Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývojová porucha koordinace/vývojová dyspraxie u pacientů s idiopatickou skoliózou - pilotní studie
Mašíková, Darina ; Lepšíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Vránová, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vývojové poruchy koordinace a její výskyt u pacientů s idiopatickou skoliózou. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmů vývojová porucha koordinace, senzorická integrace a idiopatická skolióza. Výzkumná část zjišťuje souvislost mezi výskytem idiopatické skoliózy a dyspraxie. Účastnilo se jí celkem třicet probandů. Osmnáct z nich jsou pacienti s idiopaticku skoliózou, kteří byli rozděleni do dvou skupin dle věku. První skupina (ve věku od 7 do 10 let) byla tvořena čtyřmi pacienty, druhá skupina (ve věku 11 až 16 let) čtrnácti pacienty. Kontrolní skupinu tvořilo dvanáct dětí páté třídy běžné základní školy. Děti byly testovány pomocí standardizované baterie testů Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2). Zároveň bylo měření doplněno o dva dotazníky pro rodiče. V dotazníku DCDQ'07 rodiče subjektivně posuzovali motorické dovednosti svého dítěte s dětmi stejného věku a pohlaví. Druhý dotazník byl zaměřen na podrobnější informace ohledně období těhotenství, vývoje dítěte, přítomnosti onemocnění či vad, apod. Mezi motorickými dovednostmi dětí s idiopatickou skoliózou a kontrolní skupinou byl zjištěn rozdíl jak v celkovém skóre, tak v komponentě testující jemnou motoriku. Mezi skoliotiky s křivkou nad 20ř a pod 20ř nebyl prokázán rozdíl v MABC-2...
Výskyt vývojové dyspraxie u dětí s velmi nízkou porodní hmotností
Hlaváčová, Veronika ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Kraus, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí s velmi nízkou porodní hmotností ve vztahu k výskytu motorických obtíží a pohybové aktivitě. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problémech dětí s velmi nízkou porodní hmotností, jak časně postnatálních, tak i problémech, se kterými se děti potýkají během dětství až dospělosti nejen v oblasti zdravotní, ale i psychologické a pedagogické. Dále se teoretická část zabývá vývojovou dyspraxií, a to i u dětí s velmi nízkou porodní váhou. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se u dětí s velmi nízkou porodní hmotností vyskytují motorické obtíže častěji či ve větším měřítku oproti dětem s normální porodní hmotností. Výzkumná skupina se skládala z 25 dětí s velmi nízkou porodní hmotností, které byly testovány pomocí Movement Assessment Battery for Children 2. Děti byly podrobeny i hodnocení postury a posturálních funkcí. Dále si práce kladla za cíl zjistit, zda se děti s velmi nízkou porodní váhou méně pohybují ve spontánní pohybové aktivitě měřené pomocí krokoměrů - tedy počtu kroků za týden méně než jejich vrstevníci s normální porodní váhou. Podařilo se prokázat, že u dětí s velmi nízkou porodní hmotností je častější výskyt motorických poruch hodnocené pomocí MABC-2 vůči kontrolní skupině s normální porodní váhou, standardní populaci i skupině dětí...
Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na lateralitu a u dětí a adolescentů se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností
Jínová, Anna ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
10 Anotace Diplomová práce se zabývá souvislostmi mezi vývojovou poruchou koordinace (nebo také vývojovou dyspraxií) a lateralitou. V teoretické části shrnuje současné poznatky o původu a vzniku laterality, jejím vývoji a možnostech testování. Dále se zabývá poznatky o vývojové dyspraxii, její charakteristikou, etiologií, prevalencí, možnostmi diagnostiky a terapie. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se liší frekvence výskytu motorických obtíží mezi dětmi s pravostrannou a levostrannou lateralitou. K tomu byl využit test Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2), kterým jsme vyhodnotili motorické dovednosti u celkem 64 dětí (30 s levostrannou lateralitou, 34 s pravostrannou lateralitou). Nepodařilo se nám prokázat rozdíl mezi těmito dvěma výzkumnými skupinami, jejich výsledky byly naopak velmi vyrovnané. Dále jsme zkoumali frekvenci výskytu motorických obtíží u dětí se zkříženou lateralitou, kde nebyl prokázán významný rozdíl oproti běžné populaci. Poslední zkoumanou skupinou pak byly děti se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností, u kterých jsme zjistili statisticky významný rozdíl ve výskytu motorických obtíží ve srovnání s běžnou populací.
