Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce pohybujících se objektů ve videu s využitím neuronových sítí pomocí Android aplikace
Mikulec, Vojtěch ; Kiac, Martin (oponent) ; Myška, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zrealizováním funkčního řešení problematiky klasifikace účastníků dopravního provozu pomocí mobilních zařízení s operačním systémem Android. Cílem je vytvořit Android aplikaci, která klasifikuje vozidla v reálném čase za použití zadní kamery a ukládá časové značky klasifikace. Testování probíhá převážně na vlastní, různě modifikované datové množině. Je natrénováno celkem pět modelů a změřeno zatížení hardwaru při použití každého z nich. Nejlepší přesnosti klasifikace dosahuje předtrénovaný model sítě MobileNet, který je dotrénován o 6 tříd – 62,33 %. Výsledky jsou shrnuty a v závěru je formulováno, jakým způsobem je možné rychleji a přesněji analyzovat dopravní data.
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidel MHD
Sýkora, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá vývojem pojišťovnictví, a to od prvních náznaků pojišťování po současnost. Také vysvětluje veškeré důležité pojmy, které s touto problematikou souvisí. Dále se zaměřuje především na neživotní pojištění, oblast odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidel. Nabízí pohled do historie brněnské městské hromadné dopravy. Popisuje současnou situaci a nahlíží do vizí budoucnosti. V neposlední řadě poukazuje i na riziková místa a území s nejvyšší četností dopravních nehod městské hromadné dopravy ve městě Brně
Funkční testování sběrnice CAN Flexible Data-Rate
Macek, Mojmír
Tématem diplomové práce je transfér informací ve vozidlech pomocí sběrnicových systémů. Teoretická část práce se věnuje popisu komunikace jako prostředku pro sdělování informace a způsobu komunikace mezi jednotlivými technickými systémy prostřednictvím sdělovacích sítí. Dále shrnuje specifika vybraných komunikačních systému. Praktická část práce zahrnuje experiment, pro který bylo zapotřebí sestavení modelu sběrnice specifikace CAN FD. Za účelem komunikace bylo stěžejní programování protokolu SPI na hradlovém poli pro zajištění přístupu ke CAN FD kontroléru. Výsledkem je test příjmu a vysílání na sběrnici a test časování pro čtení i zápis dat.
Bezpečnost přepravy nebezpečných chemických látek
Neužil, Filip
Bakalářská práce se zabývá problematikou přepravy nebezpečných látek, a to zejména cestou silniční dopravy. Dále se práce věnuje základním právním předpisům vztahujících se k přepravě nebezpečných látek, značení vozidel přepravující nebezpečné látky a případným haváriím, které se odehrály při jejich přepravě. U vybraných nebezpečných látek jsou uvedeny jejich fyzikální, chemické a toxikologické vlastnosti jako názorný příklad s jakými nebezpečnými látkami se běžně setkáváme v každodenním životě, aniž by si to většina lidí plně uvědomovala. Poslední část této práce se věnuje konstrukci automobilových cisteren pro přepravu nebezpečných a to zejména pohonných látek, jejich bezpečnostní výstrojí a povinnou výbavou. Nakonec bylo provedeno závěrečné zhodnocení rizik a hrozících nebezpečí, která mohou nastat při přepravě nebezpečných látek.
Výpočetní model a analýza jízdní dynamiky vozidla
Mrázek, František ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vytvoření výpočetního modelu a analýze jízdní dynamiky vozidla v souvislosti s principy a zákony, které úzce souvisí s jízdní dynamikou vozidla. Do modelu použijeme klíčové fyzikální jevy související s jízdní dynamikou vozidla, vhodné pro jejich modelování a analýzu. Model bude demonstrovat v několika vhodně zvolených situacích jízdní dynamiku vozidel a tím vytvoří možnost porovnat výsledky s daty získanými z volně dostupných publikací a testů.
