisejících se specifickými poruchami učení. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány specifickým poruchám obecně, dále konkrétně dyslexii, jejím příčinám, výskytu, projevům a reedukaci. Zmíněny jsou vedle dyslexie i další specifické poruchy učení. Ve druhé polovině teoretické části se zaměřuji na dyslektického žáka a jeho subjektivní obtíže, na rodiče a učitele dyslektického žáka, a na důsledky školní neúspěšnosti a dyslexie na život jedince. Praktická část poté zpracovává samotný výzkum provedený mezi 24 žáky základní školy. Výzkum pomocí nejrůznějších testových metod vyhodnocuje dopady a důsledky specifických poruch učení na sebepojetí žáka a jeho sociometrickou pozici ve školní třídě. Výše zmíněných 24 žáků bylo rozděleno do dvou skupin ? experimentální a kontrolní skupinu, které jsou mezi sebou vzájemně porovnávané.
Vztah mezi sebepojetím a mírou prožívaného stresu u studentů vysokých škol
MAJDIČOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá problematikou sebepojetí a stresu, konkrétně vztahem mezi sebepojetím studentů a prožíváním stresových situací, které souvisejí s vysokoškolským vzděláváním. Vymezení teoretických souvislostí si klade za úkol uvést základní pojmy a znalosti spojené s touto tématikou. Studium na vysoké škole se považuje za náročnou zátěžovou situaci, která může u některých studentů vyvolat celou řadu problémů. V intenzitě prožívání stresu však existují značné interindividuální rozdíly - buď si může osobnost vůči kritickým situacím vytvářet různé obranné mechanismy, nebo je plně zvládat konstruktivním prožíváním a jednáním. Cílem empirické části této práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi sebepojetím studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a prožíváním stresových situací souvisejících se studiem na vysoké škole. Informace potřebné ke zpracování kvantitativního výzkumu byly získány metodou dotazování. Použitou technikou byl vlastní dotazník, který vyplňovali studenti denního i kombinovaného studia. Z výzkumu vyplynulo, že mezi těmito dvěma proměnnými existuje středně silná závislost, tzn. nízké hodnoty sebepojetí odpovídají spíše vysokým hodnotám stresového prožívání. Dále bylo zjištěno, že stresové prožívání nejvíce souvisí se zkouškovou situací nebo veřejným projevem studenta před větší skupinou druhých lidí. Tato skutečnost naznačuje, že situace, které přímo souvisí s hodnocením, vytváří u studentů nejvíce napětí. Proto by bylo vhodné, aby studenti znali různé techniky předcházení a zvládání stresu, a tím se pokusili toto napětí dál redukovat až odstranit. Adekvátní sebepojetí je důležitou podmínkou psychické vyrovnanosti a spokojenosti s vlastním životem, proto by při řešení tohoto problému mohla také významně přispět odborná psychologická péče při poradnách na vysokých školách.
Význam body image v marketingu
Jarošová, Lucie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Každodenní život plný konzumu nám jasně dokládá sílící boj o zákazníka. V konkurenčním boji často vítězí ten, o kterém víme více a lépe. Z hlediska marketingové komunikace je nejvýraznějším prvkem reklama, která ovlivňuje naše spotřební chování prezentací lidí pohledných a štíhlých, jimž se koupí nejrozličnějších výrobků snažíme vyrovnat a docílit tak domnělého pocitu štěstí. Cílem této práce je pomocí obsahové analýzy stanovit nejfrekventovanější prvky body image, které se nejčastěji objevují v reklamách časopisu pro mladé dívky a následně zanalyzovat vazby mezi nimi. Definovat tedy nejčastěji prezentovaný tělesný ideál, s nímž že se tyto dívky, ať již vědomě či nikoli, konfrontují, a který výrazně vstupuje do jejich tělesného sebepojetí. Zjišťuji, že marketéři v naprosto alarmující míře využívají definice krásy prefabrikované kosmetickým, módním a dietním průmyslem, který je na hony vzdálen od běžné populace.
