Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bazální stimulace u dětí s kombinovaným postižením
JAROŠOVÁ, Barbora
V současné době existuje široký rozsah možností pracovního uplatnění, které mohou osoby s mentálním postižením využít. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké možnosti a limity skýtá koncept Bazální stimulace. Teoretická část obsahuje kapitoly pojednávající o ontogenezi dětského věku, kombinovaném postižení, Bazální stimulaci, Snoezelenu a konceptu Bazální stimulace. Praktická část bakalářské práce se skládá z realizace výzkumu. Výzkum byl prováděn na základě polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky denního stacionáře vykonávajícími Bazální stimulaci. Přínosem bakalářské práce je nejen popis provádění konceptu Bazální stimulace u dětí s kombinovaným postižením, ale také může tato práce sloužit jako zpětná vazba pro zařízení, ve kterém byl výzkum prováděn. Dle výsledků výzkumu je koncept Bazální stimulace dětmi s kombinovaným postižením velice dobře přijímán. Personál stacionáře spatřuje u dětí s kombinovaným postižením zlepšení, které dává do souvislosti právě s prováděním tohoto konceptu. U dětí dochází k relaxaci, zklidnění a též k většímu uvědomění sebe sama, svého těla a také světa, který se rozprostírá kolem nich. Koncept Bazální stimulace není prospěšný jen pro děti s kombinovaným postižením, ale také pro personál. Mnoho osob z personálu se díky provozování tohoto konceptu naučilo větší empatii.
Využití metod muzikoterapie a arteterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ŠUSTOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce jsou metody muzikoterapie a arteterapie, které se využívají při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V teoretické části práce je rozepsán historický vývoj muzikoterapie i arteterapie. Dále jsou charakterizovány jednotlivé metody práce, využívané ve výše zmíněných terapiích, které se v současné době aplikují. V rámci každé terapie je dále podrobněji popsána jedna metoda, která se využívá při terapii dětí. Teoretická část dále charakterizuje dítě s tělesným a kombinovaným postižením a v návaznosti na to popisuje péči, která je těmto dětem poskytována. Praktická část definuje cíle a výzkumné otázky práce a popisuje její metodickou stránku. Jsou zde interpretovány výsledky výzkumného šetření, které probíhalo v centru ARPIDA v Českých Budějovicích, prostřednictvím pozorování terapeutických sezení a rozhovorů s terapeuty. V rámci muzikoterapie se jedná o popis struktury skupinového terapeutického setkání, zásad práce s dětmi s tělesným či kombinovaným postižením a jejich následné uvedení do praxe, což je popsáno na příkladu jednoho terapeutického tematického celku. Dále se věnuji práci s harmonizačním lůžkem, což je další muzikoterapeutická metoda, avšak individuální. Z oblasti arteterapie jsou zde představeny příklady specifických pomůcek, využívaných v rámci terapie dětí s tělesným či kombinovaným postižením a jsou zde také popsány jednotlivé arteterapeutické techniky, které se využívají v rámci práce s dětmi.
Volný čas rodičů dětí s těžkým kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Práce se zabývá specifickými aspekty trávení volného času u rodičů dětí s těžkým kombinovaným postižením. Výzkumu se zúčastnilo 6 matek dětí s těžkým kombinovaným postižením. Ukázalo se, že tyto matky volný čas nemají nebo ho mohou realizovat pouze v minimální míře. Pokud využijí podpory členů nejbližší rodiny nebo služeb denního stacionáře, ve kterém jejich děti chodí do školy, mohou se po domácích pracích nebo věnování se druhému dítěti, zaměřit samy na sebe. V té chvíli některé rekreačně sportují, věnují se výtvarným technikám nebo naplňují potřebu spánku. Matky jako největší překážku pro realizaci volného času uvádí úplnou absenci terénních ambulantních, případně i pobytových odlehčovacích sociálních služeb.
