|
TECHMANIA - marketingová studie
Holečková, Veronika ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Tato práce má poskytnout odpověď na otázku "Jak se stát jednou z deseti nejnavštěvovanějších turistických cílů v ČR". Jejím hlavním cílem je tedy navrhnout a najít taková opatření, která by Techmanii pomohla dosáhnout vytouženého záměru.Vlastní struktura textu je rozdělena do 4 kapitol, které se zaměřují na následující témata. První kapitola se zabývá historií a vývojem muzejnictví, porovnává rozdíly mezi technickým muzeem a interaktivním science centrem. Dále nabízí pohled na vývoj a transformaci science center se zaměřením na analýzu této problematiky v ČR. V neposlední řadě zmiňuje specifika marketingu pro oblast cestovního ruchu a tedy i pro produkt nabízený Techmania science centrem. Druhá kapitola se věnuje samotné Techmanii, jejímu poslání, činnosti a způsobu realizace tohoto ojedinělého projektu. Na závěr nastiňuje vývoj do budoucna. Ve třetí kapitole se pak čtenář seznámí s aktuálním marketingovým mixem, který Techmania využívá pro svoji propagaci. Podrobně bude rozebrán produkt, cenová a distribuční strategie, komunikační mix a formy partnerství. V závěru kapitoly bude následovat shrnutí současné situace. Na to naváže čtvrtá kapitola, která se bude podrobně zaobírat marketingovým mixem deseti nejnavštěvovanějších památek ČR, ze kterého vyvodí doporučení a návrhy pro Techmanii. Kapitola také analyzuje a hodnotí spolupráci města s centrem a v závěrečné části se zabývá vhodným komunikačním mixem, který by odrážel současné potřeby Techmanie. V závěru jsou pak shrnuty výsledky zjištěné během práce a obohacené o vlastní vydedukované názory autora.
|