Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Základní atletický trénink budoucích atletů
Greinerová, Monika ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název: Základní trénink budoucích atletů Cílem této práce je analýza výkonnostního vývoje testového souboru dětí a mládeže po absolvování roční základní atletické přípravy. Dalším cílem bylo zjištění rozdílu velikosti výkonnostního přírůstku mezi dívkami a chlapci v jednotlivých ročnících a mezi skupinami s různou četností tréninku. Testování bylo provedeno na skupině atletů ve věku 12 - 15 let v 6. -9. ročníku. Testovaní prošli vstupním měřením, následnými kontrolními a výstupními měřeními. Účastnili se množství závodů, jejichž výsledky jsem zaznamenala a také vyhodnotila. Vstupní měření proběhla v září 2013, výstupní měření následně po roce, v září 2014. Výsledky byly přepočteny, porovnány a vyhodnoceny. Ve své práci jsem zkoumala velikost výkonnostních přírůstků chlapců a dívek z jednotlivých ročníků za jeden rok. Porovnávala jsem rozdíl v přírůstcích výkonnosti jednak u chlapců a dívek, jednak u dětí trénujících s různou týdenní četností. Potvrdilo se, že děti, které trénovaly týdně více než 3x, dosáhly rychlejšího výkonnostního růstu a lepších výsledků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií
Pavlíková, Tereza ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií Cíl: Cílem této práce je zjistit pohled žáků gymnázií ve vybraných krajích na výuku atletiky v hodinách tělesné výchovy a jejich vztah k tomuto sportu i k jednotlivým disciplínám. Metody: Práce je postavena na kvantitativním výzkumu prováděném mezi žáky 3. a 4. ročníků gymnázií ve vybraných krajích České republiky. Získaná data z dotazníkového šetření byla zpracována v programech Microsoft Excel a SPSS. Byly zjištěny základní popisné charakteristiky, které byly zpracovány do tabulek a grafů, a v závislosti na povaze proměnných byly výsledky ověřovány pomocí Chí-kvadrát testu, Mann-Whitneyho neparametrického testu a Spearmanova koeficientu pořadové korelace. Testy byly prováděny na 5%, příp. 1% hladině významnosti. Výsledky: Atletiku vnímá 40,1 % dotázaných žáků negativně, přitom svůj vztah hodnotí jako záporný častěji dívky než chlapci. Největší vliv na vnímání tohoto sportu mají učitelé tělesné výchovy, ale odvíjí se i od úrovně pohybové aktivnosti. Převažuje orientace hodin na osvojení dovedností v jednotlivých atletických disciplínách, ale hodnocení mnohdy stále zohledňuje jen podaný výkon. K preferovaným atletickým disciplínám patří skok do dálky, sprinty, hod kriketovým míčkem a štafetový běh (poslední dvě zmíněné jsou ale v...
Hodnocení sportovní přípravy výkonnostní běžkyně na 400 m
Antošová, Dominika ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení sportovní přípravy výkonnostní běžkyně na 400 m Zpracovala: Dominika Antošová Vedoucí bakalářské práce: doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA. Cíle práce: Cílem práce je zhodnocení sportovní přípravy výkonnostní běžkyně na 400 m ve vybraném ročním tréninkovém cyklu. Zkusím popsat vývoj výkonnosti běžkyně a zhodnotit vybrané tréninkové ukazatele, které její výkonnost nejvíce ovlivnily. Pokusím se zdůvodnit pokles výkonnosti běžkyně a následně poukázat na příčiny vzestupu výkonnosti v průběhu sledovaného ročního tréninkového cyklu. Metodika práce: K zodpovězení výzkumných otázek jsem využila obsahovou analýzu tréninkových dokumentů výkonnostní běžkyně specializující se na trať 400 m. Stěžejně zhodnotím roční tréninkový cyklus 2015/16, který byl rozhodující, poněvadž v něm běžkyně dosáhla pravidelnou systematickou činností nejvyšší sportovní výkonnosti v průběhu své závodní kariéry. Z tréninkových dokumentů jsem zjišťovala a charakterizovala obecné tréninkové ukazatele a speciální tréninkové ukazatele. Výsledky práce: V práci byla provedena periodizace ročního tréninkového cyklu 2015/16, v jehož průběhu docházelo ke změnám v objemu a intenzitě tréninkového zatížení. Při sledování výkonnosti běžkyně na specializované trati 400 m lze zaznamenat v průběhu sledovaného období...