Volnočasová pedagogika v centru Arpida se zaměřením na dospělé osoby s kombinovaným postižením
COUFALOVÁ, Petra
Tato práce se zabývá tématem, zda může dojít na základě vícedenního tábora pro dospělé osoby s kombinovaným postižením, k posunu v uvědomění si jejich vlastní dospělosti. Zda je možné, aby tento proces ovlivnili externí asistenti a případně mohlo dojít ke vzájemnému přínosu. Teoretická část práce je věnována pojmu pedagogika volného času, vymezuje zdravotní postižení, představuje dospělé osoby se zdravotním postižením, Centrum Arpida a organizaci letního tábora po osoby s kombinovaným postižením. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, kdy jsou zhodnocovány získaná data, která vznikla na základě rozhovorů s vybranými respondenty.
Přínos sociálně terapeutické dílny - spolek Slunečnice - pro život osob s postižením
LEBEDOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce se zabývá popisem a problematikou sociálně terapeutické dílny ? spolek Slunečnice. Jejím hlavním cílem je popsat fungování sociálně terapeutické dílny a její přínos pro život osob s postižením. Teoretickými východisky práce je problematika práce s osobami s postižením, druhy postižení, možnosti aktivizace a začleňování osob s postižením v rámci sociálně terapeutické dílny. Pro výzkumné šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, polostrukturovaný rozhovor s pracovníky spolku Slunečnice. Otázky byly zaměřeny na to, jaký přínos má sociálně terapeutická dílna pro život osob s postižením, na zkušenosti pracovníků či získané dovednosti klientů. Dále pak na to, co bylo důvodem pracovníků pro jejich volbu práce v tomto zařízení či jaký je důvod klientů docházení do spolku. Výzkumný soubor tvořilo sedm odborných pracovníků. Klíčová slova
Etická dilemata rodičů pečujících o dítě s těžkým postižením v kontextech možnosti pomoci ze strany sociálního pracovníka
ČERMÁKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá etickými dilematy, která řeší rodiče pečující o své dítě s těžkým kombinovaným postižením tělesné a mentální složky, v kontextech možnosti pomoci ze strany sociálního pracovníka. V práci jsou nejprve z obecného pohledu charakterizovány rodiny, které mají ve svém středu člověka se zdravotním postižením, sociální služby těmto osobám určené a kompetence sociálních pracovníků. Na bázi etiky dochází k propojení uvedených poznatků a ke specifikaci konkrétních etických dilemat. Ta jsou vybrána na podkladě třech typologických případů, rodičů klientů denního stacionáře Radovan, a podle toho jsou zařazena do třech okruhů. Každý okruh je eticky analyzován, převážně z pohledu křesťanské etiky a zároveň je u něj navržena pomoc ze strany sociálního pracovníka.
Inkluze dětí s kombinovaným postižením
PLAČKOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zaměřuje na téma inkluze dětí s kombinovaným postižením do mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury a je zaměřena na jednotlivé terminologické pojmy. Popisuje děti s kombinovaným postižením, jejich speciální potřeby a možnosti poradenských služeb. Praktická část práce přináší výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaký názor mají rodiče na inkluzi. Cílem práce je zjistit, jak probíhá inkluze dětí s kombinovaným postižením v mateřské škole hlavního vzdělávacího proudu, kde hledají rodiče dětí s kombinovaným postižením podporu a pomoc, v čem vidí výhody a nevýhody inkluze, jak funguje inkluze v mateřské škole a co je vede k výběru běžné nebo speciální mateřské školy.