Testování dyspraxie u dětí a adolescentů tancujících akrobatický rokenrol a u dětí a adolescentů se specifickými abnormitami
Metlická, Martina ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bibliografický záznam METLICKÁ, Martina. Testování dyspraxie u dětí a adolescentů tancujících akrobatický rokenrol a u dětí a adolescentů se specifickými abnormitami. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství, 2015. 91 s. Vedoucí diplomové práce MUDr. Josef Kraus, CSc. Abstrakt Teoretická část této diplomové práce shrnuje stručně poznatky o vývojové dyspraxii a krátce charakterizuje jednotlivá onemocnění, se kterými se potýkali probandi z testovaného souboru dětí se specifickými abnormitami, a to neurofibromatózou typu 1 a Aspergerovým syndromem, a zkoumá jejich souvislost s vývojovou dyspraxií. Dále jsou zmíněny možnosti terapie s využitím tance. Praktická část je zaměřena na hodnocení úrovně motorických dovedností u dětí se specifickými abnormitami a u dětských tanečníků rokenrolu pomocí testové baterie Movement Assessment Battery for Children 2. Dalším cílem je zjištění, zda úroveň motorických dovedností koreluje s úrovní pozornosti, vyšetřené Testem pozornosti d2. Posledním cílem práce je zhodnotit míru pohybové aktivity tanečníků rokenrolu za pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X. U dětí se specifickými abnormitami se potvrdila přítomnost motorických obtíží, nepotvrdily se však rozdíly ve výkonu v jednotlivých komponentách testu MABC-2. Neprokázal se...
Speciálně pedagogická diagnostika a intervence u osob s vývojovou dyspraxií/vývojovou poruchou koordinace
Smékalová, Barbora ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce "Speciálně pedagogická diagnostika a intervence u osob s vývojovou dyspraxií/vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části snaží shrnout aktuální poznatky týkající se vývojové dyspraxie. Zaměřuje se především na informace z oblasti diagnostiky a intervence, které jsou využívané nebo by mohly být využitelné ve speciální pedagogice. Praktická část se věnuje současnému stavu diagnostiky vývojové dyspraxie v České republice. Pomocí dotazníků adresovaných pracovníkům pedagogicko- psychologických poraden se především snaží popsat současnou situaci týkající se diagnostiky vývojové dyspraxie. Zvláštní důraz je kladen na využitelnost testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která je v současné době ve světě jednou z nejrozšířenějších standardizovaných metod využívaných k diagnostice vývojové dyspraxie.
Možnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinace
Smékalová, Barbora ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Možnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části zabývá vymezením pojmů vývojová dyspraxie a vývojová porucha koordinace, dále shrnuje nejnovější poznatky týkající se hodnocení motorických poruch u dětí a možností jejich léčby. Praktická část se věnuje některým možnostem diagnostiky DCD. Využivá testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která slouží k identifikaci motorických poruch u dětí. Dále se u vybraných dětí věnuje klinickému vyšetření praktických funkcí a využívá dotazník DCDQ'07. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD, SPU a s autismem a dále signifikantní rozdíl standarních skóre jednotlivých komponent u dětí s SPU. Byla zjištěna zhoršená kvalita některých praktickýých funkcí u vybraných dětí a výsledek odpovídající DCD v DCDQ'07.
Hodnocení vývojové dyspraxie a efektů její léčby u dětí
Smržová, Jitka ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení vývojové dyspraxie a efektů její léčby u dětí" v teoretické části shrnuje poznatky o vývojové dyspraxii, resp. vývojové poruše koordinace (DCD). Praktická část se zabývá využitím nového diagnostického testu Movement Assessment Battery for Children 2 určenému k identifikaci motorických poruch u dětí. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD a některých pacientů s neurofibromatózou typu 1. Nebyl zjištěn signifikantně významný rozdíl úrovně pohybových dovedností sportovních gymnastek a dětí věnujících se všestranně rozvíjejícím pohybovým aktivitám. Nebyla potvrzena ani signifikantně významná korelace hodnoty BMI a úrovně motorických dovedností u dětí. Hodnocení efektu léčby potvrdilo, že intervence je pro děti s dyspraxií prospěšná. Zlepšení se projeví zejména v činnostech, které byly specificky trénované. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.