Atletka v základní a specializované etapě tréninku
Stoklasová, Lucie ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Komínková, Linda (oponent)
Athlete in basic and special period of training Objectives: The aim of subject bachelor thesis is try to find the starting point of future vocational career, based on the selfreflexion of author's life story. The starting points should determine life direction and vocational career of author which can be used in coach practice. Methods: This work uses methods of analysis, autoanalysis, comparison and selfreflexion. Results: The aims has been fulfilled. On the base of recapitulation of life story, the author realized the direction of future vocational career. Keywords: track and field, basic and special period of athletic training, child development, developmental psychology, psychosocial development of child, training, general training
Vliv strečinku na výkon žáka v atletice
Nováková, Magdalena ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Stupková, Michaela (oponent)
Název práce: Vliv strečinku na výkon žáka v atletice Cíle práce: Odlišnost názorů na strečink jako součást sportovního tréninku je velká, proto si tato práce klade za cíl prokázat nebo vyvrátit jeho vliv na výkon. Práce by měla přispět k tomu, aby se informovanost tuzemských atletických trenérů zvýšila a výsledky se začaly aplikovat prakticky. Tato práce má také za cíl prokázat, zda míra zkrácených svalů ovlivňuje rychlostní a vytrvalecký výkon žáka. Práce se zajímá také o to, zda striktně dodržovaný strečinkový plán zmírní míru zkrácených svalů. Metoda: Diplomová práce je koncipována jako experimentální studie. Studie se zúčastnilo 30 probandů, kteří byli rozděleni do dvou skupin. K hodnocení výsledků je využíván standardizovaný test zkrácených svalů dle Jandy a běh měřený ručními stopkami na 2x40 a 600 metrů. Výsledek: V žákovském věku existují velké rozdíly mezi jedinci, kteří jsou téměř stejně staří a provozují stejný sport. Existují jedinci, kteří nemají zkrácené svaly, naopak také tí, kteří mají zkrácenou téměř každou svalovou skupinu. Míra zkráceného svalu neovlivňuje výkon žáka v atletice. Výkony na sprinterské i vytrvalecké trati byly zhoršeny nebo i zlepšeny bez závislosti na tom, zda došlo u probanda k protažení svalových skupin. Skupina dodržující strečinkový plán se v průměru zhoršila...
Přehled literatury o atletické disciplíně běh na 400 m (přehled a hodnocení)
Krupičková, Zuzana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název bakalářské práce: Přehled literatury o atletické disciplíně běh na 400 m (přehled a hodnocení) Cíle práce: pomocí nashromáždění a zpracování vybraných odborných literárních zdrojů provést přehled literatury týkající se problematiky sportovní přípravy v běhu na 400 m Metody práce: pro přehledovou studii byla použita metoda analýzy nashromážděných literárních zdrojů a následně metoda literární rešerše tématicky se týkající sportovní přípravy v běhu na 400 m Výsledky práce: Zjistili jsme, že problematikou běhu na 400 m se zabývalo devět autorů závěrečných Trenérské školy při UK FTVS, dále čtyři autoři bakalářských prací a třicet čtyři autorů diplomových prací. Autorů studujících na jiných školách a jejichž práce byly dostupné ke zpracování se touto problematikou zabývali také čtyři. Také jsme zjistili, že plno závěrečných prací bylo vytvořeno našimi elitními atlety jako byli Trousil, Hegyes, David, Kratochvílová, Fuchsová, Kocembová nebo Tylová. Velké množství závěrečných prací bylo zpracováno velmi úspěšnými trenéry (Váňa, Zahořák, Moravec). Klíčová slova: sportovní příprava, běh na 400 m, literární rešerše, silový trénink v běhu na 400 m
Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií
Pavlíková, Tereza ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií Cíl: Cílem této práce je zjistit pohled žáků gymnázií ve vybraných krajích na výuku atletiky v hodinách tělesné výchovy a jejich vztah k tomuto sportu i k jednotlivým disciplínám. Metody: Práce je postavena na kvantitativním výzkumu prováděném mezi žáky 3. a 4. ročníků gymnázií ve vybraných krajích České republiky. Získaná data z dotazníkového šetření byla zpracována v programech Microsoft Excel a SPSS. Byly zjištěny základní popisné charakteristiky, které byly zpracovány do tabulek a grafů, a v závislosti na povaze proměnných byly výsledky ověřovány pomocí Chí-kvadrát testu, Mann-Whitneyho neparametrického testu a Spearmanova koeficientu pořadové korelace. Testy byly prováděny na 5%, příp. 1% hladině významnosti. Výsledky: Atletiku vnímá 40,1 % dotázaných žáků negativně, přitom svůj vztah hodnotí jako záporný častěji dívky než chlapci. Největší vliv na vnímání tohoto sportu mají učitelé tělesné výchovy, ale odvíjí se i od úrovně pohybové aktivnosti. Převažuje orientace hodin na osvojení dovedností v jednotlivých atletických disciplínách, ale hodnocení mnohdy stále zohledňuje jen podaný výkon. K preferovaným atletickým disciplínám patří skok do dálky, sprinty, hod kriketovým míčkem a štafetový běh (poslední dvě zmíněné jsou ale v...
Využití metody FMS u atletů dorostenecké a juniorské kategorie
Sachová, Zuzana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
diplomové práce Název závěrečné práce Využití metody FMS u atletů dorostenecké a juniorské kategorie Zpracovala: Bc. Zuzana Sachová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíl práce: Cílem této diplomové práce bylo upozornit na možnosti vstupu a využití nové metody vycházející z fyzioterapie ve sportovní přípravě a tréninku především mladých sportovců, kterou vytvořil Gray Cook a nazývá se Functional movement screening. Konkrétně pak seznámit se s metodou FMS a možnostmi jejího využití při identifikaci základních pohybových vzorů u atletů dorostenecké a juniorské kategorie. Ke splnění cíle bylo použito krátké testování, dvou záměrně vybraných testů z již zmíněné metody Graye Cooka, u deseti atletů dorostenecké a juniorské kategorie. Metodika práce: K sepsání práce jsem využila poznatky ze dvou hlavních publikací Graye Cooka a dále jsem shrnula poznatky a závěry ze zahraničních článků a studií zabývající se problematikou metody FMS, jak jejími principy, vztahy ke sportovnímu výkonu a prevenci zranění, tak normativními daty. Důležité byly rovněž studie zabývající se využitím testování FMS u mladých sportovců, na základě kterých, jsem se rozhodla provést krátké testování na dvou vybraných testech právě u atletů dorostenecké a juniorské kategorie. V rámci hodnocení kvality pohybu jsem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.