Sebepojetí a identita pubescentů a adolescentů v rámci Jihočeského kraje.
STAŠKOVÁ, Ladislava
Bakalářské práce se zabývá sebepojetím a identitou pubescentů a adolescentů v rámci Jihočeského kraje. Teoretická část vymezuje historii sebepojetí, sebepojetí z pohledu současné psychologie, vysvětluje termíny adolescence, pubescence. Dále se věnuje jednotlivým složkám, které se sebepojetím a identitou souvisejí. Jedná se např. o kognitivní aspekt Já, sebedefinování, temperament, sebehodnocení, hodnoty, motivaci, emocionalitu, sociální prostředí. Práce rovněž informuje o českých a zahraničních výzkumech sebepojetí a sebehodnocení adolescentů. Praktická část informuje o výzkumném vzorku, stanovených výzkumných otázkách a hypotézách, na základě kterých byla zvolena smíšená výzkumná strategie. V rámci kvantitativního výzkumu byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení. Tento kvantitativní výzkum byl doplněn o kvalitativní část výzkumu, jenž spočíval v krátké úvaze o tom ?Jaký jsem a jaký bych chtěl být (co bych chtěl změnit)?.
Dítě se specifickými poruchami učení v rodině.
HUBKOVÁ, Iva
Bakalářská práce sleduje rodinné kontexty specifických poruch učení. Teoretická část popisuje problematiku SPU její druhy, projevy a vliv na vývoj a socializaci dítěte. Pozornost je věnována i rodině a její funkci a roli v kontextu problematiky SPU. Podpora a pomoc, kterou rodiče dítěti poskytují je časově i psychicky velmi náročná a celá rodina se musí na tuto situaci adaptovat. V tomto období potřebují nejen děti, ale i rodiče pomoc a podporu. Pro adekvátní poskytnutí této pomoci je nutné znát odpověď na otázku: Co děti a rodiče vnímají jako nejvíce zatěžující? Na tuto otázku měl přinést odpověď tento výzkum. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativního výzkumného šetření v designu zakotvené teorie provedeného pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly prováděny v šesti rodinách vždy s pečujícím rodičem a dospívajícím dítětem. Hloubka získaných informací, podrobný popis a vyprávění respondentů umožnily pochopit celou šíři problému a vytipovat nejvíce zatěžující témata. Poskytl informace o nejdůležitějších úskalích v životě rodin a dětí, které se utkaly s poruchou učení, a odhalil skutečnost, že ve společnosti stále přetrvává odmítavý postoj a předsudky k takto znevýhodněným dětem. Tyto předsudky jsou založeny na nedostatku informací, které předurčují přístup spolužáků, učitelů. Mohou mít i vliv na přístup rodiny. Výsledky výzkumu dále odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci dětem i rodičům. Mohly by sloužit jako zdroj informací ke zlepšení práce s těmito rodinami a dětmi v poradenské péči. A také jako zdroj informací pro rodiny dětí s SPU i širší veřejnost.
Zdravotně sociální rizika obezity a nezdravého životního stylu ve vztahu k sebepojetí pubescentů a adolescentů
SCHUSTER, Jan
Záměrem práce bylo specializovat se ve výzkumu na nový netradiční přístup ke snižování hmotnosti pubescentů a adolescentů s nadváhou a obezitou prostřednictvím navození příznivých změn v sebekontrole a sebeúctě intervenčním pohybovým programem. Cílem je nejen určit postup pro snížení nadváhy, ale popsat i korelace psychických stavů a sociálních rizik nadváhy a obezity u pubescentů a adolescentů. Základem obsahu programu jsou jógové techniky a jógové sestavy. Ve výzkumném šetření bylo sledováno 224 účastníků a intervenční program absolvovalo 133 účastníků šetření ve věkových kategoriích pubescence a adolescence. Program byl aplikován v délce dvanácti týdnů. Po absolvování intervenčního pohybového programu došlo ke snížení tělesné hmotnosti, BMI a pozitivním signifikantním změnám v úbytku množství podkožního tuku a snížení depresivních stavů a úzkosti u účastníků programu. Celkově byla antropometrická měření provedena u 1136 účastníků. Stanovené hypotézy potvrdily správný předpoklad účinku intervenčního pohybového programu. Zjištěné údaje byly statisticky zpracovány a vyhodnoceny ve spolupráci s Gerstnerovou biomedicínckou laboratoří ČVUT Praha.
