Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hasičská zbrojnice
Pospíchal, Libor ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracování studie a projektové dokumentace pro novostavbu hasičské zbrojnice typu P v Polné. Stavba je navržena na místě původní hasičské zbrojnice, která již byla ve špatném technickém stavu a nevyhovovala novým požadavkům. Zbrojnice se nachází na parcele č. 91/5 s přilehlými č.p. 91/11, 91/10, 91/7, 91/8, 91/9, 91/6, 2684, 2693. Pozemek je mírně svažitý. Objekt je samostatně stojící, částečně podsklepený se třemi nadzemními podlažími. Svislou nosnou konstrukci v suterénu tvoří zdivo ze ztraceného bednění a v nadzemních podlažích vápenopískové zdivo YTONG SILKA. Vodorovné nosné konstrukce jsou navrženy z předpjatých panelů Spiroll. Střecha je navržena jako jednoplášťová plochá se spádovou vrstvou z cementové lité pěny. Objekt se skládá ze dvou částí – administrativně-provozní části a garáže zásahových vozidel s příslušnými sklady. Hlavní vstup a výjezd vozidel je orientován na jihozápad. Administrativa zbrojnice je umístěna ve 3.NP. Prostory pro hasičskou jednotku se nachází v druhém nadzemním podlaží, šatny se sklady oděvů v prvním nadzemním podlaží. V podzemním podlaží je navrženo technické zázemí. Část pro garážová stání automobilů je navržena přes dvě nadzemní podlaží a je ukončena plochou jednoplášťovou střechou. Projektová dokumentace je navržena v souladu s platnými zákony, vyhláškami, předpisy a technickými normami.
Analýza vzniku blokovacích stop v závislosti na zpomalení vozidla
Svoboda, Lukáš ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické části, práce uvede čtenáře do dané problematiky a seznámí ho se základy fyziky působící v přímočarém neboli translačním pohybu vozidla a během jeho brzdění, jako je rozdělení pojmů adheze a tření, skluz, prokluz, výpočtové vztahy a jiné. Po kapitole mechaniky vozidla následují dvě pro tuto problematiku klíčové kapitoly, a těmi je kapitola o pneumatice, jejím složení a vlastnostech, a kapitola o ABS a jiných podstatných podpůrných brzdných systémech. Praktická část se zabývá měřením zpomalení, pozorování tvorby kluzné stopy na vozovce a následným vyhodnocením dat ve formě výpočtů a grafů.
Požární stanice
Kárníková, Iva ; Burianová, Lenka (oponent) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zpracovaná ve formě projektové dokumentace stavby. Jedná se o novostavbu požární stanice typu P3. Objekt je dispozičně řešen dle ČSN 73 5710 Požární stanice a požární zbrojnice a obsahuje prostory pro administrativu, denní a noční pohotovost, výukové prostory, nástupní komunikace pro hasiče, prostory pro fyzickou přípravu, prostory technického zázemí požární stanice a garáže požární techniky. Konstrukční systém je stěnový z vápenopískových cihel kombinovaný se systémem sloupovým z železobetonu. Stropní konstrukce je tvořena předpjatými dutinovými panely. Zastřešen je jednoplášťovými plochými střechami. Z vnější strany je objekt kontaktně zateplen.
Návrh malé víceúčelové nádrže v k.ú Velké Albrechtice
Novák, Radomír ; Hynánková,, Eva (oponent) ; Kriška-Dunajský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší sestavení algoritmu výpočtů pro transformaci povodňové vlny v programu Excel a jeho následné využití pro návrh malé víceúčelové nádrže. Výpočet zohledňuje jak samotné vypouštěcí objekty, tak polohu a rozměr bezpečnostního objektu, zatopené plochy a objemy, návrhovou povodeň aj. další parametry. Součástí práce je také matematická modelace ztrát z průsaku hrází a vsaku do podloží zátopové oblasti v programu Hydrus 2D. Protože je vodní dílo významným krajinotvorným prvkem, návrh zohledňuje také estetické hledisko, mezi které patří návrh litorální zóny, tvar stálého nadržení a prostor pro vznik promenády.
Hasičská stanice
Hladký, Adam ; Párová,, Jitka (oponent) ; Rusinová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce „hasičská stanice“ je zpracována ve formě projektové dokumentace pro provedení stavby. Jedná se o novostavbu hasičské stanice kategorie JPO IV typu P pro podnikové hasiče Správy železniční dopravní cesty. Objekt se skládá ze tří částí - administrativně-provozní části, garáže zásahových vozidel a údržbové části. Hlavní vstup a výjezd vozidel je orientován na západ. Administrativně-provozní část je dvoupodlažní a je zastřešena dvouplášťovou střechou. Části garáž a údržba jsou jednopodlažní a jsou zastřešeny jednoplášťovou plochou střechou. Konstrukční systém je částečně zděný a částečně železobetonový skeletový. Objekt je situován v rovinném terénu v okrajové části města Přerov.
