Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora hraní deskové hry Mlýny mobilní aplikací
Kolínek, Daniel ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci pro mobilní zařízení řešící úlohou určení nejlepšího tahu ve hře Mlýny ze snímku kamery chytrého zařízení. Úloha je rozdělena na podproblémy detekce pozice a následného určení nejlepšího tahu. Rozpoznání pozice je řešeno použitím detekce hran, hledání kružnic s využitím Houghovy transformace a následné detekce barvy v nalezených kružnicích. Nalezení nejlepšího tahu je řešeno vlastním ohodnocením pozice a prohledávání stavového prostoru pomocí algoritmu Alfa-Beta. S využitím knihovny OpenCV a vývojového prostředí Android Studio byla vytvořena vzorová aplikace spustitelná pod systémem Android verze 5 a vyšší. Vzorová aplikace řeší obě úlohy.
Detekce ohně a kouře ve videosekvenci
Tomek, Peter ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza vstupní videosekvence a následné nalezení oblastí, které obsahujících oheň nebo kouř. Daný problém je rozdělen na dvě podúlohy-detekci ohně a detekci kouře. Základem a prvním krokem analýzy je detekce daných oblastí pomocí Gaussova zloženého modelu-Gaussian mixture model. Na jeho natrénovaní je použit algoritmus Expectation- Maximization, nebo skráceně EM. Pro detekci kouře se dále používa technika optického toku. Výsledné oblasti jsou pak upraveny pomocí aplikace různých morfologických metod a analýzou vzájemné polohy detekovaných oblastí. Výstupem algoritmu je opět videosek- vence, ve které jsou zvýrazněny oblasti s pravděpodobnou přítomností ohně nebo kouře.
Rozpoznání oděvu osob v obrazovém signálu
Mlýnková, Barbora ; Kříž, Petr (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí oděvu v~obraze za využitím identifikace osob. Tyto znaky popisuje a~kategorizuje. Dále se zabývá popisem struktury databáze, ve které pracuje s~maskami a~kategoriemi znaků pro jejich zpracování. Tato práce využívá haar kaskady k~detekci obličeje a~určení pozice oblečení, za účelem detekce barev.
Detekce hran pomocí neuronové sítě
Jamborová, Soňa ; Grézl, František (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací softwaru pro detekci hran v obraze pomocí neuronové sítě. Definuje nezbytné základní pojmy v této problematice. Zaměřuje se hlavně na přípravu obrazových informací pro detekci pomocí neuronové sítě. Popisuje a porovnává různé přístupy k využití implementovaného softwaru na syntetické a reálné množině obrázků, včetně experimentů.
Rozpoznání kódu z kontrolního obrázku
Růžička, Miloslav ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou rozpoznání kontrolního kódu v obrázku. Uvádí související oblasti ze zpracování obrazu, mezi které patří odstranění šumu, prahování, barevné modely, segmentace objektů a OCR. Práce dokumentuje výhody a nedostatky dvou vybraných metod segmentace objektů a navrhuje vlastní systém segmentace objektů. Dále je popsán navržený systém pro segmentaci a klasifikaci objektů.
Program pro skrývání dat v obrazových souborech
Morkus, Filip ; Říha, Kamil (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
V této diplomové práci je postupováno od popisu základů a vzniku steganografie, jejích metod a účelu. Následuje detailní popis souborů typu BMP, do kterých bude prováděno skrývání dat. Struktura souboru je rozebrána do nejmenších detailů, aby nedošlo k poškození souboru při skrývání a zároveň aby bylo co nejoptimálněji využito informací uložených v hlavičce souboru. Dalším zaměřením bylo vysvětlení principu vlastní steganografické metody použité pro skrývání dat do souboru typu BMP. Na základě těchto poznatků byl navržen koncept programu a následně vyhotoven daný program, který provádí samotné skrývání a odkrývání dat do obrazových souborů. K programu je vytvořen návod k použití a provedena demonstrativní ukázka funkce s popisem jednotlivých kroků. V závěru práce je věnována pozornost vlivům, které mohou být pro danou metodu limitní a překročením těchto limitů by došlo k prolomení steganografické metody, což je prozrazení skrytých dat.
Vliv barevných modelů na chování konvolučních neuronových sítí
Šimunský, Martin ; Doležel, Petr (oponent) ; Škrabánek, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá aktuální poznatky týkající se vlivu barevných modelů na chování konvoluční neuronové sítě. Na základě poznatků je proveden experiment na toto téma se šesti barevnými modely RGB, HSV, CIE 1931 XYZ, CIE 1976 L*a*b*, YIQ a YCbCr a hlubokou konvoluční neuronovou sítí ResNet-101. Barevný model RGB dosáhl v tomto experimentu nejvyšší přesnosti klasifikace, model HSV nejnižší.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky teorie barev
Koroleva, Anfisa ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Daná bakalářská práce se zabývá problematikou interpretace barev a barevných obrazů v počítačové grafice. Konkrétně je práce zaměřena na vývoj jednoduchých webových aplikací – appletů, které budou sloužit pro interaktivní podání metod používaných v oblasti počítačového zpracování barevných obrazů. Vytvořené applety by měly demonstrovat příslušnou teorii týkající se míchání barev v různých barevných modelech, převodu barevného obrazu na šedotónový, převodu šedotónového obrazu do nepravých barev, převodu fyzikálního světla do barevných prostorů CIE XYZ a L*a*b*. V první části práce je po- psán teoretický základ k požadovaným appletům. Následující praktická část je věnována vlastnímu postupu implementace appletů pomocí JavaScriptu a HTML.
Obrazové kodeky založené na vlnkové transformaci
Kiska, Tomáš ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsána problematika obrazových kodeků založených na vlnkové transformaci, která se dnes již běžně používá hlavně při práci s digitálními fotografiemi nebo jinými snímky. Pomocí těchto algoritmů lze komprimovaná data efektivně ukládat. Jsou zde popsány hlavní obrazové formáty a typy komprese, vhodné pro úpravu snímků. Dále jsme stručně obeznámeni se způsobem hodnocení kvality výsledného snímku. Zaměření je tedy na diskrétní vlnkovou transformaci, při které se využívají tzv. vlnky, z niž nejznámějsí je Haarova nebo Daubechies. Dále jsou popsány barevné prostory, ve kterých může být snímek zobrazen. Při kódování a dekódování je to model RGB a YCbCr. V neposlední řadě je zmíněn pojem dekompozice obrazu. Nakonec jsou uvedeny a podrobně rozebrány obrazové kodeky EZW, SPITH a EBCOT.
RGB MATRIX LED systém
Sikora, Roman ; Fedra,, Zbyněk (oponent) ; Hudcová, Lucie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem řídícího software pro modul zadní RGB LED svítilny umožňující navrhovat a zobrazovat libovolná barevná schémata. Součástí práce je kompletní tvorba software pro platformou Raspberry Pi 3, kterým je svítilna řízená. Tato práce se také věnuje vytvoření uživatelského rozhraní na platformě Windows pro snadný návrh barevných schémat obsahujících typické funkce zadní svítilny jako tail, stop, reverse, fog, direction indicator, coming home a leaving home. Součástí práce je implementace řízení modelu přes automobilovou sběrnici CAN a tvorba řídícího software na platformě Windows. V práci je rovněž celek složený z modelu lampy a Raspberry Pi testován na Conducted emissions.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.