Stanovení základních emisí z výfuků osobních vozidel ve vybraných úsecích dopravní trasy
KAHUDA, Jan
Tato diplomová práce se zabývá problematikou znečišťování životního prostředí produkcí škodlivých látek ze spalovacích motorů automobilů a výpočtem produkce základních škodlivých látek emitovaných z výfuků osobních vozidel pohybujících se po vybraných úsecích dopravní trasy. Cílem práce bylo vypočítat množství produkovaných základních škodlivých látek, dle skladby vozového parku na zvolených sledovaných úsecích dopravní trasy. K analýze byly vybrány tři úseky pozemních komunikací ve městě České Budějovice. Provedením analýzy sestavy vozového parku, zjištěním intenzity dopravy, průměrné rychlosti vozidel a plynulosti dopravy na dané dopravní trase byly získány hodnoty pro výpočet produkce emisí speciálním výpočtovým programem MEFA 13.
Strategie inovací emisních stanic
Marušková, Helena ; Růžička, Miroslav (vedoucí práce) ; Tichá, Ivana (oponent)
Disertační práce na téma Strategie inovací emisních stanic se zabývá marketingovými strategiemi a inovacemi stanic měření emisí v České republice. Teoretická část práce je věnována odborné literatuře a popisuje marketingové prostředí, SWOT analýzu, marketingové strategie, marketingový mix a jeho několik P. Dále se zaměřuje na inovace a inovační strategie, různé druhy marketingového výzkumu, emise výfukových plynů spalovacích motorů, homologační předpisy a pravidelné měření emisí na stanicích měření emisí v České republice a ve světě. Cílem této disertační práce je popsat a analyzovat současnou situaci a vypracovat strategii inovací emisních stanic. Praktická část práce je věnována analýze marketingového prostředí (PEST analýza a analýza mikrookolí), ze které vychází SWOT analýza stanic měření emisí a dále jsou popsány jednotlivé složky marketingového mixu SME. Kapitola Marketingový výzkum SME je rozdělena na kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum, kde jsou uvedeny jednotlivé otázky, grafy a odpovědi vyplývající z marketingového výzkumu. Kvantitativní výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní marketingový výzkum získává odpovědi na základě řízených rozhovorů. Na závěr je uvedeno několik návrhů inovací, vyhodnocení výzkumných otázek a shrnutí výsledků jednotlivých kapitol, ze kterých vyplývá, že příliš přísné limity škodlivých emisí nevedou k jejich skutečnému snižování. Intervaly pravidelných kontrol na SME jsou nastaveny správně a není potřeba je měnit. Vytvoření centrálního informačního systému společného pro STK i SME a zavedení kamerového systému jsou potřebné změny nejen na stanicích technických kontrol, ale i na stanicích měření emisních. Vzhledem ke stále se zvyšujícímu počtu a stáří vozidel a zejména tomu, že současné emisní kontroly vozidel v nezatížených režimech motorů nejsou schopné odhalit veškeré poruchy, je nutná nová metodika měření emisí.
Re-identifikace automobilů pomocí registrační značky
Hažmuka, Tomáš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a tvorbou aplikace pro reidentifikaci vozidel ve dvou videích. Práce popisuje metody zpracování obrazu a detekci objektů v něm a identifikaci symbolů. Vytvořená aplikace používá knihovnu OpenCV k velkému množství úkonů. Aplikace je napsaná v jazyce C++, standart C++11. Tato práce se dále popisuje otestování aplikace na vstupních datech včetně natrénování referenčních dat.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci prvků aktivní bezpeč. vozidel.
Havel, Jan ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci je provedena rozsáhlá rešerše prvků aktivní bezpečnosti v současných vozidlech z oblasti kondiční, ovládací a pozorovací bezpečnosti. U vybraných prvků jsou detailně popsány požadavky na ně kladené a moderní konstrukční řešení. Dále je zpracován přehled vybraných prvků podle zvolených výrobců a zhodnoceny předpokládané trendy vývoje v budoucnosti.
Analýza hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na dopravním prostředí.
SKALIČKA, Jiří
Cílem mé práce je provedení měření hmotnostní koncentrace polétavého prachu v silniční dopravě v závislosti na dopravním prostředí a charakteru dopravní trasy. V práci je uveden přehled naměřených hodnot z jednotlivých míst měření, která se lišila v intenzitě provozu a ve velikosti zdrojů prachových částic. Měřením jsou získány objektivní informace o skutečném vlivu pohybu vozidel v silniční dopravě na znečištění ovzduší emisemi z nespalovacích procesů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.