Řízení výukové modelu „ABS“
Kubisz, Jan ; Spáčil, Tomáš (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá oživením výukového modelu pro simulaci brzdění s ABS, určením parametrů tohoto modelu a následným použitím těchto parametrů pro sestavení simulačního modelu. Druhou částí je vytvoření dvou regulátorů pro varianty se znalostí rychlosti vozovky a bez znalosti rychlosti vozovky. Vytvořené regulátory se následně otestují na reálné soustavě pro ověření jejich funkčnosti.
Návrh testovacího stavu pro stanovení opotřebení u kontaktu železničního kola a kolejnice
Rec, Matouš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou opotřebení železničního kola a kolejnice. Opotřebení těchto komponent je závislé na mnoha parametrech, mezi které patří kontaktní napětí, kontaktní tlak a rozměry kontaktní plochy. Tyto parametry jsou určeny především jízdním obrysem kola, profilem kolejnice a zatížením kontaktní oblasti. Významný vliv na opotřebení mají i materiály kol a kolejnic, drsnosti a tvrdosti funkčních ploch, nebo například zbytkové napětí v materiálu. Pro všechny výše uvedené parametry je společné, že jsou určeny již při výrobě železničních kol a kolejnic a jsou tedy dány normami pro výrobu těchto komponent. Na opotřebení mají ovšem významný vliv i parametry, které se v průběhu provozu mění, což je například přítomnost kontaminantů, nebo maziva v kontaktu, měnící se jízdní obrys vlivem opotřebení, poměr skluzu, nebo koeficient tření. Opotřebení je proces, který nelze při této aplikaci eliminovat, ale pouze korigovat. K tomuto účelu slouží například aplikace maziva do kontaktu při průjezdu obloukem pro dosažení ideálního koeficientu tření, nebo údržbové broušení pro obnovu jízdních obrysů. Výzkum opotřebení je důležitý z hlediska finanční úspory, kterou může přinést jeho optimalizace a také z hlediska predikce opotřebení, což je základ pro nastavení optimálních intervalů mezi údržbovým broušením. Kvalitní predikce opotřebení je také klíčovým oborem pro zvýšení bezpečnosti provozu železničních vozidel. Z těchto důvodů je opotřebení zkoumáno hned několika metodami, jako jsou například výpočetní modely, multi-body dynamics software a technické experimenty. V této práci je proveden koncepční návrh testovacího stavu, který umožňuje výzkum opotřebení experimentálním přístupem. Výsledné zařízení je schopné simulovat objemové i únavové opotřebení při stavech, kterými reálné železniční kolo a kolejnice procházejí. Toto zahrnuje jízdu po rovné trati, průjezd obloukem, nebo například prokluz kola při brzdění.
Analýza vzniku blokovacích stop v závislosti na zpomalení vozidla
Svoboda, Lukáš ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické části práce uvede čtenáře do dané problematiky a seznámí ho se základy fyziky působící v přímočarém neboli translačním pohybu vozidla a během jeho brzdění, jako je rozdělení pojmů adheze a tření, skluz, prokluz, jízdní odpory, výpočtové vztahy a jiné. Po kapitole mechaniky vozidla následují dvě pro tuto problematiku klíčové kapitoly, a těmi je kapitola o pneumatice, jejím složení a vlastnostech, a kapitola o ABS a jiných podstatných podpůrných brzdných systémech. Praktická část se zabývá měřením zpomalení, pozorování tvorby kluzné stopy na vozovce a následným vyhodnocením dat ve formě výpočtů a grafů.
Hydraulické spojky a měniče
Dančák, Zdeněk ; Sloupenský, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Práce poskytuje přehled základních bodů a informací ohledně hydrodynamických spojek, měničů, a jejich spojení v tzv. hydromechanické převody. Popisuje různé konstrukční řešení, jejich přednosti, nedostatky, a vzájemnou spolupráci s motorem. Jsou uvedeny možné prostředky vedoucí k optimalizování momentové charakteristiky dle požadavků provozu, a také prostředky vedoucí ke zvýšení účinnosti.
Hydraulické spojky a měniče
Pospíšil, Dan ; Žák, Radim (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje základní informace o hydraulických spojkách a měničích. Hlavní část se věnuje hydrodynamickým spojkám a úpravám v jejich konstrukci pro zlepšení vlastností v provozu. Rovněž jsou uvedeny základní výpočtové vztahy. Dále jsou uvedeny možnosti konstrukce hydrodynamických měničů a jejich paralelní propojení s mechanickým převodem. Závěrečná část je věnována hydrostatické pístové spojce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.