Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Navrhování konstrukcí s FRP výztuží
Matušíková, Anna ; Vácha, Jaroslav (oponent) ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce)
Práce uvádí a porovnává volně dostupné software pro posuzování únosnosti konstrukcí s~FRP výztuží. Je zde popsána teorie a návrh algoritmu vlastního výpočetního programu pro konstrukce vyztužené nekovovou výztuží, které jsou zatížené kombinací normálové síly a ohybového momentu s~vlivem nebo bez vlivu zvýšené tepoty působící na betonový prvek. Ve druhé části práce je vypočtena teoretická únosnost a hodnoty průhybu prvku s~FRP výztuží bez zatížení teplotou a únonost prvku s FRP výztuží s~uvažováním zatížení teplotou. Jedná se o přepočet zatěžovací zkoušky. Na závěr je provedeno porovnání výsledků s~prakticky naměřenými hodnotami z nedávno provedených zatěžovacích zkoušek prováděných na Ústavu BZK při Fakultě stavební VUT v Brně.
Deformačně napěťová analýza rázem zatížené přední části automobilu.
Hrubý, Jaroslav ; Vémola, Aleš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovou analýzou deformace a napětí rázem zatížené přední části automobilu Škoda Octavia II. generace využitím explicitního přístupu metody konečných prvků (MKP). Cílem této práce je posouzení odolnosti přední části vozu při tomto rázovém namáhání a porovnání dat, které byly získány z počítačové simulace nárazu vozidla s pevnou nepoddajnou bariérou, s přístupy využívaným ve vědní disciplíně s názvem Soudní inženýrství. Porovnání počítačové simulace nárazu vozidla s tuhou bariérou bude provedeno s korelační metodou a metodou tzv. energetického rastru.
Vliv přísad redukujících smrštění na reologické vlastnosti vysokopevnostního betonu
Červenka, Jiří ; Kucharczyková, Barbara (oponent) ; Daněk, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv přísad redukujících smrštění na reologické vlastnosti vysokopevnostního betonu. První část je zaměřena na vysokopevnostní betony po stránce jejich složení a vlastností. Druhá část obsahuje podrobný rozbor problematiky smršťování cementových kompozitů. Celkové smrštění je rozděleno na jednotlivá elementární smrštění. U každého je podrobně popsána podstata jeho vzniku včetně faktorů ovlivňujících jeho velikost. V další části jsou pak uvedeny základní přísady používané k omezení smrštění cementových kompozitů. Experimentální část práce je zaměřena na zkoumání vlivu přísad redukujících smrštění při přípravě vysokopevnostního betonu. Díky využití smršťovacích žlabů pro měření poměrných přetvoření bylo možno stanovit průběh smrštění ihned po uložení betonu do formy a získat tak úplný záznam o objemových změnách vysokopevnostního betonu během jeho tuhnutí a tvrdnutí. V závěru práce je proveden celkový rozbor a zhodnocení provedených experimentů a získaných výsledků.
Tříosý snímač síly
Černý, Hynek ; Krejčí, Petr (oponent) ; Houfek, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývala návrhem snímače sil, který měl měřit síly nezávisle ve třech osách. Požadovaným výstupem práce bylo také vypracování výrobních výkresů. Návrh a optimalizace tvaru a rozměrů snímače probíhala hlavně v programu ANSYS. Důležitou částí práce bylo vyjádření finálních vztahů pro výpočet sil jak analyticky pomocí prosté pružnosti pevnosti, tak také pomocí numerické metody konečných prvků. Poslední částí práce bylo experimentální měření, které mělo ověřit správnost obou postupů při vyjadřování sil a také správnou funkčnost snímače.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Svratku
Kovář, Jaroslav ; Žák, Stanislav (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá provedením deformační a napjatostní analýzy reálné mostní příhradové konstrukce. Tato konstrukce je modelována jako rovinná prutová soustava. Úvodní část se věnuje teorii, která je dále použita pro výpočty. Výpočtová část se věnuje porovnání staticky určité a neurčité varianty konstrukce pro zatížení vlastní tíhou a při zatížení průjezdem vlaku. Analytické výpočty jsou numericky verifikovány programem ANSYS. V práci je také posouzena koncentrace napětí při vypadnutí nýtu z konstrukce. Další část práce se věnuje prostorovému modelu mostu, který je srovnán s modelem rovinným.