Koordinovaná rehabilitace u dítěte s dětskou mozkovou obrnou
HOLIČOVÁ, Martina
Cílem předkládané diplomové práce bylo popsat vliv koordinované rehabilitace na celkový rozvoj a zdravotní stav dítěte s mozkovou obrnou. Dílčím cílem pak bylo zjistit, do jaké míry intervence, pomocí koordinované rehabilitace, ovlivnila život dítěte a jeho rodiny. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce pojednává o současném stavu problematiky, zmiňuje se o přidružených onemocněních doprovázejících toto onemocnění, charakterizuje jednotlivé složky systému koordinované rehabilitace a čtenáře informuje o možnostech využití různých metod a léčebných postupů, které umožňují dětem s mozkovou obrnou a jejich rodinám zkvalitnit život s tímto zdravotním znevýhodněním. Seznamuje čtenáře s nástinem psychologického dopadu změn zdravotního stavu na osobnost dítěte s mozkovou obrnou a vysvětluje jejich vliv na kvalitu života celé rodiny. Praktická část seznamuje čtenáře s průběhem výzkumu a jeho výsledky. Vlastním výzkumem jsem se snažila ověřit poznatky, které jsem získala studiem literatury při zpracování teoretické části diplomové práce. Data jsem získávala za pomoci metod a technik kvalitativního výzkumu. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru vedeného s rodiči informanta a i s ním samotným, jsem pomohla čtenářům nahlédnout do života rodiny s dítětem s mozkovou obrnou, přiblížit jejich každodenní radosti, problémy a úskalí, se kterými se potýkají. Do textu praktické části jsem na mnoha místech vkládala i analytické úryvky ze zdravotní dokumentace pro přiblížení závažnosti onemocnění, poznatky z vlastního pozorování a práce jako terapeuta. Na základě těchto poznatků jsem vytvořila kazuistiku uživatele. Provedeným výzkumem jsem sama měla možnost přesvědčit se o tom, jak důležitá je pro pacienta plynulá návaznost jednotlivých složek koordinované rehabilitace, která je nezbytná pro minimalizaci následků postižení a pro zkvalitnění života těchto jedinců a jejich rodin. Dospěla jsem k názoru, že i přes tu sebelepší péči všech odborníků nelze opomíjet limity, které daný jedinec má, a že se nemusí vše odvíjet tak, jak bychom očekávali. V průběhu výzkumu jsem také zjistila, že je mnohdy velmi problematické sestavit tým odborníků, který bude ochoten efektivně 3 spolupracovat. Pokud by však tento výzkum přispěl k lepšímu porozumění dané problematiky onemocnění a bylo tím dosaženo kvalitnější péče o děti s mozkovou obrnou a jejich rodiny, pak by tento výzkum splnil svůj účel. Věřím, že tato diplomová práce může posloužit nejen odborníkům, ale i studentům se lépe orientovat v tak širokém oboru, jakým koordinovaná rehabilitace ve skutečnosti je.
Arteterapie s dětmi s kombinovaným postižením
DEDKOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je arteterapie s dětmi s kombinovaným postižením. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje čtyři hlavní kapitoly. První kapitola seznamuje čtenáře s definicí arteterapie. Druhá kapitola popisuje jednotlivé etapy výtvarného projevu dětí. Třetí kapitola se zabývá arteterapií s dětmi. Ve čtvrté kapitole zmiňuji kombinované postižení. V praktické části je snahou zkoumat, jak lze arteterapeuticky pracovat s dětmi s kombinovaným postižením. Stručně popisuje skupinovou práci s dětmi s kombinovaným postižením a na dvou případových studiích uplatňuje kvalitativní metodu sběru dat. Na základě dlouhodobého pozorování reflektuje změny ve výtvarné tvorbě dětí s postižením v souvislosti s arteterapeutickým působením.
Alternativní a augmentativní komunikace u dospělých osob s kombinovaným postižením
Frošová, Iva ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternativní a augmentativní komunikací u dospělých osob s kombinovaným postižením. Vymezuje teoretické základy zdravotního postižení, konkrétněji pak kombinovaného postižení. Dále popisuje komunikaci osob s kombinovaným postižením a vysvětluje pojmy jako komunikace, narušená komunikační schopnost nebo logopedická intervence u osob s kombinovaným postižením. Hlouběji se zaměřuje na alternativní a augmentativní komunikaci, kdy blíže popisuje její metody a systémy, diagnostická hlediska, nácvik používání nebo její výhody a nevýhody. Hlavním záměrem práce je popsat využívání alternativní a augmentativní komunikace v běžném životě dospělých osob s kombinovaným postižením, a to především v rámci všedních denních činností a také při možnosti vyjádření svých potřeb a pocitů. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou fázích, v první fázi byly zpracovány případové studie dospělých osob s kombinovaným postižením a ve druhé fázi bylo realizováno zúčastněné pozorování a přímá práce s jednotlivými osobami. V závěru práce je charakterizován přínos alternativní a augmentativní komunikace u dospělých osob s kombinovaným postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.