Problémy sebepojetí mladého dospělého člověka v české společnosti a pomoc sociálního pracovníka při jejich řešení
JELÍNKOVÁ, Eva
Práce se zabývá tématem problémů sebepojetí mladého dospělého člověka z pohledu psychologie. Působení společenských prvků na vstup do dospělosti je možné pozorovat skrze individualismus, konzum a kvalitu života, které ovlivňují dvě nejdůležitější životní oblasti, práci a vztahy. Hlavní část práce je zaměřena na problémy sebepojetí mladého dospělého člověka v návaznosti na (ne)spokojenost v sociální rolích, které obsahují různá očekávání. Nespokojenost člověka může být zapříčiněná preferencí ideálního ?já?, které není v souladu se skutečnými požadavky ze strany sociálního prostředí. To může mít negativní dopady na sebepojetí a sociální fungování dospělého jedince. Při vzniklých problémech sebepojetí, jež mohou mít důsledky v psychických potížích, se jedinec obrací na sociálního pracovníka. Teoretická východiska jsou aplikována na konkrétní oblasti sociální práce (sociální práce s mladými dospělými, sociální práce s rodinou, manželské a rodinné poradenství).
Edukační model psychotréninkové praxe na bázi integrální jógy u pubescentů
BRŮŽKOVÁ, Simona
Tato práce se zabývala zlepšením koncentrace a sebepojetí u pubescentů pomocí 5-týdenního intervenčního psychotréninkového programu.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
MÄSIAROVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá vlivem specifických poruch učení na self-koncept žáka a na jeho sociometrické postavení ve třídě. Žák, který trpí jakoukoliv ze specifických poruch učení, musí při nástupu do školy čelit mnohým těžkostem. To, jakým způsobem ho přijímají jeho spolužáci a to jakým způsobem se se svou poruchou vyrovnává on sám, ovlivňuje jeho sociometrické postavení ve třídě i jeho self-koncept. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na objasnění pojmů self-koncept, self-esteem a self-efficacy v souvislosti s žákovou motivací k učení, jeho angažovaností v procesu učení a v souvislosti s jeho zvládáním obtížných situací. Je zde zmíněna i otázka začlenění dětí se specifickými poruchami do vyučování v interakci s jejich normativními spolužáky. Praktická část práce je již zaměřena na samotný výzkum na základní škole a získané údaje jsou zapsané v přehledných tabulkách a grafech.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
MATĚJKOVÁ, Klára
Diplomová práce se zaměřuje na sebepojetí a emocionální aspekty žáků se specifickými poruchami učení ve středním školním věku. Specifické poruchy učení přináší žákům komplikace nejen ve vzdělávacím procesu, ale mají také dopad na sebehodnocení žáků. Práce je rozčleněna na dvě části. Teoretická část vymezuje jednotlivé pojmy související s tématem tak, jak je uvádí odborná literatura. Cílem je poskytnout čtenáři základní informace pojící se s touto problematikou. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu. Záměrem výzkumu bylo porovnání žáků se specifickými poruchami učení a žáků bez této diagnostiky. Součástí praktické části je stanovení cílů a hypotéz, charakteristika zkoumaného vzorku, uvedení použitých metod sběru dat a následný rozbor a interpretace získaných informací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.