Analýza odvalování rolny na čepu turbodmýchadla
Pazour, Martin ; Žatko, Miroslav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je popis pohybu roleru u VNT turbodmychadla. Diplomová práce je vytvořena ve spolupráci s vývojovým střediskem firmy Honeywell v Brně. Práce obsahuje rešerši zabývající se ovládáním turbodmychadel a možnosti řešení kontaktních úloh. V práci je dále rozebrána problematika statického a dynamického namáhání. Tato namáhání jsou podložena počítačovými výpočty v programu Ansys. V závěru jsou doporučeny jakých rozměru a součinitelů tření je nejvhodnější použít z hlediska minimálního opotřebení kontaktních součástí.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu lehokola.
Verner, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Práce obsahuje deformační, napjatostní a bezpečnostní analýzu rámu lehokola firmy AZUB. Po seznámení s historií, definicí prutu, prutovými předpoklady a vytvoření výpočtového modelu rámu, se přešlo k samotnému řešení problému. Byly kontrolovány 3 zátěžné stavy - klid / rovnoměrná jízda, brzdění a šlapání. Třetí stav byl podroben hlubší analýze. Řešen byl i průhyb rámu v jednom zvoleném místě pro všechny stavy. Spočteny byly VVÚ, redukované napětí a bezpečnost. Pro první stav proběhlo srovnání s MKP. Byl také vytvořen program v jazyce MATLAB, zvládající výpočet uživatelem zvolené geometri e rámu a zatížení.
Deformační a napjatostní analýza nárazníkové částí automobilu při rázovém zatěžování
Nedělka, Pavel ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním deformaeni-napi»ových stavu přední deformační zóny závodního auta při podmínkách rázového zatížení užitím metody konečných prvků. Tento typ úlohy se řadí mezi rychlé dynamické dije, a proto byl použit řešič s explicitní formulací metody konečných prvků. Pro výpočet byl použit program LS-DYNA. Cílem práce je posouzení vlivu této deformační struktury na změnu kinetické energie vozu a množství pohlcené energie při čelním nárazu.
Nejistota měření přetvoření a mechanického napětí pomocí odporových tenzometrů
Dokoupil, Pavel ; Vlk, Miloš (oponent) ; Koška, Petr (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá stanovením nejistoty měření přetvoření a mechanického napětí pomocí odporových tenzometrů. V práci jsou uvedeny dvě metody pro stanovení nejistoty měření. Metody GUF a MMC jsou následně aplikovány na měření prováděná odporovými tenzometry. Stanovení nejistoty měření bylo provedeno pro přetvoření měřené jednoosými a dvojosými tenzometry. Nejistota mechanického napětí byla stanovena pro jednoosé tenzometry, kříže a růžice. Pro měřené přetvoření a vypočtené mechanické napětí byly vytvořeny universální matematicko–technické modely, které lze následně aplikovat na standardní i speciální měření, jako jsou vysokoteplotní nebo měření v radiačním poli. Jednotlivé dílčí složky nejistoty přetvoření a mechanického napětí jsou rozebrány z hlediska velikosti chyby a tvaru pravděpodobnostní funkce, které mohou nabývat. Největší důraz byl kladen na chyby ovlivňující měřené přetvoření, jako jsou vlastnosti tenzometru, instalace a provozní vlivy, vnější a časové vlivy a vliv měřeného objektu. Chyby ovlivňující mechanické napětí jsou uvedeny a rozebrány dvě, a to chyba modulu pružnosti a chyba Poissonova čísla. Práce je koncipována jako souhrn informací vztahující se k chybám měření pomocí odporových tenzometrů a metod pro stanovení nejistoty měření tak, aby příslušný experimentátor mohl zde obsažené informace a metody aplikovat na příslušná měření. V závěrečných kapitolách jsou pro jednoosou a dvojosou napjatost uvedeny reprezentativní příklady stanovení nejistoty měření napjatosti dle metody GUF a MMC. Dále je proveden experiment, který porovnává naměřené hodnoty přetvoření, mechanického napětí a stanovených nejistot měření z několika různých typů tenzometrů při různých teplotách s teoretickým výpočtem přetvoření a mechanickým napětím. Experiment byl proveden na snímači posuvu, který pracuje na elementárním principu zatížení ohybem.
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Laštovica, Karel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o zkušebním jednoválcovém motoru, výpočtu jeho termodynamického cyklu, návrhu pístu, návrhu a pevnostní kontrole oka ojnice. V úvodu je uveden princip funkce spalovacích motorů a jejich základní rozdělení a použití. Vlastní práce obsahuje pět částí: zadané počáteční parametry, výpočet termodynamického cyklu, výpočet hmotnosti pístní skupiny, výpočet sil působících na pístní skupinu a pevnostní kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky výpočtu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.