Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití vícekriteriální analýzy variant pro výběr osobního automobilu
Tůma, Vlastislav ; Bartoška, Jan (vedoucí práce) ; Vaňous, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je navrhnout vhodnou variantu nákupu osobního automobilu za pomocí metod vícekriteriálního rozhodování pro dva zadavatele. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé metody a postupy vícekriteriální analýzy variant použité v práci. V praktické části je řešen rozhodovací problém. Pro sestavení kritérií a přidělení preferencí jsou použity myšlenkové mapy a Saatyho matice. Pro řešení výpočtů jsou využity metody aspiračních úrovní, pořadí, váženého součtu a TOPSIS. V závěru jsou zhodnoceny výsledky metod a vybrány vhodné varianty osobního automobilu pro zadavatele.
Firemní kultura a její vliv na efektivitu práce ve společnosti Ikea Brno s.r.o
Logara, Vanja ; Zedníček, Stanislav (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na identifikaci kulturních hodnot společnosti IKEA Brno ve srovnání s malou firmou Lino s.r.o. Výzkum probíhal na základě podrobné analýzy stavu společnosti a firemní kultury a následnými metodami dotazování, a to metodou VSM94, myšlenkovými mapami a osobním interview. Výstupem by měl být seznam konkrétních kroků, které je možno implementovat ve společnosti IKEA Brno.
Time-managment a optimalizační systémy pro práci s nápady a kreativitou.
Jedličková, Barbora ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Stěžejním tématem této bakalářské práce je kreativita, jakožto schopnost člověka, která je nedělitelnou součástí úspěchu jedince napříč dějinami lidstva. Teoretická část je nejprve zaměřena na charakteristiku kreativního člověka, jeho postoje a procesy myšlení, jimiž se vyznačuje a zkoumá tento pojem z hlediska historického vývoje. V druhé části popisuje jevy, které se významně podílejí na procesu kreativního myšlení s ohledem na časové omezení. V praktické části jsou tyto poznatky uplatněny při tvorbě reálné kreativní seance s využitím různých technik k dosažení kreativního řešení při práci se skupinou vybraných jedinců. Cílem práce je tedy sestavit skupinu, jejíž členové co nejlépe odpovídají charakteristice kreativní osobnosti, využít veškerých znalostí o procesu myšlení, motivaci a bariérách kreativity, a zorganizovat program s využitím daných metod pro kreativní řešení problému. Závěr obsahuje vyhodnocení úspěšnosti spolupráce členů a osobní přínos autorovi.
Pojmové a myšlenkové mapy ve vyučování fyziky
KROTIL, Daniel
Tato diplomová práce se snaží analyzovat aspekty myšlenkového mapování s cílem vytvořit efektivní nástroje pro aktivní a tvůrčí podporu výuky fyziky na základní, popřípadě i na střední škole. Úvodní část práce obsahuje základní představy o teoriích učení, tvořivosti, psychologických aspektech myšlenkového mapování, rozdílech mezi myšlenkovým a pojmovým mapováním a metodiku tvorby myšlenkových map. V praktické části jsou navrženy metodické postupy výuky fyziky za pomocí myšlenkových map, použity jako expozice učiva, diagnostika, při řešení kvantitativních, problémových a divergentních úloh. V této práci jsou uvedeny výsledky experimentu úspěšnosti žáků základních škol při řešení kvantitativních úloh pomocí myšlenkových map a je vyhodnoceno srovnání výsledků s malou experimentální skupinou.
Didaktické aspekty rozvoje tvořivosti ve vyučování fyziky
JÍNA, Karel
Tato diplomová práce se zabývá problematikou tvořivosti ve vyučování fyziky na základní škole. Tvořivost je nejprve popsána obecně. Čtenář se dozví, jaké jsou aspekty tvořivosti, čím se vyznačuje tvůrčí řešení problémů a jak je tvořivost rozvíjena v průběhu života. Poté se práce zaměřuje na pedagogické pojetí kreativity. Jsou zde uvedeny didaktické aspekty tvořivé výuky a charakterizovány tvořivé výukové metody. Dále je již práce orientována na výuku fyziky. Kromě tradičních výukových metod jsou zde představeny myšlenkové mapy, divergentní fyzikální úlohy a rady pro realizaci tvořivého vyučování. Praktickou část práce pak představuje návrh sbírky divergentních úloh a ?výzkumná sonda?, tj. ověření několika úloh v praxi. Úlohy byly zadány dvěma skupinám žáků, z nichž jedna měla již s řešením divergentních úloh zkušenosti, a pro druhou skupinu to bylo něco nového. Výsledky obou skupin byly porovnány a vyvozeny závěry.
Využití myšlenkových map při výuce a učení programování
HRDLIČKA, Martin
Bakalářská práce se zabývá využitím myšlenkových map při výuce programování, a to pomocí veřejně dostupného softwaru a za pomoci vytvořených technik tvorby pro tuto činnost. Postupy budou demonstrovány v objektově orientovaném programovacím jazyce Java (platforma Java SE). Práce s objekty bude zahrnuta do myšlenkových map. Tento programovací jazyk využívá velké množství knihoven, proto zde budou uvedeny často využívané knihovny a zpracovány pomocí myšlenkových map. Hlavním cílem a praktickou částí je navrhnout metodiku pro snadnou tvorbu myšlenkových map. Dále se práce zabývá širší využitelností v oboru algoritmizace, jak uplatnit návrhy těchto map pro daná témata. Práce je zaměřena na porovnání veřejně dostupného softwaru, kde budou zahrnuty obecné požadavky na tento druh programů. Následujícím cílem je zpracování myšlenkových map, včetně takzvaných Topic map a zpracování videí pro názornou ukázku. Modelovací jazyk UML je v některých částech podobný myšlenkovým mapám. Bude posuzováno, zda jdou tyto diagramy překreslit do myšlenkových map.
Myšlenkové mapy v teorii a praxi
Vašíček, Václav ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Matějovský, Jan (oponent)
Bakalářská práce, týkající se myšlenkových map, objasní jejich teoretické pozadí a ukáže, jak se myšlenkové mapy vytvářejí. Dále práce seznamuje čtenáře se všeobecnými oblastmi a také s konkrétními příklady, ve kterých jsou myšlenkové mapy přínosem. Součástí výkladu je také test softwaru pro tvorbu myšlenkových map pomocí počítačů a nakonec jsou představeny příbuzné koncepty uchování informací. Nastíněných cílu se dosáhne tím, že se čtenář v první části seznámí se stavebními kameny, na kterých je postavena teorie pro tvorbu myšlenkových map. Po první fázi se práce pak zabývá s příklady aplikace myšlenkových map.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.